Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Olipas surkea kisa, mitään tapahtunut. Sentäs Verstappen sai lisäpisteen nopeimmasta kierroksesta.
Kisan ainoa valopilkku oli se, että Verstappen ei tippunut kauheesti Hamiltonista pisteiden valossa. Taistelu maailmanmestaruudesta jatkuu siis edelleen tiukkana. Muuten aika tylsä kisa. Tallina Alpine myös pienoinen valopilkku. Norris jälleen suorittaa niin hyvin kuin McLarenilla on mahdollista.

Bottakselle muuten nopein kierros. Melkein olisi ollut parempi, että Verstappen olisi saanut sen.
 
Kisan ainoa valopilkku oli se, että Verstappen ei tippunut kauheesti Hamiltonista pisteiden valossa. Taistelu maailmanmestaruudesta jatkuu siis edelleen tiukkana. Muuten aika tylsä kisa. Tallina Alpine myös pienoinen valopilkku. Norris jälleen suorittaa niin hyvin kuin McLarenilla on mahdollista.

Bottakselle muuten nopein kierros. Melkein olisi ollut parempi, että Verstappen olisi saanut sen.

Ai Valtteri onnistu nappaa sen Verstappenin jälkeen ? No prkl. :D
 
Tsunoda pyytää anteeksi eilistä purkaustaan. Lupaava nuorukainen jolle toivoisi menestystä, mutta sen täytyy oppia hillitsemään sanoja tai menee maku aika äkkiä. Ymmärtäähän sen tietysti jos on turhautunut, mutta ei voi kuitenkaan ihan kaikkea kameran edessä sanoa.

1620539541501.png
 
Päivän aamunaurut, olkaa hyvä! Mersun tallipäällikkö Toto Wolf on nyt kertonut, kenen vika se oikeasti oli, ettei Bottaksen rengasta saatu vaihdettua Monacon kisan aikana, vaan tuloksena oli keskeytys. Lopputulema oli, että Bottaksen vika, kun oli härskisti pysäyttänyt autonsa varikkopysähdyksellä väärään kohtaan ja sen takia tämä mekaanikko oli joutunut käyttämään pulttipyssyä hieman väärässä kulmassa! Kummallisesti kolme muuta rengasta olivat kuitenkin olleet "oikeissa kohdissa" ja renkaat oli saatu normaalisti vaihdettua. Toto myös vielä tähdensi, että tämä mekaanikko, joka ei saanut rengasta vaihdettua, on yksi heidän tallinsa parhaista. Hänen perehdytykseensä ei vaan selvästi ollut kuulunut kertomus, että jos auto ei ihan kohdalle pysähdy, niin saa itse siirtyä sen muutaman sentin, että saa sen renkaan vaihdettua oikein. Toinen vaihtoehto on tietenkin, että Bottaksen auton runko oli niin pahasti kiero, että kolme rengasta pysähtyi juuri oikeaan kohtaan, mutta tämä yksi ei.

Sekin on nyt siis lopulta Bottaksen vika, kun mekaanikko ei suoriudu työstään.

 
Kuva näyttämään miten pahasti bottas lopulta oli väärässä kohdassa. Ylemmässä kuvassa siis bottaksen varikkopysähdys jossa vihreä viiva havainnollistaa renkaiden asennon ja valkoinen viiva sen missä olisi pitänyt olla, alla sama mutta lopputulos oli maailman nopein varikkopysähdys.

5ivgmz8e76171.png
 
Kuva näyttämään miten pahasti bottas lopulta oli väärässä kohdassa. Ylemmässä kuvassa siis bottaksen varikkopysähdys jossa vihreä viiva havainnollistaa renkaiden asennon ja valkoinen viiva sen missä olisi pitänyt olla, alla sama mutta lopputulos oli maailman nopein varikkopysähdys.

5ivgmz8e76171.png
Päivänselvä Bottaksen vika. :p
 
Itselläni oli alunperin melkoisen kaksijakoiset fiilikset, kun niitä "salaliittoteorioita" koskien Bottaksen sabotointia ja kiusaamista alettiin kommenttipalstoilla esitellä. Pidin niitä, noh niin salaliittoteorioina ja foliohattuiluna, "kaikki muka on aina suomalaisia vastaan"-tyylisenä selittelynä. Viimeistään tämä viimeisin Toto Wolffin ulostulo koskien Monacon varikkokatastrofia sai kyllä miettimään, että ehkä niissä jutuissa jotain perää saattaisi ollakin. Miksi muuten Wolff olisi mediassa avoimesti väittänyt tuollaista? Mekaanikot kuitenkin tekevät fyysistä työtä käsillään ja silloin vaan joskus sattuu virheitä. Ei kukaan tuota mekaanikkoa olisi ristiinnaulinnut tuon takia, jos julkisuudessa olisi myönnetty avoimesti, että nyt kävi pulttipyssyn kanssa moka. Parin kisan kuluttua suuri yleisö ei olisi edes muistanut koko tapausta. Näillä puheilla Wolff vaan nolasi sekä itsensä, että myös varmisti, että tästä episodista puhutaan pidempään...Voisi jopa loppuun sanoa tiivistetysti, että "Aika tyhmä jätkä!".

En pidä Verstappenista juurikaan. Mielestäni hänen edelleenkin liian agressiivinen ajotyylinsä on ainakin ajoittain vaarallinen. Lisäksi hänen koppavat lausuntonsa saavat minut erkaantumaan ihan toiseen suuntaan. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että koko Formula 1-sirkukselle tekisi ns. h*lvetin hyvää, jos Verstappen veisi mestaruuden ja siinä sivussa Red Bull merkkitittelin. Toisi uusia tuulia pöhöttyneeseen sirkukseen ja Mersu saisi niin kovasti näpeilleen, että varmaan sormista lähtisivät kynnetkin.
 
En pidä Verstappenista juurikaan. Mielestäni hänen edelleenkin liian agressiivinen ajotyylinsä on ainakin ajoittain vaarallinen. Lisäksi hänen koppavat lausuntonsa saavat minut erkaantumaan ihan toiseen suuntaan. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että koko Formula 1-sirkukselle tekisi ns. h*lvetin hyvää, jos Verstappen veisi mestaruuden ja siinä sivussa Red Bull merkkitittelin. Toisi uusia tuulia pöhöttyneeseen sirkukseen ja Mersu saisi niin kovasti näpeilleen, että varmaan sormista lähtisivät kynnetkin.
Mestaruuden saisi voittaa ihan kuka muu vaan paitsi Hamilton. Se tekisi koko lajille todella hyvää. Samaan hengenvetoon Mersun dominointi olisi hyvä pikkuhiljaa saada aisoihin. Tällä kaudella Redbull pistää ihan tosissaan kampoihin ja kehityssuunta Ferrarilla ja McLarenilla on niin ikään ihan hyvän oloinen. Ai että olisi mahtavaa, jos ensi kaudella uusien sääntömuutosten myötä kisojen voitoista taistelisi neljän eri tallin autot. Ei kuitenkaan tarvitse mennä kuin kymmenisen vuotta taaksepäin niin neljä kärkikuskia kolmesta eri tallista olivat kauden lopussa 16 pisteen sisällä (kausi 2010). Tällaista tasaista kisaamista laji kaipaa.

Tietysti aina toivoo, että myös joku suomalainen olisi mukana kärkikahinoissa, mutta vielä enemmän toivoo tiukkaa kisaamista ylipäätään.
 
Bakun GP ei petä. Jälleen oli draamaa oikein urakalla. Loistavasti ajaneelle Verstappenille rengasrikko muutamaa kierrosta ennen maalia ja jälleen näytti siltä, että joillain ihmeellä Hamilton nousee voittajaksi. Onneksi ei.

Perez, Vettel, Gasly. Aivan mahtava podiumkolmikko.
 
Suomen kaikkien aikojen menestyksekkäin F1-kuljettaja Mika Häkkinen on kertonut julkisuuteen oman näkemyksensä kaikkien aikojen kovimmista kuljettajista! Kyseessä on selkeästi asiantuntija, koska listalla on samoja nimiä kuin omallani, ja sieltä puuttuu myös eräs nimi, jota itsekään en kovista tilastoistaan huolimatta ihan kovimpaan kärkeen laittaisi. Häkkisen top 3 on Schumacher, Senna ja Prost. Sieltä siis puuttuu Hamilton. Omalla kohdallani Hamilton ei mahdu edes top 5 sijoille, koska noiden kolmen Häkkisenkin listalla olevan jälkeen ennen Hamiltonia tulevat ainakin vielä Fangio ja Lauda.

 
Ylös Bottom