Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

JEpa! Grindaaminen tosiaan on aika metkaa puuhaa. Erityisesti meikä tykkää tästä uudesta systeemistä,
joka näyttää missä grindattavat vihulaiset on, jolloin tietää ainakin kun on vastassa hiukan ikävämpää porukkaa :D


Harmi vaan että nämä tämän hetkiset tyypit antavat hyvin niukasti noita kehityspinnoja.
Olen vasta kohdassa, jossa....

Minun on kukistettava Light typysen oma eka eidoloni ja se tuottaa hiukan ongelmia. Varmaan neljä tuntia jo grindannut, jonka aikana olen kokeillut kaiken laisia keinoja saada tuota eidolon-mittaria täyteen ennen kuin Doom iskee. Raaka voima ei ilmeisesti tehoa(grindasin lightninnig kakkos levelille asti Commandona) joten nyt koitan saada tuonne maagi-osastoon paljon kehitystä tapahtumaan. Loogista ainakin olisi, että vesi aiheuttaisi sähköroboa(jollainen se perhana näyttää olevan) vastaan ison määrän damagea. Katsoo nyt miten käy. Ei mikään maailman helpoin peli ja se on totta vie iso plussa!

Juu, siinä oli kyllä vaikea taisto

Vinkkejä noihin Eidolon-taistoihin:
Käytä Libraa. Muistaakseni tuossa vaiheessa peliä sen pitäisi olla jo auki, joten R1:llä saa tärkeää tietoa kyseessäolevasta Eidolonista. Erityisesti huomiota kannattaa antaa niille alalaidan note:ille, koska niissä lukee, mitä ko. Eidolon arvostaa. Toki jokaista Eidolonia vastaan voi hyökätäkin com + rav -kombolla, koska muistaakseni jokaisella on "yields to those who amass chain bonuses" tms, mutta kannattaa katsoa myös niitä muita kohtia. Saattaa olla esim "yields to those who heal their friends" tms, jolloin kannattaa ehdottomasti parannella jatkuvasti, nuo muut kun tuntuisivat täyttävän mittaria nopeammin kuin pelkkä hakkaus.

Itse taisin yksinkertaisesti hakata vain menemään tuon bossin kohdalla, lyöden potionia periaatteessa koko ajan.

Koko pelin vaikein bossi mun osalta, muuten. Tuossa kohtaa grindaus oli vielä niin olematonta, kun se Crystarium-systeemin katto tuli koko ajan vastaan, että piti ihan pelin ehdoilla pelata. Nyt kun on leveloinnin suhteen ollut vapautta vaikka kuinka, alkavat bossitkin joustamaan. Tässä nelisen tuntia kohta grindaillut eikä loppua näy =P
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

SPOILS

Odinhan on ihan naurettavan helppo vastus ainakin itselleni? Ehkä olen outo. ITselleni vaikein on ollut tuo episode 5n lopussa ollut vastus.

Odinin voittamiseen kannattaa käyttää paljon paradigm shiftiä. Ensin laita päälle Ravager/Ravager, ja hakka odinia vuoron verran. Sitten vaihda Medic/Hopen joku rooli en muista Ja parantele. Sitten vaihda taas kierrokseksi Ravager/Ravageriin. Toista tätä sarjaa. Odinin Gestalt mittari nousee hyvin nopeasti. En ole grindannut vielä yhtään, mutta tuo kaatui nopeasti.

//Episode 7 olisi nyt alkamassa. Harmittaa ettei ole päässyt hirveästi Snowlla pelaamaan, hemmo on pelin toiseksi tärkein hahmo, ja sen ollut poissa kuvioista jo apaut Neljä tuntia : D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Siis helpoimmin saa chain bonusta juuri fiksuilla paradigm shifteillä. Esimerksi aloittaa commando/ravager yhdistelmällä ja antaa niiden hakata sen ensimmäisen atb gaugen tyhjäksi, sen jälkeen välittömästi tekee shiftin ravager/ravageriin niin atb gauge on automaattisesti täynnä ja chainia tulee reilusti. Tämän jälkeen tilanteen mukaan voi joko uskaltaa yrittää ottaa uuden sarjan samalla shiftillä tai vaihtaa nopeasti commandon tekemään yhden attackin, jotta chain bonus pysyy kunnossa. Healata voi sitten aina tilanteen mukaan commando/medic yhdistelmällä, koska jos ykköseen jättää ravagerin, saattaa chaini mittari pudota nollaan hyvinkin nopeasti ja estää mahdollisen staggerin. (ohjeita siis lähinnä pelin alku osiin)

En tiedä oliko kaikille ihan tuttua juttua, mutta ainakin tuon automaagisen atb gaugen käyttäminen on kyllä pelastanut minut todella monesta tilanteesta. Chapter 11 käynnissä ja story jäänyt vähän taka-alalle, kun pelin ilmeisesti ainoa sivuquesti on vienyt mukanaan. Reilu 30h on peliaikaa ja paljon on vielä jäljellä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Juu, tuo atb gaugen täyttyminen sentään kompensoi vähän sitä pakollista animaatiota shiftin tehdessä, jonka aikana tappelu vielä pyörii. Aina pyrkinyt vaihtamaan vasta, kun viimeisin combo on juuri loppunut tai vielä parempi, viimeisen hyökkäysanimaation aikana, jolloin se ei keskeydy.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Näin tehtiin jostai bossista(jonka nime en muista) selvää jälkeä noin minuutissa. (No jaa... Nopeasti kuitenki :D)

1. Com, Rav, Rav. 1 Commandon iskun verran

Shift

2. Rav, Rav, Rav
Tällä hakkasin vaikka kuinka kauan eikä se nopeutunut se mittarin tippuminen ollenkaan.
(Voi tosin olla että en vain huomannut koska olin ajoittanut iskut niin että jokainen lyö iskunsa eri aikaan ja näin taisi vihu Staggeroitua jo 2? ATB sarjan tyhjennyksen jälkeen jälkeen)
STAGGER
Nostin nopeasti prossat lähelle maksimia eli 999.99

Shift

3. Com, Com, Com
Siinähän sitte maisteli mun moraa :D

Mutta siis joo riippuu vähän vihollisesta toi staggerointi eli kannattaa katella sitä kokoajan ettei vaa käy niin että mittari nollaantuu juuri kun olis stagger tulossa. Jos meinaa tippua ni sit vaa sitä Commandoa väliin ja äkkiä taas takaisin.

PS: Nyt oon chapterissä 11 ja Ruinga on mun uus paras kaveri :p
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Nyt on n. 25 tuntia takana ja ensimmäinen tiukempi paikka tuli vastaan.
Eli juuri taistelin Rainesia vastaan. Kaksi kertaa kuolo korjasi ennenkuin tajusin vaihdella hiukan noita classeja. Tähän asti ollutkin niin helppoa että hyvä kun tuli vähän haastavempi taistelu. Ei ole paljon tarvinnut saboteuria, sentinelia tai synergistia käyttää. Ihan com/rav/rav partylla menty ja välillä sitten medicia käytetty kaverina. Peli on kyllä mahtava vaikkei paljon vapautta ole. Juonikin alkaa pikku hiljaa aukeamaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Krapulapäivän kunniaksi WeaponUpgradeGuide on muutaman tunnin ahkeran netinselauksen ja räknäyksen ansiosta päivittynyt versioon 1.6, enjoy!

Luulen että on noin 95%:sti valmista kauraa tuo taulukko, pari expamäärää puuttuu infon puutteesta johtuen ja passiivistin abilityjen selitykset saattaa ontua.

Alkaa muuten chapter11:ssa pukkaamaan CP ihan kivasti ja vaikeustasokin nousi jonkinverran, tähän asti ei missään bossissa saati perusjanttereissa kahta yritystä pidempään mennyt, vaikka en ole jäänyt farmailemaan CP tai päivitellyt aseita, mutta aina clearannut kaiken matkalla tarinassa eteenpäin.

Suht hyvin kuolee kaikki Lightning/Fang/Vanille eli Rav/Rav/Com combolla, tarvittaessa käyttää välillä Rav/Med/Com tai tosi tiukas paikas Med/Med/Sen ja ehkä bosseilla alussa Med/Sab/Sab (tosin synergistikin olis välillä kätevä).
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Siis helpoimmin saa chain bonusta juuri fiksuilla paradigm shifteillä. Esimerksi aloittaa commando/ravager yhdistelmällä ja antaa niiden hakata sen ensimmäisen atb gaugen tyhjäksi, sen jälkeen välittömästi tekee shiftin ravager/ravageriin niin atb gauge on automaattisesti täynnä ja chainia tulee reilusti. Tämän jälkeen tilanteen mukaan voi joko uskaltaa yrittää ottaa uuden sarjan samalla shiftillä tai vaihtaa nopeasti commandon tekemään yhden attackin, jotta chain bonus pysyy kunnossa. Healata voi sitten aina tilanteen mukaan commando/medic yhdistelmällä, koska jos ykköseen jättää ravagerin, saattaa chaini mittari pudota nollaan hyvinkin nopeasti ja estää mahdollisen staggerin. (ohjeita siis lähinnä pelin alku osiin)

En tiedä oliko kaikille ihan tuttua juttua, mutta ainakin tuon automaagisen atb gaugen käyttäminen on kyllä pelastanut minut todella monesta tilanteesta. Chapter 11 käynnissä ja story jäänyt vähän taka-alalle, kun pelin ilmeisesti ainoa sivuquesti on vienyt mukanaan. Reilu 30h on peliaikaa ja paljon on vielä jäljellä.

Huh huh, kun vaikuttaa peli monimutkaiselta. SENKI RAVAGERIT :D . Pitää vissiin tutoriaalin parissa viettää enemmänkin aikaa, kunhan pelin saan käsiini. Ei kyl kiinnostaisi yhtään, mut pakko kait se on. :confused:
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Laittakaa spoilereihin mielellään noita viestejä.
Just pääsin ite Bahamuthista ja oli aika kova aluksi. Neljännellä kerralla pääsin kun sai oikean partyn kasaan ja sitten olikin aika helppo. Nyt ollaan Gran Pulsessa ja ilmeisesti pelin pitäisi hieman vapautua tästä eteenpäin. Nyt vaan etsimään kunnon grindaus paikka. Alkaa olemaan aika kovia jo nuo cp luvut.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Juuri pääsin Gran Pulseen, vielä en ole vaivautunut grindaamaan eikä ongelmia oli (hirveästi) ollut. Kamojen upgreidaamiseen saa kyllä upotettua aika messevät määrät lämiskää, mutta purkamisesta en kyllä ole hyötyä saanut. Tuppaa tulemaan lähinnä paskaa, kannattanut ennemmin myydä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 9n mennään. Päässyt juuri tohon Grindauspaikkaan mistä on puhuttu. Olen kuullut että Barthandelus bossi tossa myöhemmin on aika paha pala, niin päätän grindata hahmojani jonkun verran. Mitkä on hyvät statsit sitä bossia vastaan? Tällä hetkellä Lightining, Snow, Fang on hplla 700 - 1100. Snow on about 1500. Kaikki hahmot ovat kaikissa Calsseissa LVL 2, tai lähentelee LVL3a. Osaako joku sanoa paljonko tästä pitää vielä kehittää.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Varotuksen sanana Gran Pulsea exploraaville, että Ma'habaran tunneleissa lymyää vastustaja nimeltä juggernaut. Vastuksen löytää Ma'habaran ensimmäisen tunnelin umpikujan päädystä tai hieman pidemmältä hieman korkeammalta platformilta. Muutaman kerran yritin tätä kaataa kaikin keinon mutta noin 1,6 miljoonasta Hp:sta sain vähennettyä vain noin 600000. Vastus tekee tuli ja fyysisiä iskuja, joten esimerksi kahden ember ringin ja jonkin physical accesoryn kuten black beltin equippaaminen on melko tärkeää. Vastus ei onneksi ole pakollinen kaataa vielä tässä vaiheessa, mutta ajattelin vain kertoa muillekin jos haluatte kyseistä vastusta käydä kokeilemassa. Saattaa meinaan olla melkoinen palkinto odottamassa, ainakin luulisi.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Varotuksen sanana Gran Pulsea exploraaville, että Ma'habaran tunneleissa lymyää vastustaja nimeltä juggernaut. Vastuksen löytää Ma'habaran ensimmäisen tunnelin umpikujan päädystä tai hieman pidemmältä hieman korkeammalta platformilta. Muutaman kerran yritin tätä kaataa kaikin keinon mutta noin 1,6 miljoonasta Hp:sta sain vähennettyä vain noin 600000. Vastus tekee tuli ja fyysisiä iskuja, joten esimerksi kahden ember ringin ja jonkin physical accesoryn kuten black beltin equippaaminen on melko tärkeää. Vastus ei onneksi ole pakollinen kaataa vielä tässä vaiheessa, mutta ajattelin vain kertoa muillekin jos haluatte kyseistä vastusta käydä kokeilemassa. Saattaa meinaan olla melkoinen palkinto odottamassa, ainakin luulisi.

Chapter 11
Saman kävin itsekin äsken katsastamassa. Houkutus on melkoisen suuri, kun sen pyörivän pallon siellä näkee, mutta ei kyllä ollut meikäläisen ukoilla mitään saumaa (tai olisi ehkä ollut, mutta pelaisin vielä huomennakin jos lähtisin varman päälle kaavalla :D ) Eiköhän tänne pääse takasin hakemaan sitten paremmilla välineillä
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Varotuksen sanana Gran Pulsea exploraaville, että Ma'habaran tunneleissa lymyää vastustaja nimeltä juggernaut. Vastuksen löytää Ma'habaran ensimmäisen tunnelin umpikujan päädystä tai hieman pidemmältä hieman korkeammalta platformilta. Muutaman kerran yritin tätä kaataa kaikin keinon mutta noin 1,6 miljoonasta Hp:sta sain vähennettyä vain noin 600000. Vastus tekee tuli ja fyysisiä iskuja, joten esimerksi kahden ember ringin ja jonkin physical accesoryn kuten black beltin equippaaminen on melko tärkeää. Vastus ei onneksi ole pakollinen kaataa vielä tässä vaiheessa, mutta ajattelin vain kertoa muillekin jos haluatte kyseistä vastusta käydä kokeilemassa. Saattaa meinaan olla melkoinen palkinto odottamassa, ainakin luulisi.
(sis. C11 tapahtumia)
Joo oma poppooni kans oli kuin jyrällä yliajettu kun kävin tsekkaamassa mitä sieltä löytyy. FR geari, synergistin Bafire ja saboteureja kannattaa käyttää ja helaa kannattaa olla lähemmäks 5k. Tuolla Gran Pulsessa saa kyllä toden teolla kulumaan aikaa, jonkun 5 vai 6 tehtävää tein matkalla kaivoksiin, niin useampi tunti upposi kun pyöri missä sattuu. Mission bossi raunioissa ennen kun lähdetään kaivoksia kohti oli ärsyttävän hankala, lopulta väsytystaktiikalla (joku 15min varmaan meni) SEN/MED/MED, SEN/SAB/MED ja SEN/MED/COM yhdistelmiä vaihtelemalla hoitui.

Ja WeaponUpgradeGuide on päässyt jo 1.9 versioon, oli pari pahaakin erhettä (vaikka erhe tosin ei olisi ollut mahdollista käydä pelissä, mutta enivei)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Grindaamisesta sen verran, etten tiedä näenkö sitä mielekkääksi ennen Gran Pulseen pääsyä. Itselläni oli joka kerta jos ei kaikki mahdollinen niin ainakin erittäin lähellä kaikkea aina kun Crystarium laajeni.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Varotuksen sanana Gran Pulsea exploraaville, että Ma'habaran tunneleissa lymyää vastustaja nimeltä juggernaut. Vastuksen löytää Ma'habaran ensimmäisen tunnelin umpikujan päädystä tai hieman pidemmältä hieman korkeammalta platformilta. Muutaman kerran yritin tätä kaataa kaikin keinon mutta noin 1,6 miljoonasta Hp:sta sain vähennettyä vain noin 600000. Vastus tekee tuli ja fyysisiä iskuja, joten esimerksi kahden ember ringin ja jonkin physical accesoryn kuten black beltin equippaaminen on melko tärkeää. Vastus ei onneksi ole pakollinen kaataa vielä tässä vaiheessa, mutta ajattelin vain kertoa muillekin jos haluatte kyseistä vastusta käydä kokeilemassa. Saattaa meinaan olla melkoinen palkinto odottamassa, ainakin luulisi.

Kahteen kertaan olen kyseisen vihollisen tappanut, tosin jouduin Renewiä käyttämään kaksi kertaa kummassakin taistelussa. Nyt olen 2h grindaillut samassa tunnelissa :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

En odottanut peliltä kauhean paljon mitään, mutta nyt kun on ensimmäistä kertaa pelattu "läpi" niin täytyy sanoa, että hyvä FF kaiken kaikkiaan. Putkimaisuus häiritsi alussa, mutta tutoriaali ja tarina oli sidottu hyvin yhteen joten ei se näin lopussa oikeastaan häiritse. Seuraavassa vähän mietteitä, mutta ei spoilaavia (laitan tägit silti vaikka tarinaa ei spoilaa millään tavalla)

Aluksi mietitytti onko järkevää, että joka tappelun jälkeen energiat palaa täysiksi ja kuoleman jälkeen voi ottaa heti Retry mahiksen. No, olivat hyviä ratkaisuja mun mielestä ottean huomioon pelin kokonaisuuden. Ei ole MP:tä joten valikoista ei voi sitä cureakaan rämpyttää.

Perustappelut olivat aika helppoja, jos on vähänkään grindannu ja ymmärtää vaihtaa paragram shiftejä, mutta bossit oli hyvin tehtyjä. Eidoloneissa jäi itelle vähän paskanmaku suuhun, koska loppupään eidolonit on lähes mahdottomia läpäistä ekalla yrittämällä. En ole koskaan pitänyt "väkisin" vaikeutetuista kohdista, mutta muutamalla yrittämälle nekin sitten läpi kun ottaa vaan tarpeeksi rauhassa ja vaihtelee roolit oikeiksi.

Grafiika on hienoa ja pidin ite välivideoista, vaikka niitä aika tiheään tahtiin tulikin. Ulkoisesti muutenkin nätti ja erilaisuutta riittää.

Crystarium ehkä pienoinen pettymys loppujen lopuksi, vaikka ihan toimiva sekin on. Alussa toimi todella hyvin. Alussa oli hyvin roolitettu jokainen hahmo, josta pidin, mutta loppua kohden on oikeastaan lähes ihan sama ketkä siellä kentällä on. RAV / RAV / RAV ja sitten kun palkki täynnä, niin vaihto ja commando iskee launchilla ylös ja se oli siinä. Mutta tosiaan, vasta lopussa alko toi häiritsee.

Aseiden kehitys on omasta mielestä vähän huonosti tehty ja en siihen paljon edes perehtynyt.. Vikassa bossissa tais olla mun perustyypeillä (Light, Hope, Vanille) jokaisella ase kehitettynä johonkin lvl 10 ja armorit olivat koskemattomia. Crystariumin grindaamisella ja valikoimalla sieltä vain hyödyllisimmät oli mun mielestä tehokkaampaa.

Se mistä pidin paljon oli, että magic ja attack ovan vihdoinkin "balansissa" ja sillä pelkällä attack, attack, attack ei voi pärjätä. Paragram shift tosi onnistunut ja on tän pelin paras puoli.

Tarina oli ihan jees, vaikka vähän lässynlässynläätä oli liikaa mun mukaan. Kaiken kaikkiaan hyvä peli ja sidequesteissä riittää vielä tekemistä. Pelinä 9/10, Final Fantasynä 8.5/10. Open Worldia ens osaan näillä aineksilla niin tulee aika nannaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tullu jonkin verran jo grindailtua tuolla Pulsella. Jokaisen hahmon kolme pääclassia lvl4:ssä eli maksimissa tällä hetkellä, varastossa noin 200k cp jokaisella hahmolla. Lightningin ase kehitetty toiselle tasolle tähteen saakka, Sazh:n toiselle tasolle lvl50 paikkeille, Vanillen ensimmäisen tason tähteen saakka. Nyt taas tehtäviä vähän, pitää kattoo mistä sais rahaa tuohon komponenttiin jota tarvii, että voi nostaa aseen toiselta tasolta ultimate-tasolle. Maksaa tosiaan 2 miljoonaa notta vähän hitaanlaista hommaa :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Jahas joutuu itekkin vissiin alkaa grindaa.
Tuo ch. 11 tornin bossi tuottaa suuria ongelmia kun koko party kuolee siitä voimakkaasta iskusta. No onneks siellä sisällä on helppoja vihuja jotka pudottaa aika hyvin cp pojoja, paitsi se ihme sininen mörökölli oliko nyt 5 kerroksessa, ei mitään saumoja sitä vastaan.
 
Ylös Bottom