Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XVI

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Pelin korkea ikärajoitus jo sitä ennakoi mutta ilmeisesti pelin tarina käsittelee aikuisille suunnattuja teemoja.

Yoshidan haastattelusta

”I’m from the generation that has been playing the Final Fantasy series from the first game in real-time—I’m almost in my 50s. I think the Warriors of Light have grown up in their own worlds, so I want to create a world of Final Fantasy that those who know the good and bad of reality can also be passionate about. I believe there are certain hardships that are experienced when becoming an adult, so I want to make the main theme of this game something that those who grew up playing Final Fantasy and understand reality can still enjoy, get something out of, and think about.”

 
Saisivat tehdä FF 7-9 kaltaisia world mappeja välillä. Sarja meni liian lineaariseksi kympin jälkeen. FFXV mapit toimii paremmin online peleissä.
 
Pelin tarina on valmis ja enkku ääninäyttely melkeen taputeltu. Peli saattaa missata Tokyo Game Shown koska Yoshida haluaa pelin räjäyttävän ihmisten tajunnan kun se seuraavan kerran näytetään ja kaiken olevan täydellistä.

 
Valitettavasti Yoshida ei voi pitää sanaansa kun lupasi peliä näytettävän tänä vuonna, Covidin takia kehitys puoli vuotta myöhässä. Tähtäävät kevääksi 2022 pelin esittelyä.


 
Luulisi että jotain uutta lähipäivinä näytetään/ilmoitetaan, jos ei nyt ensi yön State of Playssa, niin sitten ensi viikon Summer Game Festissä. Kuukausi alkaa jo tulla tuostakin kun "pian" uutta traileria luvattiin.
 
Sieltähän se tuli :), ei jumalauta näytti aivan törkeen hyvältä, tykkäsin pirusti tuosta Combat games tyylisestä lähestymistavasta roolipeli elementeillä, :) helposti itselle ensi vuoden odotetuin peli :) Nuo summon fightit näytti ihan älyttömän upeilta myös :)

 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla ensimmäinen FF-peli joka jää hankkimatta, toi taistelu ei vaan uppoa ja noi oudot lifebarit ylälaidas tekee tost jotenkin oudon näkösen. Noh skippaaminen ei sinänsä edes paljoa haittaa kun ei tän kohdalla ole oikein mitään hypeä edes muodostunut.
 
Taitaa olla ensimmäinen FF-peli joka jää hankkimatta, toi taistelu ei vaan uppoa ja noi oudot lifebarit ylälaidas tekee tost jotenkin oudon näkösen. Noh skippaaminen ei sinänsä edes paljoa haittaa kun ei tän kohdalla ole oikein mitään hypeä edes muodostunut.
Vähän samat fiilikset.
Minulle tuo taistelusysteemi ei oikein uponnut. Ehkä vähän liian nopeatempoinen omaan makuun. Toki peliä pitää kokeilla, ennen kuin sen voi tuomita. Kehitystiimissä kuitenkin sen verran kovia nimiä, että luotto peliin näin suurena FF-fanina on kova. Turhaa kai tässä on kuvitella, että vuoropohjaiset taistelut olisi enää tulossa muotiin. Vaikka kyllä tiesin, ettei XVI:ssä sellaista ole.
 
Itelle taas tuo combat näytti lupaavalta, tai kunhan se ei ole XV:n tapaista päätöntä huitomista, stagger systeemi näytti ainakin olevan. Mutta nuo helabarit kyllä häiritsi, kun pomppivat jatkuvasti esillä trailerin aikana.

Party systeemiä ei ilmeisesti ole ollenkaan, vaan päähahmolla pelataan, joka pystyy lennosta noita Eikoneiden kykyjä vaihtamaan. Mietin että voisiko nuo isot Eikon taistelut olla vuoropohjaisia, päätarinan kautta tulevia cutsceneillä varustettuja kohtaamisia.

Tarina kiinnostaa todella paljon, Summonit aina ollut Fantasyissa kiehtovia, hienoa että ovat pelissä isossa osassa.

Yllättävää että kuitenkin vielä vuoden verran ainakin hinkkaavat peliä, jotenkin saanut kuvan että peli olisi todella hyvällä mallilla valmis. Jouluksi odotin, mutta mikäpä siinä että hiovat kunnolla, ehkä tulee kerralla valmis paketti.
 
Yoshida lupasi että kun peliä seuraavan kerran näytetään on se jotain todella speciaalia, mies piti lupauksensa. 2023 muut pelit voidaan peruuttaa, tämä tulee jyräämään ne kaikki. Huikean oloinen peli ei muuta voi sanoa.
 
On meitä faneja ennenkin kosiskeltu trailereilla, mutta tässä ei paljoa jarruteltu, vaan samantien asiaan; laskeutuminen toisen polven varaan ja povitaskun pohjalta rasia, ja sen jälkeen timanttisormuksen paljastus klassisen "tuletko vaimokseni" verkkeen myötä.

Heittää nyt kolmeen minsaan kaikki aiemmissa sarjoissa nähdyt Summonsit/Guardian Forcet/Eikonit/Aeonit, huhhuijaa, melkoista tykitystä. :D

Kombat herätti suurta ihmetystä, etenkin nämä valtavat summonsit tappelemassa keskenään, jossa health barit oli kuin Tekkenistä konsanaan, joka kyllä herättää epäilystä, mutta katsotaan mitä sieltä tulee.
 
Yoshida lupasi että kun peliä seuraavan kerran näytetään on se jotain todella speciaalia, mies piti lupauksensa.
Mikä se spesiaali sit oli?

Luin vähän kommentteja youtubessa ja gamefaqsien foorumeilla. Tuo uusittu DMC-taistelusysteemi on herättänyt aika paljonkin keskustelua. Se todella jakaa mielipiteet kahtia. Ja muita pelattavia hahmoja ei vissiin ole (ei ainakaan näytetty). Muuten tuo ei oikein paljastanut mitään maata mullistavaa. Ainakaan mitään sellaista mikä herättäisi minussa mitään GOTY-fiiliksiä.
 
Ihan Kevyesti omalla kohdalla ensin vuoden Goty odotuksissa.

Itse tykkäsin todella paljon siitä Beat em Up/Street Fighter tyylistä mikä on varmasti osittain tuon versus kuvakulma aiheuttama illuusio. se loi vähä semmoisen Anime sarjoista tutun massiiviset versus taistelu tunnelman,Tappelupelien ystävä Maximillian Dood tykkäsi myös kovasti trailerista. silti uskoisin, että itse taistelu on kumminkin lopulta aika lähellä FFVII Remaken tyylistä combattia mutta tuo Versus kuvakulma luo sen Beat Em Up/tappelu peli tyylisen illusiion mikä tarkoittaa sitä että näyttävyyttä peliltä ei tule puuttumaan. ja varmasti ympäristössä sattuu ja tapahtuu kokoajan. ja varmasti maisema vaihtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan Kevyesti omalla kohdalla ensin vuoden Goty odotuksissa.

Itse tykkäsin todella paljon siitä Beat em Up/Street Fighter tyylistä mikä on varmasti osittain tuon versus kuvakulma aiheuttama illuusio. se loi vähä semmoisen Anime sarjoista tutun massiiviset versus taistelu tunnelman,Tappelupelien ystävä Maximillian Dood tykkäsi myös kovasti trailerista. silti uskoisin, että itse taistelu on kumminkin lopulta aika lähellä FFVII Remaken tyylistä combattia mutta tuo Versus kuvakulma luo sen Beat Em Up/tappelu peli tyylisen illusiion mikä tarkoittaa sitä että näyttävyyttä peliltä ei tule puuttumaan. ja varmasti ympäristö sattuu ja tapahtuu kokoajan. ja varmasti maisema vaihtuu.

Joo kyllä lyötiin sellainen show silmille tällä trailerillä että voi pojat mitä herkkua luvassa. Taistelut näyttää törkeän hyviltä mutta ei ihme kun DMC 5 ja Dragons Dogman suunnittelija häärii tiimissä.
 
Ylös Bottom