Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mikähän mahtaa olla suurin crystarium level esim. vaikka ravagerilla?
Selittyisikö asia sillä, että itse "hahmoluokalla" on vain 5 leveliä, mutta siinä Crystarium-himmelissä on tauhkaa kymmenessä eri "tasossa"? Hahmoluokan taso <> Crystariumin "kerrokset".Nyt ihmetyttää tosin että olenko missannut jotain kun netissä joka paikassa lukee että max crystarium level on 10. vikan taistelun jälkeen katselin omaani ja max level 5. mistähän saisin lisää levelii?????
Näin suurena final fantasy fanina voin sanoa että jos tässä pelissä ei olisi ollut final fantasy tekstiä niin tätä ei moni olisi ostanut.
PS1 FF:y on jokainen pelattu moneen kertaa läpi, mutta tätä ei vaan jaksa. Olenko ainoa joka on tätä mieltä?.
Omasta mielestä paragrimeissä oli ideaa, mutta toteutus jäi todellakin puolitiehen. Ainoastaan osassa matseista käytettiin ideaa hyväksi (adat & guit + pari missionia),Taisteleminen.
Mitä tästä nyt kertoisi, kun se kerran tulisi olla itsestäänselvyys. Hakkaat X-nappia ja satunnaisesti L1-nappia. Siinä se. Taktikointipuoli jää paragrimien oikea-aikaiseen käyttöön ja valitsemiseen.
Samaa mieltä tästäkin, mutta toisaalta ymmärtää pelintekijöitä. Jos pelistä olisi tehty esim. yhtä laaja kuin FF VII - IX, niin kauanko pelin tekeminen olisi kestänyt, ja montako blu-ray:tä se olisi vienyt.Pelin eteenpäin kuljettaminen.
Juokset putkessa. Taistelu. Juokset putkessa. Taistelu. Cutscene. Taistelu. Juokset putkessa. Taistelu. Siinä pelin kulku kaikessa yksinkertaisuudessaan. Ihmettelen itsekkin, miten jaksoin tuota samaa rumbaa näinkin pitkään. Onhan pelin kulku periaatteessa ollut sama kaikissa FF:ssä, mutta tämä tuorein osa on jo suorastaan naurettava. Aiemmissa osissa mukana olivat sentään kaupunkien tutkiminen, maailmankartalla pyöriminen jne.
Tämä oli itselle pelin suurin pettymys. Lasken itse Uematsun yhdeksi parhaimmista, jollei parhaimmaksi pelimuusiikin tekijöistä.Musiikit.
Nobuo Uematsun poissaolo vaivaa edelleen. Perus taistelumusiikkia ja viimeisen bossitaistelun kuorokipaletta lukuunottamatta pelin musiikkianti oli laimeaa. Leona Lewis'in My Hands -kappaleen valinta pelin länsimaalaisen version teemakappaleeksi oli pettymys. Vanhoissa FF:ssä musiikkipuoli oli loistavaa, enkä näe minkään FF XIII:n kappaleen nousevan FF-klassikoksi.
Teknisesti peli on kyllä todella onnistunut. Ympäristöt ja hahmojen animaatiot loistokamaa, eikä niiltä parempaa voisi toivoa.
Jos sarjan helmet olisi jäänyt pelaamatta, niin ei tätä varmaan yhtä huonona pitäisi.
Paragrim oli osittain askel takaisinpäin kohti täysin, omasta mielestäni parempaa, vuoropohjaista taistelusysteemiä. Pidin itse paragrim-systeemiä parempana, kuin FF XII:n vastaavaa, mutta toteutus todellakin ontui. Taistelemisesta tuli todella tylsää yhden napin hakkaamista. Vain harvat bossitaistelut jaksoivat säväyttää edes hieman.Omasta mielestä paragrimeissä oli ideaa, mutta toteutus jäi todellakin puolitiehen.
Totta tämäkin. Olisin hyväksynyt grafiikasta tinkimisen, mutta tuolloin yleinen vastaanotto maailmalla olisi tuskin ollut kovin mairitteleva. FF VII:n uudelleensyntymisestä elättelen itsekkin toiveita.Jos pelistä olisi tehty esim. yhtä laaja kuin FF VII - IX, niin kauanko pelin tekeminen olisi kestänyt, ja montako blu-ray:tä se olisi vienyt.
Täysin samaa mieltä. Enpä näe mitään syytä tökätä peliä enää koneeseen, kun sen kerran läpäisin. Tarinaa kuljetetaan niin kapeassa käytävässä, että itse pelaajalle ei jää mitään tutkittavaa. Vanhoja FF:iä jaksaa vieläkin pelailla uudestaan läpi, vaikka ne eivät mitään uutta varsinaisesti tarjoakkaan. Onko se sitten nostalgianälkä, joka ajaa niitä pelaamaan? Niissä kaupunkien tutkiminen, ihmisten kanssa jutteleminen ja salaisuuksien selvittäminen toivat merkittävää lisäarvoa ja sitä seikkailun tunnetta.Ja uudelleen peluuarvoa tällä pelillä ei ole ollenkaan.