Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mythos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 2

Talwar sanoi:
Äijä vetää ilman absei? Kova oot. Tai vetelin itekki ykkösessä aluksi, mutta sitten totesin että ei sitä livessä pärjää kun kaikki muut käyttää abs.

Ja tottakai tahtoo Testarossa ääntä ja kuvaa. Nyt oon töissä, mutta katotaan huomenna. Jos vaikka photobuckettiin tms. käyt ne nakkaamassa, vai?

Mutta nyt kun suomi-servuilla ajetaan, niin vedetään ilman apuja!

Ja nakkaan huomen kyl photobucketiin, kunhan heräilen. (:
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

ProBale sanoi:
Mutta nyt kun suomi-servuilla ajetaan, niin vedetään ilman apuja!

Ja nakkaan huomen kyl photobucketiin, kunhan heräilen. (:

Selkee.

Nakkaan sitten absitkin mäkeen. Sais olla noi polkimet jäykemmät, ainakin itellä alkaa nilkkaa särkeä jos tarpeeksi kikkailee kaasulla ja jarrulla..

EDIT:
Ois muuten helmi vetää jotain esim. D-luokan one make raceja. Vaikka EG6 Civiceillä. 38 enää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

Pibe sanoi:
Muutenkin tuntuu siltä että peliin on tehty vain sääntöjä miten auto lähtee sladiin tai sutimaan, eikä asiat tapahdu oikean fysiikan mukaan dynaamisesti. Hassua nääs näin esimerkkinä, että kun ottaa esim. saleenin ja kokeilee alkusuoralla sudittamista, auto ei lähde sutimaan 11kmh vauhtiin hidastamisen jälkeen ollenkaan, mutta kun hidastaa 10kmh vauhtiin ja laittaa lämän tiskiin, lähtee auto joka kerta sutimaan. Eli siis alkuun ottaa vauhdit ja sen jälkeen hidastaa tiettyyn lukemaan ja joka kerta samassa vauhdissa auto lähtee sudittelemaan.
Muutenkin aika outoa, että alla on superauto mikä ei painakaan höyhentä paljoa enempää ja se ei sudi vaikka heittää ykkönen silmässä kaasun pohjaan ilman mitään sutimisen estoja :rolleyes:

Ruma, hidas, fiiliksetön. Demo siis.

Öö nyt on pakko kommentoida, tota kutsutaan renkaan murtumiskulmaksi :D Eivät ole tossa pelissä todellakaan arvoiltaan oikeita, mutta siitä löytyy syy. Voit todeta tämän esim tossa pelissä niistä telemetriatiedoista.

Demo tuntuu paljon paremmalta mitä alkuperäinen ja odotan innolla kokoversiota ja verkko-kisoja, mutta aina löytyy purnattavaakin. Esim auto ei "elä" tarpeeksi liikkeissään, luulisi jo kaikkien radan heitteiden näkyvän kun päästelee Saleenilla öbaut 250km/h, nyt tuntuu että rata on täysin sileä ja auto suorastaa liitää sen päällä. Noita G-voimia olisivat voineen myös mallintaa niin, että ne käkyisivät autossa, siis hieman ylikorostetusti. Tiedän kyllä, että nämäkin lasketaan pelissa "pinnan alla" ja ne saa näkyviin telemetriatiedoista, mutta esim jo alkuperäisessä GT:ssä toi oli tehty paremmin ja siitä sain semmoista "perstuntumaa" ajamiseen, kun se kaara tärisi, hyppi ja pomppi.

btw, tällä hetkellä oma nopein kieros on 00:50.561 Autona, Saleen S7R ja ajoavuista vain automaattivaihteet
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

moku sanoi:
btw, tällä hetkellä oma nopein kieros on 00:50.836 Autona, Saleen S7R, eikä ajoapuja olleskaan

padillä/ratilla ja automaatti/manuaali?

eniweis..

voi jösses en saanut kun 00.51.330 mutta on nuppi sen verran sekaisin jo kun oon aamu kuudelta heränny ja matkustanu tuhansia kilsoja, jospa huomenna onnistuis! (: kova jätkä oot kyl moku

EDIT: itse ajan ms-ratilla, manuaalilla
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

moku sanoi:
Esim auto ei "elä" tarpeeksi liikkeissään, luulisi jo kaikkien radan heitteiden näkyvän kun päästelee Saleenilla öbaut 250km/h, nyt tuntuu että rata on täysin sileä ja auto suorastaa liitää sen päällä. Noita G-voimia olisivat voineen myös mallintaa niin, että ne käkyisivät autossa, siis hieman ylikorostetusti. Tiedän kyllä, että nämäkin lasketaan pelissa "pinnan alla" ja ne saa näkyviin telemetriatiedoista, mutta esim jo alkuperäisessä GT:ssä toi oli tehty paremmin ja siitä sain semmoista "perstuntumaa" ajamiseen, kun se kaara tärisi, hyppi ja pomppi.

Juuri näin. Ensimmäiset sanat ja fiilikset mitä tuli päähän, kun demon heitin kehiin ja rataa pari kiekkaa ajelin, olivat nimenomaan "liitelevä ilmatyynyalus, ei saa kunnon perstuntumaa, ei vauhdintunnetta, pinnanmuotoja ei tunne" jne. Eli juuri osittain niitä syitä, miksi en pysty pitämään Forzaa GT:n tasolla, vaikka hyvä peli onkin kyseessä.
Esim. otetaan vika mutka tuosta Mugellosta. Huomasin varmaan tunnin ajon jälkeen, että jaahas, tässähän näköjään on melkoisen pomppunen mutka. GT:ssä sen olisi huomannut ekalla kerralla tuosta kohdasta ajaessa, koska pomput olisivat tuntuneet ihan selkärangassa asti vaikkei sixassa ole edes rumbleja. Ei ollut kylläkään tarkoitus tuoda mukaan vertailuja, mutta piti nyt tämän verran, kun joku sen aloitti. :D

Se minun 50,605 Saleenilla oli kaikki ajoavut pois päältä (myös ABS OFF), pädillä ja automaattivaihteilla. Eiköhän manuaalit olisi paremmat, mutta en osaa käyttää noita nappuloita. Pitäisi olla oikeassa analogissa tai päätynapeissa, niin luonnistuisi paremmin. GT:ssä on aina manualit päällä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kaikki jolpit vois sitten muistaa että tämä on vain DEMO.Älkää nyt vedelkö viimeisiä johtopäätöksiä tämän perusteella.
Olihan ekankin Forzan demo aikamoista kuraa,kun vertasi koko peliin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Hartsa sanoi:
Kaikki jolpit vois sitten muistaa että tämä on vain DEMO.Älkää nyt vedelkö viimeisiä johtopäätöksiä tämän perusteella.
Olihan ekankin Forzan demo aikamoista kuraa,kun vertasi koko peliin.

Se oli muuten ihan älytöntä kuraa, kun vertasi koko peliin. Siksi tästäkään ei vielä voi lopullisia johtopäätöksiä vedellä. Ja tietäähän jo esim. sen varmasti, että demossa ei damaget vaikuta muuta kuin kosmeettisesti, lopullisessa ne vaikuttaa suoraan ajoon.

Edit: Prkl, piti se muutama kiekka mennä ajamaan. 50,33 on nyt aika, edelleen Saleen autona.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

Huh, kerrankin demo säästi ees hieman rahaa. Tosin, ratti ja polkimet jää aika orvoiksi, kunnes tulee joku autosimulaatio.

Ajomallinnus oli lievästi sanottuna syvältä ilman ajoapuja. Ajoapujen kera tuntuu sentään edes kevyeltä simulta.

AI näkyy olevan edelleen aika lapsenkengissä. Vastustajat eivät tiedä juuri mitään pelaajan olinpaikasta ja siksi ajavatkin perään aina, kun mahdollista. Ja tokihan miinusaikaa tulee mulle, kun muhun törmätään.

Noh, pistetään nyt silti parhaat ajat ilman ajoapuja: ratilla 58.xx ja pädillä 55.xx, jos nyt muistan oikein. Ja autona tais olla saleen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Paras aika tähän mennessä: 52.546 pädillä, ilman ajoapuja, manuaalivaihteet ja autona McLaren F1. Pääsuoran jälkeiseen mutkaan on vielä jarrumerkki hukassa ja ajolinjakin kusee.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Hartsa sanoi:
Kaikki jolpit vois sitten muistaa että tämä on vain DEMO.Älkää nyt vedelkö viimeisiä johtopäätöksiä tämän perusteella.
Olihan ekankin Forzan demo aikamoista kuraa,kun vertasi koko peliin.
Jep, tämän muistinkin jossain välissä ja sen takia kirjoitinkin väliin monesti, että demosta puhun siis.
Ykkösen demo oli jotain uskomattoman paskaa ja onhan samat virheet tässäkin tapauksessa mahdollisia.

Jokatapauksessa odotus tippui odottavasta epäileväiseksi.

m00se sanoi:
Pibe!!!
ON tarkottaa että ne avut todellakin ON päällä.
OFF tarkottaa että ei...

Tiedän. En sitten tiedä enkö vaan osaa, kun en saa esim. gallardoa lähtemään käsistä yrittämälläkään. Jarrutus on tehty siinä määrin hyvin, että lukkiutuminen tapahtuu jos ei osaa ajaa, mutta luulisi että vaikka kuinka olisi gallardot viritetty ratakuntoon, ne silti lähtisi käsistä kun tarpeeksi yrittää. Käsijarru on tähän ainut tapa nyt. Ehkä ne ei sitten oikeastikaan lähde, en tiedä.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Mitä demoa jätkät vetää??? Mitä nappeja jätkät vetää???

"Ajomallinnus oli lievästi sanottuna syvältä ilman ajoapuja. Ajoapujen kera tuntuu sentään edes kevyeltä simulta."

"liitelevä ilmatyynyalus, ei saa kunnon perstuntumaa"


:D

Mä osasin jotenki odottaa tätä...

m00se sanoi:
Suoraan sanoen huvittaa jo etukäteen... Mulla on sellanen kohtalaisen kova kutina että tuolla FM.netissä syntyy sota demon, tai viimeistään pelin tullessa sillä tuskin mikään on tarpeeks ton odotuksen ja hypen keskellä. Peli on kuitenkin "vaan" peli. Kyllä mä tota tosin ittekkin odottelen aika kuumeisesti :o

Posti #414 tästä ketjusta.. Voi käydä tarkistamassa.

Jatkelen ku savu hälvenee. :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Itse en ole Forza 1 pelannut ja tämä Forza 2 oli ihan positiivinen yllätys. Grafiikka on hienoa. Yleensä grafiikkaa ei arvosta hienoksi ennen kuin se alkaa nykimään ja tässä demossa ruudunpäivitys on korkea.

Ajotuntumasta ei osaa muutaman kierroksen jälkeen sanoa juuta tai jaata, mutta ihmeen hauskalta pelaaminen pädilläkin tuntuu. Itse tähän saakka pelannut autopelejä lähinnä PC:llä ja MOMO ratilla, mikä on ihmeen hauskaa puuhaa. Kyllähän tällaisen ilmaisen demon pelaaminen on mukiin menevää viihdettä, vaikkakin PGR3:n kaltaista koppinäkymää kaipaisi tähän Forzaan. Hauskahan tämä peli kieltämättä on ja hienon näköinen.

No se pitää lisätä ajotuntumaan ja fysiikkaan, että autot tuntuvat mukavan raskailta. Autojen raskauden tunne (heh) tuo realisimin tuntua peliin, vaikken realismia niin kaipaakaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

En ole oikein jäävi sanomaan juuta enkä jaata kun viimeksi kunnolla syventynyt yhtään realistisempaan autopeliin GT2 aikaan. Ja silloinkin pädillä. Mutta tunne on aivan mahtava kun tulee pätkän liian lujaa mutkaan ja hetken luulee, että kyllä sen sladin sai hallintaan, mutta sitten tunteekin ihan kunnolla kun auto lähtee hanskasta.

FF on aika magee juttu. Odotan innolla koko versiota.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ratilla kieltämättä pitäisi päästä kokeilemaan, koska padilla pelatessa on tehty apuja. Kun kääntää tatin täysin laitaan, renkaat kääntyy silti hitaasti (voi tarkastaa kääntämällä kameraa ulkokulmasta ja vääntää tatin täysille). Ratilla apu on varmasti poissa ja autoa voi varmaan käsitellä enemmän niin kuin oikeasti. Myös kaasulla saattaa olla padilla samanlainen apu, ja sen takia autoa ei saa lähtemään kunnolla hanskasta (eli laitat kaasun pohjaan, mutta se ei mene heti ihan pohjaan, vaan pienellä joustolla).
Viitsitkö vaikka nothing ottaa alle gallardon ja kokeilla driftailua ja sitä, lähteekö auto käsistä jos mutkasta kiihdyttää ulos huonossa kulmassa kaasu pohjassa pienellä vaihteella? Jos sinulla kerran ratti löytyypi, olisi hauska kuulla.

Muutenkin ratilla saattaa olla sentään jotain tuntumaa auton liiraamiseen ja tien pintaan. Saa nähdä jos sitä ekasta kesätyötilistä ostaisi MS ratin ja ajaisi oikein kunnolla testejä.

Jokatapauksessa, muistan kun turismoa haukuttiin Forza 1 aikaan siitä, että autot ei lähde käsistä. Siinä oli tällaiset avut päällä ja sen takia auto ei lähde samalla tavalla kuin ratilla ja polkimilla. Avut on poistettu GTHD:sta melkein kokonaan, koska käyttöön saatiin liipaisimet. Toivottavasti forzan koko versiossa autot tuntuu paremmilta padillakin. Alkuun ostan sen varmaan velipojan kanssa puokkiin ja jos se on miellyttävämpi kokemus kuin tämä demo, ostan koko version.

Autojen muokkausmahdollisuuksia odotan kyllä edelleen innolla.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Pibe sanoi:
Muutenkin ratilla saattaa olla sentään jotain tuntumaa auton liiraamiseen ja tien pintaan. Saa nähdä jos sitä ekasta kesätyötilistä ostaisi MS ratin ja ajaisi oikein kunnolla testejä.

Tulkaa tänne kokeileen MS rattia Pibe&Cyrus...kotona ollaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Miitäh? Ai sä olet ostanut... Tulen tänään kokeilemaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Pibe sanoi:
Viitsitkö vaikka nothing ottaa alle gallardon ja kokeilla driftailua ja sitä, lähteekö auto käsistä jos mutkasta kiihdyttää ulos huonossa kulmassa kaasu pohjassa pienellä vaihteella? Jos sinulla kerran ratti löytyypi, olisi hauska kuulla.

Juu kannattaa mennä itse kokeilemaan kun näköjään on mahdollista.
Kokeilin jotain niitä kunnon kilpureita pari kertaa, enkä yhdestäkään mutkasta tainnut selvitä spinnaamatta. Tosiaan aivan täysi aloittelija rattiajelussa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Pibe sanoi:
Viitsitkö vaikka nothing ottaa alle gallardon ja kokeilla driftailua ja sitä, lähteekö auto käsistä jos mutkasta kiihdyttää ulos huonossa kulmassa kaasu pohjassa pienellä vaihteella? Jos sinulla kerran ratti löytyypi, olisi hauska kuulla.

Olen samaa mieltä siitä että Gallardo ei tahdo oikein millään lähteä käsistä (ilman käsijarru apua tietenkin). Muut autot tästä ei kuitenkaan tunnu kärsivän. Porschessa (A-luokka) on hieman samankaltainen tuntuma, mutta auton sentään saa lähteen suhteellisen helpostikin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ärsyttää.

Nyt kun tuo auto alkaa pysymään vähän paremmin hanskassa, alkaa nuo kilpatoverit ottamaan päähän. Ne eivät tosiaan ota yhtään mitään huomioon. Tulevat mutkissa ihan surutta kylkeen ja suorilla puskevat sen verran perään, että auto spinnaa. Ja todellakin itselle tulee penaltya, kun kilpailija pamauttaa kylkeen...

Alkaa tuohon peliin jo muuten tottua. Nukuttu yö on parantanut fiiliksiä :) Ihan tolkuttomia ihmeparannuksia en lopulliseen versioon enään uskalla odotella, kun julkaisu on kuitenkin noinkin pian ja luulisi pelien olevan jo painossa. Rattikaupaksi tämä nyt taitaa mennä, meinaan jotenkin tuon pädin kanssa menee vähän vaikeaksi esim. tuon TVR:n kanssa.

Paras aika:

Porsche 911 ABS päällä, muut pois: 1.03.75
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

Pibe sanoi:
Tiedän. En sitten tiedä enkö vaan osaa, kun en saa esim. gallardoa lähtemään käsistä yrittämälläkään.

Eihän siinä mitään, hyvä kuski jos lambo noinkin hyvin pysyy käsissä. Postaas paras aikasi tuolla kärryllä niin saan hiukan vertailupohjaa.
 
Ylös Bottom