Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mythos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 2

Jukkauuno sanoi:
Edelleen on vain tuo Golf käytössä. Kohta taitaa tulla toisenkin auton käyttöönotto edessä, meinaan alkaa nuo Golfin kelpuuttavat kisat loppua. En tahtoisi tuota Golfia hyljätä, meinaan kyseinen värkki toimii kuin ihmisen mieli.

Itse ajelin tuossa tänään ekalla autollani elikkäs minilla muutamia noita tehorajoituksella olevia kisoja :) hymy nous kyllä naamalle ku meni ferrarista ohi... mutta tuossa totesin sitten että onhan tuo kumminkin noissa "paremmissa" autoissa tuo hyvä ettei tartte säätää.. minissä jostain syystä aina vaati radan mukaan vähän säätää :(
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Danekky sanoi:
...onhan tuo kumminkin noissa "paremmissa" autoissa tuo hyvä ettei tartte säätää.. minissä jostain syystä aina vaati radan mukaan vähän säätää :(

Sitten täytyy jättää ne paremmat autot hankkimatta, jos niissä ei ole mitään säätämistä ;) Jos ei piruvie muuten, niin pitää virittää ne niin yli, etteivät pysy radalla ilman tolkutonta säätämistä. Muistan kaiholla Forza ykkösestä Dodge Charger -projektiani. Perkeleellisesti ylitehoinen Charger, joka ohjautui kuin ihmisen mieli. Vaati "pientä" säätämistä. Pitääkin alkaa katselemaan autokauppaa, josko kohta saisi Chargerin hankittua...

Jos ei autoa muuten säädä, niin kannattaa nyt ainakin ne vaihteet käydä läpi. Nopeille radoille omat säätönsä ja sykkyräisille omansa. Sykkyräisillä radoilla on eduksi päästä mutkista nopeasti liikkeelle, jolloin kiihtyvyys on arvossaan. Harvoilla radoilla on niin pitkiä suoria, että tolkuttomien huippunopeuksien saavuttaminen olisi mahdollista. Radoilla, jossa pääsee miljoonaa, on vaihteisto syytää säätää sen mukaan. Tuossa vaihteidensäädössä on vielä pirusti opeteltavaa. Nyt menee ihan kokeilemalla.

Nyt automaalausprojektin pariin. Lancia Stratos muuntuu juustoksi. Nam.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

TeRm0z sanoi:
Onkos kellään muulla ollut ongelmia live-peleihin liityttäessä? Online career peleissä tulee aina ikuista valitusta "game session no longer available" yms. paskaa.. Alkaa vähän pelottaa, että onko käynyt "Cod kolmoset" eli nettipeli onnistuttu ryssimään..? Kavereiden keskisiin vääntöihin pääsee kyllä pelailemaan.
Ja kyllä, se kuuluisa NAT on tilassa open ja muissa peleissä ei onkelmia.. :mad:

samaa häikkää täälläkin, joten on nuo live-kaahailut jäänyt kokematta :mad:
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Online career peleissä tulee aina ikuista valitusta "game session no longer available"
Samaa ilmoitusta on tullut mullekin, joskus enemmän, yleensä kuitenkin (onneksi) vain muutamia kertoja illassa. Myös Auction House väittää välillä, ettei huudettavia autoja löydy, ilmeisesti serverit ovat "hieman" tukossa suurten käyttäjäjoukkojen puristuksessa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Jukkauuno sanoi:
Nyt automaalausprojektin pariin. Lancia Stratos muuntuu juustoksi. Nam.
Lancia kuvia odotellessa :D
Haastetta ajoon saa myös kun virittää esim alkupään kisoista voitettavan -69 camaron tappiin ja jättää ajoa parantavat viritykset ja säädöt tekemättä. Sitten vaan sladittelemaan :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Laskuri, tällä kertaa vaihteistolle. En ole ehtinyt vielä kokeilla, mutta löysin tuon juuri. Jos joku viitsisi katsoa, onko tuosta mitään hyötyä muille kuin Hondille ja Acuroille :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Jukkauuno sanoi:
Laskuri, tällä kertaa vaihteistolle. En ole ehtinyt vielä kokeilla, mutta löysin tuon juuri. Jos joku viitsisi katsoa, onko tuosta mitään hyötyä muille kuin Hondille ja Acuroille :)

Enpä oikeen tiedä... Ei sytyttäny oikein.. Toisaalta tuo välityksien viilailu on kuitenkin selkeimmästä päästä muutenkin. Aseta Final Drive sellaiseen kohtaan että ajettavan radan pisimmän suoran päässä ajat auton huippunopeudella. Tohon voi sitten tehdä ratakohtasia viilauksia jos haluu lähteä esim mutkasta tietyillä kierrosluvuilla jne. Pelkällä Final Driven viilauksella pääsee kuitenkin jo aika pitkälle.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Niin kysynpä vielä yhden rattiaiheisen, eli MS:n wheelin ostaneilta niin tuliko teillä paketin mukana jokin oma takuulappu tai vastaava? Vai mahtaako ostokuitti ajaa kyseistä virkaa.

Itse kun ostin ratin jota oli pari tuntia käytetty ja viety takaisin kauppaan. (Ihan uutena myivät ja uuden takuut jne mutta hinnasta vaan sai parikymppiä pois) Mutta eipä tuolta paketista muuta löytynyt kuin manuaali ja joku live-härpäke :)

Aah alkoi 9pv loma töistä, pelittää. :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

m00se sanoi:
Enpä oikeen tiedä... Ei sytyttäny oikein.. Toisaalta tuo välityksien viilailu on kuitenkin selkeimmästä päästä muutenkin. Aseta Final Drive sellaiseen kohtaan että ajettavan radan pisimmän suoran päässä ajat auton huippunopeudella. Tohon voi sitten tehdä ratakohtasia viilauksia jos haluu lähteä esim mutkasta tietyillä kierrosluvuilla jne. Pelkällä Final Driven viilauksella pääsee kuitenkin jo aika pitkälle.
Ykkösvaihde kannattaa säätää sellaiseen kohtaa, että liikkeelle lähtiessä on juuri sen verran vääntöä, että renkaat ehtii hetken ulvahtaa. Ei kuitenkaan sekuntia pidempään. Näin saa lähtöruudusta parhaan pidon -> parhaan vauhdin.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Ykkösvaihde kannattaa säätää sellaiseen kohtaa, että liikkeelle lähtiessä on juuri sen verran vääntöä, että renkaat ehtii hetken ulvahtaa. Ei kuitenkaan sekuntia pidempään. Näin saa lähtöruudusta parhaan pidon -> parhaan vauhdin.
Juuri näin tulee tehtyä eli perävälitystä säätäen ensin huippunopeus kuntoon ja sitten lähtöä varten ykkönen sopivaksi. Liian lyhyt aiheuttaa turhaa sutimista, mutta liian pitkä tiputtaa kierrokset liian alas varsinkin ahdetuissa nelivetovehkeissä. Kokeilemalla löytyy kyllä helposti sopivat välitykset. Varsinkin Live-puolella hyvä lähtö on elintärkeä, itse kun tykkään ajaa lähinnä takavetovehkeillä, niin meinaa muuten jäädä jalkoihin...
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Decap sanoi:
Niin kysynpä vielä yhden rattiaiheisen, eli MS:n wheelin ostaneilta niin tuliko teillä paketin mukana jokin oma takuulappu tai vastaava? Vai mahtaako ostokuitti ajaa kyseistä virkaa.

Itse kun ostin ratin jota oli pari tuntia käytetty ja viety takaisin kauppaan. (Ihan uutena myivät ja uuden takuut jne mutta hinnasta vaan sai parikymppiä pois) Mutta eipä tuolta paketista muuta löytynyt kuin manuaali ja joku live-härpäke :)

Aah alkoi 9pv loma töistä, pelittää. :cool:

Kyllä se käytännössä aina kuitti riittää,myymälöillä on tiedossa tuotteiden takuuajat ja kuitissa näkyy ostopäivä. Mutta suosittelen,ottakaa ne kopiot kuiteistanne,helpottaa teidän elämää ja myyjänkin:)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Tautofonia sanoi:
Ykkösvaihde kannattaa säätää sellaiseen kohtaa, että liikkeelle lähtiessä on juuri sen verran vääntöä, että renkaat ehtii hetken ulvahtaa. Ei kuitenkaan sekuntia pidempään. Näin saa lähtöruudusta parhaan pidon -> parhaan vauhdin.

Suoraan sanoen laiskana paskana :p en oo jaksanu tuota tehä. Kyllä sitä pystyy kaasun käytölläki hallitsemaan ja saa lähtöihin vähän lisäjännää :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

oma "ykkösauto" nissan silvia sudittaa lähdössä sillein sopivasti että perä vähän nakkaa poikittain, mutta ei kuitenkaan siten että lähdössä jäisin kuin korkeintaan yhdelle autolle.

pitäis kai säädellä vähän lootaa ja alustaa, kun vain tohtis :rolleyes:

nuo rivalryt on muuten aika makoisia, kun ei noita enduranceja vielä pääse ajelemaan. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

m00se sanoi:
Suoraan sanoen laiskana paskana :p en oo jaksanu tuota tehä. Kyllä sitä pystyy kaasun käytölläki hallitsemaan ja saa lähtöihin vähän lisäjännää :D

Itse oon suosinu myös tätä kaasun käyttöä. Mitenkäs te ykkösen säätäjät käytätte kaasua? Paljonko annatte kaasua lähdössä prosentteina?

Oon melko varma, että vakiokaasulla vaihdetta säätämällä ei saa niin kovaa kiihtyvyyttä kun kaasua säätämällä. Tää täytyy tosin tänään testata. Oma kiihdytys takatuuppareilla etenee siten, että punasissa valoissa haetaan tommonen 40-60% kaasua (100% on piste jossa kierroslukumittarin punainen alue alkaa) ja tän jälkeen kaasua säätämällä on mahollista saada pito erittäin nopeasti renkaisiin. Kun vinkuminen loppuu niin kaasua lisätään tasaisesti kunnes talla on pohjassa. Tän jälkeen vaihteiden vaihto siten, että kaikki kierrokset käytetään hyödyksi. Optimisuorituksen tekemisessä on vielä ongelmia, mutta takatuuppareilla tää on toiminu pääasiassa varsin hyvin. Autoina on ollu esim. Camaro Z28 (1969) PI700, Corvette Z06 (C6) (2006) PI998 ja Ferrari Enzo PI998.

*EDIT* Toisaalta en osaa vielä hirveän hyvin ajaa (lvl31), joten en tiedä miten hyviä ideoita nää on :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kävin eilen ensimmäistä kertaa testailemassa Live-pelailua joidenkin englantilaisten kanssa. C-luokan kisassa painoin muihin verrattuna alitehoisella autolla parhaimmillaan kakkoseksi, kun muut ajelivat pitkin seiniä. :)

Hauskaa oli.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Tiesittekö muuten erään asian, tuossa viime viikonloppuna ajateltiin kavereiden kanssa että kun kerta on kaksi rattia olemassa niin mikä jottei otettais porukalla kisaa sitten, kamat ja kaikki roudattii kaverin luokse jossa ajateltiin pelailla ja kisailla, viriteltiin siinä ajoasennot ja laitteet kuntoon.

Ongelma ilmeni siinä että x360 ei tue kahta Microsoftin langatonta rattia perusasetuksiltaan, soiteltiin microsoftille että mitäs helvettiä tää nyt oikee on kun ei vehkeet toimi, sieltä tuli sitten sellainen hauska vastaus että joo teiän pitää täältä meiltä tilata semmonen "palikka" millä päivitätte niiden rattien firmwaret. Siinä vaiheessa meinas nauru raikaa. Eli näitäkään ratteja ei ole kunnolla tehty loppuun asti kun pitää jotain "palikoita" tilailla postitse että pääsee samalla boxilla ja kahdella ratilla pelailemaan.

Tätä firmware päivitystähän ei liven kautta voi käsittääkseni julkaista kun sitä ei saa rattiin mitenkään sitten kuitenkaan päivitettyä. Tämä niinsanottu palikka sitten tuossa toissapäivänä saapui kaverille ja tänään pitäisi päästä sitten pelailemaan Forzaa samalla boxilla ja kahdella ratilla. Toivotaan että tälläisiä naurettavia virheitä ei toiste pääsisi tapahtumaan näissä laitteissa :)

EDIT: tämä palikka on siis tälläinen akun näköinen härpäke joka laitetaan ratissa olevaan akkupaikkaan kiinni ja näin ollen ratin pitäisi automaattisesti päivittää firmware.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 2

Kun tässä äsken kokeilin Live-ajoja niin siellä on oikeastaan vaan semmosia kisoja että jos johdat esim. 10 sekuntia ennen seuraavaa, niin muut kääntyy ja tulee vastaa seuraavalla kierroksella yrittäen törmätä suhun:mad: :mad:

Muuten kyllä ihan paras peli:D
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

JuhoMika sanoi:
Kun tässä äsken kokeilin Live-ajoja niin siellä on oikeastaan vaan semmosia kisoja että jos johdat esim. 10 sekuntia ennen seuraavaa, niin muut kääntyy ja tulee vastaa seuraavalla kierroksella yrittäen törmätä suhun:mad: :mad:

Muuten kyllä ihan paras peli:D
Ratkaisuna tähän on olla menemättä sellaisiin huoneisiin, joissa on Collision päällä. Defaultinahan väärään suuntaan ajavat eivät voi törmätä muihin, vaan tämä pitää mahdollistaa optionsista.
 
Vastaus: Forza Motorsport 2

Tautofonia sanoi:
Ratkaisuna tähän on olla menemättä sellaisiin huoneisiin, joissa on Collision päällä. Defaultinahan väärään suuntaan ajavat eivät voi törmätä muihin, vaan tämä pitää mahdollistaa optionsista.

Siis huonona asianahan oli se, että muut tömäten (collision päällä) hidastavat ja tekevät ajamisesta v*ttumaista.
Kun itse järjestän kisat, pidän aina kolarit pois päältä ni ei tule tahallisia kolereita.
 
Ylös Bottom