Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Vastaus: Formula 1

Varsinaisia asiantuntijoita täällä. "Ois nyt ees viimesen mutkan ajanu kunnolla":D
Asiantuntijasta en tiedä, mutta sanoinpahan vain että olisi siinä ollut mahdollisuudet ajaa eri tavalla. Jos ajaa kovaa ja kuivan kelin renkailla nii pitkäksihän se menee. Jos ajaa hiljaa sisäreunaa nii muut menevät ulkokautta ohi. Jos menee varikolle vaihtamaan sadekelin renkaat niin menettää sijoituksia. Turha tästä on enää jauhaa tämän enempää. Ei ole kokemusta formulan ajamisesta märällä kelillä. Kunhan heitin tuon lauseen loppuun, ei sillä ole mitään merkitystä.

Ihmetyttää kyllä se miten Hamiltonin auton suorituskyky oli sitten sen verran huono Vetteliin verrattuna kun kuitenkin kummallakin oli sadekelin renkaat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formula 1

Mutta kun ei Glockilla olisi ollut mitään mahdollisuuksia pitää Hamiltonia takanaan enää pääsuoralla. Jokuhan ohitti hänet siinä ylämäessä vielä Hamin jälkeen. Ja Glockin auton vatkaamisesta päätellen autoa vietiin kyllä ylös ihan äärirajoilla, mutta kun ei ole pitoa niin ei voi mitään. Glockin oli vaan parempi päästää ihan reilusti Vettel ja Hamilton ohi vaikka taisteltiinkin sijoituksista. Kolarihan siitä vielä olisi puuttunut :)

Mutta siitä tosiasiasta ei pääse pois että mestaruus lipsui turhan helposti Hamiltonille lopulta. Mutta ei niinkään väärälle miehelle.
 
Vastaus: Formula 1

Ahhahhah kattooko joku tuota mtv3:lta (ei maxilta) tulevaa uusintaa? Ihan loistavaa kun siinä on eri selostus kun maxin suorassa lähetyksessä niin ihan loistavaa on :D Onkohan se erkki sielä juontamassa? en tiä repesin äsken totaalisesti kun se alkas selostaan massan kalsareista että niitä ei oo vaihdettu ja että massa sanoi että on parempi olla ajattelematta niiden väriä :D

PS. HAMILTON SUCKS, VETTEL RULEZ! Glockille paska homma, mahtaa jätkää vituttaa kun ei päässyt kostamaan monzan tapahtumia..

Edit: Kyllönenhän se selostaja olikin, erkki on kommentaattori.
 
Vastaus: Formula 1

Asiantuntijasta en tiedä, mutta sanoinpahan vain että olisi siinä ollut mahdollisuudet ajaa eri tavalla. Jos ajaa kovaa ja kuivan kelin renkailla nii pitkäksihän se menee. Jos ajaa hiljaa sisäreunaa nii muut menevät ulkokautta ohi. Jos menee varikolle vaihtamaan sadekelin renkaat niin menettää sijoituksia. Turha tästä on enää jauhaa tämän enempää. Ei ole kokemusta formulan ajamisesta märällä kelillä. Kunhan heitin tuon lauseen loppuun, ei sillä ole mitään merkitystä.

Ihmetyttää kyllä se miten Hamiltonin auton suorituskyky oli sitten sen verran huono Vetteliin verrattuna kun kuitenkin kummallakin oli sadekelin renkaat.

En tiedä Mclarenin heikkoudesta, mutta Vettelhän ajeli mukavaa vauhtia läpi kisan. Vettelhän haastoi välillä pitkään esim. Massaa kärjessäkin eli Ferrarin koneet vastakkain suht tasaväkisiä, vaikka auton kuori eri. Noh se siitä. Hamilton on hieno nähdä mestarina F1:ssäkin sen jälkeen, miten ylivoimainen hän oli GP2:ssi tässä parisen vuotta sitten. Saa nähdä rentouttaako mestaruus jopa Schumin ennätysten rikkomiseen...
 
Vastaus: Formula 1

No eikös siellä kuitenkin märkä keli ollut ja Glockilla kuivankelin kumit alla, niin ihan ymmärrettävästi ei pystyny mitään muuta tekemään.
No aika hyvinhän tuo ajeli aina siihen viimeiseen mutkaan asti (oliko peräti neljäntenä silloin) jossa sitten romahti koko hoito :mad: Että näin :rolleyes:
 
Vastaus: Formula 1

En tiedä Mclarenin heikkoudesta, mutta Vettelhän ajeli mukavaa vauhtia läpi kisan. Vettelhän haastoi välillä pitkään esim. Massaa kärjessäkin eli Ferrarin koneet vastakkain suht tasaväkisiä, vaikka auton kuori eri. Noh se siitä. Hamilton on hieno nähdä mestarina F1:ssäkin sen jälkeen, miten ylivoimainen hän oli GP2:ssi tässä parisen vuotta sitten. Saa nähdä rentouttaako mestaruus jopa Schumin ennätysten rikkomiseen...

Tällaiset ennustukset on niin naurettavia että oksat pois. Kaveri voittaa yhden mestaruuden ja sitten aletaan vertailemaan kaikkien aikojen parhaaseen F1-kuskiin. Ja sekin mestaruus tuli viimeisessä kurvissa sään avittamana.

Tätä samaa vertailua tehdään kyllä joka urheilulajissa ja en sitä ymmärrä. Hyvä esimerkki koripallosta jossa "seuraava Michael Jordan" kruunataan joka toinen vuosi, kunnes havaitaan että ehkä se ei ollutkaan ja otetaan käsittelyyn seuraava nuori ja lupaava pallonpompottaja.

Eli mitä jos annetaan Lewiksen ajella rauhassa ja voittaa vaikka se toinen mestaruus, ennenkuin aletaan kruunaamaan miehestä ennätystehtailijaa. Sen verran tiukalle meni tämäkin että tiukkaa voi tehdä sen toisenkin voittaminen uran aikana.
 
Vastaus: Formula 1

Tällaiset ennustukset on niin naurettavia että oksat pois. Kaveri voittaa yhden mestaruuden ja sitten aletaan vertailemaan kaikkien aikojen parhaaseen F1-kuskiin. Ja sekin mestaruus tuli viimeisessä kurvissa sään avittamana.

Tätä samaa vertailua tehdään kyllä joka urheilulajissa ja en sitä ymmärrä. Hyvä esimerkki koripallosta jossa "seuraava Michael Jordan" kruunataan joka toinen vuosi, kunnes havaitaan että ehkä se ei ollutkaan ja otetaan käsittelyyn seuraava nuori ja lupaava pallonpompottaja.

Eli mitä jos annetaan Lewiksen ajella rauhassa ja voittaa vaikka se toinen mestaruus, ennenkuin aletaan kruunaamaan miehestä ennätystehtailijaa. Sen verran tiukalle meni tämäkin että tiukkaa voi tehdä sen toisenkin voittaminen uran aikana.

Heh saahan sitä ajatuksillä leikkiä. Olen seurannut F1:stä jo ennen Schumin 1. mestaruutta ja kyllähän Hamiltonissa on jotain erityistä - eikös olekin? Ja onhan Schumi itsekin myöntänyt, ettei olisi mikään ihme, jos Hamilton voittaisi jopa enemmän mestaruuksia kuin hän itse. Ja en usko, että Lewis lukee Konsolifiniä, että sen suhteen Lewis saa suht rauhassa keskittyä esim. seuraavaan mestaruuteensa :).
 
Vastaus: Formula 1

Oikealle jannulle meni mestaruus. Alonsolla kun kaksi mestaruutta, niin hienoa että toisella suosikillani nyt myös mestaruus.:cool:
 
Vastaus: Formula 1

Faktahan on et melkeinpä kuka tahansa F1 tason kuski laitetaa juuri Ferrarin tai mäkin taakse niin tulosta tulisi.

Pitää tosin ottaa huomioon, että kuljettajan hyvyyttä tai huonoutta tallin kannalta ei voi puntaroida pelkästään ajotaidoilla. Taitavimmat kuljettajat ovat tärkeässä osassa voittaja-autoa luodessa. Esimerkiksi Alonso pystyy näemmä verrattain vaatimattomallakin kalustolla taiteilemaan tuloksia ja auttamaan tallia jättiharppauksin eteenpäin. Sama ominaisuus oli varmasti Schumacherilla. Kimistä sen sijaan on vaikeampi sanoa, mies kun ei taida hirmuisesti kellekään avautua. Mutta juuri sen takia Kimi onkin Kimi. Omanlaisensa persoona näiden ulkomaalaisten kiiltokuvapoikien joukossa. :)
 
Vastaus: Formula 1

Pitää tosin ottaa huomioon, että kuljettajan hyvyyttä tai huonoutta tallin kannalta ei voi puntaroida pelkästään ajotaidoilla. Taitavimmat kuljettajat ovat tärkeässä osassa voittaja-autoa luodessa. Esimerkiksi Alonso pystyy näemmä verrattain vaatimattomallakin kalustolla taiteilemaan tuloksia ja auttamaan tallia jättiharppauksin eteenpäin. Sama ominaisuus oli varmasti Schumacherilla. Kimistä sen sijaan on vaikeampi sanoa, mies kun ei taida hirmuisesti kellekään avautua. Mutta juuri sen takia Kimi onkin Kimi. Omanlaisensa persoona näiden ulkomaalaisten kiiltokuvapoikien joukossa. :)

Elikkäs juuri näin. Kyllä ne mestaruudet tipahtaa niille, joilla on kaikki osa-alueet hanskassa. Jännä nähdä ensikauden kuviot, kun kaikki lisäsiivet poistuu, takasiipi kapenee ja slicksit pannaan alle. Hamiltonilla voi tietysti olla etua GP2-luokan ajoilta mutta tuskin niin paljon, että laulellen mestaruuteen ajaa.
Harmittaa, kun Massa ei voittanut mestaruutta mutta josko ensi kaudella. Hamiltonista en vain pidä mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formula 1

Jännä nähdä ensikauden kuviot, kun kaikki lisäsiivet poistuu, takasiipi kapenee ja slicksit pannaan alle.

Nimenomaan. Mielenkiintoista on varsinkin nähdä mikä talli voittaa ja mikä häviää tässä uusiin sääntöihin sopeutumisessa. Samalla punnitaan myös kuskien "autonkehittämisominaisuuksia". Mitenkähän tässä hommassa pärjäävät melko kokemattomat McLarenin veljekset?

Tuskin voimasuhteissa kuitenkaan mitään suurta ja mullistavaa muutosta tapahtuu. Kyllä ne parhaat on aina kaikissa olosuhteissa parhaita (niin tallit kuin kuskitkin). Jos Alonso päättää jäädä Rellulle niin siinä saattaa olla vahva yhdistelmä ihan mestaruustaisteluakin ajatellen. Sen verran hurjaa oli kehitysvauhti kuluneen kauden loppupuoliskolla.

Jäädään odottamaan talvitestien tuloksia :)
 
Vastaus: Formula 1

Jos Alonso päättää jäädä Rellulle niin siinä saattaa olla vahva yhdistelmä ihan mestaruustaisteluakin ajatellen. Sen verran hurjaa oli kehitysvauhti kuluneen kauden loppupuoliskolla.
Jos Alonso jää Renaultille, veikkaan että mestaruustaisto käydään Alonson ja kuskin X välillä.
Alonso osaa kehittää autoa, mielestäni aivan eri sfääreissä kuin vaikkapa emmä tiiä-Räikkönen, melkein mestari-Massa, kakkoskuski-Kovalainen tai mestari-Hamilton.

BMW Sauberilta en odota mitään, mutta Kubica saattaa yllättää.
Samoin Toyotan Glock, Trullin väläyttelyt eivät enää oikein vakuuta.
Toivon myös, että Mäkillä saa Heikkikin oikeasti ajaa voitoista ja lähteä aika-ajoihin joskus jopa ilman ekstra-bensoja tankissaan.

Ja loppuun todettakoon, että maailmanmestaruus meni oikealle kuljettajalle, pistesysteemi on todella typerä, ei kakkospallilta voi saada voittaa mestaruutta.
Toivottavasti Böönin ehdotus kulta-, hopea- ja pronssimitaleista iskee läpi piakkoin. :p
 
Vastaus: Formula 1

Toivon myös, että Mäkillä saa Heikkikin oikeasti ajaa voitoista ja lähteä aika-ajoihin joskus jopa ilman ekstra-bensoja tankissaan.

Ei Heikin saamattomuus ihan pelkästä bensamäärästä kiinni ole. Kyllähän esimerkiksi Kimi on monesti (joskaan ei tällä kaudella) käyttänyt menestyksekkästi tuota painavamman auton taktiikkaa. Saahan tuosta bensamäärästä kuitenkin edun kisaan. Kisan aikanahan jokainen joutuu kantamaan saman verran bensaa autossaan päästäkseen maaliin. Tämä sama bensamäärä ongelma on joka tallissa - jompikumpi on aina painavampi. Ainoa ketä se näyttää haittaavan merkittävästi on Heikki...

Ensi kaudella Heikki ottaa itseään niskasta kiinni ja petraa pikkaisen niin johan unohtuvat bensamääräpuheet!
 
Vastaus: Formula 1

Tässä yksi mahdollisuus loppuratkaisuun. :D

Miksiköhän Kovalainen joutuu melkein aina ajamaan painavammalla autolla? Eikö McLaren halua, että molemmat kuskit menestyvät?
 
Vastaus: Formula 1

Nimenomaan. Mielenkiintoista on varsinkin nähdä mikä talli voittaa ja mikä häviää tässä uusiin sääntöihin sopeutumisessa. Samalla punnitaan myös kuskien "autonkehittämisominaisuuksia". Mitenkähän tässä hommassa pärjäävät melko kokemattomat McLarenin veljekset?

Tuskin voimasuhteissa kuitenkaan mitään suurta ja mullistavaa muutosta tapahtuu. Kyllä ne parhaat on aina kaikissa olosuhteissa parhaita (niin tallit kuin kuskitkin). Jos Alonso päättää jäädä Rellulle niin siinä saattaa olla vahva yhdistelmä ihan mestaruustaisteluakin ajatellen. Sen verran hurjaa oli kehitysvauhti kuluneen kauden loppupuoliskolla.

Jäädään odottamaan talvitestien tuloksia :)

Samoilla linjoilla mennään. Isot on edelleen isoja talleja ja muut tulee perässä. Tuleekohan ohituksia sen enempää, kun tulee se uusi järjestelmä: KERS? Sillähän pitäisi saada hetkeksi lisätehoja käyttöön.
 
Vastaus: Formula 1

Ecclestone: Mitalit F1-kisoihin jo 2009
Sitten on kyllä formulat pilalla jos tuo toteutuu. :( Ei ole enää mitään väliä sijoituuko kuljettaja sijoille 4-20 kun vain kolme parasta saa "pisteitä". Ainoastan tallit hyötyvät niistä sijoista. Toivottavasti tuo ei mene läpi kun siitä jouluna päätetään. Ja vielä kun ajavat tälläisillä autoilla.
 
Ylös Bottom