Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tuossakin kannattaa varoa behemotin tekemää Sunder abilityä, joka saattaa aiheuttaa vakavia mielentilahäiriöitä tai päänahan kaljuuntumista :D Eli ei kannata alle 3k heloilla välttämättä lähteä koittamaan, tai no ainakaan itse en ko. vihuun järkevää taktiikkaa ohi mennessä keksinyt (kerran jäi noin 10% ja sunder vei kertalaakista koko porukan hautuumaalle).

Siinähän vaiheessa ku ukot ei ollut tarpeeks hyviä, niin oottelin että se kääntää selän ja sit hyökkäsin ;) Näin sain siis pre-emptive striken ja sain sen staggeroitua samantien. Sitten vaan launchilla ilmaan ja hakataan kuoliaaksi :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Helppo tapa grindata kun uskot, että äijäsi on tarpeeksi vahvoja. Chapter +11 (str tarvitaan suht korkealle)
Eli Grand Pulse ja The Archylte Steppe - Northern Highplain, jossa Behemoth King ja se suuri koira tappelevat keskenään. Lightin lionheart helpottaa tässä myös. Eli tappelusta saa aina preemstriken joten alussa kaikki RAV / RAV / RAV. Mulla Light saa ekalla lyönillä (johtuen lionheartin quick staggeristä) behemothin staggeriin jonka jälkeen nopeesti ympyrää ja taas yksi lyönti koiraan ja se on myös staggerissa. Sitten nopeesti vaihto COM / COM / COM ja tappelu oli siinä. Kestää noin 13-14 sec tällä tyylillä kun saa ajoituksen kohilleen, ja tästä nettoaa 6600 CP. Se mikä tästä tekee toimivan on se, että elukat respaa takaisin kun juokset save pointille/chocobolle.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Okei kiitos näistä tiedoista! (spoilerissa jatkoa samasta aiheesta)

Niin noista grindaus paikoista, en usko että hahmoni ovat vielä valmiita noita mörököllejä vastaan :D taitaa olla tällä hetkellä HP:t suurinpiirtein siinä 1500-1900 paikkeilla ja str parhailla siinä 345 muistaakseni. Mutta koitan siinä ensimmäisen savepointin luona kerätä Cp:tä joltain monstereilta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Miten ihmeessä tosta hepusta pääsee läpi tossa Chapter 4 lopussa? Mulla on tossa toi kohta, missä ollaan siinä sillalla ja Lightning kirkuu sille Hopelle, ettei jaksa kattoa lasten perään. Sit tulee se keltainen jäbä siihe (HAHA) ja ei sitä voi voittaa. Miten ton gestalt-mittarin saa siinä sinne loppuun asti?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter11+:
Itse olin ainakin tyytyväinen tuohon putkeen, varsinkin tavatessani Gran Pulsen ison niityn jossa riittää tekemistä ja pääsee jopa eksymään. Ja mitä battleihin tulee, niin varsinkin jos hahmoja ei sen koommin kehitä (kuten itse) ja jatkaa tarinaa vain eteenpäin, niin osassa matseja saattaa kestää jopa 20min (esim Taijin Towerin Fal'Cie bossi lopussa, meni päältä 11min). Tällä hetkellä menossa Oerbassa menossa eteenpäin, pikkasen vajaa 40h pelimittarissa, joka tosin sisältää sapuskan tekemiseen, syömiseen ja muuta pientä afkiin kulunutta aikaa.

Spoilerit Ch. 11 saakka
Samaten, vaikka FF13 oli alkunsa (1-2) puolesta mielestäni pelillisesti heikko, on tuo putkimainen rakenne sopinut juonen kuljetukseen. Eri ryhmien seuraaminen perehdytti hyvin eri "jobeihin", joita osasi sitten koko poppoon Ch. 9:stä alkaen käyttää sulavasti. Suuri osa pelin sisällöstähän on luvusta 10 eteenpäin -->, ainakin pelikellon perusteella (menossa Ch.12), vaikken ole sivutehtäviä juuri harrastanutkaan. Ch. 9:n lopun Barthandelus toimi aika jämäkkänä puolivälin krouvina, jossa sain itse ainakin aikani pähkäillä (kädet ristissä shellin ja sentinelin kanssa kun destrudo iskee).

Tuo mainitsemasi Dahaka-vääntö oli yksi parhaita, kun bossin hyökkäyskuviot tuntuivat vaihtelevan jatkuvasti, ja aina oli pieni pelko äkillisestä KO:sta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Okei kiitos näistä tiedoista! (spoilerissa jatkoa samasta aiheesta
Ihan alkuun varmaan niitä pikku pöllöjä siellä West alueella tai sitten niitä etanoita siinä vãlipätkällä ja siitä sit aika nopee pystyy sirtyy noihi isompiin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tietyt trophyt kuulemma avaavat teemoja, mutta FF-XIII sivuston mukaan peli pitää käynnistää uudelleen teeman latauksen jälkeen. Muuten jää loput trophyt saamatta.

Eli luultavammin pelin kautta ladattavia teemoja ja tiedä sitten pitääkö edes paikkaansa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Tietyt trophyt kuulemma avaavat teemoja, mutta FF-XIII sivuston mukaan peli pitää käynnistää uudelleen teeman latauksen jälkeen. Muuten jää loput trophyt saamatta.

Eli luultavammin pelin kautta ladattavia teemoja ja tiedä sitten pitääkö edes paikkaansa.

Juu kyllä pitää paikkaansa, perjantaina tais jo itelle aueta Sazh -teema eli kun on tutkinut 100 vihulaista.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Muuten jää loput trophyt saamatta.

Pelin alkuvalikkoon avautuu Extras mitnkä kautta teemoja saa asenneltua. Mulla on kokeeksi tuo Sazh -teema ja ei tarvinnut käynnistellä mitään uudelleen. Trophyjäkin sen jälkeen tullut.

Näin ankarasti hiotussa pelissä tommonen trophyerror ois aika käsittämätön. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Hastesaappaat
Niin miten ton tetra tiaran saa kehitettyä hastesaappaiksi? Tarvitaanko siihen joku katalysaattori?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Upgradesin asetta ja kun se pääs lvl 10 asti nin exp muuttu pariksi leveliksi 2x. Miksi ihmeessä?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Upgradesin asetta ja kun se pääs lvl 10 asti nin exp muuttu pariksi leveliksi 2x. Miksi ihmeessä?

On olemassa + ja - komponentteja. Kun laittaa tarpeeksi monta +komponenttia kerroin voi nousta aina 3x asti. - komponentit taas pinenetävät kerrointa.

ps. Korjatkaa jos olen väärässä :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

On olemassa + ja - komponentteja. Kun laittaa tarpeeksi monta +komponenttia kerroin voi nousta aina 3x asti. - komponentit taas pinenetävät kerrointa.

ps. Korjatkaa jos olen väärässä :)

Juurikin näin. Orgaaniset komponentit ovat suhteellisen pieniä exp määrältään, mutta nostavat kerrointa paljon nopeammin, kun taas "sähköiset" (esim. conductorit, insulatorit jne.) antavat paljon exp, mutta tiputtavat kerrointa. Sitten on tietty välimaaston itemeitä, joilla vaikutusta ei juurikaan ole suuntaan eikä toiseen.

Pitäisi varmaan noista itemeistäkin kyhätä excel taulukko, kuten myös ehkä accessoryista.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Juurikin näin. Orgaaniset komponentit ovat suhteellisen pieniä exp määrältään, mutta nostavat kerrointa paljon nopeammin, kun taas "sähköiset" (esim. conductorit, insulatorit jne.) antavat paljon exp, mutta tiputtavat kerrointa. Sitten on tietty välimaaston itemeitä, joilla vaikutusta ei juurikaan ole suuntaan eikä toiseen.

Pitäisi varmaan noista itemeistäkin kyhätä excel taulukko, kuten myös ehkä accessoryista.

Tuosta taulukon teosta olen samaa mieltä! :D Niitä rojuja tuntuu olevan aika paljon..
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Helppo tapa grindata kun uskot, että äijäsi on tarpeeksi vahvoja. Chapter +11 (str tarvitaan suht korkealle)
Eli Grand Pulse ja The Archylte Steppe - Northern Highplain, jossa Behemoth King ja se suuri koira tappelevat keskenään. Lightin lionheart helpottaa tässä myös. Eli tappelusta saa aina preemstriken joten alussa kaikki RAV / RAV / RAV. Mulla Light saa ekalla lyönillä (johtuen lionheartin quick staggeristä) behemothin staggeriin jonka jälkeen nopeesti ympyrää ja taas yksi lyönti koiraan ja se on myös staggerissa. Sitten nopeesti vaihto COM / COM / COM ja tappelu oli siinä. Kestää noin 13-14 sec tällä tyylillä kun saa ajoituksen kohilleen, ja tästä nettoaa 6600 CP. Se mikä tästä tekee toimivan on se, että elukat respaa takaisin kun juokset save pointille/chocobolle.

Millä tyypeillä pelaat ja millä aseilla? Itse kun en saa vahinko tehtyä oikeastaan yhtään :confused: Mistä tuon Lionheartin saa kun minulla ei sitä vielä ole? Todennäköisesti minä hölmö olen jo myynyt senkin... prkl.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Millä tyypeillä pelaat ja millä aseilla? Itse kun en saa vahinko tehtyä oikeastaan yhtään :confused: Mistä tuon Lionheartin saa kun minulla ei sitä vielä ole? Todennäköisesti minä hölmö olen jo myynyt senkin... prkl.

Mulla on tätä tehdessä käytössä Light, Snow ja Fang. Jokaisella on 3x 100 str ja auto-haste, mutta toi nyt on turha overkill. Nykyään kun äijät on niin vahvoja niin vedän suoraan alusta asti 3xCOM ja tappelu kestää 7-8sec. Aluksi kannattaa kuitenkin sillä 3xRAVilla laittaa molemmat staggeriin ja sitten vaihtaa heti 3xCom. Jos sun äijät on suht heikkoja niin tärkeintä on aluksi saada Behemoth pois pelistä, koska jos päästät sen palauttamaan energiansa takaisin tulee tappelusta vaikea. Sitten kun molemmat on staggerissa niin Launchin avulla lähtee pedot ilmaan ja eivät voi tehdä mitään.

Snowilla on Power Circle, Lightilla Lionheart ja Fangilla Bladed Lance. Lionheartin saa ostettua kaupasta, mutta muistaakseni sain sen ensimmäisen kerran "laatikosta". Plautus's workshopista 28.000 G näyttäisi maksavan Lionheart kun tarkstin äsken. Muistikuvaa siitä ei ole koska tuo kauppa aukesi....
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Niimpä saako lionheartin takas viel.. ite ainaki heivannu sen kaivoon kai..
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter4:
[FF]Myytti;1058678 sanoi:
Miten ihmeessä tosta hepusta pääsee läpi tossa Chapter 4 lopussa? Mulla on tossa toi kohta, missä ollaan siinä sillalla ja Lightning kirkuu sille Hopelle, ettei jaksa kattoa lasten perään. Sit tulee se keltainen jäbä siihe (HAHA) ja ei sitä voi voittaa. Miten ton gestalt-mittarin saa siinä sinne loppuun asti?

Castaat ekana protectit ja shellit kummallekkin, jonka jälkeen pidät war & pieceä päällä. Jahka se Odin ottaa sen kilven esille (en muista liikkeen nimeä, joku shield) niin pistät dualcastingin päälle. Heti kun kilpi lähtee pois niin takaisin War & Pieceen ja odottelet taas kilpeä ja toistat ja toistat ja toistat
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 10 juuri alkanut, tunteja tullut 21 :D

Barthendus vai mikäsenimiolikaan oli paljon helpompi kuin monet sanoivat. En edes grindannut yhtään, tapoin vaan eteen tulevat pahikset. Ennen taisteluun menoa pistin ne shroudit päälle, jotka nosti kaikki nuo Braveryt Hastet Protectit yms. Käytin Lighting/Snow/Zach, sillä heillä oli eniten HPta. Käytin Com/Rav/Rav Staggerin nostamiseen. Med/Sen/Syn silloin kun enut oli alhaalla ja Com/Com/Com silloin kun se oli joko staggerissä tai latasi Destructoa. Jos hakkasi Barthia kun se oli lataamassa Destructoa, sen voimakkuus heinkentyi huomattavasti. Taistelu kesti noin 8minuuttia ja satoin sen staggeriin vain kerran. Doomkaan ei ehtinyt tulla.

Hiljalleen alan jo odottaa Vapaan maailman saapumista. Lineaariuus on toiminut todella hyvin pelissä, mutta on myös virkistävää pian nähdä vapaampaa maailmaakin. Nyt crystaliumissa on kaikki roolit auki, mutta ne maksaa tolkuttomasti.

Tällä hetkellä arvosana on siinä 90/100 pinnassa : ). Hyväksi peliksi on osoittautunut.
 
Ylös Bottom