Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4 xone
Saako noita technique liikkeitä hahmoilla muutettua jotenkin. Ne tekee ihan sitä samaa, paitsi 2x Ignis on heittänyt mulle sen elementin ja sanonut jotain erilaista kun normaalisti. (Jotain ohjeita) Ne on kaikilla hahmoilla avattu viimeistä lukuunottamatta. Siellä kun ne valitaan L1 niin kaikillä kyllä näkyy vaan 1/3 vihreetä neliöö siinä. Osasinkohan selittää kunnolla [emoji2]
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Saako noita technique liikkeitä hahmoilla muutettua jotenkin. Ne tekee ihan sitä samaa, paitsi 2x Ignis on heittänyt mulle sen elementin ja sanonut jotain erilaista kun normaalisti. (Jotain ohjeita) Ne on kaikilla hahmoilla avattu viimeistä lukuunottamatta. Siellä kun ne valitaan L1 niin kaikillä kyllä näkyy vaan 1/3 vihreetä neliöö siinä. Osasinkohan selittää kunnolla [emoji2]
Sitä liikettä saa vaihdettua kun menee GEAR- valikkoon Gladiolla/Igniksellä/Promptolla ja sitten technique kohta. Se vihree palkki L1- painaessa kertoo montako palkkia se liike vie/vaatii

Menin pelin äsken lävitse
... ja vähän petyin loppuratkaisuun, aika yllätyksetön.
#kaikkikuoli

PS: alko tulemaan game overit tutuksi kun sai tuon lentävän regalian, mitä tuolla koslalla tekee kun täysi mahdottomuus pysähtyä minnekkään muualle kuin pitkälle suoralle tielle:rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XV

Sitä liikettä saa vaihdettua kun menee GEAR- valikkoon Gladiolla/Igniksellä/Promptolla ja sitten technique kohta. Se vihree palkki L1- painaessa kertoo montako palkkia se liike vie/vaatii

No voi vit.... miten en ole tuota huomannut 100 pelitunnin aikana [emoji23] No kiitoksia vaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Tullut tänään farmattua tuota MA-X Angelus 0. Magitek Suit V2 toivossa. 3 kertaa tuon tappanut ja 1 kpl V2 ja 2 kpl tavallinen. On tuossa aikas homma, mutta saa siitä sit palkinnoksi pelin ylivoimaisesti parhaan lisävarusteen. Noita joka ukolle se 3 kpl, niin aikas setti [emoji2]
 
Vastaus: Final Fantasy XV

FFXV end game alkaa olla kohtapuolin taputeltu (Menace dungeonit enää jäljellä ja joitain yksittäisiä questeja/huntteja, joita en välttämättä vaivaudu tekemään) mutta pakko hehkuttaa eilen läpäistyä
Pitioss
dungeonia. Moni tätä tuntuu vihaavan ja ymmärrän kyllä miksi, 4 tuntia meni eilen läpäisyyn ilman apuja ja eipä ole missään pelissä ollut pitkään aikaan yhtä hyvä fiilis kun pääsee luolastosta ulos. :) Puzzle ja 3D platforming ei ole edes omia suosikki genrejä millään tavalla mutta jotenkin tämä vain toimi, FFXV hyppely kontrollien kuraisuudesta huolimatta. Äärimmäisen hienosti suunniteltu luolasto ja varsinkin loppu puolella sai oikeasti naureskella ääneen suloisella sekoituksella epätoivoa, turhautumista ja ilomielistä hämmennystä. Aarteet (Oraakkeli kolikoita lukuunottamatta) oli pääsääntöisesti roskaa mutta jo kokemus itsessään oli sen arvoista.
 
Juu siis tuohan oli erittäin siististi tehty ja jos kontrollit olis huomattavasti paremmat, niin tuon olis pelannut hymyssä suin [emoji2]

Itsellä end game on vielä vähän kesken ja loppuu siihen kun ihan kaikki pelin parhaat tavarat on saatu ja kaikki skillit avattu. Onneks noita AP pisteitä on helppo farmata.

Ne Menace dungeonit 2 viimeistä lukuunottamatta on kohtuu nopeita jos vaan hahmot on tarpeeks hyviä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Menaceissa iskee tuo kamera bugi jatkuvasti, kun helas jotain muuta kuin itseään. Eli kamera jää jumittamaan toiseen hahmoon. Jos palaat alkuun, niin palautuu normaaliksi, mutta sitten joudut vetään kaiken uudestaan. Ei auta kuin taistella itsensä alempaan kerrokseen, kun taistelu alkaa niin se palaa normaaliksi. Missään vaiheessa ensimmäisen 80h aikana tätä ei ilmennyt.

Eniten mikä noissa menaceissa on nyppinyt, on ne pirun sähkö/jää pallot. Niitä kun on neljä yhdessä huoneessa, niin terve. Eilenkin kolme räjähti kerralla, insta killas kaikki ja fps tippu kiitettävästi. Ja mitään et nähnyt.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Ne pallot kannattaa tappaa taioilla. Ne kuolee kun "ampuu" 2 kertaa. Toisen väriseen jää ja toiseen tuli, en muista kumminpäin [emoji2]
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Igniksen enchancement helpottaa myös kummasti kun saat aseeseen elementin jolle se on heikko ja samalla saat crit hittiä paremmin. Zwill crossbladeilla helposti isommankin levun pallerot kaatuu :)
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Itsellä end game on vielä vähän kesken ja loppuu siihen kun ihan kaikki pelin parhaat tavarat on saatu ja kaikki skillit avattu. Onneks noita AP pisteitä on helppo farmata.

Ne Menace dungeonit 2 viimeistä lukuunottamatta on kohtuu nopeita jos vaan hahmot on tarpeeks hyviä.
Mitä tällä end gameilla tarkoitetaan? Onko tää joku pelin läpäisyn jälkeen avautuva pelimuoto vai?
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Nyt kun alkaa pelimittarissa olemaan 60h, joista viimeiset parikymmentä tuntia sidequesteja niin alkaa olemaan aika hyvä kokonaiskuva pelistä ja voi pari kriittisempää kommenttia heittää kokonaisuudesta

Kyseessä eittämättä erinomainen peli, mutta pelissä on myös poikkeuksellisen paljon hukattua potentiaalia ja näistä suurin on mielestäni juoni.

Voi toki olla, että mahdollisesti myöhemmin julkaistavat DLC:t aukaisevat tarinaa ja peliin myöhemmin tutustuvat saavat pelikokemuksesta enemmän irti kuin me, joiden piti päästä peliä hotkimaan heti julkaisun jälkeen, mutta olisi kiinnostava kuulla mielipiteitä pelistä pelaajilta, jotka eivät olisi Kingslaivea tai brotherherhoodia katsoneet, että saivatko pelin juonesta mitään irti.

Pelillähän oli kaikki potentiaali olla kaikkien aikojen paras FF...
... etenkin kun taustatarinaan oli panostettu poikkeuksellisen paljon, lisäksi hahmot ovat ennakkoluuloista huolimatta erinomaisia (tuskin kauhean moni voi sanoa olleensa innoissaan kuultuaan, että pelattava jengi koostuu neljästä äijästä, jotka muistuttavat jokaista tokiolaista poikabändiä) ja Ardyn pahiksena on ehkä jopa pahin badass, jota FF-sarjassa omalla kohdalla vielä vastaan tullut (pelattuna osat 8-10). Tarina tuntuu kuitenkin turhan irrallisista paloista kasaan niputetulta ja mielestäni pelistä näkyy selvästi, että joitain tarpeellisia välianimaatioita ja tarinan aukaisuun tarvittavia kohtauksia/paikkoja on jätetty pois.

Tarinan vajaus on sääli, etenkin Ardynin kohdalla, jonka historiasta annetaan tietoa harmillisen vähän ja sitten lopuksi namedropataan, että hänen koko nimensä onkin Ardyn Lucis Caelum (?). Jotta hahmon historiikista ja motiivista tahtoo saada kiinni niin saa olla kyllä todella skarppina subtitlien kanssa. Tarinan vajauksella n. yleisesti tarkoitan mm. seuraavia tapahtumien kuittausta yhdellä lauseella ohimennen: Igniksen näön menetys, Iedolasin ja Ravuksen kuolema, Lunan tarina kingslaivesta hänen kuolemaansa asti, Prompton putoaminen junasta ja päätyminen Ardyksen tyrmään jne.

Tarinan aikana käytävien paikkojen määrä on myöskin vähäisin pelaamistani osista. Lisäksi kaupungit, jotka jätetään pelaajalle itselleen tutkittavaksi ovat täysin kopioita toisistaan, useimmiten jopa ravintolan ulkonäköä myöten... Puhumattakaan myynnissä olevien aseiden määrästä, Gladiolle, Promptolle ja Ignikselle taisi olla koko tarinan aikana 2-3 eri asetta myynnissä vrt. aiempien osien väh. 10 kpl.

Myöskin sivutehtävät ovat melko turhanpäiväisiä paikasta A -> paikkaan B ja takaisin juoksentelua, eikä tässä toki mitään väärää, mutta sivutehtävät eivät liity tai avaa päätarinaan millään lailla, joka on kyllä todellinen sääli. Itsellä sivutehtävien suorittaminen johtuu lähinnä mieluisan pelitarjonnan vähyydestä kuin sivutehtävien hyvyydestä.

Pelissä on kuitenkin kourallinen mieleenpainuvia kohtauksia, mm. Leviathania vastaan taistelu, vaikka vaikeusasteeltaan ei mainitsemisen arvoinen niin toteutus- ja esitystapa 10/10, välivideoista pakko mainita loppupuolelta kohtaus, jossa Noctis imeytyy krystallin sisään ja Ignis, Prompto sekä Gladio koittavat tappaa Ardystä, hänen kävellessään kylmänviileästi vekeen :cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Nyt kun alkaa pelimittarissa olemaan 60h, joista viimeiset parikymmentä tuntia sidequesteja niin alkaa olemaan aika hyvä kokonaiskuva pelistä ja voi pari kriittisempää kommenttia heittää kokonaisuudesta

Kyseessä eittämättä erinomainen peli, mutta pelissä on myös poikkeuksellisen paljon hukattua potentiaalia ja näistä suurin on mielestäni juoni.

Voi toki olla, että mahdollisesti myöhemmin julkaistavat DLC:t aukaisevat tarinaa ja peliin myöhemmin tutustuvat saavat pelikokemuksesta enemmän irti kuin me, joiden piti päästä peliä hotkimaan heti julkaisun jälkeen, mutta olisi kiinnostava kuulla mielipiteitä pelistä pelaajilta, jotka eivät olisi Kingslaivea tai brotherherhoodia katsoneet, että saivatko pelin juonesta mitään irti.

Pelillähän oli kaikki potentiaali olla kaikkien aikojen paras FF...
... etenkin kun taustatarinaan oli panostettu poikkeuksellisen paljon, lisäksi hahmot ovat ennakkoluuloista huolimatta erinomaisia (tuskin kauhean moni voi sanoa olleensa innoissaan kuultuaan, että pelattava jengi koostuu neljästä äijästä, jotka muistuttavat jokaista tokiolaista poikabändiä) ja Ardyn pahiksena on ehkä jopa pahin badass, jota FF-sarjassa omalla kohdalla vielä vastaan tullut (pelattuna osat 8-10). Tarina tuntuu kuitenkin turhan irrallisista paloista kasaan niputetulta ja mielestäni pelistä näkyy selvästi, että joitain tarpeellisia välianimaatioita ja tarinan aukaisuun tarvittavia kohtauksia/paikkoja on jätetty pois.

Tarinan vajaus on sääli, etenkin Ardynin kohdalla, jonka historiasta annetaan tietoa harmillisen vähän ja sitten lopuksi namedropataan, että hänen koko nimensä onkin Ardyn Lucis Caelum (?). Jotta hahmon historiikista ja motiivista tahtoo saada kiinni niin saa olla kyllä todella skarppina subtitlien kanssa. Tarinan vajauksella n. yleisesti tarkoitan mm. seuraavia tapahtumien kuittausta yhdellä lauseella ohimennen: Igniksen näön menetys, Iedolasin ja Ravuksen kuolema, Lunan tarina kingslaivesta hänen kuolemaansa asti, Prompton putoaminen junasta ja päätyminen Ardyksen tyrmään jne.

Tarinan aikana käytävien paikkojen määrä on myöskin vähäisin pelaamistani osista. Lisäksi kaupungit, jotka jätetään pelaajalle itselleen tutkittavaksi ovat täysin kopioita toisistaan, useimmiten jopa ravintolan ulkonäköä myöten... Puhumattakaan myynnissä olevien aseiden määrästä, Gladiolle, Promptolle ja Ignikselle taisi olla koko tarinan aikana 2-3 eri asetta myynnissä vrt. aiempien osien väh. 10 kpl.

Myöskin sivutehtävät ovat melko turhanpäiväisiä paikasta A -> paikkaan B ja takaisin juoksentelua, eikä tässä toki mitään väärää, mutta sivutehtävät eivät liity tai avaa päätarinaan millään lailla, joka on kyllä todellinen sääli. Itsellä sivutehtävien suorittaminen johtuu lähinnä mieluisan pelitarjonnan vähyydestä kuin sivutehtävien hyvyydestä.

Pelissä on kuitenkin kourallinen mieleenpainuvia kohtauksia, mm. Leviathania vastaan taistelu, vaikka vaikeusasteeltaan ei mainitsemisen arvoinen niin toteutus- ja esitystapa 10/10, välivideoista pakko mainita loppupuolelta kohtaus, jossa Noctis imeytyy krystallin sisään ja Ignis, Prompto sekä Gladio koittavat tappaa Ardystä, hänen kävellessään kylmänviileästi vekeen :cool:
Täysin samaa mieltä täytyy olla. Nyt oli joku fani tubeen tehnyt paremman aloitus videon ja siinä vasta tajusin että ei prkl minkä ovat squarella sössineet tarinan suhteen. En ole katsonut kingsglaivea ja siksi tämä fanin tekemä video avasi paljon taustoja. Mutta onhan se sääli kun hahmot, ulkoasu, musiikit ja taistelut ovat kaikki loistavia niin tarina jossa on suurtakin potentiaalia hukataan. Epäilen että elokuva vei sisältöä pelistä todella paljon ja vähensi tekijöiden tarvetta panostaa itse pelin loreen ja videoihin yms yms. Toivottavasti saadaan paljon tietoa hahmojen taustoista tämän vuoden aikana ihan peliin lisättynä :)
 
Tarinaan olisi kyllä voinut enemmän panostaa ja varsinkin selventää, kun ei tosiaan ole noita edellä mainittuja nähnyt.

Olisko sulla Janikuula heittää linkkiä siihen videoon, kiitos.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Noi jumalat sais olla paljon tehokkaampia, mutta tulis harvemmin. Nyt niitä ei edes jaksa käyttää kun niistä ei oikeestaan ole hirveesti hyötyä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Riippuu vähän ketä vastaan mikäkin jumala sattuu tulemaan ;) elemancy tässäkin avainsana...
 
No juu onhan se näinkin kyllä.

Tuli tehtyä se vaikein L99 dungeon, missä ei voi käyttää mitään itemeitä. Niin se oli kyl yllättävän helppo mitä aluks luulin. Hetkihän siinä toki meni. Nyt sit saakin tehtyä yber taikaa ja jättiläiskilppari saa kyytiä [emoji23]
 
Ylös Bottom