Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIV

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIV

Ei helkkari että tuli revettyä uusille Hildibrand-questeille. Siinä vähän parodioitiin Last of Usia, vai oliko Ellie-tyttö ja zombiet vain vahingossa keksittyjä? :D
Gilgamesh-matsi oli myös hauska. Varsinkin se ensimmäinen vaihe, jossa soi FF5:n 16-bittinen Clash on the Big Bridge.

2.5 alkaa olla pikkuhiljaa paketissa. Ainoastaan Odin on vielä vastassa. Ehkä vähän vaisun maun kyllä jätti. Nuo uudet dungeonit... no aika helppoja ne oli. Ainoastaan Midgardsormr tuotti vähän ongelmia. Suurin pettymys oli Amdapor Keepin Demon Wall-matsi, joka ei ollut ollenkaan sellainen kuin kuvittelin. World of Darkness on hauska, mutta ei paljon jaksata hakata sitä, kun kuuden runin aikana en ole nähnyt ensimmäistäkään healerin kamaa. Ja ne matsit tuntuu jotenkin niin ylipitkiltä. Mutta tietty nämä kaikki uudet jutut tarvitsee aina vähän totuttelua.

Siihen en ota kantaa onko jo alkujaan ajateltu TLOUta mutta Hildin questhan alkoi siitä kun herrasmieszombien johtajaa Southern Thanalaanista etsittiin. Ja musiikkinostalgiaa oli jo ekassa Greg matsissa, josta henkkohtaisesti diggasin enemmän. Demon Walleista samaa mieltä, "4 kertaa hurjempi"-taistelu mitä kiusoittelivat oli aika meh, varsinkin kun päästiin wipen jälkeen jatkamaan samasta kohtaa? Wut? WoDissa ihan kivoja mekaniikkoja DPSille, tankkina pitäisi se vielä käydä kokemassa kunhan ekaksi WHMlle löytäisi kroppaa peittämään Demonivaatetusta. Kaikki 2.5 jutut alkaa olla täälläkin nähty, ja nyt voinee taas keskittyä craftereiden kehittelemiseen :)

Ja kuka sanoi että PLD helppo? Nojoo, onhan se aika :) Warrioriin en silti koske pitkällä tikullakaan, Dark Knight kuitenkin ekana menee kehitykseen 2-3 kuukauden päästä. Kolmea tankkia en tarvitse sentään.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Onko kellään heittää hyvää karttaa? Pelin oma on surkea (vrt. Guild Wars 2) ja pari netistä kaivamaani myös.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Kartta on todellakin hieman vaikeaselkoinen aluksi. Mutta kun sen hoksaa niin se on melko yksinkertainen käyttää ja ymmärtää
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Kartta on todellakin hieman vaikeaselkoinen aluksi. Mutta kun sen hoksaa niin se on melko yksinkertainen käyttää ja ymmärtää
Ymmärrän sitä jo mutta olisi kiva nähdä selkeästi miten eri alueet liittyvät toisiinsa. Ehkä löytyy kun kaivan, jos vaikka tulostaisi niin olisi mukava tutkailla.

On kyllä paha koukku iskenyt, ei esim. WoW aikanaan tuntunut kuin ajan tapolta tähän verrattuna. Varmaan tuo FF ja sitä kautta nostalgia yksi syy.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Saanut nyt aikaiseksi paneutua enemmän ko. peliin ja mukavaa viihdettähän tämä on. Ei ehkä mekaniikoiltaan ja muuten WoW:in tasolle yllä, mutta huomattavasti anteeksi antavampi ja peliseura tuntuu olevan myös ymmärtävämpää sorttia uusia pelaajia kohtaan. Ei sada paskaa niskaan ja monoa persauksille kun epäonnistut ensimmäisellä kerralla uusissa instansseissa yms, jonka vuoksi pelaaminen on omasta mielestäni mukavaa ja mielekästä. Liekö sillä vaikutusta asiaan, että porukka pelaa eri alustoilla ja toinen käyttää ohjainta ja toinen hiirtä ja näppäimistöä jne.

Jos jotakuta peli- tai rupatteluseura kiinnostaa niin kaverikutsua saa laitella nimimerkille Rita Menethil. Lich serverillä pelailen muutamien muiden suomalaisten mukana, sen mitä töiltäni vaan kerkeän.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Eilen latasin trial version psn storesta ja tuohan on ollut mitä mahtavinta viihdettä. En ole pelannut online roolipelejä (noh kokeilin 2 päivää guild warsia kauan sitten) ja paljoa muitakaan online pelejä niin tämähän koukutti yllättävänkin kovasti. Ihan alussa kun juonta ja muuta höpinää oli niin fiilikset oli että tämähän on kamalan tylsä ja en jaksa. Alun karttasekoilut kun en löytänyt edes colosseumille vai mikähän se ihan alun tehtävä olikaan niin tuntui että lopetan ihan kohta. Noh kuitenkin hetken pelattuani ja vähän kartan navigoinnista ymmärrettyäni peli alkoi maistumaan toden teolla. Nyt olen level upannut hahmoni 10 levelille ja ymmärtänyt ostaa uusia armoreita sun muita hahmolle kaupasta. Nyt olen ihan koukussa! Tietysti edelleen varmaan puolet jutuista on hakusessa mutta nyt osaan jo navigoida ja taistella sekä vaihtaa parempia tamineita. Olen tuolla Lich serverillä nimellä Make Monroe. Olen ollut nyt yksinäinen susi ja joihinkin noihin ihme yhteisiin hommiin osallistunut vain kun se on ollut lähellä minua. Unohdin jo mitä ne oli nimeltään mutta niitä valopalloja mitä välillä näkyy kartassa ja näköjään niihin taisteluihin voi osallistua kaikki. Tuo on tosiaan vain 14 päivän trial versio. Eli jos sen jälkeenkin edelleen koukuttaa (eiköhän!) niin mistäs tuon pelin koko version saisi halvimmalla? Hmmh pitääkö minun maksaa silloin jotain kuukausimaksua pelin pelaamisesta? en ole myöskään psn plussan jäsen niin pitääkö minun maksaa silloin kuukausimaksua kahdesta. Psn plussasta ja final fantasyn pelaamisesta?
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Alku on tosiaan käsittämättömän luotaan työntävä, en ymmärrä mikä järki on aloittaa kaupungista. Wowin syrjäkylältä aloitus oli hienosti toteutettu, homma kasvoi kivasti.

Et tarvitse PS Plussaa pelaamiseen. Pelin mukana tulee 30 päivää peliaikaa. Jos kikkailla tahtoo niin varmaan vieläkin onnistuu ostaa PS3 versio ja upgreidata se PS4 versioksi, siis jos pelaat nelosella. Kolmosen peli kun maksaa vain n. kympin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

En usko että se ps3 kikkailu enää toimii.
Se uusia pelaajia kohtaa oleva ymmärrys on osaksi myös bonus tomejen ansiota.
Kartta on alkuun sekava ja se saattaa olla osalle se kynnyskivi johon peli tyssää. Kaikin niin puolin hemmetin hyvää viihdettä mmo genrestä pitäville
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Me pelaillaan Daywalkerin ja Wildlagin kanssa Zodiark-serverillä (PS4 alustana), siellä on paljon suomalaisia pelailemassa muutenkin :) Uusien pelaajien kannattaa rohkeasti verkostoitua muiden suomalaisten pelaajien kanssa, heiltä saa paljon apua pelin erilaisten mekaniikoiden selvittelyssä.


Meillä on myös usein PS4:n partychatti päällä joten sinne voi kyllä tulla hengailemaan jos siltä tuntuu.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Kartalle pitäisi tehdä oma 200 sivuinen opas uusiille pelaajille. Enpä taida tietää ketään joka peliä on kokeillut ja ei olisi sanonut ensin että karttaa on todella vaikea käyttää. Itse kun sitä on käytänyt julkaisusta lähtien tuntuu hullulta et mitä vaikeaa siinä nyt on mukamas :D
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Itse kun sitä on käytänyt julkaisusta lähtien tuntuu hullulta et mitä vaikeaa siinä nyt on mukamas :D

Olen täysin samaa mieltä. Ei siinä nyt oikeasti mitään vaikeaa ole. Alussa tulee uudelle pelaajalle tietysti niin paljon ohjeita, että siinä saattaa hätäisellä tyypillä hieman hermo mennä. :D

Tämä peli on juuri sen vuoksi niin törkeen hyvä, että tämä ei ole pelkkää "yhden napin hakkaamista". Pelissä on niin järkyttävä määrä tekemistä, että tästä saisi monet pelit ottaa mallia.

Lähes kaikki crafterit ja keräilijät on nyt lv 50, ainoastaan armorer ja alkemisti on vielä kesken. Pelaaminen helpottuu huomattavasti, kun pystyy itse tekemään melkein kaikki varusteet yms. Eilen taas alkoi kalastus koukuttaa niin pahasti, että huh huh. Hienoa hommaa..

Craftaus on niin hauskaa, vai mitä Ryo? :p
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Miettii sitä miten alussa tuntui että tämä loppuu about nyt. Nyt suoraan sängystä aamukahvien jälkeen piti taas pikkaisen pelata lisää :D Lynch serveri tais olla siinä ihan ensimmäisenä niin sen takia valitsin sen. Ei kai siinä mitään muutoksia tapahtuisi jos hyppään toiselle serverille. Samat hommat jatkuu mutta eri ihmisiä? On kyllä koukuttanut valtavasti. Ehkä jo se uutuuden viehätys kun ei ole pelannut online pelejä lähes yhtään on myös yksi juttu tässä. Joka päivä oppinut jotain uutta. Mulle ei vielä craftaukset sun muut sano vielä mitään mutta eiköhän niihinkin opi aikanaan? nyt olen selvitellyt vain niitä missioneita ja nyt tuli tuo mikä juttu olikaan. Että voi valita tehtäviä joita voi tehdä aikarajan puitteissa. Ei oo vielä tuo käsitteistö/sanasto jäännyt mieleen :D lvl jo huikea 16. Mites tuo guildi homma? kun on paljon guildeja ja itse olen siinä gladiator guildissä jossa se haarniska nainen antaa välillä tehtäviä. Pystynkö liittymään myös muihin guildeihin vai vaihtaako se sitten kokonaan siihen guiltiin ja en voi lvl upata gladiatorin leveleitä enää? Sen takia olen vältellyt liittymistä muihin. Aivan pakkohan tässä on ostaa tämä. Mutta jos ensiksi pelaa 11 päivää trialia ja sitten sen jälkeen siirtyy ostettuun versioon niin saa heti perään 30 päivää ilmaseks pelata. Varmaan tulee täällä kysyttä myös välillä juttuja tuosta pelistä. Kai myös pystyn sitten ostettuun versioon lisäämään tuon hahmon jolla nyt pelaan?
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Miettii sitä miten alussa tuntui että tämä loppuu about nyt. Nyt suoraan sängystä aamukahvien jälkeen piti taas pikkaisen pelata lisää :D Lynch serveri tais olla siinä ihan ensimmäisenä niin sen takia valitsin sen. Ei kai siinä mitään muutoksia tapahtuisi jos hyppään toiselle serverille. Samat hommat jatkuu mutta eri ihmisiä? On kyllä koukuttanut valtavasti. Ehkä jo se uutuuden viehätys kun ei ole pelannut online pelejä lähes yhtään on myös yksi juttu tässä. Joka päivä oppinut jotain uutta :D Mulle ei vielä craftaukset sun muut sano vielä mitään mutta eiköhän niihinkin opi aikanaan? nyt olen selvitellyt vain niitä missioneita ja nyt tuli tuo mikä juttu olikaan. Että voi valita tehtäviä joita voi tehdä aikarajan puitteissa. Ei oo vielä tuo käsitteistö/sanasto jäännyt mieleen :D . lvl jo huikea 16. Mites tuo guildi homma? kun on paljon guildeja ja itse olen siinä gladiator guildissä jossa se haarniska nainen antaa välillä tehtäviä. Pystynkö liittymään myös muihin guildeihin vai vaihtaako se sitten kokonaan siihen guiltiin ja en voi lvl upata gladiatorin leveleitä enää? Sen takia olen vältellyt liittymistä muihin. Aivan pakkohan tässä on ostaa tämä. Mutta jos ensiksi pelaa 11 päivää trialia ja sitten sen jälkeen siirtyy ostettuun versioon niin saa heti perään 30 päivää ilmaseks pelata. Varmaan tulee täällä kysyttä myös välillä juttuja tuosta pelistä. Kai myös pystyn sitten ostettuun versioon lisäämään tuon hahmon jolla nyt pelaan?

Juu pystyt pelaamaan samalla hahmolla trialista suoraan normiversioon vaihtaessa. Trialihan taitaa periaatteessa olla koko peli mutta tasokattona on lv20 muistaakseni, mutta joo, samalla tilillä menee. Sitten kun siirryt kokoversioon, niin sun ei tarvitse alkuun edes laitella mitään pankkitilitietoja yms maksuhässäköitä vaan pelaat rauhassa, ja jos siltä tuntuu että vielä haluaa jatkaa niin esim. Prismoissa ja Citymarketeissa on peliaikakortteja joilla voi lunastaa peliaikaa, missään vaiheessa ei tavita pankkikorttitietoja.

Sä voit pelissä yhdellä hahmolla tehdä mitä hahmoluokkia haluat, oliko just lv10 jälkeen niin aukeaa muut killat valittavaks. Sun lopullinen hahmoluokka määräytyy vähän sen mukaan mitä roolia haluat pelata, on healer eli parantaja, on dps eli hahmo jonka tehtävän on lyödä mahdollisimman paljon damagea peliin, ja sitten on tankit joiden tehtävänä on viedä vihollisjoukkojen ns. viha ja huomio jotta dps-hahmot pääsee tykittämään ne maihin. Hahmoluokkia voit vaihtaa ihan vain yksinkertaisesti vaihtamalla pääasetta, esim jos vaihdat jouskarin, niin sun hahmo muuttuu Archeriksi, jos vaihdat taikasauvaan niin hahmo muuttuu maagiksi yms. tämä siis tietty jos oot noi käyny avaamassa. Sitten kun niitä hahmoluokkia alkaa olemaan taskussa monta, niin jokaiselle kannattaa tehdä oma gearset jolloin saat nappia painamalla tietyn varustuksen jonka siihen settiin oot valinnut, mutta toi on ehkä vähän myöhempää juttua sitten :)

Sä ilmeisesti olet aloitellut gladiaattorilla joten sun rooli on tankki. LV15 tienoilla sulle aukeaa ensimmäinen dungeon jos seuraat päätarinaa, ja siellä sun pitäisi hoitaa tankin hommat :) Tankki siis menee usein edellä, ja pitää viholliset lukittuna itseensä, älä pelkää sun hp:n tippumista nollaan, healerin tehtävä on pitää sut hengissä :) Gladiaattoreilla on sellainen kyky kuin Flash, sillä saat sun ympärillä olevat viholliset hyökkäämään sun kimppuun, käytä sitä aina sopivin väliajoin. Ja kannattaa aina rohkeasti vaan kysellä pelin chatissa apuja jos on uusi esim. jossain dungeonissa, aika usein väki kyllä jeesaa ja lähes poikkeuksetta siellä on mukavia tyyppejä matkassa.

Noista killoista, sä saat aina viiden tason välein killasta tehtävän joka kuljettaa sitten sen killan omaa tarinaa eteenpäin, gladiaattoreilla se loppuu lv30:een, mutta sitten pitää levelöidä toista hahmoluokkaa siinä välissä lv15 asti jolloin aukeaa mahdollisuus muuttaa sun gladiaattori Paladiiniksi jolloinka jatkuu Paladiinien tehtävä ja saat sun ekat endgame suojat lopuksi:) Sama pätee muihin hahmoihin, se lopullinen hahmoluokka muodostuu kahdesta muusta hahmoluokasta :)

Mutta nyt kun oot valinnut sen gladiaattorin, niin suosittelen että jatkat sillä ja teet siitä ns. päähahmoluokan, sitten kun oot sen joskus sitten saanu lv50 ja aloittanut sillä endgamen, niin sitten voi rauhassa aloitella toista hahmolokkaa pelailemaan, esim dps tai healeri :) Tai jos kokoversioon sitten haluaa tehdä kokonaan uuden niin mikäs siinä.

Ja se crafting puoli on sitten ihan oma pelinsä oikeastaan :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Kartassa eniten harmittaa varmaan hahmottaa mikä alue on minkäkin yläpuolella tai vieressä. Esim. WoWissa eri alueiden yhteydet oppi heti ja ne jäi mieleen.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Tuli tämä pari viikkoa sitten ladattua (lataaminen kesti vaivaset 20 tuntia) ja pelattua sinne kymppi levelille. Nyt pelaaminen vähän jäänyt, mutta vois taas tovin kokeilla. Puglistillä pelailen, serveriä en muista. Moneen vuoteen ei ole mmo:ta tullut pelattua ja aikasemminki "yksikseen" tullu pelattua kun ei ujous oikein tahdo antaa myöten ^^;
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Heheh pitää itsekin uskaltautua tässä tekemään jossain vaiheessa tuttavuutta pelaajien kanssa kun itselläkin mennyt tavallaan yksin peluuksi. Rakkaanikin vierestä katsoi hetken ja oli hei sano jollekin jotain vaikka happy valentines day. Itse olin en mä kehtaa tollasia :D haha. Hei nyt peli opetti miten värjätä kamoja wauu :D harmi etten löytänyt black dyetä tuolta pääkaupungin torilta.
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Heheh pitää itsekin uskaltautua tässä tekemään jossain vaiheessa tuttavuutta pelaajien kanssa kun itselläkin mennyt tavallaan yksin peluuksi. Rakkaanikin vierestä katsoi hetken ja oli hei sano jollekin jotain vaikka happy valentines day. Itse olin en mä kehtaa tollasia :D haha. Hei nyt peli opetti miten värjätä kamoja wauu :D harmi etten löytänyt black dyetä tuolta pääkaupungin torilta.

Mä taisin pelata samalla serverillä niin voisin yrittää pistellä kaverikutsua huomenissa kun pelaamaan pääsen. En tuota itsekään pelistä vielä täysin perillä ole, mutta varmaan jossain määrin osaan kuitenkin auttaa ja mielelläni voin healerinä autella instansseissa niin tulis ne myös itselle paremmin tutuiksi. Tähän astin olen suurimman osan pelannut sen tasan kerran mitä tarinan puolesta ollut pakollista.

Jos kyseessä siis oli Lich server ja saa luvan kutsua laitella :)
 
Vastaus: Final Fantasy XIV

Jeps lynchillä pelailen. Laita vaan friend request. Tänään ollaan koko päivä Tampereella mutta tullaan illaksi/yöksi kotia. Voi siis olla että pääsen huomenna vasta pelailee.
 
Ylös Bottom