Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Hyvä! Oikea asenne, sotilas! Sarkasmi on muuten maailman paras huumorin laji :D

Niin se vain kuules on ettei se tarinan kerronta ole nykyään ollut tämän pelisarjan vahvin puoli mutta toivottavasti tässä olisi jotain syvällisempääkin meininkiä kuin vain "pelasta maailma joltain steroidi pahikselta, blaa, blaa, blaa."

Olen kriittinen siihen asti kunnes monen tahon osalta on tullut kunnon revikka, joka todistaa epäilyni vääriksi :p

Täytyy kuitenkin sanoa että hahmot on siistin näköisiä(varsinkin tuo naispuolinen, jolla on hyytävän murhaava olemus :D).

Eiköhän se ole jo Final Fantasioiden "käyntikortti" , että pelit ovat teknisesti erittäin upeita. FFVII loksautti leuat PS1:lla, FFX teki saman PS2:lla (joskin hieman vaimeammin) ja nyt on FFXIII:n vuoro. Tuskin näyttävyys millään lailla on pelin syvyydestä/juonesta pois. Tämä on kuitenkin SE:n ehdoton ykkösprojekti, joten eiköhän resursseja riitä sekä tekniseen toteutukseen, että tarinankerrontaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Eiköhän se ole jo Final Fantasioiden "käyntikortti" , että pelit ovat teknisesti erittäin upeita. FFVII loksautti leuat PS1:lla, FFX teki saman PS2:lla (joskin hieman vaimeammin) ja nyt on FFXIII:n vuoro. Tuskin näyttävyys millään lailla on pelin syvyydestä/juonesta pois. Tämä on kuitenkin SE:n ehdoton ykkösprojekti, joten eiköhän resursseja riitä sekä tekniseen toteutukseen, että tarinankerrontaan.


Toivon että se menee todellakin näin. Toivottavasti käsikirjoittaja porukka ei ole ollut laiskoja täynnä, vaan ovat oikeasti tarinaan panostaneet. Ennen kaikkea toivoisin että päätarina olisi suht pitkä, vaikka kivahan se on ollut noita sivutehtäviäkin duunailla näissä Finaleissa. Selväksi on ainakin tullut että peli sisältää mega kovis naisen(se jättimiekkaa pitävä neito. Ainoa hienon näköinen hahmo omasta mielestäni) sekä ilmeisesti komedia puolesta vastaavan höpsön ukon(Tumma heppu koomisen kampauksen kanssa.
Ei hemmetti Square-Enix mitä ootte mennyt tekemään!!! :p Noh, toivotaan ettei siltä lennä mitään Eddie Murphy pissakakka läppää :D).

Kirsikkana kakun päälle on sitten näköjään uber coolia leikkivä Tidus-klooni laitettu vielä mukaan =P

Se hetken ajan demossa vilahtanut pikku chocobo-lintu oli kuitenkin kaikkein paras! :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Gambitit oli helvetin hyvä veto, vaikka olisivat tarvineetkin yhden tai kaksi ehto-kohtaa lisää. Jotenkin puuduttaa tuommoset erilliset taisteluruudut latauksineen päivineen jos vastassa on 100 leveliä pienempi pieru jonka tappamiseen riittää suurinpiirtein kun valitsee defencen hahmon toimintavuorolla. Gambiteilla tämmöiset pierut niitattiin ennen kuin itse edes ehti tajuamaan että jonkun huonon paskan oli alettava jostain syystä uhittelemaan ryhmälle joka hetki sitten kaatoi pilvenpiirtäjän kokoisen jumalan tms.

PS. Jos pelistä löytyy Steal-komento niin boikotoin sitä ihan jo siitä periaatteesta että mitä ****** niillä vihollisilla muka taistelussa on mitä ei niiden kuolleilta ruhoilta löytyisi. Tämmöiset kuuluu osastoon "90-luvun pelit".
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Hyvä homma että on gambitit mukana. Jostain taisin lukea että tähän ois tulossa entistä nopea tempoisempi taistelu systeemi. Toivottavasti ei vuoropohjaisuus kärsi liikaa siitä meikä nimittäin nauttii vuoropohjasesta strategisesta taistelusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Hyvä homma että on gambitit mukana. Jostain taisin lukea että tähän ois tulossa entistä nopea tempoisempi taistelu systeemi. Toivottavasti ei vuoropohjaisuus kärsi liikaa siitä meikä nimittäin nautin vuoropohjasesta strategisesta taistelusta.

Eipä noita gambitteja ole vielä todettu mukana olevan, tuskin ovat, kunhan spekuloitiin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Hmm.... Itse rakennettu tekoäly. Kuulostaa mielenkiintoiselta :D Final Fantasy 12 jäi välistä kun PS2 menin myymään, joten en ole päässyt kokemaan miten tuo toimii. Ilmeisesti kuitenkin sillä lailla että pelaaja ohjastaa vain yhtä päähahmoaan taisteluissa ja kaksi muuta jäsentä tekevät itsenäisesti omia hyökkäyksiään??? Erittäin hieno ominaisuus olisi jos se vain tulisi tähän kolmanteentoista osaankin. Paitsi että minä pidän kyllä enemmän siitä että saan itse käskytellä koko ryhmääni :p Eli en ehkä luultavasti tulisi käyttämään tuota juttua kuin ehkä pari kertaa. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Äh.. XII:sta edeltäneet full vuoropohjaiset taistelut takaisin. Itte tykkäsin niistä paljon enemmän ja tulevaisuudessa haluaisin pelata niin myöskin. Ei kuitenkaan tuo uusi taistelusysteemi tehnyt XII:sta huonoa peliä, sillä tulihan sitä tahkottua ehkö liikaakin, FF kun oli. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Hmm.... Itse rakennettu tekoäly. Kuulostaa mielenkiintoiselta :D Final Fantasy 12 jäi välistä kun PS2 menin myymään, joten en ole päässyt kokemaan miten tuo toimii. Ilmeisesti kuitenkin sillä lailla että pelaaja ohjastaa vain yhtä päähahmoaan taisteluissa ja kaksi muuta jäsentä tekevät itsenäisesti omia hyökkäyksiään??? Erittäin hieno ominaisuus olisi jos se vain tulisi tähän kolmanteentoista osaankin. Paitsi että minä pidän kyllä enemmän siitä että saan itse käskytellä koko ryhmääni :p Eli en ehkä luultavasti tulisi käyttämään tuota juttua kuin ehkä pari kertaa. :D

Periaatteessa kavereita käskytettiin asettamalla eri syy-seuraus -tyylisillä gambiteilla. Eli ensin valittiin missä tilanteessa jotain tehdään, ja sen jälkeen mitä tehdään.
Varmaan se kaikista perusgambitti oli "Nearest Foe" -> "Attack", joka pistää kaverin hyökkäämään lähimpään vastustajaan. Niitä sitten oli joka sorttia ja joka tarkkuutta, esim "Friend HP<50%" ynnä muita variaatioita. Joka ikiselle itemille, taialla ja tekniikallekin taisi olla oma gambiittinsa. IMO tuo FF XII:n taistelusysteemi oli täyttä unelmaa, sopivan nopeatempoista mutta taktikointi erityisesti gambitien avulla onnistui. Loppupuolella kävi tosin turhan helpoksi, nimittäin omallekin hahmolle pystyi asettamaan gambiteja, ja kun niitä saa sen ~12 asettaa tärkeysjärjestykseen, sai hahmon tekemään juuri mitä halusikin. Itse ei siis enää tarvinnut keskittyä taistoihin. Ja gambitit siis asetettiin aina taukovalikosta.

Että mulle kyllä kelpais paremmin kuin hyvin tuo gambit-systeemi tähän viimesimpäänkin, mutta käy toki muutkin ratkaisut. Toivottavasti vaan kavereille on tosiaan mahdollista laittaa tekoälyohjaus päälle, levelien/rahan tms grindaus käy aina hyyyvin paljon rennommaksi kun itse pitää ohjastaa vain yhtä hahmoa muiden tehdessä sitä, minkä parhaaksensa näkee. Ja kun grindausta tulee harrastettua paljon, niin..
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

MUNTU: OMG! Kuulostaa jo vähän liiankin helpolta. En taida kuin vitsi mielessä käyttää tuota ominaisuutta jos se tulee tohon kolmanteentoista osaankin.

Kyllästymäänhän sitä pääsee jos ei tarttee ite mitään hyökkäys kuvioita tehdä kun keinoäly vaan sooloilee :p

Ei, ei. Gamppeja ei tueta!!!
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

LittleBigMAD sanoi:
Kyllästymäänhän sitä pääsee jos ei tarttee ite mitään hyökkäys kuvioita tehdä kun keinoäly vaan sooloilee
No ei ne gambiitit kaikesta itsekseen selvinneet, vaikka moni sellaista ehkä liioitellusti koittaakin väittää. Lähinnä minimoivat vain kaikki ne turhat ja yksioikoiset attackattackattack-cure-attackattack-cure -rumbat aiemmista FF:stä.

FFXIII:n ei tosin Gambiitteja ainakaan sen taannoisen Edge-artikkelin mukaan ole tulossa, ja nuo tekoälykaverit on ilmeisesti vain demon juttu, ellei peliin nyt sitten jotain Dragon Quest -tyyppistä "älä tuhlaa manaa/hyökkää täysillä/keskity parantamiseen" -automaatiota laiteta.

Hyvältä näytti kyllä Gamersyden videoissa. Lightning on vaikuttaa kyllä yhdeltää turhimmista FF-hahmoista tähän saakka, eikä muutkaan hahmot Sazhia lukuunottamatta oikein vakuuta, mutta eipä niillä niin väliksi jos taide, taistelusysteemi ja Hamauzun musiikki on koko pelin ajan yhtä kovaa tasoa kuin demo lupaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Lightning on vaikuttaa kyllä yhdeltää turhimmista FF-hahmoista tähän saakka,

Musta taas se vaikutti kaikkein siisteimmältä koko sarjassa :D Juu. Mielipiteitä on monia. Mutta sen jäätävä katse oli kyllä niin kovaa kamaa että meikäkin meinas jäätyä paikoilleni xD
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Lightning on vaikuttaa kyllä yhdeltää turhimmista FF-hahmoista tähän saakka, eikä muutkaan hahmot Sazhia lukuunottamatta oikein vakuuta

Täysin samaa mieltä. Eipä niistä toki oikein mitään ole vielä kuultu, tai en minä ainakaan, mutta Sazhia lukuunottamatta todella mitäänsanomattomilta hahmoilta vaikuttaneet, erityisesti tuo Lightning. Toivottavasti olen väärässä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Täysin samaa mieltä. Eipä niistä toki oikein mitään ole vielä kuultu, tai en minä ainakaan, mutta Sazhia lukuunottamatta todella mitäänsanomattomilta hahmoilta vaikuttaneet, erityisesti tuo Lightning. Toivottavasti olen väärässä.

Mä en voi käsittää miten te kykenette pitämään siitä. Mä vihaan koko Zashia. =P Niin rasittavan oloinen kömpelys :D

Ja sen ääni on vieläkin kamalampi xD Voi elämän kevät :p
Nooo. Ehkä se pelin myötä paljastuu paljon älykkäämmäksi kaveriksi miltä vaikuttaa....
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Onko tuosta demosta jotain 5 minuutin pätkää tms., josta näkisi "kohokohdat"?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Onko tuosta demosta jotain 5 minuutin pätkää tms., josta näkisi "kohokohdat"?

TT-2k:n aiemmassa viestissä linkittämä video on käsittääkseni demosta.

Omalta osalta ei mitään ihmeellistä vaikutusta tehnyt, nätin näköinen peli kyllä on ja Bladerunnerinmainen miljöö kiehtoi, mutta tuo video kyllä oli melko pitkälti saman toistoa mikä tuskin antaa kokonaiskuvaa pelistä, mutta kuitenkin.

Siirtymä taistelun aloituksesta varsinaiseen taisteluun näytti minusta hieman kömpelöltä, ensin ovat kaverukset jo näppituntumassa, mutta siirtymän jälkeen tilanne onkin resetoitunut.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

Loppupuolella kävi tosin turhan helpoksi, nimittäin omallekin hahmolle pystyi asettamaan gambiteja, ja kun niitä saa sen ~12 asettaa tärkeysjärjestykseen, sai hahmon tekemään juuri mitä halusikin. Itse ei siis enää tarvinnut keskittyä taistoihin.

FFXII teki pirusti asioita oikein, aivan kuten RE4 uudisti RE-sarjaa. Kumpikin poisti tavallaan semmosta turhaketta ja teki niistä ennen kaikkea sujuvampia pelattavia. Toki löytyy näitä tyyppejä joitten mielestä RE ei ole RE ilman maailman paskinta ohjattavuutta eikä FF ole FF ilman taistelussa miljoona kertaa plärättäviä valikoita.

En kyllä osaa tajuta että mikseivät palkkaa oikeasti hyviä kirjoittajia ja dramaturgeja luomaan peleihinsä miljööt, hahmot ja tarinat. Jotenkin helvetin orpoa kun meriitteihin tuntuu piisaavan se että on ollut töissä puoli vuosisataa ja on iskenyt hyvää tarinaa NES-peleihin. Ehkä peleihin yleisesti saadaan oikeasti tarinoita kun tämän pelibisneksen luonut tekijäsukupolvi kirjaimellisesti kuolee pois.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII (13) [PS3 Hype]

FFXII teki pirusti asioita oikein, aivan kuten RE4 uudisti RE-sarjaa. Kumpikin poisti tavallaan semmosta turhaketta ja teki niistä ennen kaikkea sujuvampia pelattavia. Toki löytyy näitä tyyppejä joitten mielestä RE ei ole RE ilman maailman paskinta ohjattavuutta eikä FF ole FF ilman taistelussa miljoona kertaa plärättäviä valikoita.

En suinkaan sitä väitä, päin vastoin. Itse asiassa FF XII taitaa olla pelattavuudeltaan paras JRPG mitä olen pelannut, kaikki vain yleisesti ottaen toimi ja taistelusysteemi oli helvetin koukuttava. Siksi haluaisinkin nähdä lisää moista, mutta ikävä kyllä taas ollaan erillisessä taisteluruudussa yms.
 
Ylös Bottom