Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Jos joku haluaa seurata tätä tarinaa niin Asmon palaa pelin ääreen pian.



Tää tyyppi on kyllä niin surkuhupaisa. Lopetti kesken Heavenswardin, kun pelissä ei ole enää hänelle miellyttävää tekemistä. Eihän häneltä puutu kuin kolmen lisärin verran pelattavaa. No nyt tästä hänen paluustakin tehdään näköjään varsinainen sirkus. No seuratkoon kuka jaksaa. Ite jaksoin vaivaiset pari tuntia, koska en voi sietää sitä tekoinnostuneisuutta mitä tämä herra harrastaa heti, kun hahmo saa vaikka uuden aseen.
 
Tää tyyppi on kyllä niin surkuhupaisa. Lopetti kesken Heavenswardin, kun pelissä ei ole enää hänelle miellyttävää tekemistä. Eihän häneltä puutu kuin kolmen lisärin verran pelattavaa. No nyt tästä hänen paluustakin tehdään näköjään varsinainen sirkus. No seuratkoon kuka jaksaa. Ite jaksoin vaivaiset pari tuntia, koska en voi sietää sitä tekoinnostuneisuutta mitä tämä herra harrastaa heti, kun hahmo saa vaikka uuden aseen.
Vähän samoja ajatuksia täälläkin. En ollut ennen viime kesää kuullut kyseisestä herrasta mitään, mutta katsoin muutamia youtube tallenteita striimeistä eikä ihan kauheasti vakuuttanut. Mitä nyt sivusilmällä seuraillut niin vaikuttaa että hän hypettää pelejä aivan hirveästi etukäteen ja pelaamisen alkuvaiheessa, mutta sitten nopeasti lopettaakin pelaamisen ja siirtyy hypettämään seuraavaa peliä. Ei jotenkin vaikuta aidolta mitenkäänpäin.

Ei sillä että muutenkaan jaksaisin mitään striimaajia katsoa, mutta jotenkin vaikuttaa puuduttavalta kaverilta.
 
En ole varmaan koskaan katsonut Asmondin streameja, mutta reaktiovideoita ja koottuja klippejä Youtuben puolelta sitäkin enemmän. Rooliahan tyyppi vetää, mutta on roolissaan ihan hauska. Mitenkään kovin tosissaan tuota ei voi ottaa, eikä varmaan pidäkään.
 
En ole varmaan koskaan katsonut Asmondin streameja, mutta reaktiovideoita ja koottuja klippejä Youtuben puolelta sitäkin enemmän. Rooliahan tyyppi vetää, mutta on roolissaan ihan hauska. Mitenkään kovin tosissaan tuota ei voi ottaa, eikä varmaan pidäkään.

Se on mielestäni aika huvittavaa miten paljon Asmon saa ihmisissä tunteita aikaan vaikka eivät hänen striimeistään välitäkkään. No joidenkin ihmisten suosio voi kateellisesta tuntua pahalta ja sitten tämän persoonan näkee vain synkässä valossa. Ei sillä että se on keneltäkään pois, huvittaa vaan aina nämä ihmiset.
 
Se on mielestäni aika huvittavaa miten paljon Asmon saa ihmisissä tunteita aikaan vaikka eivät hänen striimeistään välitäkkään. No joidenkin ihmisten suosio voi kateellisesta tuntua pahalta ja sitten tämän persoonan näkee vain synkässä valossa. Ei sillä että se on keneltäkään pois, huvittaa vaan aina nämä ihmiset.
Se voi olla siinä kun Asmon on oikein perinteinen "whitetrash". Huone on aina sotkuinen, hiukset miten sattuu, ei mitään kunnioitusta siihen millaisissa vaatteissa tulee kameran eteen ja tähän päälle laukoo aika kärkästä läppää. Kiroilee, innostuu "liikaa", arvostelee ja kritisoi. Ja kaiken tämän jälkeen hän on supersuosittu.

Mutta juuri siksi, kun on niin erilainen persoona moneen muuhun verrattuna, niin häntä on ihan viihdyttävä katsoa.
 
Se on mielestäni aika huvittavaa miten paljon Asmon saa ihmisissä tunteita aikaan vaikka eivät hänen striimeistään välitäkkään. No joidenkin ihmisten suosio voi kateellisesta tuntua pahalta ja sitten tämän persoonan näkee vain synkässä valossa. Ei sillä että se on keneltäkään pois, huvittaa vaan aina nämä ihmiset.
Itse en oikein hänen tyylistään välitä. Ei siinä, että hänen seuraamistaan vastaan haluaisin kapinoida tai argumentoida. Ei vain jotenkin tuo hänen tyylinsä esittää asioita ja reagoida uppoa minuun. Hyvä kuitenkin, jos tuosta moni jotain antoisaa kokee saavansa. Ei ole missään tapauksessa mitenkään minulta pois.
 
No nyt tästä hänen paluustakin tehdään näköjään varsinainen sirkus.
Oma Asmongold-kokemus rajoittuu muutamiin klippeihin YouTubessa, mutta henkilökohtaisista mielipiteistä huolimatta hänen striimaamisensa on ehdottomasti merkittävä asia ja väkisinkin aikamoinen sirkus, ei siitä mihinkään pääse.

Pelin kehittäjäthän ovat kertoneet, kuinka se oli juuri Asmongoldin ja muutaman muun striimaajan ansiota, että pelaajamäärät viime vuonna jo ennen lisärin julkaisua pomppasivat niin hurjaan kasvuun, että kehittäjät joutuivat/pääsivät ryhtymään toimenpiteisiin.
 
Tää tyyppi on kyllä niin surkuhupaisa. Lopetti kesken Heavenswardin, kun pelissä ei ole enää hänelle miellyttävää tekemistä. Eihän häneltä puutu kuin kolmen lisärin verran pelattavaa. No nyt tästä hänen paluustakin tehdään näköjään varsinainen sirkus. No seuratkoon kuka jaksaa. Ite jaksoin vaivaiset pari tuntia, koska en voi sietää sitä tekoinnostuneisuutta mitä tämä herra harrastaa heti, kun hahmo saa vaikka uuden aseen.
En oo ikinä kaveria seuraillut, mutta itselläkin tämä jäi kesken viime kesänä sen takia, että tehtävät oli niin päätöntä eestaas juoksemista jatkuvasti, että 'ei ollut enää miellyttävää tekemistä', vaikka pääjuoni kiinnostikin. Ja toki contenttia olisi ollut vielä sadan tunnin edestä tarjolla.
 
Menee nyt aika off topiciksi mutta jotta ei kukaan elä väärinkäsityksessä niin Asmond ei lopettanut pelaamista sen takia että olisi tekeminen tai kiinnostus loppunut. Vaan sen takia että hänen äitinsä kuoli, eikä ollut siinä mielentilassa että halusi pelata FF XIV koska haluaa antaa sille 100%. Joten on odottanut tähän asti että on valmis palaamaan pelin pariin, toki Elden Ring välissä vielä sotki asioita.
 
Nyt tuli saatua uusittu solo Realm Reborn päätökseen.

Sen lisäksi että koko 2.0 voi nyt vetää solona läpi koska kaikkiin dunkkuihin saa tekoäly apuja, on tarinan lopputaistelut kokeneet massiivisia muutoksia.

Ennen 2.0 lopputaistelut koostui yhdestä 8 pelaajan trialista ja kahdesta 8 pelaajan dunkusta. Tämä 8 pelaajan triali oli niin helppo nykypäivänä että siitä oli tullut vitsi yhteisön keskuudessa. Dunkutkin oli lähinnä läpänheittoa ja niissä oli paljon turhia mekaniikoja.

Nyt päivitysten jälkeen siinä on kaksi solo instanssia, kaksi neljän pelaajan dunkkua ja yksi 4 pelaajan triali.

Jokainen taistelu on vedetty täysin uusiksi, jokainen bossi on saanut täysin uudet mekaniikat ja koska ne ei enään ole pelkkiä ylijuoksuja saa 2.0 kunnon lopetuksen. Dunkuista on myös poistettu kaikki turhat mekaniikat ja ne on paljon suoraviivaisempia.

Esim. Koko tarinan viimeinen taistelu kesti ennen about 30 sekuntia ja kaikki vaan seisoi paikallaan ja edes tarvinut väistellä mitään. Nyt se sama taistelu on tehty todella eeppiseksi solo instanssiksi ja siinä saa kyllä ihan yrittää jopa jotta voittaa.

Todella tyytyväinen mitä SE teki Realm Rebornille kaikilla näillä muutoksilla ja nyt se sentäs loppuu haastaviin eeppisiin taisteluihin.

5/5 muutokset.

Ei se silti sitä muutta että se tarina kokonaisuudessan on suurimmaksi osaksi puuduttavaa ripulia.
 
Ei se silti sitä muutta että se tarina kokonaisuudessan on suurimmaksi osaksi puuduttavaa ripulia.



Mielestäni ARR toimii muutenkin kattavana tutoriaalina jossa käydään pelin perusmekaniikat läpi. Ne kun jaksaa jauhaa loppuun asti, niin on valmiina muihin hyviin koitoksiin.

Niin ja DC Travel tuli päivityksenä, nythän tässä saisi konsolifin jenginkin kasaan! :)
 
Realm Reborn on vähän kuin armeijan käyminen. Kyllähän se paskalta tuntuu suurimmaksi osaksi, mutta jälkeenpäin sitäkin kokemusta muistelee kaiholla. Silti en ikinä sitä uudestaan haluaisin kokea. :D
 
Realm Reborn on vähän kuin armeijan käyminen. Kyllähän se paskalta tuntuu suurimmaksi osaksi, mutta jälkeenpäin sitäkin kokemusta muistelee kaiholla. Silti en ikinä sitä uudestaan haluaisin kokea. :D
No, ootko käyny läpipeluun jälkeen vielä kokeilemassa vähän muistin virkistykseksi, entä tuleeko saunailloissa puheeks joku boss taistelu.
 
Ennen 2.0 lopputaistelut koostui yhdestä 8 pelaajan trialista ja kahdesta 8 pelaajan dunkusta. Tämä 8 pelaajan triali oli niin helppo nykypäivänä että siitä oli tullut vitsi yhteisön keskuudessa. Dunkutkin oli lähinnä läpänheittoa ja niissä oli paljon turhia mekaniikoja.

Oi niitä aikoja, kun Ultima Weapon oli yhtä tuskaa hiilulle, kun ekan kerran (silloin joskus 8v sitten) joutui Praetoriumia hakkaa minium ilv-geareilla. Se ei todellakaan ollut silloin helppo. Kyllähän noissa oli ihan hyvät mekaniikat, mutta patch 5.5:n geareilla pystyi skippaa lähes kaiken.

Onkohan tämän pelin kohdalla käymässä pieni pelaajakato? Mitä nyt netistä lukenut, niin pelaajat haluaisivat jo jotain uutta "formulaa" tähän. En todellakaan itse enää jaksa juosta mitään ruletteja joka päivä. Peli suorastaan huutaa liittymään johonkin static-ryhmään, koska raideissa se kaikki hauska tapahtuu. Mutta kun kun Squaren päivitys-sykli on ollut samaa jo alusta saakka, niin nämä x. 1 ja 3-patchit ei oikein tuo mitään kunnon kontenttia peliin.

Toivottavasti uudet relicit tulisi tässä uudessa lisärissä suht ajoissa. Siitä ainakin saisi tekemistä pitkäksi aikaa. Shadowbringersin relicit muistaakseni tuli mukaan todella myöhään.
 
Mielestäni ARR toimii muutenkin kattavana tutoriaalina jossa käydään pelin perusmekaniikat läpi. Ne kun jaksaa jauhaa loppuun asti, niin on valmiina muihin hyviin koitoksiin.

Niin ja DC Travel tuli päivityksenä, nythän tässä saisi konsolifin jenginkin kasaan! :)

Joo on sitä monesti tullut muisteltua niitä aikoja kun oli uusi ja kuinka ARR opetti miten tätä pelataa. Muistelee niitä aikoja kun paniikissa lähti hiilaamaan uutta kontenttia, nyt se on niin rutinoitunutta ettei välitä miten menee. :D
 
ARR:n alkupään dungeonit ja loppupään dungeonit tosiaan uudistettiin onnistuneesti. Nyt ne todella opettavat uusille pelaajille hyödyllisiä mekaniikkoja tulevaisuutta ajatellen, toisin kuin ennen. Copperbell Mines oli varmaan yksi surkeimmista mmo-dungeoneista ikinä aiemmassa muodossaan.

Vielä kun laittaisivat Hall of the Novicen kuntoon. Se on edelleen aika häpeällisessä jamassa ja opettaa paikoin uudet pelaajat tekemään vääriä asioita ja olemaan tekemättä oikeita asioita.

Mitä nyt netistä lukenut, niin pelaajat haluaisivat jo jotain uutta "formulaa" tähän.
Ehdottomasti. Kehitystiimi on aivan liian rankasti saman vanhan kaavan orja, mitä päivitysten ja lisärienkin sisältöön tulee.

Tosin ei ongelma ole pelkästään siinä, että sisältö seuraa jatkuvasti samaa kaavaa. Sen lisäksi sisältöä on liian vähän. Varsinkin, kun kehittäjät ovat luvanneet, että pelin menestys näkyisi myös pelaajille saakka. Vielä ei ole pahemmin näkynyt. Paitsi jonotusajoissa.
 
Joo peli kaipailee kyllä ehdottomasti lisää endgame contenttia. Nyt 6.2 päivityksessä onkin hieman helpotusta tulossa vaikeimpien dungeonien muodossa ja uusi Island Sanctuary.

Toki on ymmärrettävää, että pelin suosion näkyminen contentissa voi hetken kestää, sillä uuden kehittäminen vaatii kuitenkin aikaa. Suurin hyppy suosiossa/pelaajamäärissa kuitenkin oli vain noin vuosi sitten. Odotan ja toivon, että viimeistään seuraava lisäri lyö aiemmat laudalta sisällön määrässä.

Tällä hetkellä kun varmasti iso osa pelaajista pelaa vain MSQ ja unsubbaa. Varmasti Square Enixillä oltaisiin tyytyväisiä jos pelaajat pitäisivät tilauksen voimassa myös isompien päivitysten väliset ajat. Yoshi P:n filosofiaan tosin vahvasti kuuluu ajatus siitä, että peliä ei olekkaan tarkotus pelata joka päivä 365 päivää vuodessa. No, saa nähdä mutta itse toivoisin enemmän tekemistä myös MSQ jälkeen.
 


6.2 patchin traileri. Aika synkkää menoa, ja paljon rakkautta Final Fantasy IV:lle. Julkaisu 23.8
 
Ylös Bottom