Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kyllä noita pahoja vihuja tulee ny loppuun asti, mutta ku jonku ajan hakkaat niitä ni ei ne tunnu enää nii pahoilta.

ok. onko noihin isoihin bahamutteihin mitään taktiikkaa kuinka niit kandee hakata? ku ne menettää sinne johki puoleen HP:ta niin ne nousee takajaloilla ja alkaa huitoon iha älyttömiä damageja.

ok. onko noihin isoihin bahamutteihin mitään taktiikkaa kuinka niit kandee hakata? ku ne menettää sinne johki puoleen HP:ta niin ne nousee takajaloilla ja alkaa huitoon iha älyttömiä damageja.

Staggeriin iskemine toimii aina (en tosin muista niitä prossia nytte tai et kuinka vaikeeta se on vetää niille) ja sitte ite käytän usein tota Ruthless paradigmiä eli Com, Rav, Sab ni kaatuu suht. hyvi

Kysymys läpipelanneille pelin pituudesta

Olen lukenut että pelin läpäisemiseen menee noin 60h ja chaptereita on 13. Itse olen pelannut reilut 30h ja olen 10 chapterin alussa. Kestääkö nämä 3 chapteria sen toiset 30h vai osaatteko veikata paljonko minulla vielä menee aikaa läpäisemiseen?

Kysyn siksi koska muija on nyt kotosalla ni ei jää aikaa pahemmin pelaamiselle ja haluu tän nopeesti alta pois:D

Olen lukenut että pelin läpäisemiseen menee noin 60h ja chaptereita on 13. Itse olen pelannut reilut 30h ja olen 10 chapterin alussa. Kestääkö nämä 3 chapteria sen toiset 30h vai osaatteko veikata paljonko minulla vielä menee aikaa läpäisemiseen?

Kysyn siksi koska muija on nyt kotosalla ni ei jää aikaa pahemmin pelaamiselle ja haluu tän nopeesti alta pois:D

tätä pelii ei kyl kiireellä mennä läpi :) itellä on 50h pelikellossa ja 13. chapteri alko just. tossa 11-12 chaperissa alaka tuleen sellasia bahamutteja / muita vihuja vastaan että pitää oikee levutella välillä et pärjäis niille

- 90-120h platinaan (riippu paljon tuurista, miten saa trapit ja ignotit), itsellä meni 100h.
- Pelkkään läpipelaamiseen riittää n. 50-70h.

41 tuntia takana ja olen "vasta" Chapter 11:ssä menossa. Hiljalleen alkaa puuduttaa jatkuva grindaus. Missioneitakaan en jaksanut kuin puolentusinaa ennen kuin iski halu juosta juoni loppuun mahdollisimman nopeasti. Välianimaatiot toki ovat kauniita/komeita, mutta pelillisesti FFXIII on ollut hirvittävän yksitoikkoinen. En tiedä, tuleeko noissa missioneissa jotain vaihtelua, mutta pelkät "kävele kuikkaan ja tapa monsu" -toimeksiannot eivät kymmenien tuntien hirviölahdin jälkeen enää innosta.

..Biowaren Daniel Erickson taitaa olla TT-2k:n kanssa samaa mieltä...

Star Wars: The Old Republic: Interview -- Strategy Informer

"Strategy Informer: The main staple of The Old Republic has always been its story, but I'd argue that without good game play to support it, there is a lack of incentive to want to find out that story. I use Final Fantasy 13 as an example here: excellent story, but sometimes the grind or the linear game play made me struggle in wanting to see it through. What are your thoughts on that?

Daniel Erickson: Well, before I address the main point I just want to take a slightly more controversial route: You can put a 'J' in front of it, but it's not an RPG. You don't make any choices, you don't create a character, you don't live your character... I don't know what those are - adventure games maybe? But they're not RPG's."

Fight! ;)

muita chapter 13 asti?
oon nytte chapter 13 ja matsannu sitä barthandelusta vastaan. Loppuuko peli nyt sit ton bossin jälkeen? meinaan vaan että jos se loppuu heti sen jälkeen nii en jaksa alkaa hakata sitä ku se on niin paha!! ja hahmojen crystaliumikki täysillä ettei ees pysty levuttaan lisäää. Todella ärsyttävä matsi ku ekaks voittaa sen ekan just ja just ennenku doomi menee nollaan., sitte tulee se toinen muoto siitä barthandeluksesta jota ei voita sitte millään! :(

En ymmärrä miten teillä on mennyt noin "kauan" pelin läpäisyyn. Itse vedin juuri läpi ja pelikelloon nasahti juuri 40h :o

En ymmärrä miten teillä on mennyt noin "kauan" pelin läpäisyyn. Itse vedin juuri läpi ja pelikelloon nasahti juuri 40h :o

Kyllähän pelin saa alta 50h puristettua, jos juoksee vihujen ohi ja tekee vain vaadittavat tehtävät / taistelut.
Esim. Platina vaatiikin sitten jo aikaa.

Pikainen läpipeluu ei ole ikinä ollut Final Fantasy:jen itseisarvo. (ja 40h on mielestäni "pikapeli")

Daniel Erickson: Well, before I address the main point I just want to take a slightly more controversial route: You can put a 'J' in front of it, but it's not an RPG. You don't make any choices, you don't create a character, you don't live your character... I don't know what those are - adventure games maybe? But they're not RPG's."

Fight! ;)

No näinhän se ainakin omasta mielestäni on. Ei sillä että se olisi huono asia.

Itse olen ainakin huomannut, etten pidä "RPG:stä" ja tarkoitan siis sillä niiden "oikeaa" merkitystä enkä tätä yleisesti hyväksyttyä "jos hahmoaan voi kehittää se on RPG" käsitystä.

XIII on jotain muuta, en tarkalleen ottaen tiedä mitä mutta ainakin itse pidän "siitä" enemmän kuin RPG:stä.

Länsimaissahan on yleisesti aika hyväksytty juttu että "vapaus" on se graalin malja johon jokaisen pelin pitäisi pyrkiä. Ei ainakaan minun "dreamgame" ole vapaa niinkään kuin ennemminkin tarinavetoinen "on-rails" kokemus, kuten esim. Resident Evil 5 ja MGS4 (jotka ovat ehkä enemmän XIII:n kaltaisia kuin joku ES:Oblivion jos totta puhutaan).

Tietenkin mielipiteet ovat kuin persreiät; jokaisella on oma. En kuitenkaan menisi sanomaan, että XIII on objektiivisesti "huonompi" (tai parempi) kuin "RPG" virkaveljensä vaan jokaiselle on oma tyylinsä josta tykkää. Vähän tyhmä mennä vertaamaan kun kyseessä on kumminkin jo aika erilaisiksi muodostuneet pelityypit. Onko Uncharted parempi kuin Gran Turismo? Siinähän yritätte selvittää...

Kyllähän pelin saa alta 50h puristettua, jos juoksee vihujen ohi ja tekee vain vaadittavat tehtävät / taistelut.
Esim. Platina vaatiikin sitten jo aikaa.

Pikainen läpipeluu ei ole ikinä ollut Final Fantasy:jen itseisarvo. (ja 40h on mielestäni "pikapeli")

Ite en juossut yhdenkään vihun ohi ja grindasinkin muutaman tunnin. Noita missioneita ei tullutkaan sit tehtyä kuin muutama (alle kymmenen). Mutta kyllä musta tuntuu, että koin ja näin kaiken tuossa 40 tunnissa.

Aika shaiba peli, ajanhukkaa. Huonot musat, huono juoni ja iso putki.

Lyhyt kysymys. Mistä saa chocoboja käyttöön? Ohjekirja mainitsee vain jonkun tehtävän joka pitää suorittaa ennen ku se onnistuu. Olen pelin mennyt jo läpi :) Pistäkää spoiler tageja jos tuntuu että spoilaa. Kiitosh!

Pakko muuten sanoa oma mielipide tuosta taistelusta. Todella sujuvaa, kaikkia FF:iä pelanneena uskaltaisin jopa sanoa että paras taistelusysteemi sitten FFX:n :)

Kotimainen IT-viikko kertoo, että Daniel Wolf-niminen amerikkalaismies on nostamassa joukkokannetta Square Enixiä ja Sony Computer Entertainmentia vastaan.

Syy on tällä kertaa siinä, että Final Fantasy XIII rikkoi miehen konsolin, kun Daniel tallensi julkaisupäivänä ostettua peliään.
Kanteen korvaussummana on vaatimattomat viisi miljoonaa dollaria.

Syy on tällä kertaa siinä, että Final Fantasy XIII rikkoi miehen konsolin, kun Daniel tallensi julkaisupäivänä ostettua peliään.
Tähän ei voi muuta sanoa kuin "onnea yritykselle". Eiköhän nuokin konsolit "tappanut" SPS:ksi (Suositun Pelin Syndrooma) nimeämäni oire. Mutta Ameriikan ihmemaasta löytyy monenlaista onnenonkijaa ja kullankaivajaa...

Onko pelissä missään vaiheessa hetkeä, jolloin pääsisi liikkumaan vapaasti tukimassa maailmaa ja hakkaamassa missiontappeluita vapaasti?

Onko pelissä missään vaiheessa hetkeä, jolloin pääsisi liikkumaan vapaasti tukimassa maailmaa ja hakkaamassa missiontappeluita vapaasti?
On. Chapterista 11 eteenpäin. Tosin "vapaa tutkiminenkin" on loppujen lopuksi aika rajoittunutta.

Ylös Bottom