Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Vastaus: Formula 1

Mustakarin vanhuudenhöperöitä höpinöitä.
Bottas ei näillä nykyisillä näytöillä siirry Mersulle ainakaan kaudeksi 2017.

Rosberg ei varmasti halua Vettelin apupojaksi, joten tuskin Ferrarille on hinkua.
Ferrari lienee nuoremman kaverin perässä? Verstappen on sellainen hahmo, jota kärkitalleissa tarkkaillaan.

Maxin isä Jos pääsi aikanaan aika helpolla heti huipputalliin,kun JJ Lehto oli loukkaantunut.
 
Vastaus: Formula 1

Itse olin myös häkä fani ainoinaan. Nykyään nuo häkän kommentit mitä uutisoidaan niin tuntuu olevan aika tyhjäpäisiä ja mitään sanomattomia. Turhaa kommentointia mun mielestä joka tilanteisiin ja asioihin.
 
Vastaus: Formula 1

Itse olin myös häkä fani ainoinaan. Nykyään nuo häkän kommentit mitä uutisoidaan niin tuntuu olevan aika tyhjäpäisiä ja mitään sanomattomia. Turhaa kommentointia mun mielestä joka tilanteisiin ja asioihin.

Ehkäpä Häkä ei ole paras mahdollinen haastateltava? Muistan aina miehen takeltelevan englannin kielenkin.
 
Vastaus: Formula 1

Niille, joilla ei näy maksukanavat, niin pelastuitte tähän vikaan kisaan, Maikkari näyttää ilmaiseksi koko kisan. :D
 
Vastaus: Formula 1

2016 vuoden kuskit:

Mercedes:
  • Nico Rosberg
  • Lewis Hamilton


Ferrari:
  • Sebastian Vettel
  • Kimi Räikkönen


Williams:
  • Felippe Massa
  • Valtteri Bottas


Force India:
  • Sergio Perez
  • Nico Hülkenberg


Sauber:
  • Marcus Ericsson
  • Felippe Nasr


McLaren:
  • Jenson Button
  • Fernando Alonso


Red Bull:
  • Daniil Kvyat
  • Daniel Ricciardo


Toro Rosso:
  • Max Verstappen
  • Carlos Saintz Jr.


Lotus Renault:
  • Jolyon Palmer
  • Kevin Magnussen


Haas:
  • Esteban Gutierrez
  • Romain Grosjean


Manor:
?
?


Viimeisimpien tietojen mukaan Kevin Magnussen korvaa Pastor Maldonadon, koska PDVSA veti tukensa pois.

Lähde:
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1453958405851.html
http://www.arvokisat.com/potkut-saaneelle-pastor-maldonadolle-loytyi-seuraaja/
 
Vastaus: Formula 1

Aika-ajot uudistuvat tulevalla kaudella. Jälleen kerran tuntuu siltä, että ylemmällä taholla on tehty epätoivoisia linjauksia jotta sarja saa lisää draamaa/väriä.

Suunnitelman mukaan aika-ajovaihe on edelleen tunnin mittainen ja kolmeosioinen, mutta jatkossa autoja pudotellaan hanakasti ulos.

Q1
Kesto 16 minuuttia.
Seitsemän minuutin jälkeen hitain ulos.
Sen jälkeen 90 sekunnin välein hitain ulos.

Q2
Kesto 15 minuuttia.
Kuuden minuutin jälkeen hitain ulos.
Sen jälkeen 90 sekunnin välein hitain ulos.

Q3
Kesto 14 minuuttia.
Viiden minuutin jälkeen hitain ulos.
Sen jälkeen 90 sekunnin välein hitain ulos.
Lopulta jäljellä on vain kaksi kuljettajaa, jotka ratkaisevat paalupaikan kohtalon.

- Iltalehti: Formuloiden aika-ajoihin uusi, mielenkiintoinen systeemi

Onko kellään tietoa, miten F1 katsojaluvut ovat kehittyneet vuosien mittaan?

E: Google antoikin tähän vastauksen. Viimeisen kuuden vuoden aikana F1 on menettänyt lähes 30% katsojistaan.
 
Vastaus: Formula 1

Kohtalaisen typerältä kuulostaa tämä aika-ajouudistus.. Jo ennestään monimutkaista lajia viedään vaan vielä sekavampaan suuntaan, kun nimenomaan yksinkertaistaa pitäisi, jotta satunnaiskatsojatkin pysyisivät kärryillä. Taitaa lisäksi suurimmat ongelmat ja uudistustarpeet olla jossain ihan muualla kuin aika-ajosysteemissä..
 
Vastaus: Formula 1

Kuulostaa hyvältä tuo uusis systeemi, pysyypähän mielenkiinto kokoajan yllä eikä tarvi odottaa viimeselle minuutille niitä ratkaisuja.
 
Vastaus: Formula 1

Tuo uusi systeemi kuulostaa vaan siltä, että osioiden alussa on radalla hirveä määrä ruuhkaa, kun kaikki vetävät nopeita kierroksia. Tämä taas lisää vaaraa erilaisille kolareille. Toki se lisää mahdollisuuksia yllätyksiin, mutta onko se sitten kiva, jos vaikka mestaruus ratkeaa siihen, että joku jää ensimmäisessä osioissa radan varteen, kun on kolhinut kiireessä autonsa johonkin hitaampaan?

Voin samaistua yllä olevaan, että kyllä ne muutokset pitäisi ihan muissa osoitteissa. Alkaen vaikka siitä seniilistä ukosta, joka hallinnoin F1 sarjan oikeuksia...
 
Vastaus: Formula 1

Pirelli on julkaissut kuljettajien valitsemat renkaat australiaa varten.

Jää nähtäväksi kuinka paljon rengasvalinnat valinnat vaikuttaa kisaamiseen.

CdCHZiUWIAE2VKz.jpg


https://twitter.com/pirellisport/status/707214016251346944
 
Vastaus: Formula 1

Nyt nähdään uuden systeemin tulokset, tiimit ovat aivan pihalla koska se kuljettaja pitää lähettää radalle jotta aika ehditään ajaa. Eikös ne älymiehet siellä osaa laskea sitä vai mistä niille maksetaan [emoji57]

EDIT: No viimenen sessio lässähti täysin kun kaikki tallit säästeli renkaita tai muuten vaan ollut järkeä lähteä radalle, kyllä tähän muutoksia vaaditaan varsinkin viimeiseen osioon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Formula 1

Kaks ekaa osiota vielä jotenkin toimi. Vika sessio oli jäätävää *askaa. Vanha systeemi silti parempi. Ekoissaki osioissa kaverit jätti ajamatta tai eivät ehtineet ajaa. Tosi jännittävää. Sellaisia pudotusnousuja nähtiin varmaan tasan 1 tai 2.

Mersut muutenkin odotetusti karussa muilta. Ehkä Ferrrari kisavauhdissa on vähän lähempänä, mutta eiköhän huomisesta aika selvä kisa tule.
 
Vastaus: Formula 1

Melkoinen floppi oli kyllä, ei toki mikään hirveä yllätys. Tuonkin olisi voinut rauhassa miettiä ja testata vakka käytännössä jossain pikkuformulaluokassa, ennen kuin otetaan suoraan käyttöön viikon varoitusajalla kuninkuusluokassa sen kummemmin miettimättä.
 
Vastaus: Formula 1

Melkoinen floppi oli kyllä, ei toki mikään hirveä yllätys. Tuonkin olisi voinut rauhassa miettiä ja testata vakka käytännössä jossain pikkuformulaluokassa, ennen kuin otetaan suoraan käyttöön viikon varoitusajalla kuninkuusluokassa sen kummemmin miettimättä.

Nimenomaan. En käsitä, minkä takia tämä systeemi piti tuoda muutaman viikon varoitusajalla mukaan, varsinkin kun sen toimivuus oli ihan peruskatsojallekin kysymysmerkki jo julkistettaessa.

Itse en erityisesti pitänyt edes Q1:n ja Q2:n lopuista. Q1:ssa kolme autoa hääri radalla, kun kellossa oli minuutti aikaa. Normaalisti tottunut, että tuossa vaiheessa tuijottaa enemmän jatkuvasti muuttuvaa tuloslistaa kuin itse ajamista.

Jos aika-ajosta tahdotaan tehdä jollain tavalla mielenkiintoisempi, niin itse ehdottaisin kahta eri vaihtoehtoa:

A) Pudotetaan jokaisen osion aikoja.
Q1: 12min
Q2: 10min
Q3: 9min
Esimerkiksi noin nopeasti mutulla mietittynä. Autoja olisi pakosti radalla jatkuvasti, mutta virheistä maksaisi kallimpaa hintaa, jolloin myös lähtöjärjestykseen tulisi useammin yllättäviä muutoksia.

B) Kaksi erillistä pudotusta Q1- ja Q2-osioissa.
Tässä ideana se, että esimerkiksi 16 minuutin Q1:ssa 8min kohdalla putoaisi autot 19-22 pois ja ruutulipun heiluessa paikat 16-18. Q2:ssa taas 7:30-kohdalla putoaisi paikat 14-15 ja ruutulipun kohdalla 11-12 (tai 13-15 ja 9-12, jos halutaan kahdeksan kuskin Q3).

Tärkeintä itselleni on kuitenkin se, että tästä uudesta systeemistä päästään nopeasti eroon. En näe yhtäkään syytä, miksi tämä muuttuisi kauden edetessä yhtään paremmaksi.
 
Vastaus: Formula 1

Jos ei muuten ole epäonnea niin oma tallikaveri ajaa päälle, kimi on kirottu kuljettaja. [emoji16]
 
Vastaus: Formula 1

Puhalletaanpa tästä ketjusta pölyt pois ja kerrotaan hyvä uutinen formuloiden ystäville.

Ferrari on julkistanut jatkaneensa Kimi Räikkösen sopimusta vuodella eli kauden 2017 loppuun.

Kimi and Ferrari together in 2017

Scuderia Ferrari announces that it has renewed its technical and racing agreement with Kimi Raikkonen. The driver line-up for the 2017 racing season will still consist of the Finnish driver and Sebastian Vettel.

http://formula1.ferrari.com/en/kimi-ferrari-together-in-2017/
 
Vastaus: Formula 1

Ensi vuonna voisi siis raahata itsensä johonkin kisaan Euroopassa. Edellinen kerta on vuodelta 2003. Tuo Itävallan rata kiinnostaisi nähdä. Pitää ryhtyä etsimään matkaseuraa. :)
 
Ylös Bottom