Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Guardian Viper

KonsoliFIN Alumni
Formula ykkösetkin ovat sitten lähteneet käyntiin ja ensimmäinen kisa Australiassa takanapäin! Aika jännä kisa, ainakin allekirjoittaneen mielestä. Räikkönenkin pääsi palkintopallille ja shamppanjakylpyyn. Salokin kuudennella sijalla sai pisteen. Ei hullummin alkanut kausi, näin meidän suomalaisten kannalta :)
 
No ei todellakaan, ei ainakaan Kimiltä kun ajattelee, että mies ajoi ensimmäisen osakilpailunsa uudessa autossa uuden tiimin hoivassa.

p.s. Onko se vain minä vai puhuuko Kimi vähän tyhmästi :D
 
Oli muuten pitkästä aikaa myös minun mielestäni kerrassaan mainio formulakisa. Eniten nautin tietysti Kimi Räikkösen hienosta sijoituksesta ja Mika Salon kisanjälkeisistä selityksistä. :D

Propsit Salolle ja Mark Webberille kuitenkin hyvästä kisasta!

- Esa
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin

p.s. Onko se vain minä vai puhuuko Kimi vähän tyhmästi :D
Jätkähän änkyttää typerästi, johtuneekohan siitä et Kimillä on vielä äänenmurros, elikä pube ei oo ohi:D

Aijai...ei tullu katottua Kimin enkku puheita haastattelutilaisuudessa:p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Aijai...ei tullu katottua Kimin enkku puheita haastattelutilaisuudessa:p

mielestäni Kimi puhuu enkkua hieman suomea paremmin.
tai siis että sillä ei ole niin kimittävä ääni tai jotain, ei sen sanoista kyllä täysin selvää saa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan foghorn


Kimi puhuu enkkua hieman suomea paremmin

... mikä ei ole vielä erityisen mairittelevasti sanottu. Pnin kyllä saman asian merkille.

Oli muuten kaikkein aikojen hienoin startti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TT1


... mikä ei ole vielä erityisen mairittelevasti sanottu. Pnin kyllä saman asian merkille.

Oli muuten kaikkein aikojen hienoin startti.
Yhen hienomman startin olen joskus nähnyt joskus kolme kautta sitten tai jotain. Siinä meni jotain 15 autoa aivan paskaks, oli hienon näköstä, sai tipahdella ihan olan takaa.:D
 
Kimin puhetyylistä voisi sanoa, että kyllähän hänellä vähän nariseva ääni on ja vastaavaa, mutta kun vertaa miehen englannintaitojaan Häkkisen vastaaviin, voi sanoa että paljon selvemmin puhuu. Mutta Häkkisen tyyli onkin perussuomalaista - "Ai tount nou wat häppent teer, ai just saav Maikkel draiving ouver Tavit..."

Kyllähän vähän harmittaa, että Kimi sekä Salo menivät vähän mokaamaan juuri kuin oli nousemassa sijaa ylemmäs (Kimi varikolta nurmikolle, Salo spinnaa), mutta todella hyviä suorituksia silti. Lopussa oli todella hauska katsella Webberin tuuletksia kun mies oli ihan kuin olisi voittanut koko kisan. Tuollainen on mielestäni aivan oikea asenne verrattuna esimerkiksi Kimiin: "No joo, olihan se ihan ok suoritus."
 
Emmuista että oliko 1998 vai 1999 kun Belgian Spa:ssa ajetun kisan lähtö päättyi kunnon kolariin "hauskaa" siinä tosiaan meni ns.p***un päreiks vähintään noin puolet autoista.
Herra Kimi puhui enklantia aivan järkevän(yhtä selkeätä kuin suomeksi) kuuloisesti kuten myös Herra Salo aikanaan lehdistötilaisuudessa...
No Herra Hakkinen jätti sen puhumisen luullun ymmärtämisen asteelle...ja voitti sitten pari mestaruutta...:)
 
Juu, ihan kiva kisa oli. Kerrankin tapahtui paljon.

Minulle Kimin englannin taidot olivat yllätys, minä kuvittelin Kimin puhuvan englantia jopa Häkkistä huonommin.
Myös Salon selitykset olivat ihan kivoja, vaikka ei niitä vakavasti voi ottaa.

Toivottavasti seuraavassa kisassa (Malesia?) sama tahti jatkuu, tosin Schumi saa edelleen voittaa, muuten Ferrari ei saa niitä mestaruuksia. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Myös Salon selitykset olivat ihan kivoja, vaikka ei niitä vakavasti voi ottaa.
öh..tarkoitin lähinnä niitä Salon Ferrari-aikoja jolloin se joutui antamaan voiton yhdelle pahimmista luusereista eli Eddie Irvinelle...ja ihan luontevasti se enklannin kieli sieltä tuli kakkospaikalta kommentoituna...:)
 
mahtaakohan kukaan epäillä etteikö schumi voittaisi tänä vuonna mestaruutta jos vaan pysyy terveenä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
mahtaakohan kukaan epäillä etteikö schumi voittaisi tänä vuonna mestaruutta jos vaan pysyy terveenä...

No jos Schumi voittaa mestaruuden, se saisi olla tällä kertaa Ralf :D Eihän sitä vielä tiedä mihin iskuun esimerkiksi Williams tai McLaren autonsa saavat, mutta ainakin toistaiseksi näyttää siltä, että Ferrari on ylivoimainen. On kyllä tylsä kausi tiedossa jos Schumi ei saa edes kunnon haastajaa, eikä mielestäni ketään kovin varteenotettavaa ole mielestäni tänä vuonna siihen (siis viime vuosien suoritusten perusteella), mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka Räikkönen pistäisi ranttaliksi :D

Tuosta tulikin mieleen, että jos Räikkönen pärjää kilpailuissa paremmin kuin Coulthard, niin mitenköhän käy, jos Häkkinen haluaa palata ensi kaudella takaisin ratin taakse? Taitaa Skotille tulla mielenkiintoinen kausi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

öh..tarkoitin lähinnä niitä Salon Ferrari-aikoja jolloin se joutui antamaan voiton yhdelle pahimmista luusereista eli Eddie Irvinelle...ja ihan luontevasti se enklannin kieli sieltä tuli kakkospaikalta kommentoituna...:)

Ok, tosin minä tarkoitin "Salon selityksillä" näitä: "radalla oli öljyä", "tallikaveri tuli perän" etc. selityksiä, jotka hän sanoi viime kisan jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Tuosta tulikin mieleen, että jos Räikkönen pärjää kilpailuissa paremmin kuin Coulthard, niin mitenköhän käy, jos Häkkinen haluaa palata ensi kaudella takaisin ratin taakse? Taitaa Skotille tulla mielenkiintoinen kausi.

Tuota minäkin olen miettinyt, ja epäilen että Häkä ei enää tee comebackia, vaan ensi vuonna tallissa ajavat Räikkönen ja Coulthard.

Eihän McLarenilla ole mitään syytä ottaa Häkää takaisin, kun heillä on kaksi hyvää kuskia jo nyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Tuota minäkin olen miettinyt, ja epäilen että Häkä ei enää tee comebackia, vaan ensi vuonna tallissa ajavat Räikkönen ja Coulthard.
Eihän McLarenilla ole mitään syytä ottaa Häkää takaisin, kun heillä on kaksi hyvää kuskia jo nyt.

Uskon itse, että Häkä palaa sapattivuoden jälkeen ratin taakse. Tuntuu kyllä oudolta, että ykskaks Häkkinen vain haluaa lopettaa koko homman, sillä siinä vaiheessahan hän olisi ilmoittanut suoraan lopettavnsa, ei pitävänsä taukoa. Tai tiedä sitten...
Mutta JOS Häkkinen palaa ja Räikkösellä menee tämä kausi hyvin ja Coulthardilla taas ei, niin olisi kumma jos Häkkinen ei kelpaisi McLarenille Davidin tilalle. Veikkailua ja spekulointiahan tämä on, mutta eiköhän tuo ensi kauden alussa viimeistään selviä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper


Uskon itse, että Häkä palaa sapattivuoden jälkeen ratin taakse. Tuntuu kyllä oudolta, että ykskaks Häkkinen vain haluaa lopettaa koko homman, sillä siinä vaiheessahan hän olisi ilmoittanut suoraan lopettavnsa, ei pitävänsä taukoa. Tai tiedä sitten...
Mutta JOS Häkkinen palaa ja Räikkösellä menee tämä kausi hyvin ja Coulthardilla taas ei, niin olisi kumma jos Häkkinen ei kelpaisi McLarenille Davidin tilalle. Veikkailua ja spekulointiahan tämä on, mutta eiköhän tuo ensi kauden alussa viimeistään selviä.

Luultavasti Häkkinen haluaisi palata takaisin, mutta ottaako McLaren sitä takaisin? Räikkönen on McLarenille paljon Häkkistä arvokkaampi, Räikkönen on nopea, varma, ja luotettava kuski, samoin Häkkinen. Räikkösellä on silti yksi etu, hän on paljon nuorempi, Häkkinen siirtyisi muutaman vuoden sisällä eläkkeelle, ja Räikkösellä on vielä ura edessä, joten hän olisi siten parempi.

Tietenkin Häkkinen voisi korvata Davidin, mutta siihen en usko. Vaikka Mika onkin hieman Davidia nopeampi, niin ottaisivatko he talliinsa kaksi suomalaista? Tuskin, mielummin he pitävät tallissa yhden Englantilaisen (Ok, David on Skotti).

No onhan noita poikkeuksiakin, esim. Peugeotilla on Grönholm ja Rovanperä, mutta silti en jaksa uskoa, että Englantilainen tiimi ajattaisi tallissa kahta suomalaista, ja heittäisivät Coulthardin pois.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes

öh..tarkoitin lähinnä niitä Salon Ferrari-aikoja jolloin se joutui antamaan voiton yhdelle pahimmista luusereista eli Eddie Irvinelle...ja ihan luontevasti se enklannin kieli sieltä tuli kakkospaikalta kommentoituna...:)

Ei se Eddie nyt niin luuseri ole, olosuhteiden uhri paremminkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Tuollainen on mielestäni aivan oikea asenne verrattuna esimerkiksi Kimiin: "No joo, olihan se ihan ok suoritus."
No on vähän erilainen kalustokin miehillä. Ei Aussipoika varmaan tosissaan kisoja voittamaan lähde, toisin kun Kimi. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Tietenkin Häkkinen voisi korvata Davidin, mutta siihen en usko. Vaikka Mika onkin hieman Davidia nopeampi,
Mutta niillä sadasosilla ne paalupaikat otetaan ja kisat voitetaan. Onhan se nähty koko Häkän McLaren ajan, että kondiksessa oleva Häkkinen on Coulthardia nopeampi.

Luulen muuten itsekin, ettei Häkkinen sapattivuoden jälkeen enää palaa F1 rattiin ainakaan kisaamaan. Toivon tietysti, että olen väärässä. F1 tiimi kahdella suomalaisella voisi olla aika jees ;)
 
Ylös Bottom