Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy X -- ensi vaikutelmat

Jotkut tykkää jotkut ei , niinhän se asia on. Omasta mielestäni surkein on FFIX sitten FFVIII , Parhaita ovat FFVI , FFV , FFVII ja FFX vaikka nekään eivät ihan tuossa järjestyksessä.
 
joko tykkää tai ei. En oo koskenu FFX:n melkein puoleen vuoteen, viimeksi kun sain pelin, testasin sitä, no jaa.... sen jälkeen se on vaan pölyttyny kaapissa...
Täytyy sanoa et FF3=FF6 on paras FF-sarjoista:) Varsinkin SNES-versio!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Onko FFX:ssä widescreen-tuki?

Ja jos ei ole niin minkä takia?

t. Ola

ei ole ja squarella on vahan laiskaa porukaa joihin sais ruoskia vahan tyomotivaatiota niin tulis paremmat pal kaannokset ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen pelannut pelia jo aika kauan ja mahtava se on ollut. Ääninäyttely on aluksi aika karmivaa, ainakin Tiduksen ja Yunan, mutta siihen tottuu. Hyviä ääninäyttelijöitä on mielestäni Seuymor ja Auron. Uusi Sphere Grid on kätevä ja mukava tapa kehittää hahmoja. Eipä FFX:stä pahemmin valitettavaa ole kun satunnaistappeluitakaan ei tule puzzleja tehdessä. Pal-version mustat palkitkaan eivät ole häirinneet ainakaan minua. Kiva Kivaa moneksi tunniksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


No kyllä! FF6 on aivan loistava.

Joo kutonen on minunkin suosikkini mutta eihän tämä X nyt huono ole! 20h takana ja kiinnostus vain nousee ja nousee mitä pidemmälle peli etenee. Kyllä tässä imua on vaikkakin lisääntynyt lineaarisuus pännii. Mutta yksinkertaisuudessan tätä peliä on vain helkkarin hauska pelata!
 
Pleikkari 2 antoi pelille "vain" 84 pistettä. Lineaarisuus kuulemma ärsyttää. Kyllähän sitä toki kehuttiinkin. Mitä pelaajat ovat mieltä? Kannattaako hankkia?
 
No kyllähän sitä seiskassakin mentiin aika raiteila. Alussahan oli aina oikeestaan yksi paikka mihin piti edetä kun ain tuli joku vuoristo vastaan tai pikku lampi. Ja pikku hiljaa sai vaikka jonku auton tapasen ja pääsi toiseen paikkaan. Mun mielestä se maailman kartta on oikeestaan vaan illusio vapaudesta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Mitä pelaajat ovat mieltä? Kannattaako hankkia?

Ai että kannattaako hankkia? No vastaus Final Fantasy-fanboyn suusta(Eli minun:) ): TOTTA HELVETISSÄ! PS2:n paras peli tähän mennessä. Mutta jos olet niitä pelaajia jotka eivät pidä näistä peleistä niin sitten en suosittele. Jos et pidä aikaisemmista niin tuskin tästäkään!
 
Olen iloisesti yllättynyt! Kovasti on tota PAL-versiota haukuttu, mutta ei ainakaan alun perusteella sentään kuvan päivitys ongelmia ole näkynyt, vai tuleeko niitä vasta myöhemmin?:confused: Palkit ei mua oo haitannut kun niihin tottuu melkein heti ja riippuu tietenkin kuinka isosta töllöstä pelaa! Ilman muuta jenkki versio varmaan pyörii pehmeämmin mutta eroa tuskin huomaa ellei ole kahta versiota verrannut, vai mitä mieltä on jenkki/jap version nähneet?
 
Peli paranee kovasti kun alkukankeudesta pääsee eroon.
Itselleni FFX tuntui alussa lievältä pettymykseltä, väliin kökkö animaatio ja pal version littanaamat otti päähän. Hahmojen ja tavaranhallinnan käyttöliittymät ovat vieläkin mielestäni huonommat kuin esim. FFIX:ssä.
Sphere grid systeemi alkaa päälle kymmenen tunnin pelaamisen jälkeen avata salojaan ja mahdollisuuksia hahmojen monipuoliseen kustomointiin alkaa pikkuhiljaa avautua, mutta silti pallogridi tuntuu hahmoista ja tarinasta irrallaanolevalta.

Vasta kymmenisen tunnin pelaamisen jälkeen alkaa tulla kunnon taisteluja, tähän asti taistelut olivat olleet liian helppoja jopa parin pikkupomon kanssa.

Jos on pelannut vain demoversiota pelistä, tai muutaman tunnin varsinaista peliä ei välttämättä saa oikeaa kuvaa FFX:stä.
Pelin edetessä tuntuu animaatiot ja ympäristötkin paranevan huomattavasti, varsinkin kasvojen osalta päähahmot ovat joissain animaatioissa jopa leuat loksauttavia, samoin monet ympäristöt.

PAL version puutteisiinkaan ei enää kiinnitä juuri huomiota (paitsi niihin pallopäihin.).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Yksi asia mikä pistää silmään on monstereiden laiha valikoima (olen lähes lopussa). Samoja hirviöitä eri väreillä ja ominaisuuksilla höystettynä.

No jos alkaa laskemaan ja vertailemaan esim. grandia kahteen. valikoima on todella suuri.

Tosin tuntemus "Samoja hirviöitä eri väreillä ja ominaisuuksilla höystettynä. " johtunee siitä, että viholliset esiintyvät aina samoissa paikoissa/ryhmissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fatal
Yksi asia mikä pistää silmään on monstereiden laiha valikoima (olen lähes lopussa). Samoja hirviöitä eri väreillä ja ominaisuuksilla höystettynä.

No jos alkaa laskemaan ja vertailemaan esim. grandia kahteen. valikoima on todella suuri.

Tosin tuntemus "Samoja hirviöitä eri väreillä ja ominaisuuksilla höystettynä. " johtunee siitä, että viholliset esiintyvät aina samoissa paikoissa/ryhmissä.

Totta, tuntuu että olisi/on tullut mätettyä samoja hirviöitä läpi koko pelin. Kyllä ne mulle silti riittävät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin


Totta, tuntuu että olisi/on tullut mätettyä samoja hirviöitä läpi koko pelin. Kyllä ne mulle silti riittävät.
Itse olen nykyään huomannut tekeväni niin, että skippaan kaikki tappelut sillä karkaus komennolla, paitsi no,joissa on savetus piste lähellä..ja olen Final Aeon tappelussa
 
Mistä muuten johtuu että nuo tekstuurit välkkyvät? Yhden asian olen kympissä huomannut ja se on että joissain kohdissa tekstuurit ovat ihan älyttömän tarkkoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Yhden asian olen kympissä huomannut ja se on että joissain kohdissa tekstuurit ovat ihan älyttömän tarkkoja.

Olethan huomannut, että osa pelin maisemista on vieläkin valmiiksi renderoituja littanataustoja ja osa polygoneista muodostuvia 3D-ympäristöjä? Valmiiksi renderoidut taustat ovat tietenkin hienon näköisiä, mutta omituisen paljon nämä polygonimaisemien taso vaihtelee. Aivan upeista vain keskinkertaisiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Olethan huomannut, että osa pelin maisemista on vieläkin valmiiksi renderoituja littanataustoja ja osa polygoneista muodostuvia 3D-ympäristöjä? Valmiiksi renderoidut taustat ovat tietenkin hienon näköisiä, mutta omituisen paljon nämä polygonimaisemien taso vaihtelee. Aivan upeista vain keskinkertaisiin.



Mun mielestä noi valmiiksi renderoidut taustat ei oikein sovi tohon kympin yleisilmeeseen, eikä noi valmiiks renderoidut taustat ole mun mielestä läheskään aina niin hienoja kuin monet polygonitaustoista.

Taisin esittää aisiat tossa vähän epäselvästi, mutta antaa olla.
 
Vastaus: Final Fantasy X -- ensi vaikutelmat

En varmaan osaa käyttää sphere gridiä koska vaikka mulla olisi jäljellä 2 AP pistettää, niin en saa millää hamoani kehitettyä. Tähän tarvitsisin yksikohtaista neuvoa ja paljon! tarttis saada max energiaa ylöspäin sen 200 pojoa! Niitä en oo saanut nostettu sphere gridissä vaikka mulla oli 8 AP pistettäkin jollaki hamolla. Vaikeaselkoinen Sphere grid IMO :(
 
Ylös Bottom