Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIV

Anteeksi Viellä mutta nyt oon tehnyt se bard pgl mitäs sitten ja mistä se löytyy ja minkä luokan otan käytöön ? :confused:


Ota joko character tai armory chest auki ja sieltä soul crystal joka löytyy alinmaisena vasemmalta puolelta siis sillä puolen missä on sormukset/korvakorut niin sieltä vaan Bardin soul crystal käyttöön.

http://ffxiv.consolegameswiki.com/wiki/Bard tuolta näät skilleja mitä saa bardille. lv 30 aukee heti aika tärkee song Bardihan soittelee harppua ;)

Refreshes MP of all nearby party members while lowering own damage dealt by 15%.
MP is drained while singing.
Refresh effect is lost if party members move out of hearing distance, and ends upon reuse.
Cannot be used with other songs.

Edit: en silti ymmärrä vaikka nyt pelaisit pelkällä archerilla miks sut heitetään mäelle dunkusta, koska itte vedin ninjalla eikä sillä ole oikein mitään buffeja partylle muutakun se roguen tp buffi yhdelle, mitä nyt ees paljon tullu käytettyä
Itte olen kans avaamassa Bardia archeri on nyt lv 27 puol + tupla expat päälle et tänään pääsee soittelee harppua itsekin ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Edit: en silti ymmärrä vaikka nyt pelaisit pelkällä archerilla miks sut heitetään mäelle dunkusta, koska itte vedin ninjalla eikä sillä ole oikein mitään buffeja partylle muutakun se roguen tp buffi yhdelle, mitä nyt ees paljon tullu käytettyä
Itte olen kans avaamassa Bardia archeri on nyt lv 27 puol + tupla expat päälle et tänään pääsee soittelee harppua itsekin ;)

Mulla on vähän sellainen tunne että Ari tekee siellä nyt jotain niin pahasti väärin että lentää pihalle. Monet voi suoraan katsoa että jahas, archer, ei tuu kesää. Monet kuitenkin haluu sen läpi että pääsee eteenpäin niin aika harva jaksaa alkaa tuhlaamaan aikaa siihen että joku vetelee siellä apupyörillä. Jos sieltä esim puuttuu bardin buffilaulut niin se on heti niin että sen dunkkiksen joutuu vetämään kolmestaan läpi ja yksi tulee perässä nenää kaivellen, siksi sieltä lentää pihalle.

Ei ninja mikään partybuffailija olekaa, vaan sillä saa damagea tehty ihan mukavasti, itse pelaan ninjalla. Et ei se oo nyt ihan sama kuitenkaan verrata ninjaa ja -archeria-


Nyt vaan Ari keskityt, avaat sen helvetin bardin ja sitten se homma menee eteenpäin. Sulle on annettu hyvät ohjeet täällä, älä kysy samaa kysymystä tunnin välein.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

no mulla on se auki mutta ei anna sitä laitaa mihinkaa.
jos laitan sen varusteisiin niin silloin en pääse minkää ja mun tehtävä on tehdä mahdollisiman paljon tuhoa ja kuolen melkein aina viimeisenä kokoporukasta
alkaa ....... jotku pelaajat. samat pelaaja on nyt tässä the chrysalis the tehtävässä
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

no mulla on se auki mutta ei anna sitä laitaa mihinkaa.
jos laitan sen varusteisiin niin silloin en pääse minkää

Klikkaat sieltä sun character ruudusta jossa sun varusteet on omissa koloissaan sitä oikean alakulman lokeroa, siellä pitäis olla bard soulstone, sen laitat päälle.

Toi on nyt vähän hankala juttu sun kannalta kun et aiemmin tajunnut avata tota bardia, sun pitäis nimittäin tossa vaiheessa olla jo lv50 bardi. Nyt ku oot tehnyt kaikki tehtävät lv30 eteenpäin niin sulle tulee pirullinen homma levelöidä sen sun bardis lv30-50

Koska sehän se homma nyt on, kun sä laitat sen bardi soulstonen päälle niin et voi käyttää sun ilv110 varusteita vaan sun pitää hakea jostain kaupasta itelles lv30 kamat ja hommaamaan tasoa ylöspäin fateilla ja dunkkiksilla.

Ja sori mut nyt tällä kertaa ei voi syyttää muita pelaajia niiden toimista, ne haluaa noi dunkkikset läpi ihan samalla tavalla kuin sinä, mutta kun sä et nyt tolla archerilla vaan pärjää siellä niin siksi ne heittää sut pois. Sun pitää saada se bardi nyt toimintaan ja levelöityä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Klikkaat sieltä sun character ruudusta jossa sun varusteet on omissa koloissaan sitä oikean alakulman lokeroa, siellä pitäis olla bard soulstone, sen laitat päälle.

Toi on nyt vähän hankala juttu sun kannalta kun et aiemmin tajunnut avata tota bardia, sun pitäis nimittäin tossa vaiheessa olla jo lv50 bardi. Nyt ku oot tehnyt kaikki tehtävät lv30 eteenpäin niin sulle tulee pirullinen homma levelöidä sen sun bardis lv30-50

Koska sehän se homma nyt on, kun sä laitat sen bardi soulstonen päälle niin et voi käyttää sun ilv110 varusteita vaan sun pitää hakea jostain kaupasta itelles lv30 kamat ja hommaamaan tasoa ylöspäin fateilla ja dunkkiksilla.

Ja sori mut nyt tällä kertaa ei voi syyttää muita pelaajia niiden toimista, ne haluaa noi dunkkikset läpi ihan samalla tavalla kuin sinä, mutta kun sä et nyt tolla archerilla vaan pärjää siellä niin siksi ne heittää sut pois. Sun pitää saada se bardi nyt toimintaan ja levelöityä.

Umm eihän sen sitä Bardia tarvi erikseen levelöidä jos archer on jo 50 ? Koska ei tässä pelissä levelitetä sitä jobia vaan classia, Jobin leveli on sit sama kun classilla. Ymmärtääkseni. :confused:
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Umm eihän sen sitä Bardia tarvi erikseen levelöidä jos archer on jo 50 ? Koska ei tässä pelissä levelitetä sitä jobia vaan classia, Jobin leveli on sit sama kun classilla. Ymmärtääkseni. :confused:

Jaa, niinkö menee? Siit on niin pitkä aika etten muista :) Oletin että kun hän sanos että ei pääse mihinkään jos laittaa bardin päälle niin se on silloin lv30 mutta voi olla että ymmärsin väärin. Oot kyllä varmasti oikeessa, saanhan minäki edelleen Rogue ekspaa vaikka ninjalla liikunkin.

No en tiedä sitten mikä on ongelma enää, jos lentää edelleen peleistä pois.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

jaa eli mun pitää peli aloitaa melkein alusta ja hommata level 30 varusteet jos haluan bard laulua lisää niinkö
mulla lukee BRB LV52 mutta vaan yksi soitto bard,mistä niitä saa lisää
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

jaa eli mun pitää peli aloitaa melkein alusta ja hommata level 30 varusteet jos haluan bard laulua lisää niinkö
mulla lukee BRB LV52 mutta vaan yksi soitto bard,mistä niitä saa lisää

Ei tarvitse mitään 30 lvl kamaa hakea, saat lisää songeja bard tehtävistä jotka on quarrymill:llä, sun bard on samalla levelillä kuin sun archer ja sille käy samat kamat kuin archerille.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

jaa eli mun pitää peli aloitaa melkein alusta ja hommata level 30 varusteet jos haluan bard laulua lisää niinkö
mulla lukee BRB LV52 mutta vaan yksi soitto bard,mistä niitä saa lisää

Ei tarvitse mitään 30 lvl kamaa hakea, saat lisää songeja bard tehtävistä jotka on quarrymill:llä, sun bard on samalla levelillä kuin sun archer ja sille käy samat kamat kuin archerille.

Jep, Ryo on oikeessa, älä välitä mun höpinöistä :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Ei tarvitse mitään 30 lvl kamaa hakea, saat lisää songeja bard tehtävistä jotka on quarrymill:llä, sun bard on samalla levelillä kuin sun archer ja sille käy samat kamat kuin archerille.

viellä yksi kysymys tyhmä kysymys mistä klydän toi quarrymikk onko se sama joka antaa niitä archer tehtäviä ?
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

nyt oon lisäosassa.
mutta lisäkysymys ei kai se normitarina voi loppua noin mitä tapahtuin ennen kuin lisäosaalkoi :mad:
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Luojan kiitos minun FC on aloittelijaystävällinen. Oli ihan pakko kokeilla Dark Knightia ku onhan se vaan niin siisti. En ole ennen tankkiin edes koskenut, ei ole ikinä ollut minun juttu, eikä taida olla nytkään. Toisaalta, ainakin low level dungeoneissa Dark Knightin rotaatio on vain spämmätä neljää eri iskua. Eniten oli hankaluuksia pitää aggroa yllä. Josta tulikin mieleen, onko Flash parempi vaihtoehto kuin Unmend? Entä Provoke?
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Luojan kiitos minun FC on aloittelijaystävällinen. Oli ihan pakko kokeilla Dark Knightia ku onhan se vaan niin siisti. En ole ennen tankkiin edes koskenut, ei ole ikinä ollut minun juttu, eikä taida olla nytkään. Toisaalta, ainakin low level dungeoneissa Dark Knightin rotaatio on vain spämmätä neljää eri iskua. Eniten oli hankaluuksia pitää aggroa yllä. Josta tulikin mieleen, onko Flash parempi vaihtoehto kuin Unmend? Entä Provoke?

Itse en ole vielä tankannut Dark Knightilla pätkääkään, Paladin/Warrior ajoi sen edelle. Ihan alkuun sen aggron pitäminen kun ei ole tankannut on vaikeata kun ei oikein osaa lukea HUDia, tilannetta ja muita pelaajia oikein. Low leveleissä on hyvä reenata, koska siellä ei mitään superisoja pulleja voi tehdä jo ihan sen takia että healerilla ei riitä MP pitämään tankkia pystyssä :)

Flash aiheuttaa Area of effect-enmityä, paladiinilla siinä on lisätty Blind-efektiboonus. Ei tee damagea.
Unmend taas on sinun versio Shield Lobista/Tomahawkista, millä yleensä avataan taistelu/vedetään vihu puoleensa kauempaa. Nämä kaikki kolme tekevät damagea ja aiheuttavat enmityä.
Provoken tool tipsiä on onneksi hieman parannettu vaikka on se vieläkin epäselvä. Se nostaa sinut yksittäisen vihun aggrotaulun ykköseksi, yhdellä pisteellä.

Helppo (todella yksinkertaistettu) esimerkki. Ennen pullia, vihun aggro on nolla. Jos pullaat provokella, saat yhden pisteen. Heti kun joku lyö sitä vihua/hiilaileepi taustalla, he saavat 2 pistettä tai enemmän, jolloin et ole enää taulun kärjessä ja vihu lähtee syömään jonkun muun naamaa.
Jos taas pullaat esim. Unmendillä, Main Tank asennossa (Grit) saat nyt vaikka 10 pistettä, jolloin depsin ekat raapasut tai cure 1 ei repäse mobeja heti irti. Provoke on tarkoitettu siihen paikkaan, kun menetät aggron, olet esim 30 pistettä perässä ja tiedät ettet saa sitä perus aggroiskulla/combolla nopeasti irti, niin saat nopeasti 31 pistettä ja kun lyöt aggroiskun vihun nassuun se kanssa jää sinulle. Endgamessa tankswapit toteutetaan Provoken avulla.

Muista tutkia vielä näitä juttuja itse, HUDin/aggromittareiden lukeminen on erittäin tärkeä kyky ihan perus dungeon tankkailussakin. Älä ressaa jos välillä menee metsään, ei sitä kukaan ollut huippu ekoilla runeilla. En ainakaan minä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIV

Sellainen mielenkiintoinen kysymys mistä niitä lentäviä lohikäärmeitä oikein saa tai muita mikä lentää ??
vai onko ne lukittu tietyy class.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Sellainen mielenkiintoinen kysymys mistä niitä lentäviä lohikäärmeitä oikein saa tai muita mikä lentää ??
vai onko ne lukittu tietyy class.

Tarinan edetessä saat mustan Chocobon jolla pystyy lentää (myöhemmin lohikäärmeen). Joudut ensiksi etsiä jokaiselta alueelta isohkon määrän aethereita, jonka avulla Chocobo oppii lentämään.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

jaa kuinka paljon

Jokaisella alueella on tietty määrä niitä Aether-nodeja, ja sitten saat sivutehtäviä ja alueen päätehtäviä tekemällä avattua piilotettuja nodeja. Tietyssä vaiheessa pääjuonta saat tosiaan sen mustan chocobon, ja kompassin, tällä kompassilla sun pitää etsiä niitä nodeja ja sitten aktivoida ne. Jos sä oot jo saanut kompassin ja mustan linnun, niin sä näet sun node-tilanteen kun painat optionsia, pari kertaa oikealle Travel-kohtaan ja sieltä Aether Nodes tai joku tollanen.

Se kompassi menee sun key items valikkoon, ja sun kannattaa laittaa se ihan sun siihen hotbariin johonkin vapaaseen kenttään niin sitä on helppo käyttää, ja kun käytät sitä tulee teksti joka kertoo ilmansuunnan ja etäisyyden lähimmälle nodelle, tyyliin "you detect aethernode in northwest, 250yalms (metriä)"

Sitten vaan lähet siihen kompassin kertomaan suuntaan ja etsit sen noden, meet sen lähelle ja aktivoit sen niinkuin se olisi mikä tahansa vipu yms. Ne näkyy ruudulla sellaisia vihertävinä energiapyörteinä, helppo huomata. Jotkut nodet saattaa sitten vaatia vähän miettimistä että miten sinne pääsee, mutta kaikkialle pääsee ihan jalkapelillä. Cloud Topin nodet vähän hämäsi koska joihinkin pääsee käsiksi vasta tarinan edetessä kun saa ilmeisesti avattua sen toisen leirin sieltä pohjoisesta. Ihan hyvä vinkki on se että kannattaa availla niitä nodeja sitä mukaa kun tarina ja tehtävät vie sua eteenpäin, vältyt turhalta juoksemiselta, ne nodet kun aika pitkälti on sun reitin varrella, vähän täytyy sivupoluille mennä. Huomioi että kun nyt pelissä on mukana korkeuseroja, ja jos olet kompassin mukaan tismalleen noden kohdalla mutta sitä ei näy, niin mieti voiko se olla alapuolella, tai yläpuolella.

Mutta joo, tuolleen. Yleensä toi on menny niin että kun haet ne alueelta löytyvät nodet, niin saat avattua lennon vasta kun kaikki tehtävät alueella on tehty, koska viimeisen piilotetun noden saa alueen viimeisestä päätehtävästä.

Aluksi sä voit lentää sillä mustalla chocobolla, mutta myöhemmin saat sivutehtävän jossa sä voit treenauttaa sun peruslinnulle lentokyvyn. Muista että toi lento on aluekohtaista, jos sä avaat lentonodet alueelta A, voit lentää siellä. Mutta alueelle B mentäessä sun pitää avata ne alueen B lentonodet jos haluat siellä lennellä.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

anteeksi mutta mitä mun pitää oikein tehdä oon the bismark in the limitless blue mulle sanottiin että ota bard pois ja jotku sanoo älä ota pois kumpaa uskoa
 
Ylös Bottom