Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Eikös se niin mene, että niin hahmoilla kuin vihollisillakin on oma ATB-mittari ja kun se täyttyy niin komento tapahtuu. Eli reaaliajassa taistellaan joo. Toki "wait" vaihtoehto on mukana, mutta silti taistelu ei ole "vuoropohjaista" vaan hyökkäykset voivat mennä ristiin.

Demoa aikanaan kun testasin niin tuo active oli jumalan mannaa... kerrankin J-rope jonka taisteluissa on jännitystä ja haastetta. Ja toimi btw: X-2:sessakin enemmän kuin hyvin... (vaikka muut osa-alueet sukkasivatkin :p )



Eli vuoropohjaisuus on kaivossa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Juu no KOTOR:ia en ole pelannut, että siitä on paha sanoa mitään. Vähän kyllä pistää vihaksi tuo, että vuoropohjaisesta taistelusysteemistä on luovuttu. Minusta kun jrpg:n pelaaminen ei tarvitsisi välttämättä olla mitään adrenaliinipitoista ohjaimenhakkausta (näin kärjistetysti), vaan meininki on kivaa, kun joka siirtoa saa tarpeen vaatiessa miettiä niin kauan kuin haluaa ja meno on rauhallista ja leppoisaa jopa taistelun aikana :).

Noh, eiköhän tuo tule joka tapauksessa ostettua kun/jos euroversio vielä joskus julkaistaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Lloope sanoi:
Juu no KOTOR:ia en ole pelannut, että siitä on paha sanoa mitään. Vähän kyllä pistää vihaksi tuo, että vuoropohjaisesta taistelusysteemistä on luovuttu. Minusta kun jrpg:n pelaaminen ei tarvitsisi välttämättä olla mitään adrenaliinipitoista ohjaimenhakkausta (näin kärjistetysti), vaan meininki on kivaa, kun joka siirtoa saa tarpeen vaatiessa miettiä niin kauan kuin haluaa ja meno on rauhallista ja leppoisaa jopa taistelun aikana :).

Noh, eiköhän tuo tule joka tapauksessa ostettua kun/jos euroversio vielä joskus julkaistaan.

Eihän tuossa tosiaan hakata sitä ohjainta vaan ihan samanlailla valikosta valitaan käskyjä kuin aikaisemminkin ja tosiaan toiminnan pystyy kyllä pysäyttämään ihan milloin vain.
Ja oikeasti pelaaminen on paljon sujuvampaa kun ei tule erillisiä latausruutuja ja katkoksia taisteluiden välillä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Lloope sanoi:
Juu no KOTOR:ia en ole pelannut, että siitä on paha sanoa mitään. Vähän kyllä pistää vihaksi tuo, että vuoropohjaisesta taistelusysteemistä on luovuttu. Minusta kun jrpg:n pelaaminen ei tarvitsisi välttämättä olla mitään adrenaliinipitoista ohjaimenhakkausta (näin kärjistetysti), vaan meininki on kivaa, kun joka siirtoa saa tarpeen vaatiessa miettiä niin kauan kuin haluaa ja meno on rauhallista ja leppoisaa jopa taistelun aikana :).

Noh, eiköhän tuo tule joka tapauksessa ostettua kun/jos euroversio vielä joskus julkaistaan.

Kyllähän tämä ihan kohtuu leppoista on. Ei nyt tietysti niin uneliasta kuin X:ssä. Vaikka kaikki pysähtyykin, kun komentoikkunan avaa, niin sitä ei kunnolla tiedä, ehtiikö pahis vetää sinua pataan. Juuri, kun alat loihtimaan Curagaa, niin pomo tuleekin ja ottaa nirrin pois viime hetkellä :D

Mielestäni lisää ihan mukavasti haastetta olematta kuitenkaan hermoja raastava.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Kuten on jo mainittu, FFXII:n taisteluista saa aikalailla samanlaisia kuin aikaisempienkin ÄfÄffien taisteluista, mitäpä nyt vain latausruudut puuttuvat. Laittaa vain taistelujen nopeuden (kyllä, sitäkin voi säätää) minimille ja pelailee Wait Modella. Tällöin voit "pysäyttää" ajan milloin haluat ja valita rauhassa liikkeet. Tosin turhanpäivästä X:n/attack-komennon rämpytystä FFXII:ssa ei ole, mikä on vain hyvä asia.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Pelasinpa tämän läpi. Loppu tuli vähän yllättäen. n. 57 tuntia kesti. Tähän olisi voinut lisätä tarinallisesti vaikka mitä.
Mihin hävisi Rozarria? Niinkin mahtava "imperiumi" eikä edes kuvaa! Pääpahiksenakin olisi voinut olla "Jumalat". Vayne oli vähän lälly eikä siitä mitään erikoista pahista ikinä saatu kehkeytymään. Jäi vähän ontoksi. Ei edes rakkaustarinaa, jota voi pitää plussanakin.
Ihan hyvä peli ainakin siinä mielessä, että halusin tätä jatkuvasti pelata. Aika simppeli pelisysteemiltä mutta addiktiivinen Onhan tässä lisää vielä tehtävänä mutta varsinaisessa tarinassa on vakavia puutteita. Henkilöhahmoihin ei nyt oikein päässyt mitenkään käsiksi. Kuka hemmetti edes on Vaan? Vaikuttaa enemmänkin hang-aroundilta kuin päähenkilöltä. Tarinaa voi ainakin kehua erilaisuudessa, jos ei muussa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

danholo sanoi:
Pelasinpa tämän läpi. Loppu tuli vähän yllättäen. n. 57 tuntia kesti. Tähän olisi voinut lisätä tarinallisesti vaikka mitä.
PHP:
SPOILZZZ.
Ihan hyvä peli varsinkin siinä mielessä, että halusin tätä jatkuvasti pelata. Aika simppeli pelisysteemiltä mutta addiktiivinen Onhan tässä lisää vielä tehtävänä mutta varsinaisessa tarinassa on puutteita.
Kiitos hyvistä spoilauksista. Ehdin jo jonkin matkaa lukea ennen kuin tajusin että kerroit tosiaan pelin juonesta tuossa :D.
Spoiler-loota tulee [spoiler ja [/spoiler] -tageilla.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

jees läpi tuli pelailtua myös. Noin 110h kesti, joista varmaankin jotain 50-60h oli keräämistä/tutkimista mutta mahti peli oli kyllä. Pitää kerätä nyt kaikki loput sälät mitä jäi matkan varrelle :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

danholo sanoi:
Henkilöhahmoihin ei nyt oikein päässyt mitenkään käsiksi. Kuka hemmetti edes on Vaan? Vaikuttaa enemmänkin hang-aroundilta kuin päähenkilöltä. Tarinaa voi ainakin kehua erilaisuudessa, jos ei muussa.
Tätä olen pelännytkin tässä 30h saatossa, mitä nyt olen pelannut :eek:
Ei siis päästä syvällisiin henkilökoukeroihin niinkuin FF7:ssa ja muutenkin mahtaviin juonijuttuihin? :(
No, tänään pitää pelata lissee....
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

danholo sanoi:
Kuka hemmetti edes on Vaan? Vaikuttaa enemmänkin hang-aroundilta kuin päähenkilöltä.
Ei Vaanin ole edes tarkoitus olla juonen keskipisteessä samoin kuin esmes Tiduksen, Squallin ja Cloudin aikaisemmissa Final Fantasyissä. Vaan on vain eräänlainen "väylä", jonka kautta tapahtumat, jotka eivät varsinaisesti pyöri Vaanin ympärillä, koetaan ja maailmaa selitetään. Jonkinlainen semi-päähenkilö, tai jotain. Hän on sivustakatsoja, joka on mukana historian kirjoihin päätyvissä tapahtumissa. Kyllähän hänellä on myös henkilökohtaisia motiiveja, joita juonessakin setvitään, mutta se palaa melkoisen pienellä liekillä muun metsäpalon rinnalla.

Silti, juoni on poliittisten ym. juonikiemuroiden takia ainakin minusta erittäin jännittävä. Jossain mielessä pelissä on vähemmän tunnetta, kun kaameaa kohtaloa ei ole kokemassa yksikään päähenkilöistä, mutta sen sijaan keskitytään yhden maan/kansan vapauttamiseen (on siis vaikeampi sympatisoida mitään, kun ei ole selkeää ja yhtenäistä mielikuvaa siitä, MITÄ ollaan pelastamassa). Tällä kertaa kukaan ei ole pyhiinvaellusmatkalla itsensä uhraamiseksi, eikä hullu mielipuoli melkein tuhoa maailmaa käyttämällä hyväksi yhtä päähenkilöistä.

Kyseessähän on hyvinkin erilainen tarina aikaisempiin verrattuina. Jos sellaista ei osaa odottaa ja kuvittelee kokevansa jälleen yhden, suhteellisen perinteisen FF:n ainakin tarinansa puolesta, voi kyllä pettyä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Pääsin tuossa vähän aikaa sitten tämän läpi. 47h meni ja kyllä maistui. Ajattelin pitkään, että onko tämä nyt sittenkään niin hyvä kuin aiemmat, mutta lopun juonelliset selvittelyt pelasti. Oli ihan yhtä hyvä kuin FFX. Haastettakin piisasi taisteluissa ainakin active time battlella ja maksimispeedillä, varsinkin kun en opetellut tauteja parantavia taikoja esunan lisäksi koko pelin aikana :D Hölmö minä...
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Minulla on nyt 64h takana ja lopputaistelu vielä edessä, kävin tosin äsken kerran kuolemassa siinä... jonkin verran olen tuhlaillut aikaa kaiken maailman nuuskimiseen ja kolme päähahmoani ovat levelillä 75, joten aika monta tuntia on mennyt ihan tasojen nostoon. Tulee varmaan noita metsästystehtäviä väännettyä vielä tarinan jälkeenkin ja katotaan jos sitä innostuisi ne loputkin esperit hankkimaan. Kyllähän tämä on ihan kovaa kamaa ollut, hieman erilainen FF-peli kun vertaa noihin aikaisempiin, mutta kyllä tossa paljon vanhaakin Fantasya on mukana. PS2:sta rutistetaan paikoitellen ihan mukavasti mehua irti, yllättävän paljon geometriaa paikoitellen ruudulla, ja varsikin lopussa efektitulitus nousee aika mittaviin sfääreihin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Noin kaks viikkoa istunu peli jäähyllä kun ei ole DS:n lisäksi kerennyt mitään kiireiden vuoksi pelaamaan, DS:kin hätäisesti jossain ruuhkabussissa. Eli tunnelma katossaan.

Kunhan nyt jouluna vähä lomaa tulee niin saa muu perhe väistyä mun pelaamisen tieltä, lukittaudun kellariin koneiden kans.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

mun mielestä "oikea" tapa pelata finaleit on kerätä mahd. paljon tavaroita ym. salajuttuja eikä vaan juosta peli läpi.

ite olen juonessa vasta arkadiaan päässyt ja 40h plakkarissa, mutta kaikki salajutut mitä tohon mennessä voi tehdä on tehty. Eli varmaan 110-130h luokkaan menee :eek:
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Datool sanoi:
mun mielestä "oikea" tapa pelata finaleit on kerätä mahd. paljon tavaroita ym. salajuttuja eikä vaan juosta peli läpi.

Aivan! Itse teen juuri samaa :) Itse kun olin lopparissa, taisi olla jotain 110h mittarissa. Nyt on keräilly sen jälkeen about 40-50h lisää :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Joululoma tuotti tulosta, pääsi lopultakin pelaamaan taas kunnolla. FFXII nyt tuli sitten pistettyä nippuun ja mentyä ensimmäisen kerran läpi. ~70h mittarissa oli. Keräsin aika reippaasti jo kaikenlaista ja yhden "ylimääräisen" esperinkin keräsin.

Nyt painun takaisin keräilemään loppujakin tavaroita ja tutkimaan viimeisetkin nurkat pelistä. Hyvä peli. Nauttinut tämän pelaamisesta.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Seuraavana päivänä kun olin pelin menny läpi tuli postissa Bradygamesin FFXII guidebook. On muuten melkonen raamattu, yli 300 sivua. Jumalattoman kokonen... Ja pakattu niin täyteen tietoa, ettei mitään rajaa. Huomasin tuossa heti mm. missanneeni pelin tehokkaimman aseen Zodiac Spearin (GAH!), kyseisen aseen saamiseksi pitää pelin edetessä neljä tietty aarrearkkua jättää aukaisematta, jos jonkin näistä avaa ei asetta voi saada... Puuh. No täytyy jossain välissä vetää alusta toi ja kerätä toikin mukaan.

Myös löysin lopultakin puuttuvia asioita mitä olin missannut, bubble spellin ja pari muutakin. Olettehan kaikki liittynyt tuohon hunt clubiin ja suorittaneen Montablancin antamatkin huntit?

Voe voe... Pelissä aivan järjetön määrä tehtävää vielä itse pääjuonen jälkeen. :)
Näyttäs vähä siltä, että tullut missattua kaikenlaista pelin edetessä, että jossain vaiheessa tosiaan menee peli uusiksi. Kerää sillä kerralla kaikki missatut asiat vaikka ihan opuksen kanssa. Mutta täytyy sanoa sen verta tuosta opuksesta, että on yks pätevämpiä mitä olen nähnyt. Ämpätty kyllä täyteen tietoa. Pitää noi esperitkin jahdata tässä jossain vaiheessa. Huhhuh... Eiköhän siinä ollut vähäksi aikaa.

Hiukka off topic:
[Haha, tilasin muuten tuon kirjan Barnes & Noblesilta ja sivuilla ilmoittavat toimitusajaksi halvimmalla toimituksella 1-2vk... Veny neljäksi viikoksi, oudosti nyt alkaneet parina viime kuukautena venymään noi yleiset viikon / kahden viikon toimituksen neljään viikkoon. Sama homma kävi amazonin kanssa, raivostuttavaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

Seuraavana päivänä kun olin pelin menny läpi tuli postissa Bradygamesin FFXII guidebook. On muuten melkonen raamattu, yli 300 sivua. Jumalattoman kokonen... Ja pakattu niin täyteen tietoa, ettei mitään rajaa. Huomasin tuossa heti mm. missanneeni pelin tehokkaimman aseen Zodiac Spearin (GAH!), kyseisen aseen saamiseksi pitää pelin edetessä neljä tietty aarrearkkua jättää aukaisematta, jos jonkin näistä avaa ei asetta voi saada... Puuh. No täytyy jossain välissä vetää alusta toi ja kerätä toikin mukaan.

Myös löysin lopultakin puuttuvia asioita mitä olin missannut, bubble spellin ja pari muutakin. Olettehan kaikki liittynyt tuohon hunt clubiin ja suorittaneen Montablancin antamatkin huntit?

Voe voe... Pelissä aivan järjetön määrä tehtävää vielä itse pääjuonen jälkeen. :)
Näyttäs vähä siltä, että tullut missattua kaikenlaista pelin edetessä, että jossain vaiheessa tosiaan menee peli uusiksi. Kerää sillä kerralla kaikki missatut asiat vaikka ihan opuksen kanssa. Mutta täytyy sanoa sen verta tuosta opuksesta, että on yks pätevämpiä mitä olen nähnyt. Ämpätty kyllä täyteen tietoa. Pitää noi esperitkin jahdata tässä jossain vaiheessa. Huhhuh... Eiköhän siinä ollut vähäksi aikaa.

Hiukka off topic:
Haha, tilasin muuten tuon kirjan Barnes & Noblesilta ja sivuilla ilmoittavat toimitusajaksi halvimmalla toimituksella 1-2vk... Veny neljäksi viikoksi, oudosti nyt alkaneet parina viime kuukautena venymään noi yleiset viikon / kahden viikon toimitukset neljään viikkoon. Sama homma kävi amazonin kanssa, raivostuttavaa. Mistähän johtuu? Huono tuuri vai jokin muuttumassa? Ja myös hermoja repii esim. videogamesplus.comin nousseet toimituskulut. Ennen yhdelle tuotteelle about 4e, viimeksi kun katoin niin oliko se jotain ~13e...
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12) hype

nallet sanoi:
Ja myös hermoja repii esim. videogamesplus.comin nousseet toimituskulut. Ennen yhdelle tuotteelle about 4e, viimeksi kun katoin niin oliko se jotain ~13e...
Ettet vaan sitten tehnyt samaa virhettä kuin mekin? Nimittäin jotenkin onnistuimme kämmimään tilauksen teon (Valkyrie Profile Lenneth PSP:lle, jonka tilasin kaverille); meillä olikin kaksi tuotetta ostoskorissa emmekä sitä aluksi edes huomanneet -> postikulut reilu 10e. Yhdelle pelille nimittäin ei tule edelleenkään kuin tuo ~4 euroa postikuluja, ei ainakaan tullut viikko sitten.
 
Ylös Bottom