Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mythos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 2

Count_M sanoi:
Olen samaa mieltä siitä että Gallardo ei tahdo oikein millään lähteä käsistä (ilman käsijarru apua tietenkin). Muut autot tästä ei kuitenkaan tunnu kärsivän. Porschessa (A-luokka) on hieman samankaltainen tuntuma, mutta auton sentään saa lähteen suhteellisen helpostikin.

Molemmat nelivetoja!!! Anyone???
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Olen kyllä autopelifani mutta alkaa tuntua että eipä kauppoja tuon Forza2:n kanssa tule :(
Ensivaikutelmana äänet oli vaimeat surinat, grafikka tosiaan pikkasen kökköä. Tässä joudun ihan myöntämään vaikka olenkin aina 60fps perään niin kyllä PGR3:n 30fps "oikean" motion blurin kanssa tuntuu paremmalta kuin tämä.. noin niinkuin näkymän puolesta.

Ja sitten se ajotuntuma.. öö,sitä ei pahemmin ole, ei tuossa pikaisessa kokeilussa saanut kuvista ja äänestä sitä feedbackkiä mitä auton ohjastamiseen olisi tarvinnut. Tavallaan noin suht realistisesti liipasimen syvyyden mukaan toimiva jarru & kaasu asento on realismia mutta ei se vaan toimi padillä & tällä visuaalisella/audio takaisin kytkentä menetelmällä. Realimaailmassa tätä feedbackkiä tulee niin monesta tuutista että ajaja "tuntee" auton ns. päästä varpaisiin. Nyt sitä on feedbackkiä on suunnilleen ohjaimen löysän liipasin jousen verran.. ruudulta/äänistä ei näytä tässä pelissä apua kauheesti olevan.

Tämän takia pelaaminen tuntui yhtä hauskalta kuin flässipelien joissa hiiren kursoria liikutetaan vakaalla kädellä ahtaassa sokkelossa välttäen seiniin törmäämistä :)

Noh, katsotaan nyt kuitenkin vielä että saako tuohon tuntumaa seuraavilla testikerroilla :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kummallista kun kaikki täällä itkevät jonkun demon takia, että koko peli on perseestä jos ei saada karkkimarkkia kuvaruutuun.
Simulaatioksi Forza2 voidaan sanoa, jos lukuisat vuoden ovat PS-fanipojat kutsuneet GT-sarjaa ultimate hypersuper simulaatioksi.
Jos ei peli grafiikoiltaan tyydytä teitä niin ei voi kun nostaa kädet pystyyn. Grafiikka minulle on ihan toisarvoinen asia Forza2:ssa. Pelasin, nautin ja tulen 100 varmasti ostamaan heti kun tulee kauppoihin. Itkupillit ja muut valittajat menkää GT:HD-kerhoon tai pelatkaa niitä simulaatioita PC:llä.
P.S Jogi hanki ratti.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Weldomite sanoi:
Itkupillit ja muut valittajat menkää GT:HD-kerhoon tai pelatkaa niitä simulaatioita PC:llä.
P.S Jogi hanki ratti.

Kai sitänyt pelistä krittiiäkin saa antaa, ei luulisi vähentävän sinun pelikokemusta..

Ratti on jo mutta maailman tuetuin Logitec force feedback joka toimii mainiosti PC:ssä että PS2:ssa ei ole mikkisoftan mieleen niin saapi jäädä, ei ole uuden ostaminen hintansa väärtti..
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Hartsa sanoi:
Kaikki jolpit vois sitten muistaa että tämä on vain DEMO.Älkää nyt vedelkö viimeisiä johtopäätöksiä tämän perusteella.
Olihan ekankin Forzan demo aikamoista kuraa,kun vertasi koko peliin.

Kannattaa tosin muistaa, että tällä kertaa demo on raapaistu melkolailla valmiista buildista. Forza 2 on ns. kullassa eli se on toimitettu Microsoftin sertifioitavaksi ja monistettavaksi. Peliä ei voida parantaa demosta saadun palautteen perusteella, ellei parannuksia tehdä ladattavalla päivityspaketilla.

Toinen asia on Microsoftin ratti. Vaikka se on kohtuullinen peruspyörä, ei sillä ole mitään jakoa Momo Forcea ja Driving Force Prota vastaan. Omalla kohdallani sen tuntumaa heikentää myös olohuonekalusteisiin mitoitettu suunnittelu, sillä ratti nousee työpöytäkäytössä liian ylös ja polkimet ovat työtuoliin nähden liian pystyssä. Jarrupoljin kaipaisi myös reilusti lisää vastusta, koska nyt jarruttaminen on itse asiassa epätarkempaa ratilla kuin pädillä. Liekö sitten tottumiskysymys.

Joka tapauksessa demo itsessään on varsin vakuuttava näyte tulevasta. Peli ei enää yllätä edeltäjänsä tavoin, mutta siitä on pitkä matka keskinkertaisuuteen. Ajaminen nimittäin viihdyttää, inspiroi ja jännittää. Jos jotain kaipaisin, niin lähinnä korin liikkeet saisivat olla hieman korostetumpia, kun G-voimia kuitenkin lasketaan herkeämättä.

Vaikka sama jäykkyys oli nähtävissä jo ensimmäisessä Forzassa, silti se oli monellakin tapaa hauskempi peli kuin paikalleen juuttunut Gran Turismo. Kyse ei ole pelkästä valokuvantarkasta autoilusta, vaan Forzan arvostelumenestys perustuu nimenomaan viihdyttävän ajotuntuman, kilpailuhenkisyyden ja kattavien erikoisominaisuuksien yhdistelmään. Siinä missä muut GT:n haastajat yrittivät olla kuin GT, Forza loi heti oman, erilaisen identiteettinsä. Autopeli on vahvoilla, kun se tuo lajityyppiin jotain uutta, antaa pelaajan toteuttaa omia autounelmiaan ja silti nostaa ajotaidon kovan kaluston edelle.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Eilen kerkesin demoa kokeilemaan ja täytyy sanoa, että aivan mahtava peli!

Ensinnäkin ne ajoavut kannattaa tosiaan ottaa kokonaan pois, abs voi olla jos tykkää.
Toisekseen kannattaa ajaa sillä ratilla. Itse ajoin useamman tunnin ratilla ja yhden kisan padilla. Ratilla autoon oli koko ajan tuntuma ja auton halinta oli mahdollista sladissa ja ratti todella toimi paljon paremmin kuin pgr3:ssa.

Padilla ajaessa auto eteni jokatapauksessa ilman ajoapujakin tylsän junamaisesti ja koko fiilis ajamisen ilosta hävisi.

Annoinpa isänikin kokeilla Saleenilla ajoa ja kyllä oli hauskaa hänelläkin.
Äänistä sen verran, että kannattaa yleisön ääniä vähentää ja musiikki kokonaan pois, vastaavasti moottorin äänet tappiin. Varsinkin saleenissa ja dodge viperissa oli aivan mahtavat äänet ja hakkasi 100-0 aikaisempien autopelien äänet. Äänissä todella oli munaa ja muista autopeleistä poiketen varsinkin saleenilla piti subi mahtavaa ääntä. Äänentoistossa luotin luxmaniin ja yamahaan. (5.1)

Grafiikka oli ainakin hd töllöllä erittäin kaunista. Ja peli pyöri silkin pehmeästi. Todella upeaa pyörittää autoa sladissa kun ruudunpäivitys oli 60fps. Ero esim. pgr kolmoseen on suuri. Vauhdintuntua ei niin paljoa ole mutta tätä olikin jo aikaisemmin kommentoitu.
Seinään ajettaessa auto reagoi erittäin aidon oloisesti verrattuna gt nelosen järkyttävään mallinnnukseen.

Kaiken kaikkiaan omalla kohdallani pitkä odotus ei ollut turhaa, ja kyllä kyseessä on Next genin messiasautopeli.
Nimimerkillä gt kolmen ja nelosen kokenut.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Nyt alkaa olla kivaa :) Mitä enemmän tuohon ajopuoleen pääsee sisään, sitä enemmän nuo viat alkavat menettää merkitystään. TVR on ehdoton suosikki, meinaan haastetta piisaa. Uusi kärkiaika kyseisellä autolla 1.00.xx. Ärsyttää jopa :D

Tuppaavat aliohjautumaan nuo autot melkoisesti, erityisesti tuossa ekassa mutkassa puskee aivan liikaa omaan makuun. TVR:llä saa homman hoidettua runttaamalla kaasun pohjaan, jolloin perä irtoaa, mutta muuten mennään hissutellen tai sitten ulkokaarteen kautta. Tahtoo päästä säätämään! :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Mutta miksei noista auton peräosassa olevista suuttimista tule mitään??? :confused:
Lievätkö autot sähkökäyttöisiä, vai onko putket kenties vedetty ohjaamoon?
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

harvemmin ne mustaa savua puskee putkista :D paitsi tietenkin mäkläärenilta on sitä totuttu näkemään formuloissa. Jos telkkarista kisaa katsoo niin harvemmin sieltä näkyy pakokaasuja? ainaakaan ite en ole huomannut
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Paolo sanoi:
Mutta miksei noista auton peräosassa olevista suuttimista tule mitään??? :confused:
Lievätkö autot sähkökäyttöisiä, vai onko putket kenties vedetty ohjaamoon?

:eek: :D :D Päivän ehdottomasti paras!!! :D


Jätän kommentoinnin tähän ja palaan asiaan parin kuukauden päästä.
Ne ketä kiinnostaa tai kenellä on asiaa laittakaa YV tai lisätkää m00se79 LIVE-listalle.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Pibe sanoi:
Ihmetyttää, että pelissä ei voi slaidailla kunnolla ja mutkasta ulos kiihdyttäessä vaikkapa lamborghini gallardolla ei renkaat lähde sutimaan vaikka kuinka yrittäisi. Jarrut tiskiin, auton kääntäminen, pieni vaihde silmään ---> auto menee kuin raiteilla.

Testailin Gallardoa ratila ja pädillä. Kummallakin auton saa irtoamaan tiestä, mutta ilman temppuja mutkat on helppo ajaa siististi optimaalisella pidolla. Pidon menetys vaatii normiajoa korkeampia kierroksia. En osaa sanoa, miten todenmukaista se on, mutta Gallardon suunnittelussa on kyllä tavoiteltu hyvää ajettavuutta. Mutkissa auto on suunniteltu jopa hieman aliohjaamaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Cyrus1 sanoi:
Se oli muuten ihan älytöntä kuraa, kun vertasi koko peliin. Siksi tästäkään ei vielä voi lopullisia johtopäätöksiä vedellä. Ja tietäähän jo esim. sen varmasti, että demossa ei damaget vaikuta muuta kuin kosmeettisesti, lopullisessa ne vaikuttaa suoraan ajoon.

Edit: Prkl, piti se muutama kiekka mennä ajamaan. 50,33 on nyt aika, edelleen Saleen autona.

Kokeilin ajaa hyvää aikaa itelleni tolla samalla autolla ja absi pois päältä, mutta en saanut kuin 54 ajan... Oli kyl tol autol ihan hyvä vauhdin tunne ja sit oli makeeta kun pelasin viel konepelti kuvakulmasta, niin ajaminen tuntu helpommalta.:)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ihme jannuja kun eivät saa tehokkaita rasseja sutimaan. Minulla on jopa tuo "tehoton" M3 E36 lähtenyt tahattomasti useasti sivuluisuun, ja tarvittaessa jopa sekin suttaa melkoisen makeasti jos haluaa hieman revitellä.

Toinen mitä sällit täällä tekee, on vertaa pgr3:een. Eihän näissä peleissä ole muuta samaa kuin jotkut autot. Pgr3 oli aivan onneton arcade kaahailut, tämä on autopeli isolla A:lla. Ja pgr3:n blur motion oli karmeaa katseltavaa, peli olisi ollut paljon nätimpi jos se olisi jätetty kokonaan pois. Oksettaa tuollainen blur motion efekti.

Katsokaas noita telemetria tietoja. Harvassa vakavassa simussakaan saa muuttujia noin tarkasti esille, puhumattakaan mistä ne muuttujat tulee. Renkaidenkin lämpöjä mittaillaan kuin papyroksen nascarissa konsanaan. :p
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Snydenthur sanoi:
Huh, kerrankin demo säästi ees hieman rahaa. Tosin, ratti ja polkimet jää aika orvoiksi, kunnes tulee joku autosimulaatio.

Ajomallinnus oli lievästi sanottuna syvältä ilman ajoapuja. Ajoapujen kera tuntuu sentään edes kevyeltä simulta.

AI näkyy olevan edelleen aika lapsenkengissä. Vastustajat eivät tiedä juuri mitään pelaajan olinpaikasta ja siksi ajavatkin perään aina, kun mahdollista. Ja tokihan miinusaikaa tulee mulle, kun muhun törmätään.

Noh, pistetään nyt silti parhaat ajat ilman ajoapuja: ratilla 58.xx ja pädillä 55.xx, jos nyt muistan oikein. Ja autona tais olla saleen.

Ei paha, mutta vedän tämän kommentin perusteella esiin sen asian, että taidat olla paska kuski, etkä tiedä mitään autolla ajamisesta. Ainakin noiden sun aikojen perusteilla, huhhuh..


Edit: Niin ja sitten valitetaan, että vastustajat vetävät kylkeen. No tottakai ne vetää sua päin jos ahnaasti tunget ohitse tai vierelle!

Edit2: nothing oot kyllä oikeassa, mutta sanon vaan herralle miten asia on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ei varmaan tarvi jokaista negatiivista kommenttia ottaa henkilökohtaisena loukkauksena. Antakaa kaikkien vaan kertoa mielipiteensä ja asiasta kiinnostuneet osannevat tehdä päätelmänsä keskustelun perusteella...
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Puolisen tuntia ajelin ja parani vajaalla kymmenyksellä, 50.248. Ei hemmetti, nyt tuosta 50 sekan alituksesta tuli kai sellainen pakkomielle ettei demoa voi jättää rauhaan ennen kuin sen saavuttaa. :D Autopeleissä käy aina näin..:(
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kokeilin töissä padilla ilman abseja, hyvin menee. Mutkiin pystyy jarrutamaan hyvin, ainoana erona abs:ään on että jos vetää jarrutuksen liian myöhään ni sitä yleensä panikoidaan ja vedetään coolisti renkaat lukossa ulos ja päin betonia. Sitten kokeilin ratilla. Poljin tuntuisi olevan aivan liian herkkä. Kun painaa poljinta joku 2 cm alas niin renkaat menee lukkoon. Tosin en tiedä oliko autosta vai tottumattomuudesta kiinni, koska kun seuraavaksi kokeilin F430:tä (aluksi Gallardo) tuntui että jarrut pitäisivät huomattavasti paremmin, eivätkä lukkiutuisi niin helposti... Täytyy kokeilla uudemman kerran, että onko syy siinä että ehti tottua, vai siinä että F430 siirtää painon paremmin eteen = enemmän kitkaa etupyörillä.

Eikä tämä tietenkään ole ongelma lopullisessa pelissä kun siinä saa kuitenkin jarrupaineta säätää.

EDIT:
Noni, laitoin boksin päälle ja poljin siinä ajan kuluksi polkimia, totesin että jarrupolkimen maksimiliike on jotain 2 senttiä. Ihmekkös menee lukkoon niin helposti. Pitäis varmaan tunkea sieni tai jotain noiden polkimien taakse että saisi vähän jäykkyyttä lisää. DFP vaan on niin paljon parempi....

EDIT2:
Onkos joku avannut noita polkimia? Että millanen systeemi siellä on. Jos vaikka jotain kumilenkkejä heittäis lisää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

Jukkauuno sanoi:
Ärsyttää.

Nyt kun tuo auto alkaa pysymään vähän paremmin hanskassa, alkaa nuo kilpatoverit ottamaan päähän. Ne eivät tosiaan ota yhtään mitään huomioon. Tulevat mutkissa ihan surutta kylkeen ja suorilla puskevat sen verran perään, että auto spinnaa. Ja todellakin itselle tulee penaltya, kun kilpailija pamauttaa kylkeen..

Minulla ei ole vastustaja pamauttanut yhtä ainuttakaan kertaa perään ja jos on kylkeen pamauttanut se on ollut omaa ahneuttani.

Pojat, ette vain taida tuntea racing-etikettiä/protokollaa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Warra sanoi:
Ja pgr3:n blur motion oli karmeaa katseltavaa, peli olisi ollut paljon nätimpi jos se olisi jätetty kokonaan pois. Oksettaa tuollainen blur motion efekti.

Sie varmaan oksennat kokoajan oikeessa elämässäkin kun sitä motion bluria tulee silmille koko ajan :) Tai TV lähetyksissä tai elokuvissa kun ajetaan autolla kovaa... -> motion blur :)
Olisihan se tietty mahdollista että pelit alkas rendaamaan 1000 kuvaa sekunnissa niin silmät/aivot "tekisi" itse tuon motion blurin mutta oikein tehtynä tuo "pelien motion blur" lisää joka tapauksessa "realistisuutta" pelikuvaan. En ole muissa peleissä törmännyt niin hyvin laskettuun motionbluriin kuin PGR3:ssa

Anyway, se siitä offtopikista, se lähinnä mietityttää että kehittäjät ja pelaajat kehuu tarkkaa fysiikka mallinnusta vaikka se ei minusta pelissä erityisesti näy... onko niin että aletaan hehkuttaa hyvää fysiikkaa kun peli on ns. vaikea? Tämän tyylisen kohtalon koki Richard Burns Rally, mutta kas kummaa, peli sopikin vain niille jotka nauttivat ns. vaikeasta pelattavuudesta, itse en saanut siitä yhtään mitään irti niin padilla kuin ratillakaan.

Olisin toivonut tästä Forzasta enemmän Gran turismo3 & PGR3 & ToCa Racedriver pelien pelattavuutta + ne hienot säätö & customointi mahdollisuudet mitä tähän uuteen forzaan on laitettu. Forza yköstä olen kerran pelannu, ei paha mutta aika tylsä pitkälti samoista "fysikaalisista" syistä kuin mitä tästä 2 demosta alkuunsa jäi mieleen.
 
Ylös Bottom