Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Onko tämä versus nyt normi FF vai sellanen suht lyhyt FF kuten x-2 vai onkl tää nyt joku tappelu peli kuten se psp dissid vai dissad, miten kirjotettiinkaan??

Kyseessä on nopea tempoisempi Action roolipeli eli ei oo "normi" FF. Pelin pituudesta ei varmaan kukaan osaa sanoa...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Ihan täysiverinen FF-peli, tappelusysteemi vaan tulee olemaan tosiaan toimintapainotteisempi.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Eli Versus tulee taistelut olee reaali aikasia ja tavan13 on vuoropohja? ero päälisin puolin?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Mun käsittääkseni FFXIII:llä, FFXIII Versuksella ja PSP:lle tulevalle FFXII Agitolla ei ole muuta yhteistä kuin nimi ja jotain samankaltaisia juonielementtejä. Ne kaikki kuuluu "Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII" kokoelmaan. Syytä tälle en tiedä - ehkä halutaan rahastaa Final Fantasyn nimellä mahdollisimman paljon.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

No pelithän on aivan erit, eri tarina yms, mutta sinänsä ainoa suuri pelillinen ero on tosiaan tuo tappelusysteemi. Versuksen varmaan enemmän KH-tyylinen ja XIII:n seminormaali semivuoropohjanen.

e: Kaikki kuuluu tuohon kyseiseen kokoelmaan siitä syystä, että jokaisessa kristallit ovat ilmeisesti suuressa osassa. Samasta maailmasta ei ole kyse, ennemminkin.. Teemasta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Mun käsittääkseni FFXIII:llä, FFXIII Versuksella ja PSP:lle tulevalle FFXII Agitolla ei ole muuta yhteistä kuin nimi ja jotain samankaltaisia juonielementtejä. Ne kaikki kuuluu "Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII" kokoelmaan. Syytä tälle en tiedä - ehkä halutaan rahastaa Final Fantasyn nimellä mahdollisimman paljon.

Kaikki liittyvät samaan maailmaan...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Kaikki liittyvät samaan maailmaan...

Itse asiassa Wikipediasta löytyi tuottaja Shinji Hashimoton sittaatti: "Consider that development is simultaneously ongoing for three FFXIII'seach not only on different platforms (advertised as PS3 for FF Versus XIII and FFXIII (as well as Xbox 360 for FFXIII in the USA and Europe only), and PSP for FF Agito XIII), but [featuring] different worlds and stories that are bound by a common mythology [of the crystal]. By gaining inspiration from the mythology, these independent FFXIIIs evolve uniquely. The Fabula Nova Crystallis project is not a collection of sequels or ports but several original titles that exist alongside each other."

Eli tämän mukaan maailmat olisivat eri - mutta perustuisivat samanlaiseen mytologiaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Mytologia, teema, no melkeen oikean sanan kuitenkin löysin :D
Eli periaatteessa, ellei asiasta etukäteen tietäisi, samankaltaisuuksia tuskin huomaisi.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Mytologia, teema, no melkeen oikean sanan kuitenkin löysin :D
Eli periaatteessa, ellei asiasta etukäteen tietäisi, samankaltaisuuksia tuskin huomaisi.

Aina vaan ne jaksaa noita kristalleja :]
1,4,5,9 ainakin ollu vai oliko nyt ysissä vaan ne 4 mörkö niissä luolkissa?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Aina vaan ne jaksaa noita kristalleja :]
1,4,5,9 ainakin ollu vai oliko nyt ysissä vaan ne 4 mörkö niissä luolkissa?

Oli siinä kristalli. Sekä vielä ainakin osissa 3 ja 12.

Saisivat kyllä minun puolestani heittää niillä kristalleilla vesilintua. Alkaa olla sen verran loppuun kaluttu konsepti.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Onko mitään epäoriginaalimpaa ku taikakristalli:). No ei mua ainakaan haittaa taikakristallit ihan hyvä että on ainaki jotain geneeristä mukana...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Vaikka FFXIII:ssa on noita kristalleja, niiden luonne on ainakin hieman erilainen kuin aikaisemmin. FFXIII:ssa ne valitsevat tiettyjä ihmisiä tekemään jonkin sortin tehtäviä. VersusXIII:ssa ne tuovat voimaa ja vaurautta sekä ovat aiheuttaneet sotia eri maiden välillä. Teemana on myös se, että Noctiksen valtakunnalla on viimeinen olemassa oleva kristalli (joskin pelin lähtökohtana taitaa olla se, kun rauhansopimusta ollaan kirjoittamassa).

Kristallit eivät siis ole niinkään vain jotain "luonnon tasapainoa" ylläpitäviä juttuja eikä niissä ole käsittääkseni mitään Fire Crystalin ja Water Crystalin tapaisia elementaaleja ominaisuuksia. Etenkin FFXIII:ssa niillä vaikuttaisi olevan lähes jumalmaisia voimia ja jopa jonkinlainen tietoisuus.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Tämä ja Versus ovat ehdottomasti odotetuimmat pelit tällä hetkellä omalla kohdalla. Vaikuttaa hemmetin hyviltä!:eek:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Tässäpä on koottu kaikki asiat, jotka tulevat viimeaikaisten haastatteluiden mukaan vielä muuttumaan varmasti demosta (voihan niitä olla enemmänkin):

-vaikeustasoa tullaan nostamaan paljon. Demossa nyt ei hirveän helposti voinut kuolla, ellei sitten kämmäillyt systeemin kanssa jos ei osannut käyttää sitä. Mutta kuitenkin, Toriyama sanoo, että tästä tulee mahdollisesti "vaikein koskaan julkaistu FF"

-demossa tekoäly ohjaa muita taistelukumppaneita, mutta lopullisessa versiossa pelaaja voi itse antaa niille komentoja

-Ketjutuksen (chaining) jatkaminen ei ole hirveän tärkeää demossa, mutta se tulee ilmeisesti olemaan oleellista voittamisen kannalta lopullisessa pelissä

-demossa ei kuulla FF-peleistä tuttua voitto-fanfaaria, mutta se tulee löytymään valmiista versiosta

-samaten siinä ei ole mitään voittoposeerauksia, mutta valmiista pelistä ne saattavat ehkä löytyä. Asia on vielä harkinnan alla.

-demossa hahmot jatkavat hyökkäysliikkeiden suorittamista, vaikka vihollinen olisikin jo kuollut. valmiissa pelissä he lopettavat kombojen suorittamisen

-esim. Snow taistelee paljain käsin demossa, mutta hän voi käyttää myös jotain aseita

-demossa vihollisten hyökkäykset tapahtuvat ainoastaan pelaajan edestä päin, mutta lopullisessa on monenlaisia tapoja, joilla taistelu voi alkaa (eli back attackit yms. tekevät paluun)

-demossahan ei ollut mitään kehityssysteemiä, lopullisessa saa tietenkin leveleitä ja voi parannella hahmojaan jotenkin

-lopullisessa pelissä tulee olemaan jonkinlaisia komento-oikopolkuja

-kohteen valitseminen on vielä hieman hankalaa demossa, sitä tullaan helpottamaan

-NPC-hahmojen puhe on tällä hetkellä vielä tekstittämätöntä, mutta nekin tulevat saamaan tekstityksen

-"Time Gaugen" maksimi on demossa vain 3, se tulee kuitenkin kasvamaan

-demossa ei summoneita, mutta valmiissa pelissä on. Demossakin nähdyt TP Bonukset liittyvät jotenkin niihin

-ne vähät ruudunpäivityksen notkahdukset tullaan hiomaan pois valmiiseen versioon mennessä
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

-demossa tekoäly ohjaa muita taistelukumppaneita, mutta lopullisessa versiossa pelaaja voi itse antaa niille komentoja

Onko tää suora suomennos? Eli että AI:n voi silti antaa ohjastaa muita hahmoja jos haluaa koko versiossa?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Erittäin positiivista että on tulossa vähän vaikeampi peli ni ei mee vaan 200 tunissa läpi:D. Pitäs muutenki olla vähän enemmän haastetta nyky peleissä yleensä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Totta, tosin haluan, että leveloinnilla superpelaajaksi kehittyminen pysyy mahdollisena JRPG:issä. IMO varsin palkitsevaa 50 tunnin grindauksen jälkeen pamauttaa joka ikinen bossi muutamalla lyönnillä maahan =)
Ja jos haluaa haastetta, niin silloin voi tietty skippailla taistoja yms. Win-win situation.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Varsin keskeneräiseltä saa tuo litania tuon demon kuulostamaan. Millonhan tuo demo on tehty, nimittäin jos tuommosta muutoslistaa vasta nyt ollaan tekemässä niin peli siirtyy varmasti vuodella.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Varsin keskeneräiseltä saa tuo litania tuon demon kuulostamaan. Millonhan tuo demo on tehty, nimittäin jos tuommosta muutoslistaa vasta nyt ollaan tekemässä niin peli siirtyy varmasti vuodella.
Olin lukevinani jostain että demossa käytetään melkein puoli vuotta vanhaa koodia, joten varmasti suurin osa noista muutoksista on jo tehty. Pelinhän on tarkoitus ilmestyä Japanissa tämän vuoden lopulla.
 
Ylös Bottom