JTahti
Well-Known Member

Nimi: Fire Emblem Engage
Kehittäjä: Nintendo
Julkaisija: Nintendo
Alustat: Switch
Lajityyppi: Vuoropohjainen strategia
Julkaisu: 20.1.2023
KonsoliFIN Pelisivu
Traileri:
Ensi viikolla ilmestyy.
Rewikoita alkaa näkymään, ja hyvältä näyttää. ign:ltä 9 yms
![]()
Fire Emblem Engage Reviews
Fire Emblem Engage is rated 'Strong' after being reviewed by 123 critics, with an overall average score of 81. It's ranked in the top 17% of games and recommended by 83% of critics.opencritic.com
![]()
Fire Emblem Engage
Fire Emblem Engage for Switch game reviews & Metacritic score: In a war against the Fell Dragon, four kingdoms worked together with heroes from other worlds to seal away this great evil. One-thousand years later, this seal...www.metacritic.com
Toivon tosiaan, että kiintopiste on taisteluissa. Niistä pidän kaikkein eniten!
Mulla on peli vikaa chapteria vaille purkissa ja sen enempää spoilaamatta nii sai kyllä hardilla sitä haastetta odotella ihan loppuvaiheelle peliä. Pari viimeistä chapteria on vähän pistänyt puntaroimaan taktiikkaa, mut valtaosan pelistä on kyllä läpäissyt suunnilleen parilla hahmolla. En tiiä onko vaan rng- jumalat suosineet, mutta on yks miekkamies luotu kyllä sellaiseksi koneeksi että sooloaa kentän ku kentän.Chapter 8 menossa nyt, eli tahti ollut melko verkkainen tässä kuluneen viikon aikana. Hard-vaikeustasolla aluksi muutama tehtävä antoi mukavasti haastetta, mutta sittemmin taistelut menneet kyllä melko suoraviivaisesti. Hieman syö peli-intoa kyllä tässä kohtaa ainakin pienoinen haasteen puuttuminen. Netissä tunnutaan puhuttavan kyllä, että Hardissa olisi paljon haastetta joten toivottavasti sitä vielä tulee eteen. En mitään levuttamista ole harrastanut chaptereiden välissä, eli skirmishit jätetty tarkoituksella väliin. Toki Classic-pelimuodolla olisi haastetta saanut aika mukavasti, mutta puolet tyypeistä olisi kyllä mullattu jo chaptereissa 4-6.
Somnielin aktiviteetit tuntuvat jo niin puuduttavilta, että aloin miettimään oliko Three Housen kuviot edes näin kuluttavia. Pitää varmaan pakottaa itsensä suoraviivaistamaan ja päästää irti siitä ajattelusta, että jokaisen chapterin välissä pitäisi käydä vatsalihakset laittamassa kuntoon, kiillottamassa paskaiset sormukset ja ruokkimassa outoa kissaeläintä. Aukesi juuri tuo kalastuskin, niin yhdenlaisen ocd-halvauksen meinasi aiheuttaa sekin.
Ja mitä ihmettä joillain tyypeillä on kyllä sellaista ääninäyttelyä, että joutanut vilttiketjuun siltä istumalta! Noh kaikesta mutinasta huolimatta rakastan peliä ja taidan ruokkia sitä elukkaa jatkossakin...
Tuo on kyllä harmillista kuulla. Näiden pelien voi, suola ja kinkku olleet itselle hikiotsalla vedetyt kentät, jotka juuri ja juuri saa hoidettua jonkun onnekkaan väistön avustamana loppuun. Three Housesissa muistan olleeni Hard-tasoon varsin tyytyväinen.Mulla on peli vikaa chapteria vaille purkissa ja sen enempää spoilaamatta nii sai kyllä hardilla sitä haastetta odotella ihan loppuvaiheelle peliä. Pari viimeistä chapteria on vähän pistänyt puntaroimaan taktiikkaa, mut valtaosan pelistä on kyllä läpäissyt suunnilleen parilla hahmolla. En tiiä onko vaan rng- jumalat suosineet, mutta on yks miekkamies luotu kyllä sellaiseksi koneeksi että sooloaa kentän ku kentän.
Myöhemmin aukeavat emblemiem prologuet on olleet sitä vaikeinta sisältöä. Päätarina on ollut helppoa kauraa. En oo skirmeshejä kans tehny ku pari, ku muutenki liikaa ruutia omalla jengillä jo. Maddening sitte seuraavaksi kokeiluun.
Oon kyl kaivannut tuota class-systeemiä Three Housesta. Tässä ei hirveästi iloa oo saanu hahmojen kehityksestä, eikä juuri oo jaksanu suunnitella mitään "buildeja". Harnillisesti myöskään skillit ei siirry mitkään luokasta toiseen, niin ei oo hirveesti hyötyä vaihdellakaa noita.