Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]
Tässäpä on koottu kaikki asiat, jotka tulevat viimeaikaisten haastatteluiden mukaan vielä muuttumaan varmasti demosta (voihan niitä olla enemmänkin):
-vaikeustasoa tullaan nostamaan paljon. Demossa nyt ei hirveän helposti voinut kuolla, ellei sitten kämmäillyt systeemin kanssa jos ei osannut käyttää sitä. Mutta kuitenkin, Toriyama sanoo, että tästä tulee mahdollisesti "vaikein koskaan julkaistu FF"
-demossa tekoäly ohjaa muita taistelukumppaneita, mutta lopullisessa versiossa pelaaja voi itse antaa niille komentoja
-Ketjutuksen (chaining) jatkaminen ei ole hirveän tärkeää demossa, mutta se tulee ilmeisesti olemaan oleellista voittamisen kannalta lopullisessa pelissä
-demossa ei kuulla FF-peleistä tuttua voitto-fanfaaria, mutta se tulee löytymään valmiista versiosta
-samaten siinä ei ole mitään voittoposeerauksia, mutta valmiista pelistä ne saattavat ehkä löytyä. Asia on vielä harkinnan alla.
-demossa hahmot jatkavat hyökkäysliikkeiden suorittamista, vaikka vihollinen olisikin jo kuollut. valmiissa pelissä he lopettavat kombojen suorittamisen
-esim. Snow taistelee paljain käsin demossa, mutta hän voi käyttää myös jotain aseita
-demossa vihollisten hyökkäykset tapahtuvat ainoastaan pelaajan edestä päin, mutta lopullisessa on monenlaisia tapoja, joilla taistelu voi alkaa (eli back attackit yms. tekevät paluun)
-demossahan ei ollut mitään kehityssysteemiä, lopullisessa saa tietenkin leveleitä ja voi parannella hahmojaan jotenkin
-lopullisessa pelissä tulee olemaan jonkinlaisia komento-oikopolkuja
-kohteen valitseminen on vielä hieman hankalaa demossa, sitä tullaan helpottamaan
-NPC-hahmojen puhe on tällä hetkellä vielä tekstittämätöntä, mutta nekin tulevat saamaan tekstityksen
-"Time Gaugen" maksimi on demossa vain 3, se tulee kuitenkin kasvamaan
-demossa ei summoneita, mutta valmiissa pelissä on. Demossakin nähdyt TP Bonukset liittyvät jotenkin niihin
-ne vähät ruudunpäivityksen notkahdukset tullaan hiomaan pois valmiiseen versioon mennessä