Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Taisi olla ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2009, kun Hamilton jää ulos Q2:sta ilman mitään oikeaa vikaa. Ei vaan ollut tarpeeksi nopea. Tavallaan hienoa siksi, että muut autot on myös nopeita. Kärkikolmikon ulkopuolella käydään tiukkaa taistelua.Aikamoinen pommi, Hamiltonilla ei riittnyt vauhti Q2. Onhan noita nähty ennenkin että isot nimet jää pois mutta 99% ajasta se johtuu arviointi virheestä kun ei uskota että muut tulee ohitse. Hamilton oli yrittämässä viimeiselle sekunnille asti eikä vauhti vaan riittänyt.
Mitään asiantuntemusta en omaa kommentoidakseni nyky-formuloita, mutta näinhän se usein on että kun teknisellä sääntöpuolella pistetään ns. kaikki uusiksi, niin varsinkin alkukaudesta voimasuhteet muuttuvat hyvinkin arvaamattomiksi. Edellisen kerran yhtä suuria muutoksia autoihin tehtiin juurikin mainituksi kaudeksi 2009, jolloin mestaruudet veikin tasan yhden kauden mukana ollut Brawn GP, eli nykyinen Mercedes. Mukavaa että pakka sekoittuu taas monen vuoden jälkeen, nyt tekisikin vähän jo mieli alkaa taas lajia seuraamaan.Taisi olla ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2009, kun Hamilton jää ulos Q2:sta ilman mitään oikeaa vikaa. Ei vaan ollut tarpeeksi nopea. Tavallaan hienoa siksi, että muut autot on myös nopeita. Kärkikolmikon ulkopuolella käydään tiukkaa taistelua.
Tämä tekee lajille niin hyvää. Ensinnäkin mahtavaa nähdä muut tallit taistelemassa voitosta kuin vain Mersun ykköskuski vastaan Mersun kakkoskuski. Sen lisäksi aivan mahtavaa nähdä Ferrari takaisin voittavassa formissa. Pikkutallien kuten Alfa Romeon ja Haasin onnistumiset ilahduttavat. Ei voi kuin suositella lajia. Tuntuu että se on nyt parhaimmillaan lähes kymmeneen vuoteen.Mitään asiantuntemusta en omaa kommentoidakseni nyky-formuloita, mutta näinhän se usein on että kun teknisellä sääntöpuolella pistetään ns. kaikki uusiksi, niin varsinkin alkukaudesta voimasuhteet muuttuvat hyvinkin arvaamattomiksi. Edellisen kerran yhtä suuria muutoksia autoihin tehtiin juurikin mainituksi kaudeksi 2009, jolloin mestaruudet veikin tasan yhden kauden mukana ollut Brawn GP, eli nykyinen Mercedes. Mukavaa että pakka sekoittuu taas monen vuoden jälkeen, nyt tekisikin vähän jo mieli alkaa taas lajia seuraamaan.
Viime vuoden Mersu oli kauden alun jälkeen paras auto. Verstappen onneksi pystyi omalla taidollaan edelleen haastamaan, mutta kyllä Mersulla paras auto koko viime kauden mittapuulla oli.Nyt ei oo Hamiltonilla enää ylivoimaista autoa! Ei tainnu tosin olla viime vuonnakaan..
Tämä tekee lajille niin hyvää. Ensinnäkin mahtavaa nähdä muut tallit taistelemassa voitosta kuin vain Mersun ykköskuski vastaan Mersun kakkoskuski. Sen lisäksi aivan mahtavaa nähdä Ferrari takaisin voittavassa formissa. Pikkutallien kuten Alfa Romeon ja Haasin onnistumiset ilahduttavat. Ei voi kuin suositella lajia. Tuntuu että se on nyt parhaimmillaan lähes kymmeneen vuoteen.
Viime vuoden Mersu oli kauden alun jälkeen paras auto. Verstappen onneksi pystyi omalla taidollaan edelleen haastamaan, mutta kyllä Mersulla paras auto koko viime kauden mittapuulla oli.
No joo, nyt ei ole paras auto. Tuntuu että Mersun moottori aika tehoton verrattuna kilpailijoihin. Kaikki Q1:ssä tippuneet ajan saaneet kuskit ajoivat Mersun moottorilla. Ferrarilla sen sijaan on aikamoinen tehopaketti. Eikä Hondan/Redbullin myllykään huonolta vaikuta.No nyt ei ainakaan ole..ellei sitten kauden mittaan Mersu ota kunnon harppauksia!
Hamiltonhan on ennakoinu kaudesta vaikeeta..
No joo, nyt ei ole paras auto. Tuntuu että Mersun moottori aika tehoton verrattuna kilpailijoihin. Kaikki Q1:ssä tippuneet ajan saaneet kuskit ajoivat Mersun moottorilla. Ferrarilla sen sijaan on aikamoinen tehopaketti. Eikä Hondan/Redbullin myllykään huonolta vaikuta.
Tällä hetkellä näyttää, että on. Leclerc on hyvä kuski, mutta Ferrari näyttää myös tällä hetkellä parhaalta autolta.Onko Leclerc riittävän hyvä haastamaan Verstappenin??
Tästä olen 'haaveillut' itsekin toistuvasti silloin ja tällöin, mutta ei tuo tule koskaan tapahtumaan. F1 on kuitenkin ensisijaisesti markkinointikoneisto suurille (auto)brändeille. Viimevuosina tämä on vain vahvistunut, kun Alfa Romeo ja Aston Martin ovat tulleet mukaan tukemaan ja brändäämään talleja. Toinen syy on siinä, että tallithan saavat palkintorahansa nimenomaan valmistajien sijoitusten perusteella. Vaikka suuri yleisö onkin enemmän kiinnostunut kuljettajien kisasta, niin rahat jaetaan kuitenkin merkkipisteiden perusteella.Tämä iänkaikkinen ”kuski X ei enää pärjää, koska auto ei ole ylivoimainen” -keskustelu saa kerta toisensa jälkeen haaveilemaan F1-sarjasta, jossa jokaisella olisi sama auto. Sen jälkeen auton säädöt ja kuskin taidot ratkaisisivat paremmuuden.