Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]
Potentiaalinen vuoden roolipeli ehdokas.
Ehdottomasti. En muista milloin olisin viimeksi pelannut näin hyvää peliä ylipäätänsä. Aika kuluu kuin siivillä tämän kanssa. Eilenkin pelitin ihan imiksessä lähes koko päivän ja kun huvikseni katsoin kelloa, niin se osoitti yhdeksiköä illalla. Ketuttaa että kohta on töihin lähtö. Tekisi niin mieli pelata lisää
Ainoa hahmo, josta en pidä tässä tuotoksessa on Hope. Sen tyypin marmatusta on rasittavaa kuunnella. Lineaarisuuden olen jo antanut aikoja sitten anteeksi, sillä peli on korvannut avaramman maailman puutteen erittäin mahtavalla toiminnalla ja tarinan kuljetuksella. Zash ja Vanilla(vai oliko se Vanille?) on lemppareitani. Se naikkonen on niin hulvattoman outo olento, että mokoman höpinöitä on hauska kuunnella(ääninäyttelijä hoitaa loistavasti roolinsa ja on itse asiassa paremman kuuloinen, kuin japanilainen vastikkeensa), samoin kuin afropään.
Pisteet tälle uusimmalle Final Fantasylle heiluu siinä yhdeksikön paikkeilla(toistaiseksi).
PS: Täytyy omastakin puolesta vielä kehaista taistelusysteemiä. Se toimii loistavasti ja on omasta mielestäni paras tähän mennessä(olen pelannut Final Fantasyistä 1, 2, 8, 9 ja 10 aikaisemmin). En tajua miksi tämä on saanut niin alhaisia arvosanoja arvostelijoilta. Niin kuin joku tässä ketjussa on jo sanonut: Ei se putki haittaa, jos se on kaunis sekä viihdyttävä. Ja Final Fantasy 13 on ennen kaikkea tarjonnut paljon viihdettä koko 70 euron edestä!
Katsotaan toki jos tilanne muuttuu pelin edetessä mutta juuri nyt meikäläinen on erittäin tyytyväinen kaikkeen siihen mitä on vastaan tullut(Hopea lukuun ottamatta, jonka ampuisin kuuhun jos se vain olisi mahdollista).