Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XV

Vastaus: Final Fantasy XV

Ahaa, että sellainen pätsi sitten. No odotellaan nyt vielä maaliskuun pätsiä ennen pelin aloittamista. Enää yksi kuukausi tunnu missään. :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV

No mitä jos vain pelaisit sitä. En minä ainakaan syöpää saanut normi ps4 pelatessa. Ei silmät ollu solmussa, ei haitannut yhtään mitään. Ja jos jotain vakaata 60fps pelejä meinaat pelata niin kyllä konsoli on tällä hetkellä väärä valinta.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

En minä ainakaan syöpää saanut normi ps4 pelatessa.
Sehän tässä kierointa onkin, että tavallisella PS4:llä FFXV pyörii tällä hetkellä periaatteessa tasaisemmin kuin Prolla. Vaikka se on lukittu 30 fps:ään, siinä ei ole läheskään niin paljon frame pacing -ongelmia kuin Prolla pelatessa.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Tämä tieto onkin mennyt ohi. Hieman selvensi asiaa mutta onko se oikeasti pelikelvoton?
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Tämä tieto onkin mennyt ohi. Hieman selvensi asiaa mutta onko se oikeasti pelikelvoton?
Tuskin sentään pelikelvoton, ja kyllä niitäkin varmasti löytyy, jotka jostain perverssistä syystä tykkäävät tuollaisesta lukitsemattomasta ruudunpäivitysnopeudesta. Tämän hetken tilanne PS4 Prolla on, että High-tilassa saa paremman resoluution kuin perus-PS4:llä ja näennäisesti 30 fps, mutta frame pacing -ongelmien takia peli vaikuttaa Prolla nykivän enemmän. Lite-tilassa resoluutio on sama 1080p kuin "PS4 Amateurilla", mutta fps-lukema heittelee jatkuvalla syötöllä minne sattuu tavoittaen täydet 60 ruutua sekunnissa vain erittäin harvoin ja hetkellisesti.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Onneksi omistan normaalin pleikkarin. Seiskan ja ysin jälkeen kuitenkin parasta fantasya joten sääli on jos ei nykimistä siedä.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Onneksi omistan normaalin pleikkarin. Seiskan ja ysin jälkeen kuitenkin parasta fantasya joten sääli on jos ei nykimistä siedä.
Komppaan. Mutta Altissiassa framerate alkaa olla jo itsellekin pahoinvointia aiheuttava. Siellä ei kuitenkaan tapella isommin niin eipä tuo mieltä pahoittanut.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

101012700417

ois pistää tähän hieman veteraani FF pelaajan tunteita kun ostin tän noin 5 päivää sitten ku on se 30v juhla tarjous. Aika helpolta peliltä vaikuttta kun oon hieman lukenu aikasempia posteja että jengi on vetänyt läpi koko pelin 26 tunnissa ja mulla on nyt mittarissa 26 tuntia ja en oo edes menny läpi kolmatta chapteria.

En oikein tykkää tästä taistelusysteemista ku ei noissa missää tarvitse juurikaan miettiä mitään, warppailet tarpeeks ha teet tiimi hässäköitä niin vihu kun vihu kuolee )ainakin tällähetkellä). Huntit on hemmetin helppoja. Sitä suuresti ihmettelen että voin jopa yli sun levellistä vaikka 10lvl niin nekin hahmot tippuu just jos on paljon potioneja ja sun muita.

Tämä danger mode on mun mielestä aaaivan kakka, sun käytännössä ei koskaan tarvitse miettiä että milloin ottaa potionia kun olet käytännössä juala kun olet danger modissa, potioniin naamaan ja sitten taas warppailee ja pitää o nappulaa pohjassa aina välillä painaen neliötä..

aarteiden uudelleen syntyminenkin on ihan shaisee. syöminen on nyt ihan ok mut sekin voi tehdä sut käytännössä kuolemattomaks kun otat oikeeta safkaa oikeeseen aikaan.

Tuo kalastus on mun mielestä kanssa aika blaah kun niintä täkyjä on niin saatanasti ja et koskaan tiedä mitä kaloja siellä vedessä on (muutamassa on kyltit mutta niissä ulommissa mestoissa ei oo), Turhaa ajan tuhlausta vetää kaikki 30 täkyä läpi ja miettii mikä onnistuu.

Tarinasta en voi sanua juurikaan mitään kun olen niin alku vaiheessa. mutta tässä vaiheessa on nyt tehty yli 50 sivutehtävää ja huntteja varmaan samamverran.

eli 26h tunntia takana ja taidan olla 36-38LVL ja olen chapter 3 alkupuolella.

Kyllähän tätä pelaa mutta en taaskaan kutsuisi tätä final fantasy nimellä koska tässä ei ainakaan vielä ole mitään final fantasymaista aspektia.

Mitä itse kaipaisin on takaisin taktiset taistelut ja haluaisin myös tuon vuoropohjasen taistelun takaisin koska niissä taisteluissa piti oikeesti mietti mitä tekee eikä vaaan hakata nappuloita ja ottaa potionii.. Mutta tiedä että tätä ei tule tapahtumaan koska nyky pelaajien keskittymiskyky on hyvin pieni ja kärsivällisyys :D kokoajan pitäisi tapahtua että peli pysyy mielenkiintoisena vaikka peli on helppo, myöskään enään ei arvosteta pelejä missä on haasteita kun kaikki (omalla kokemuksella) pelit missä on joku chrussing modekin on aika helppo.

Mutta niin.

P:S

Nähtävästi näppis kusee kun noin päin helvettiä oon kirjottanu.. Mut en jaksa korjaa :D
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Eikös tuossa saa vuoropohjaisen taistelun myös? Muistelin jossain asetuksissa sellaisen nähneeni.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Aah OK. En siis ole testannut tuota, muistan vaan valikossa nähneeni. Hyvä täsmennys
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Tämänhän kyllä vetää alle 30h mutta eihän veteraani ff ukko voi mitään speedrunia tehdä ;) mulla meni 80h että koin pelanneeni pelin "läpi". Mun mielestäni taas tässä on sitä Final Fantasy menoa paljonkin. Kaunis mutta niin kummallinen maailma täynnä pieniä yksityiskohtia. Isoja ja pieniä vihollisia niin robotteja kuin liskoja ja muita kummallisia otuksia. Taikoja, aseita ja miekkoja :) Upea soundtrack kertakaikkiaan!!! Toki tarinan kerronnassa on parannettavaa paljonkin mikä on sääli koska hyvä tarinahan tässä on.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Kyllä mää ainakin olen nauttinut kovasti päivityksen jälkeisestä lite -moodista ps4 prolla. En ainakaan itse ole huomannut pahoja droppeja. Sais olla kaikki pelit yhtä sulavia konsoleilla.

Sais tulla vielä semmonen radio peliin, että taisteluiden aikana vois kuunnella soundtrackeja. Peli vois vaikka vähän arpoo minkä vanhan Final Fantasyn battle/bossimusaa tulis. Ois se vaan hieno vetää esim. FF VIII:n bossimusalla jotain isoa mölliä turpaan. Muistomarjat tulee hyvin pintaan.
 
Vastaus: Final Fantasy XV

Hei muuten. Mitä ne lukitut kassaholvit on niissä dungeneissa? saako ne jotenkin auki?
Edellisellä sivulta löytyy vähän infoa aiheesta, mutta avaimet kassaholveihin saa Ezmalta kun on käynyt kaikissa luolissa tappamassa "pääpirun", suurin osa luolista kolutaan tarinan aikana, mutta on myös useampi luola, jonne pitää löytää omin avuin.



 
Eivätkä päivitykset suinkaan tuohon lopu, vaan maaliskuun 28. päivä on määrä julkaista pahamaineista Chapter 13:a jollain tapaa parantava päivitys. Lisäksi kesäkuussa tulee vielä Episode: Prompto.
Maaliskuun päivitys olikin tullut jo yöllä.

Update! NeoGAFin mukaan PS4 Pron frame pacing -ongelmia ei ole korjattu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom