Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

Olen itse vaan pintaraapassu FH4:sta kun XSX oli eka xboxini niin melko kaikki on uutta. Mitä noita performance/quality vertailuvideoita on nähnyt muista peleistä joskus ja sitten kun itse TV:n äärellä testannut niin on ku yö ja päivä eroo ja vasta sillon näkee kunnolla ne erot, mutta hauska että noita silti tehdään vaikka youtuben pakkaus vähän häiritseekin niitä.
 
Olen itse vaan pintaraapassu FH4:sta kun XSX oli eka xboxini niin melko kaikki on uutta. Mitä noita performance/quality vertailuvideoita on nähnyt muista peleistä joskus ja sitten kun itse TV:n äärellä testannut niin on ku yö ja päivä eroo ja vasta sillon näkee kunnolla ne erot, mutta hauska että noita silti tehdään vaikka youtuben pakkaus vähän häiritseekin niitä.
Juu aina on oikea pelikuva näyttänyt terävemmältä konsolilla kuin millään youtube videoilla. Lähinnä itse yritin vaan löytää selityksen millä 60fps saadaan tuohon.. videon perusteella melko mitättömät erot noin pelaamisen kannalta.. saas nähdä näkyykö selvästi edes livenä. No, DF taatusti ruotii tuon läpi :)
 
Joitain sekalaisia videoita kun katselin niin onhan tuo pelinä 1:1 klooni 4 kanssa.. samat pukuarpajaiset, typerät liikkeet kisojen jälkeen, turhaa avatar hömppää ja muutenkin niiiiin samaa kisojen ja kerättävien kanssa, vain maisema vaihtuu.. 4 kohdalla alkoi jo ähky tulla eikä ole kuukauteen tullut koskettua vaikka pelaamista olisi vaikka kuinka. Että onko jollekin jo selvinnyt mitä lihaa uusi versio tuo Horizonin ympärille?

Se tunne kun tämä tulee olemaan eka FH pelini. Elikkä kyllä näitä pelejä tehdään ihan uusillekkin pelaajille. Mitä haluaisit että peli muuttaisi? Mitä uutta haluaisit että olisi?
 
Itsekin kyllä noilla linjoilla että sarja saisi uudistua jonkin verran. Hieno sarja kyseessä, mutta kun tässä ei oikein muu muutu kuin ympäristö. Onneksi tulee gamepass pelinä.
 
Olin jo kirjoittamassa aiemmin tähän vastausta. Minusta nyt vaikuttaa, että tässä olisi osa aika tärkeistä asioista muuttumassa kuitenkin. Peruspaketti pysyy samana vahvuuksineen ja heikkouksineen, mutta moninpeliä uudistetaan ja ehkä jopa tarinat toteutetaan paremmin kuin nelosessa. Olen siis melko toiveikas sen suhteen, etten joudu tämän kanssa laittamaan hanskoja tiskiin ensimmäisen 200 tunnin jälkeen kun mielekästä tekemistä ei enää ole eikä pelkkä kaahailu jaksa kiinnostaa loputtomasti. Moninpeli on ollut viime osien suurin heikkous. Jos se alkaa toimia, peliä voi pelata säännöllisesti melkein päivittäin aina uuden osan ilmestymiseen asti.
 
Mun puolesta sarja voisi palata juurilleen. Ihan sinne ykkösen tyyliin asti jolloin hommassa oli paljon enemmän järkeä.
Kisoja voittamalla sai uuden rannekkeen joka oikeutti kovempiin kisoihin ja "tason" lopussa oli aina 1 vs 1 kisa kovempaa tyyppiä vastaan ja jokainen niistä oli oma persoonansa.
Ei niillä paljoa dialogia ollut, mutta paljon parempi tuo oli kuin iso kasa random kisoja ympäri isoa karttaa.
Myös nuo rannekkeet käytiin aina hakemassa info tiskiltä ihan välivideon kera ja jopa noin pieni asia sisälsi paljon enemmän sitä festari fiilistä kuin mikään kolmosessa tai nelosessa.

Cross country kisat voitaisiin myös heittää jo roskiin tai sitten edes rajoittaa lähinnä maastureille ja sora kisat kunnon rallivehkeille.
Mä oon aina vihannut sitä kuinka lamboilla ja ferrareilla vedellään pitkin metsiä ja peltoja.
Myös kaikki typerät kisaamiset keskellä jotain helvetin hiekkamyrskyä olisi voitu jättää pois.
Valitettavasti suunta on selvä ollut jo pitkään. Kaikkea vaan enemmän ja enemmän ja mitä typerämpää ja yliampuvampaa se on niin sitä parempi.
 
Ehkä sitten seuraavassa osassa päästään sinne juurille. Tämä on enemmän vanhan enginen viimeinen rutistus ja FH4+ varmaankin. Jos tiimi pääsee tekemään seuraavan osan puhtaalta pöydältä, varmaan nykymallin hölmöydet saavat kyytiä. Vaarana on tietysti, että tämä vitonen menestyy niin hyvin, että halutaan seuraavakin osa pelata varman päälle.
 
Mnjoo,mnjaa,itse ainakin oottelen innolla ja tiedän jo nyt että tulee olemaan itselleni Halon ohella GOTY-matskua.Vaikuttais samantyyppiseltä kuin 2,3 ja 4 eli kyllä kiitos,kelpaa
 
Nyt kun tähän on kolmisen viikkoa aikaa, niin innostuin pitkän tauon jälkeen pelaamaan Horizon 4 uutta peliä odotellessa. Ainoa xbox peli mitä odotan. Kyllä Forza pelisarja on xboxin autopelien kunkku, pleikkarilla Gran Turismo. Toivottavasti vitosessa saisi huomattavasti paremmin rahaa kisoista kun nelosessa tulee vaan tyyliin viisi tonnia per kisa. Onneks vitosessa ajetaan oikealla puolen tietä. Horizon 5 kyllä yksi tämän vuoden odotetuimpia pelejä.
 
Itselle tämä tulee olemaan ensimmäinen Forza Horizon peli. Onko tässä mahdollista esim. ostaa oma kämppä vaikkapa jostain meren rannalta? Johon saisi erilaisia autoja talliin? Sellaista juonta, ajamisen ohella? Draamaa,,,
 
Itselle tämä tulee olemaan ensimmäinen Forza Horizon peli. Onko tässä mahdollista esim. ostaa oma kämppä vaikkapa jostain meren rannalta? Johon saisi erilaisia autoja talliin? Sellaista juonta, ajamisen ohella? Draamaa,,,
Forza Horizon 4:ssä osteltiin asuntoja pitkin maita ja mantuja. Muistaakseni ainakin suurin osa asunnoista antoi jotain bonusta, eli niitä kannatti ostaa. Olen siinä käsityksessä, että tässä vitosessa ei samanlaista systeemiä ole. Korjatkaa jos olen väärässä.

Sen sijaan olen myös siinä käsityksessä, että tässä vitosessa on enemmän "juonta" kuin nelosessa. Enemmän niitä sellaisia tarinatehtäviä. Tykkäsin nelosessakin näistä Horizon Story -minikampanjoista, joten en pistä pahakseni, jos tässä sitä on laajennettu.
 
Jos juonta on enemmän niin miksi asunnot poistettu? Vai onko 1 mega-asunto? Olisi fiksua että yksi suuri autotalli ja talo, ikäänkuin oma base.
 
Hyvä artikkeli, kiitos. Ihmettelen kun kovasti kaikkialla puhutaan Festivaalista. Mitä se tarkoittaa? Jokin juhla tai tapahtuma tai pääkisa?
 
Hyvä artikkeli, kiitos. Ihmettelen kun kovasti kaikkialla puhutaan Festivaalista. Mitä se tarkoittaa? Jokin juhla tai tapahtuma tai pääkisa?
Forza Horizon Festival, eli koko pelin "juonellinen" idea on tämä festivaali, jonka verukkeella sitten kisataan kyseisessä lokaatiossa. Ainakin ykkösessä oli vielä festivaalirannekkeita, joilla sitten aukesi uusia "kisaryppäitä", mutta mitenköhän oli kakkosessa, en muista kun niin vähän sitä pelannut. Kolmosessa rakenneltiin uusia festivaalialueita kartalle ja niitä päivitettiin suuremmiksi ym. Ja ideana on sitten päästä koko festivaalin finaaliin, ainakin nelosessa se taisi olla niin, että joka kisaluokalle oli omat finaalinsa, eli kaikissa luokissa edettiin erikseen.
 
Noista asunnoista vielä sen verran, että ennakkotilaajan bonuksissa tai jossain muussa maksullisessa lisäosassa lupailtiin yhtä ilmaista asuntoa pelaajalle. Windows Centralin mukaan kaikki pelaajat saavat kuitenkin heti alussa yhden asunnon. En tiedä sitten, onko tuossa sekoitettu se, että lisärin ostajat saavat asunnon vai onko sitten alussa kaksi asuntoa valmiina, jos hankkii lisärin. Minulle nuo asunnot olivat nelosessa aika iso pettymys, kun hauskasta ideasta oltiin saatu aika tylsä toteutus, eli asunto oli vain ruutu, jossa pystyi virittelemään ja vaihtamaan autoa. Asuntojen hankkiminen motivoitiin avattavilla bonuksilla ja autoilla, mutta tuntui kuitenkin aika yhdentekevältä. Kannattaa mielummin käyttää kaikki rahat autoihin ainakin aluksi. Muuten rahalla ei tee alun jälkeen Forzassa mitään, koska sen hankkiminen on niin helppoa. Helpoin tapa hankkia rahaa on myydä huutokaupassa "harvinaisia" autoja, joita kertyy runsaasti, jos pelaa säännöllisesti ja tekee kaikki viikkotehtävät sun muut. Duplikaatteja myymällä rikastuu automaattisesti, jos tajuaa pyytää niistä kunnon hinnan.
 
Lets go Episode 10

Tällä kertaa käydään läpi pelin soundtrackia, Streamer modea ja lisää kisoja.



muoks.
Jotenkin uskon että Volvotkin vielä listalle ilmestyy kun on aikaisemminkin Forza peleissä olleet. Ainakin joku uudempi S40 tai S60, sekä sitten tietysti legendaarinen 240. Tosiaan kun Bemaritkin lisättiin vasta eilen, vaikka tottakai kaikki tiesi että sinne tulee iso kasa M-sarjalaisia.
Näköjään listaa on päivitetty jälleen (jo viime perjantaina itseasiassa) ja nyt sieltä löytyy myös Volvoja.

15.10. lisätyt autot:
2020 Lotus Evija
1983 Volvo 242 Turbo Evolution
1997 Volvo 850 R
2015 Volvo V60 Polestar
1965 Shelby Cobra 427 S/C
1965 Shelby Cobra Daytona Coupe

Spämmätään nyt sitten oikein tosissaan, kun tuli Youtubessa vastaan TheDartin Forza Horizon 5 pelipätkä. Alla Nissan Skyline R34. Grafiikat on todella näyttävät, mutta kuunnelkaa ääniä. :eek: Turbo vinkuu, putki rätisee, tuuli ujeltaa... upea äänimaailma kaikkinensa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom