Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XVI

Lähes varmuudella saadaan Demo Sunnuntaina siellä on nimittäin Maximillian doodille, Mrhappylle, Ludwigille yms sposoroidut streamit laitettu Sunnuntaille, joten eipä tuo mitään muuta voi tarkoittaa.
 
tänään kuulin juuri että, meidän juhannus mökki viikonloppui siirtyi parilla viikolla :D, no senhän tietää sitten tarkalleen miten se oma juhannus tulee sitten vietettyä, eiköhän tuo tule menemään FFXVI maisemissa :), sanotaan näin että sattui sopivasti tuo siirtyminen kun frendi on töissä, et jos joku juhannus tulee skipattua niin eiköhän se ole sitten tämä juhannus.

Huomenna tosiaan sitten tällaista ohjelmaa, eli eiköhän se demo saada sitten pressin lopuksi :)

FyNAcBpX0AQqy7x.jpg
 
Viimeksi muokattu:
tänään kuulin juuri että, meidän juhannus mökki viikonloppui siirtyi parilla viikolla :D, no senhän tietää sitten tarkalleen miten se oma juhannus tulee sitten vietettyä, eiköhän tuo tule menemään FFXVI maisemissa :), sanotaan näin että sattui sopivasti tuo siirtyminen kun frendi on töissä, et jos joku juhannus tulee skipattua niin eiköhän se ole sitten tämä juhannus.

Huomenna tosiaan sitten tällaista ohjelmaa, eli eiköhän se demo saada sitten pressin lopuksi :)

Näytä liitetiedosto 11305
Oletan että closing messagen aikana demo julkaistaan eli jos oikein ymmärrän niin meidän aikaan maantaina klo 6.45. Tulee olemaan pitkä työpäivä.
 
Tänään demo tosiaan tulossa, sisältää kaksi osiota; prologin jonka tallennusta voi jatkaa sitten varsinaisen pelin kanssa. Toinen osio on myöhempää kohtaa pelistä, millä pääsee paremmin tutustumaan pelin taisteluun.
 
Klo 11 tulee demo. Testiinhän se lähtee niin ainakin tietää mitä odottaa reilun viikon päästä ja mitä on odottanut niin monta vuotta. Vähän tuo Starfield vei intoa itseltä tätä peliä kohtaan joka on jo äärimmäisen kova saavutus ottaen huomioon miten kova FF fani olen. Mutta eiköhön se sieltä taas palaudu kun peliä pääsee kokeilemaan.
 
Demo testattu. Kestoa sillä on 2h.

Aivan huikea kokemus. Grafiikat on aivan jäätävän upeat. Soundtrack on niin eeppinen että korvat vaan lepää. Taisteleminen on hauskaa ja dialogi sekä hahmot aivan törkeen hyvin tehty. Juoni vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta ja ei tämä peli tarinaan kaadu.

Gameplaytä tässä tarina osuudessa on hyvin vähän ja suurinosa vietetään tarinaa katsoessa.

Läpäisyn jälkeen avautuu sitten eikon challenge jossa saa tutustua paremmin pelin taistelusysteemiin.

Miinuksia oli framerate joka pelatessa dippailee välillä ja cutscenet on 30 fps.

Nyt sitten odotellaan ensi viikon perjantaihin jolloin voi jatkaa tarinaa. Prologi oli ainakin parasta final fantasyä tarinallisesti koskaan.
 
demo sekä sekä challenge läpäisty ja tulee kyllä olemaan semmoinen spektaakkeli ettei mitään rajaa, Squaren Game of Thrones Tarinaltaan, raakuudeltaan kun tunnelmantaan ja hahmoiltaan. Aeoneista on tehty pelottavia ja väkivaltaisia, muutenkin pelissä Veri lentää ja ihmiset ilmaisevat tunteensa voima sanoin, ja se sopii erinomaisesti tähän peliin ja pelin teemaan.

Miinuksia tosiaan tuosta Frame rate tippuilusta ja toisen miinuksen peli saa siitä että pelissä ei ole Camera shake slideria ollenkaan, ja toivoisin myös että pelissä olisi mahdollisuus määritellä kontrollit itse, joo pelissä on 3 eri control setuppia mutta vain yhdessä niistä on Dash ympyrässä ja itse haluan sellaisen presetin että lyönti neliössä ja dash ympyrässä joten jouduin tekemään itse custom controls setupin ps5:n settingsien kautta.

Taistelu on todella nopea tempoista ja näyttävää vahvasti tulee mieleen Devil May Cry:t, Boss fightit taas ovat sellaista audio visuaalista tykitystä että heikompaa alkaa hirvittämään, en ihmettelisi jos peli sisältäisi audio visuaalisesti eeppisimmät boss fightit koskaan.

isoin huolenaihe on sitten kumminkin pelin helppous ainakin tuo demo oli kumminkin lopulta suhteellisen helppo, tuolla action vaikeusasteella, (en käyttänyt mitään helpotuksia) ja se mikä tekee siitä vielä helpomman kun halusin tahalteen kuolla eräässä fightissa niin taistelu jatkuu kesken taistelun, eli tässä tapauksessa jatkuu siitä kun bossilla 30% hp:ta jäljellä, toivoisin tälle omaa slideria, eli jos kuolen taistelussa niin en halua jatkaa kesken taistelun vaan haluan ottaa taistelun alusta. täytyy varmaan kehitellä joku oma custom systeemi että tallentaa aina ennen jokaista boss fightia jos kuolee sitten puhtaasti load ja taistelu uusiksi.

no joka tapauksessa demo jätti kumminkin todella positiivisen vaikutuksen ja innolla odotan kun ensi viikolla pääsee peliä jatkamaan, todennäköisesti vedän kumminkin pariin otteeseen tuon demon vielä uusiksi. varsinkin tuon challengen ja testailen abilityjä.
 
Viimeksi muokattu:
olen nyt kolmesti läpäissyt nyt tuon demon challenge ja nyt on pakko sanoa että aluksi olin että tämä taistelusysteemi on ihan jees, tasoa mutta nyt kun alkanut huomaamaan miten hemmetin paljon tuossa taistelusysteemissä on syvyyttä, niin ei perkele aletaan puhumaan jo yhdestä kaikkien aikojen parhaasta taistelusysteemistä. tämä eilisen pressin challenge taistelu vähä valaisi että miten pirun siisti tuo taistelusysteemi oikein on. käytänössä pelissä pystyy counteraamaan joka ikisen iskun. kun ajoittaa iskunsa/blockinsa oikein ja käyttää oikeita abilityjä ja Eikonsia, mitä paremmin performoi sitä paremmat rewardit. ai että miten innoissaan sitä nyt on

Mitä siihen vaikeusasteeseen tulee niin kyllä peli ihan tarpeeksi sitä vaikeutta tarjoilee meille vaikeudesta viehättyville varsinkin over world monstereiden kanssa jos niitä lähestyy alilevelisenä. ja mainquestin boss fightit voi sitten tosiaan vetää loadin kautta kuollessaan, kun tulee kumminkin game over screeni joka tapauksessa, ja pelin loading atausajat on niinkin nopeat ettei niitä juuri ole.




ainiin ja platinum games on tosiaan ollut mukana kehittämässä peliä ja se näkyy tuossa combatissa, joka on kyllä ihan sitä Top tier tasoa nyt kun on vähän oppinut enemmän, samoin myöskin kingdom hearts teami.

 
Viimeksi muokattu:
Hyvä jos tuo taistelusysteemi muuttuu mitä pidemmälle peliä pelaa. En nimittäin ollut yhtään sen fani, kun pelasin sen tarina demon läpi. Örkit kuoli niin nopeasti, ettei siinä paljoo perässä pysynyt.

Ei tämä silti mitään wow-fiiliksiä saanut aikaiseksi. Putkessa juoksentelua ja niin edelleen. Peli on silti ennakkovsrattuna, ja todella toivon että tuo taistelusysteemi edes jollain tavalla jää takaraivoon.
 
Kyllä demo vakuutti sen verran että omaan listaan aika varma goty ehdokas. Musat, visuaalinen tykitys, tarina ja kaikki tuntuu paremmalta kuin edeltäjä, FF14 tekijöiden kädenjälki alkaa näkyä. Toivottavasti tää olis joku early build ja julkasussa toi fps töksähtely olis edes osittain poissa, demossa sitä oli jatkuvasti :/
 
Demo testattu tarina osuuden osalta ja challengea hetken aikaa testailin, täytyy myöhemmin paneutua hieman lisää.

Positiiviset fiilikset kokonaisuudessaan. Varsinkin taistelu systeemi vaikuttaa erittäin viihdyttävältä, joka on tietenkin tärkeää.

Pientä kritiikkiä toki myös:

- Peli on ihan helevetin tumma. Vaikka pelin kirkkaus asetukset maksimissaan niin sisätiloissa tarpeettoman pimeää. Tv asetuksista ehkä parannusta.

- Pelin muusta synkkyydestä voinee olla montaa mieltä. Tarina vaikuttaa hyvältä mutta väkivalta, "seksikohtaukset" yms. vähän jotenkin päälleliimatun oloisia. Tyyliin keskusteltu Square Enixin neukkarissa "Nyt tehdään vain mahdollisimman synkkä kun jengi on niin pähkinöissään Game of Thronesta ja Witcheristä!". Noh, kokonaisuus toki ratkaisee ja se tulee selviämään myöhemmin.

- Minimap puuttuu, ehkä tarkoituksen mukaista mutta en ymmärrä miksi sillä ei tämä kuitenkaan yritä mitään Soulsia matkia. Toki R3 näkee suunnan mihin mennä mutta minimap palvelisi paremmin.

Sellainen maininta vielä, en ole kehitystä tarkemmin seurannut mutta toivon ettei tämä ole varsinainen open world koska tarinan osalta tässä on potentiaalia olla huikea tiivis cinemaattinen kokonaisuus.

Innolla odotetaan juhannuksen päättymistä!
 
Selvisi syykin miksi peli on niin epävakaa framerate modessa. Se käyttää säteenseurantaa. Tämä tuntuu olevan ongelma nyt peleissä kun ei tehdä 2 eri valaistus systeemiä ja suorituskyky kärsii. No jos tätä ei ole muutettu kokoversioon pelaan sen 30 fps modissa.

 
Selvisi syykin miksi peli on niin epävakaa framerate modessa. Se käyttää säteenseurantaa. Tämä tuntuu olevan ongelma nyt peleissä kun ei tehdä 2 eri valaistus systeemiä ja suorituskyky kärsii. No jos tätä ei ole muutettu kokoversioon pelaan sen 30 fps modissa.


Hyvin usein kun oli tulilieskat ni peli kyykkäs. Selittää kai tuon. Toivottavasti tää olis tosiaan korjattu.
 
Toivoa sopii että nää jutut että demo olisi versio 1.0.1 joka vuoden vaihtees lähetettiin osalle ja se mikä meni goldiin on 1.0.3. Hyvinkin vois olla optimoitu tuo frame droppailu julkasuversiossa kun vielä leijuivat että meidän peli ei day one patcheja tarvi.
 
Toivoa sopii että nää jutut että demo olisi versio 1.0.1 joka vuoden vaihtees lähetettiin osalle ja se mikä meni goldiin on 1.0.3. Hyvinkin vois olla optimoitu tuo frame droppailu julkasuversiossa kun vielä leijuivat että meidän peli ei day one patcheja tarvi.

En odottele liikoja. Sanoivat jo aikaisemmin etteivät ehdi framedroppeja korjata julkaisuun mutta sen jälkeen ehkä.
 
En odottele liikoja. Sanoivat jo aikaisemmin etteivät ehdi framedroppeja korjata julkaisuun mutta sen jälkeen ehkä.
Demosta tuli sellainen fiilis että ehkä tämän voisi ostaakin julkaisussa vaikka nyt onkin paljon pelejä pelattavana, mutta tämä kyllä nyt rajoittaa sen innon hieman. Oli nimittäin aika pahat frame dropit itsellä Phoenix vs Ifrit tappelussa.

Muuten kyllä täytyy sanoa että olin jopa yllättynyt kuinka paljon pidin demosta. FFXIII trilogia ja FFXV eivät oikein iskeneet enkä mitään niistä peleistä saanut pelattua loppuun asti niin olin jo ajatellut että ehkä nämä uudet FF pelit eivät ole enää minua varten. FFXIV on kyllä yksi lempipeleistäni joten ei sinänsä olisi pitänyt yllättyä siitä että tiimi sen takana saisi tehtyä myös yksinpelin, joka minua kiinnostaa.

Nykyään kun pelit tulevat niin nopeasti alennukseen niin ehkä tämän saa jo 20-30 prosenttia halvemmalla siinä vaiheessa kun kyllästyn Diablon ja Trails into Reverien pelaamiseen.
 
Ylös Bottom