Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Potku munille. Yhtä pettynyt en ole ollut sitten Dreamcastin ja Shenmuen kuoppaamisen.

Rehellisesti sanoen, tuliko tuo yllätyksenä?
Jotenkin en vieläkään usko että FF tulee edes Japaniin tänä vuonna.. Itse asiassa S-E:n pelien kanssa on aina ollut niin, että olen tajunnut niiden ilmestyneen vasta loppupääkkärin iskiessä :D
Jotenkin aina saanut S-E:n pelejä odotella vuosikaupalla ja kun se peli sitten ilmestyy, on fiilis orgasmisen utopinen.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Kyllä se Japaniin sellaisella voimalla ,vielä tänä vuonna, iskee että on myyntilistat notkolla. Ei tuota demoakaan muuten ulos tässä vaiheessa laitettaisi. Saa sitten kertoa kun näkee tuon BDn demoineen jossain myynnissä. Eikä sitä käännöstäkään jaksa seuraavaan vuoteen odottaa. Importaukseen lähtee heti vaikka omassa japaninkielessä on vielä toivomisen varaa. FFX jälkeen ei ole pystynyt mitään liian japanilaista pelaamaan enkkuäänillä. Ääninäyttelijöiden taso ero on niin hämmentävä.

Olipas mukava musakki tuolla virallisella sivulla. Jättääkin se soimaan taustallle :rolleyes:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

FFXII:ssa oli kyllä loistava enkkudubbi, että eiköhän tähänkin voi vastaavaa odottaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

FFXII:ssa oli kyllä loistava enkkudubbi, että eiköhän tähänkin voi vastaavaa odottaa.

Omasta mielestäni XII:sta dubbaus oli melko lailla kauhea. X:n sen sijaan oli varsin onnistunut. Mielipiteitä on toki monia.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Omasta mielestäni XII:sta dubbaus oli melko lailla kauhea. X:n sen sijaan oli varsin onnistunut. Mielipiteitä on toki monia.
Äänenlaatu oli jotenkin... "metallinen" (= huono), mutta itse ääninäyttelijät hoitivat hommansa paremmin kuin yhdessäkään Square Enixin pelissä aikaisemmin. Ei FFX:llä ole siihen mitään sanomista. Tietty jos ei pitänyt joidenkin hahmojen brittiaksentista, niin se saattaa vaikuttaa asiaan. Käsittääkseni S-E kuitenkin käytti huomattavasti enemmän $$$ FFXII:n lokalisoimiseen kuin FFX:n, käytti hieman enemmän rahaa hyvien ääninäyttelijöiden hankkimiseen.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Omasta mielestäni XII:sta dubbaus oli melko lailla kauhea. X:n sen sijaan oli varsin onnistunut. Mielipiteitä on toki monia.

Kaikki varmaan muistavat kun Tidus ja Yuna nauravat ?
Rupeaa hävettämään edes ajatella koko kohtausta :D Mutta muuten ei ole itselläni ollut mitään valituksen aihetta dubeista..
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Sitä ei kyllä käy kieltäminen, että Fran XII:sta ei olisi ollut mainiolla äänellä varustettu. :p
XII:sta kauhistelin kuitenkin eniten Vaanin ääninäyttelijän suoritusta. Eikä kyllä itse hahmossakaan ollut kehumista. Loistopeli kuitenkin kyseessä vioistaan huolimatta.
End of my OT
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

XII:sta kauhistelin kuitenkin eniten Vaanin ääninäyttelijän suoritusta. Eikä kyllä itse hahmossakaan ollut kehumista.

Se olikin sivuhahmo vaikka olikin päähahmo... Tai jotain sinne päin. Ei sen ollu varmaan tarkotus ollakaan muuta kuin minkälainen olo monilla siitä jäi; nuori jätkä joka haluaa seikkailijaksi ja "pääsee" mukaan isoon tapahtumaan.

Toivottavasti eivät tee samaa ratkaisua "päähahmolle" 13:ssa osassa, ettei niin moni pety siihen.
Noista aiemmin linkatuista musiikeista sen verran, että lupaavat taas kerran aika paljon soundtrackiltä. On "muutamaan" kertaan tullut kuunneltua ne ihan kiluissani. Liian kauan menee uuden FF:n saapumiseen joka kerta :(
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Joo kyllä minä ainakin enneminkin pelailen sillä nimenomaisella hepulla joka maailman on pelastamassa kuin mukana leijuvalla nukella.

Heh, naurukohtaus X:ssä oli kyllä legendaarisen huono.. X:ssä oli joitain muitakin mieleen painuneen huonoja osia ääninäyttelyn saralla. Toivottavasti XIII:ssä ääninäyttelijät ovat XII:n tasoa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Kaikki varmaan muistavat kun Tidus ja Yuna nauravat ?
Rupeaa hävettämään edes ajatella koko kohtausta :D Mutta muuten ei ole itselläni ollut mitään valituksen aihetta dubeista..

Oletko kuullut Japanilaisen version? Naurukohtaus on ihan yhtä nolo. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Advent Children Completenhan voi tosiaan ennakkotilata Play-Asiasta, jos demo kiinnostaa ketään. Leffa on ainakin Play-Asian mukaan sekä englanniksi että japaniksi (joidenkin mukaan ilman subeja, mutta enkku-dubi löytyis kuitenkin). Vielä ei tosin ole varmuutta, onko aluekooditon vai ei.

Toivottavasti eivät tee samaa ratkaisua "päähahmolle" 13:ssa osassa, ettei niin moni pety siihen.
FFXIII on päähahmopolitiikaltaan enemmän FFVI:n tyylinen, eli sen sijaan, että pelissä olisi vain pari keskeistä päähahmoa ja muut ovat juonen kannalta enemmän tai vähemmän tärkeitä päähahmojen kaveruksia, FFXIII:n kaikki hahmot saavat juonessa yhtä paljon huomiota.

<Lightningin kohtalo FFXIII:ssa>
Jos nyt kukaan on ylitse muiden, niin se on sitten Lightning, eikä hänelle voi kyllä povata mitään pientä roolia, jos tämän "kohtalo" on olla ihmiskunnan tuhoaja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Jea. Kiitti #"%&sti. Spoiler tagien käyttö taas niin hankalaa. Omaa syytäni toki myös kun en osannut olla lukematta mutta en olisi missään nimessä halunnut tietää mitään mistään Lightningin "kohtalosta". Enkä ylipäätään paljon mitään pelin juoneen ja maailmaan liittyvästä.

Tuo tieto olisi pitänyt saada pelikokemukseen... >:´((((((((((
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Pitää varmaan taas karsastaa vähän aikaa konsolifiniä ja varsinkin julkaisemattomien pelien keskusteluita.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Pitää varmaan taas karsastaa vähän aikaa konsolifiniä ja varsinkin julkaisemattomien pelien keskusteluita.
Lisäsin nyt spoilerit, jotteivat muut käyttäjät enää spoilaannu. Täytyy kuitenkin muistaa, että pelin julkaisuun on vielä aikaa, joten "tiedot" juonesta voivat ehkä vielä vaikka muuttua. Ja itse ainakin unohdan varmasti unohdan tuollaisen yksityiskohdan siihen mennessä, kun peli länsimaissa lopultakin ilmestyy.

Mutta muillekin jatkoa varten: jos/kun aiotte kertoa jotakin pelin juoneen liittyen, muistakaa spoileritagien käyttö!
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

SIIS...... Tuo tieto kerrottiin ensimmäisenä Lightningista, kun FFXIII paljastettiin, ja se tulee varmaan pelissäkin esille ensimmäisen 5-10 minuutin aikana... Tuo, että

Lightningin on tarkoitus olla ihmiskunnan tuhoaja

on juonen LÄHTÖKOHTA, ei päätepiste. Vähän sama kuin valittaisi siitä, että joku spoilaa sen, että Bruce Waynestä tulee Batman...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

SIIS...... Tuo tieto kerrottiin ensimmäisenä Lightningista, kun FFXIII paljastettiin, ja se tulee varmaan pelissäkin esille ensimmäisen 5-10 minuutin aikana... Tuo, että

Lightningin on tarkoitus olla ihmiskunnan tuhoaja

on juonen LÄHTÖKOHTA, ei päätepiste. Vähän sama kuin valittaisi siitä, että joku spoilaa sen, että Bruce Waynestä tulee Batman...

No eipä se sitä tarkoita ettei joku haluaisi pelata peliä itse, kokien tarinan täysin tyhjästä pelatessaan..
Itse asias minä lukeudun näihin, oli kuinka basicia tietoa tahansa, niin mieluiten käytetään niitä tägejä. Enpä ollu aiemmin kuullu tuota, tosin oon vältellykki liian tarkkoja uutisia tarinaspoilausten pelossa.
Delmor sanoi:
Tuo tieto olisi pitänyt saada pelikokemukseen... >:´((((((((((
Ilmeisesti Delmor kuuluu samaan sakkiin mun kanssa, itse kokeminen >>>>> ennalta kuuleminen, oli sitten juonipaljastus tai ei, pelin alkupäästä tai loppupäästä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Kyllä kyllä Muntu. Kaikki pitäisi ammentaa pelistä eikä pitäisi olla mitään mitä odottaa. "Wow toi misu onkin
maailmojen tuhoaja
:OOOO"
Oikeastaan jopa Hahmojen nimetkin olisi kiva saada vasta pelin aikana, mutta sepä on nykyään melkein mahdotonta. :/
 
Ylös Bottom