Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Horizon 5

Herra se arvostelee peliä vaikka ei ole sitä itse pelannut.... Voisin vannoa et jos peli olis PS5 niin olisit peliä täällä ylistämässä. Jotenkin nyt PS5 ukon kateutta ilmassa. Muutenkin melkosen turha postaus sulta, kun et ole peliä itse pelannut.
Voihan sitä arvostella vaikka ei olisi itse pelannutkaan. Nuo konsolisodat voisit jättää pois kun ketjun aihe ei ole se.

Kontrolleista toki en voi kommentoida, kun en itse ollut ohjaimen/ratin takana, mutta noin muuten striimi antoi kyllä ihan hyvän ensivaikutelman. Graafisesti ihan nätti, eteenpäinmenoa puhtaista edellisen sukupolven peleistä. Kartta näytti katsomani noin tunnin perusteella vähän itseään toistavalta, mutta striimissä ei toki joka paikkaan ehditty. Toki jos pitää paikkaansa, että kartalta oikeasti löytyy vain yksi kunnon kaupunki ja kaikki muu on "aakeaa laakeaa aroa tai viidakkoa", niin se on itselleni miinus. Ihan mielenkiintoisia sivuaktiviteetteja tuli myös vastaan striimin aikana, kaikenlaista xp-taulun etsimistä ja piilotettuja autoja, mutta eivät nuo nyt silti eronneet vaikkapa NFS: Heatin hyppyreistä ja mainostaulujen löytämisistä kovin paljoa.
Graafisesti peli on ottanut askeleen parempaan kuin edeltäjänsä mutta ei tuo edelleenkään ole mitään muuta kuin kenties näyttävin ajopeli. Tämä kuitenkin koettu pc:llä kaikki asetukset tapissa niin parempaa ei ole edes saatavilla. DF pojat olivat tuosta harmissaan kun edeltäjästä asetuksia karsittu ja pc todellisia tehoja ei saa käyttöön mitenkään. RT käyttökin on lähinnä olematon kun se voisi olla koko pelissä käytössä. Konsoleilla asian ymmärtää mutta pc:llä on paukkuja aivan toisenlaiseen RT käyttöön joten outoa kun MS jätti sen pois 2021 lippulaivapelistään.
Harmillisesti tuo peli on just sitä samaa kuin edeltäjä. Maastot uudet mutta kaikki tekeminen sitä samaa puuduttavaa osastoa jonka takia neloseen kyllästyi nopeasti.
Kuten jo tuossa ylempänä sanoinkin, niin tulisi varmaan jossain kohtaa ostettua, jos tämä olisi Playstation 5:lle saatavilla. Tosin ei nyt jää kyllä harmittamaankaan, vaikka ei saatavilla olekaan. Kiva toki kuulla, että porukalle peli maistuu, koska lopultahan se pääpointti on, että jokaiselle löytyy mielekästä pelattavaa.
Onneksi tätä pääsi kokeilemaan euron passilla niin ei rahallisesti harmita yhtään. Koetun perusteella en ostaisi täyteen hintaan enkä edes puoleen.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli Forza Horizon ohjain ja sen mukana dlc. Tyylikäs t-paita ja emote, puhumattakaan tyylikkäästä editio Fordista. Ohjainkin on hyvä kädessä. Kumimaisista pinnoista on parempi pitää kiinni, kuin perusohjaimesta.
 

Liitetiedostot

  • Nimetön-1.jpg
    Nimetön-1.jpg
    332,8 KB · Lukukerrat: 37
  • 2c478e6f-f8cb-4f9c-b9de-ca222507ab62 kopio.jpg
    2c478e6f-f8cb-4f9c-b9de-ca222507ab62 kopio.jpg
    680,7 KB · Lukukerrat: 36
  • 118fa8c9-04e0-4147-abb1-d5e62f6c1bc6 kopio.jpg
    118fa8c9-04e0-4147-abb1-d5e62f6c1bc6 kopio.jpg
    405,1 KB · Lukukerrat: 36
Onko kukaan koittanut striimata tätä peliä? Jos on, miltä se on tuntunut?

Olen tässä nyt pitkään miettinyt että pitääkö ostaa Xbox Series S vai ei tätä varten. Tietokone ei tätä jaksa enää pyörittää enkä jaksa näytönohjaimia alkaa nyt metsästämään.
Itse pelaan tätä peliä Series S ja eipä ole valittamista. Komea peli performance modessa ja rullaa sulavat 60 framee. Niin ja hinta on kohillaan Series S 309 euroa ja sen saa heti vaikka tänään ostettua kaupasta. Mut joo en enempää tässä ketjussa konsolia mainosta, kun ei periaatteessa tähän ketjuun kuulu.
 
Omiin silmiin tuote ei striimin perusteella näyttänyt mitenkään kovin erikoiselta. Lähinnä tuli mieleen aavistuksen laajemmalta ja skarpimmalta näyttävä NFS: Heat, jota itse tahkosin pari vuotta sitten varsin mielelläni. Tämä ei ole nyt haukuksi tarkoitettu, vaan ihan neutraali toteamus ja vertaus. En nyt ala noin tunnin pituisen striimin katselusession perusteella mitään arvosanaa antamaan, mutta ensivaikutelma oli hyvin samanoloinen. NFS: Heat, mutta aavistuksen isommin ja aavistuksen paremmin grafiikoin, mutta siinä se.

Tavallaan ymmärrän vertauksen jos pelaaja ajaa third person kuvakulmasta ja sladittelee jatkuvasti sillä silloin meno voi näyttää aika samalta.
Jos pelejä pelaa itse niin ero on kuin yöllä ja päivällä sillä horizonissa voi ajaa autoa..noh kuten autoa yleensä ajetaan, mutta heat tarjoaa lähinnä 2 vaihtoehtoa.
Joko sitä pelataan kuten burnoutia tai sitten voi laittaa grip säädöt, mutta en mä silloinkaan oikeasti jyrkkiin mutkiin jarruttanut ja mennyt ajolinjaa pitkin (koska pelin ajettavuus ei vaan taivu tuohon) vaan näpäytin nopeasti käsijarrua ja mutka meni sladissa yli 200km/t.
Edes niissä tiukoissa time trial radoissa ei tarvinnut oikeasti ajaa vaan senkus näpäytti käsijarrua ja auton perse menee sekunnissa puolelta toiselle kun tarve vaatii.
 
Ai hitto, tuli mieleen että tämähän olisi kova peli Steam Deckillä jos vaan pyörii. Siihen vaan täytyisi ostaa steam versio tai asentaa windows. No täytyy katsoa miten pelittää kun ekat saavat laitteen käsiinsä.
 
Se kokeilu taisi jäädä päävalikkoon.

En saa Dual Sense ohjainta pelittämään kunnolla edes DS4 Windowsin kanssa (Xbox360 emuloitu ohjain). Tunnistaa kokoajan näppäimistön ja ohjaimen samaan aikaan, ainoastaan näppiksen painalukset rekisteröi.

Ja toinen asia eli accesibilty valikkoon ei pääse, että saisi puhutut valikot pois päältä. Pitää kirjautua sisään (vaikka olen jo kirjautunut sisään) ja se kyllä onnistuu tuossa Xboxin sovelluksessa, mutta peli päättää silti väittää "ei onnistu, jos et kirjaudu sisään".

Pitää varmaan kaivaa se kämäinen Xboxin ohjain esiin ja katsoa pääsisikö pelamaan.

E. Jaa, ei pysty edes pelamaan peliä. Väittää vaan, että pitää kirjautua sisään. On kyllä hyvin toimivat systeemit...
 
Se kokeilu taisi jäädä päävalikkoon.

En saa Dual Sense ohjainta pelittämään kunnolla edes DS4 Windowsin kanssa (Xbox360 emuloitu ohjain). Tunnistaa kokoajan näppäimistön ja ohjaimen samaan aikaan, ainoastaan näppiksen painalukset rekisteröi.

Valitse settingseistä Hide DS4 niin toimii dualsense.
 
Valitse settingseistä Hide DS4 niin toimii dualsense.
On mulla se jo sieltä valittuna, mutta ei se jostain syystä toiminut. Flight Simulatorissa toimi.

Ja eipä sen väliä, jos ei edes pääse pelimaailmaan sisään. Johtuukohan tuo jostain pelin serveriruuhkasta, kun kuitenkin Game Pass kuitenkin kirjautuminen toimii ihan normaalisti.
 
On mulla se jo sieltä valittuna, mutta ei se jostain syystä toiminut. Flight Simulatorissa toimi.

Ja eipä sen väliä, jos ei edes pääse pelimaailmaan sisään. Johtuukohan tuo jostain pelin serveriruuhkasta, kun kuitenkin Game Pass kuitenkin kirjautuminen toimii ihan normaalisti.
Sie on nyt jotkut backup servut käytössä jo toisen kerran tänään eli serverit todellakin tukossa, mut toki en tie johtuuko toi ongelma juurikin siitä.
 
Joo onha tää Forza pelinä täyttä timanttia. :cool: Loistavaa vastapainoa sille että tuossa ajaa simulaattorissa iRacingiä aina välillä.

Eihän tämä simulaattoreiden kanssa kilpaile mutta ei hyviä arcade rälläyksiäkään jonoksi asti ole.

Monessa pelissä pädin ajotuntuma on sellainen että tästä nyt jotain vaan puuttuu, lopulta se johtaa siihe et joutuu kokeilee ratilla. Tästä ei puutu mitään täydellisesti kontrollissa koko ajan vaikka pädillä ajaakin. Maailman tasaisuudesta tulee se ainoa miinus jonka nyt muutamassa tunnissa oon löytänyt. Näennäinen tarina nyt on mutta ei sitä ole pakko seurata.

Todellinen fiilistely peli kun voi todella vaan ottaa auton X ja ajaa ympäriinsä. Musiikin otin jo alussa pois päältä koska mulle riittää tämmöseen peliin auton murina kun se on päällä. Autoissa todella on massaa ja niissä huomaa että ne eroaa toisistaan, ei tuosta noin vaan vaihda autosta toiseen.

Pahasti semmonen peli et mitä ennemmä tätä pelaa nii sitä enemmän tätä haluu pelaa :D
 
Itsellä sellainen bugi, tulee noin 1 kerran tunnissa. Eli ajan normaalisti tietä pitkin ja sitten yhtäkkiä auto pysähtyy. Kuin tiellä olisi joku kuoppa. Siis näkymätön. Auto pysähtyy kuin seinään.

Mutta juu... mahtava on ajotuntuma kun siihen tottuu ja sitähän pääsee valtavasti säätämään ja autoilla suuret erot. Nyt siis fiilistelen: 2014 Ferrari FXX K ... ja X-luokka 999. Perus auto mutta ihan mukava ajaa viritettynä... avustuksia karsittu ja simulaation damage.
 
Nyt siis fiilistelen: 2014 Ferrari FXX K ... ja X-luokka 999. Perus auto mutta ihan mukava ajaa viritettynä... avustuksia karsittu ja simulaation damage.

No ei nyt ihan kuitenkaan.
"Production of the FXX-K began in 2015 and continued until 2017 with a total of 40 units produced. Like the previous FXX and 599XX, the cars will be kept and maintained by Ferrari and will be available to the owners on track day events."
 
Itsellä sellainen bugi, tulee noin 1 kerran tunnissa. Eli ajan normaalisti tietä pitkin ja sitten yhtäkkiä auto pysähtyy. Kuin tiellä olisi joku kuoppa. Siis näkymätön. Auto pysähtyy kuin seinään.

Mutta juu... mahtava on ajotuntuma kun siihen tottuu ja sitähän pääsee valtavasti säätämään ja autoilla suuret erot. Nyt siis fiilistelen: 2014 Ferrari FXX K ... ja X-luokka 999. Perus auto mutta ihan mukava ajaa viritettynä... avustuksia karsittu ja simulaation damage.
Juu tää on todella ärsyttävä. Etenkin kun pitkä skilli menossa.
 
Pelailen Xbox One X:llä ja on omasta mielestäni ehkä näyttävin autopeli mitä ikinä pelannut, osaa edes kuvitella miltä näyttää uusilla boxeilla.

Kiitos Game Passin, nappasin tämän kokeiluun. Ja on kyllä koukuttava. Pieni hetki venyy pariksi tunniksi kun ei malta lopettaa. Välillä tuntuu siltä kuin pelaisi jotain seikkailupeliä kun tutkit karttaa, keräilet juttuja, teet tehtäviä jne. Kyllä tämän parissa rentoutuu kivasti. :D
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan päässyt testaamaan molemmilla uusilla Xboxeilla, kuinka paljon Series S ottaa ulkoasussa turpaan?
 
Onko kukaan päässyt testaamaan molemmilla uusilla Xboxeilla, kuinka paljon Series S ottaa ulkoasussa turpaan?
itse pelaan tätä peliä Series S ja eipä ole valittamista. Komea peli performance modessa ja rullaa sulavat 60 framee. Niin ja hinta on kohillaan Series S 309 euroa ja sen saa heti vaikka tänään ostettua kaupasta. Mut joo en enempää tässä ketjussa konsolia mainosta, kun ei periaatteessa tähän ketjuun kuulu.
Siteerasin itseäni eli komee on peli myös Series S. Tässä testi niin quality kuin performance modesta

 
Onko kukaan päässyt testaamaan molemmilla uusilla Xboxeilla, kuinka paljon Series S ottaa ulkoasussa turpaan?
Pelaan molemmilla konsoleilla. Series S on kiinni Azus VG27AQ näytössä ja Series X Samsungin Q80 tv:ssä. Onhan niissä eroa, mutta ei minua häiritse. Pelaaminen on mukavampaa kuin vertailu. Latausajoissa ei ole ainakaan merkittävää eroa.
 
Onko muilla tapahtunut samaa kun on pelannut adventure showcase tehtäviä niin ne ikäänkuin loppuvat siihen kun navi näyttää että olet saapunut perille? Itsellä kävi näin mainstage "vocho" tehtävässä eli kun valitsi sen ja ajoi navin osoittaamaan paikkaan niin mitään ei tapahtunut ja näyttää merkatuksi sen nyt adventure listassa.
 
Ylös Bottom