Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kysytääs tätäkin: kokeilitko kiihdytyskisoja? Lähinnä kiinnostaisi tietää onko niissä mahdollista ottaa varaslähtöä eli onko reaktioajoilla oikeasti merkitystä. Entä onko radan kitka samanlainen kuin normaaliradoilla vai onko pinta "kuminen" kiihdytysratojen tapaan?

Muistan nähneeni yhtenä kilpailuna kiihdytyskisan korkeintaan 700-heppaisille takavetoisille. Voi olla aika vekkulia normaaliasfaltilla ilman luistonestoa...

Kiihdytysajoja kokeiltiin Hakson kanssa. Lähtö on muistaakseni automatisoitu, joten enemmänkin tuossa on kiinni siitä oikeaoppisesta alkukaasutuksesta ja vaihteiden vaihtamisesta. Lähdettiin viivalta samalla Shelby GT500:lla. Minä otin alussa pienen kaulan, mutta Hakson rotiskon manuaalivaihteet vihasivat niin armottomasti, että hän paineli lopussa selkeästi ohi. Minä kiihdyttelin siis neitimäisesti automaatilla, ja molemmilla olivat kaikki muut ajoavut poissa päältä. Nätistihän tuo suti lähdössä.

Uratilassa nuo kiihdytyskilpailut on rajattu hevosvoimien mukaan. Peli ei tosin tyrkyttänyt minulle niitä kertaakaan, mikä taasen johtui varmasti autovalikoimastani ja -valinnoistani. En yksinpelissä tykännyt noilla muskeleilla luisutella. Ratoja on tarjolla eri mittaisia aina kahdeksasosamailista mailiin, jos oikein muistan.

Jos Hakson parempi arvio kiinnostaa, kannattaa käydä lukemassa se Gamereactorista: Forza Motorsport 3 - Gamereactor Suomi
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Omasta tallista löytyy kaikki autot, voin lahjoittaa kun en enää itse niitä tarvitse. Laita vaan viestiä mitä kaaroja tarttet :)
Kiitos, mutta miehen on tehtävä se mikä miehen on tehtävä... Eli kerään ne autot ajamalla tai sitten en ollenkaan. Eipä se kai vaadi kuin kahvia ja istumalihaksia. :)

Ja kiitokset Paaville vastauksesta - tuosta käy hyvin ilmi se kuinka manuaalilla ajaminen taitaa olla se nopeampi vaihtoehto. Kuulemma kytkimen kera vielä nopeampaa, padilla ajaessa vaan vaatii varmaan aikamoista sorminäppäryyttä kun pitää vaihtaa alaspäin ja jarruttaa. Mikä ei tietysti ole ongelma kiihdytyskisoissa.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kuulemma kytkimen kera vielä nopeampaa, padilla ajaessa vaan vaatii varmaan aikamoista sorminäppäryyttä kun pitää vaihtaa alaspäin ja jarruttaa.

Tuo tuli demossa huomattua, että padilla kytkimen käyttö on ainakin alkuun melkoista kikkailua.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Omasta tallista löytyy kaikki autot, voin lahjoittaa kun en enää itse niitä tarvitse. Laita vaan viestiä mitä kaaroja tarttet :)
Tänne kyllä kelpais Japan ja NA regionin unlockattavat autot. :D

Onko joku tosiaan veivannut itse ajamalla kaikki 3 aluetta 50 tasolle? Respect. :eek:

Jotenkin olen skipannut tuon mahiksen palkata kuski. Jessus, mähän pistän sen suhaamaan noita enduranceja kun samalla pelaan Batmania plesellä. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

ei siinä tartte kuin se alotus regioni vetää 50 levulle ja sitten vaan vaihtaa sitä niihin kahteen muuhun.
se levu kyllä pysyy siellä 50:ssä.

nin ja se AI kuskin käyttö vissiin puolitti palkkion joten saa todellakin grindata niitä kisoja.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Alkaa metacriticin arvokin muodostumaan, 94 tällä hetkellä.
Vähän tota uramoodin tylsyttä arvosteltiin niissä arvioissa joita kävin lukasemassa. Ei se kyllä voi olla tylsempi mitä kakkosessa.

Forza 3 Meta
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

ei siinä tartte kuin se alotus regioni vetää 50 levulle ja sitten vaan vaihtaa sitä niihin kahteen muuhun.
se levu kyllä pysyy siellä 50:ssä.

nin ja se AI kuskin käyttö vissiin puolitti palkkion joten saa todellakin grindata niitä kisoja.
Eli sittenhän on vielä toivoa. Pikkaisen iski epätoivoa ajatus, että kaikki regionit 0-50. Joo, kirvestä sietäisi saada noi ylipitkät kisat. 3 kiekkaa vääntöä Hardilla on jo ihan tarpeeksi yhdelle kertaa. 9 kiekkaa ja vetäsee viimeisellä pihalle... silloin mulla ainakin loppuu huumori ja vaihtuu restartissa helpommalle ja vaan ajaa sitten kisan läpi. FM3 toki tuo takaisinpäinkelaus voi noita harmituksia hieman vähentää.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Kiihdytysajoja kokeiltiin Hakson kanssa. Lähtö on muistaakseni automatisoitu, joten enemmänkin tuossa on kiinni siitä oikeaoppisesta alkukaasutuksesta ja vaihteiden vaihtamisesta. Lähdettiin viivalta samalla Shelby GT500:lla. Minä otin alussa pienen kaulan, mutta Hakson rotiskon manuaalivaihteet vihasivat niin armottomasti, että hän paineli lopussa selkeästi ohi. Minä kiihdyttelin siis neitimäisesti automaatilla, ja molemmilla olivat kaikki muut ajoavut poissa päältä. Nätistihän tuo suti lähdössä.

Kootut selitykset. Taisit vain unohtua kattelemaan auringonlaskua. Vai oliko siellä Hamilton taas ratissa? :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

No jos viimeiset kisat puuduttavat vaihtoehtoina on:
1. Ajaa ne
2. Palkata kuski
3. Hankkia iso läjä urheilujuomaa ja pelaa kavereiden kanssa tyyliin kierros per jamppa ja tauolla huolehditaan nestetankkauksesta

Silkkaan rahankeruuseen käytin sijaista pari kertaa pelin läpäisyn jälkeen.
Se mikä on moraalisesti arveluttavaa ja väärin on se, että pelaamalla saatavat krediitit eivät riitä kaikkien autojen hankintaan, vaan pitää veivata samoja kisoja kerta toisensa jälkeen jos haluaa kaikki autot saada. Varsinkin kun itse tuli törsättyä rahaa viriosiin hupipelejä rakentaessa (gt-corolla kaikilla palikoilla jne :D)

Ite hommasin sen sillä tavalla, että myin erilaisilla maalauksilla varustettuja autoja auction housessa. Tosin tuli sitä rahaa vähän kerättyä enemmänkin (tällä hetkellä creditsejä tilillä 70 miljoonaa.) :D
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

En tiedä yhtään näistä rateista ja polkimista, mutta tätä peliä varten pitäs isälle hankkia semmoset. Tietääkö kukaan suht. halpaa ja hyviä vehkeitä? Pitääks olla pöytä vai miten kiinnitys menis? Pitäiskö ne tilata vai saako mistään kaupasta ostettua?

Sori jos tää nyt menee ihan eri aiheeseen. :rolleyes:
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

En tiedä yhtään näistä rateista ja polkimista, mutta tätä peliä varten pitäs isälle hankkia semmoset. Tietääkö kukaan suht. halpaa ja hyviä vehkeitä? Pitääks olla pöytä vai miten kiinnitys menis? Pitäiskö ne tilata vai saako mistään kaupasta ostettua?

Sori jos tää nyt menee ihan eri aiheeseen. :rolleyes:

Varmaan täältä kandee katella.
Mut se MS:n setti on ihan jees eikä ole hinnalla pilattu. Pöytä on must jos tahtoo että ratti pysyy paikallaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Olisi jokunen kysymys lähinnä Hakille ja Paaville (tai kenelle tahansa koko peliä pelanneelle).

1.Onko Maple Leaf Valley saanut uusia layoutteja ja onko vanhoihin tullut muutoksia?
2.Entäpä Sunset Peninsula?
3.Onko se tosiaan niin että peli ehdottaa sinulle kisoja eikä niitä pääse vapaamuotoisesti pelailemaan uraa eteenpäin kuten kakkosessa? Lähinnä tarkoitan että kun kakkosessa on mukavaa hupia viritellä autoja tiettyjä kisoja varten ja myös vähän taktikoida missä järjestyksessä niitä ajaa. (palkintoautojen takia siis)
4.Onko vanhat radat muuttuneet graafisesti paljonkin paremmaksi?

Voi olla että olen lukenut liian kiiressä mutta mielestäni nuo asiat ei selvinnyt noista arvosteluista.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Tietääkö joku, tuleeko 250 GB Forza bundlea tänne pohjolan perukoille tai edes muuta Forza-bundlea? Peli on pakkohankinta ja nimenomaan tuo 250 GB elite kiinnostaisi, saisi sitten molemmat samalla. Alkuperäisellä XO:lla on joulukuussa nelivuotissynttärit, mutta kun sen 20 GB kovoon ei käytännössä enää mahdu kuin yksi peli kerrallaan.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Olisi jokunen kysymys lähinnä Hakille ja Paaville (tai kenelle tahansa koko peliä pelanneelle).

1.Onko Maple Leaf Valley saanut uusia layoutteja ja onko vanhoihin tullut muutoksia?
2.Entäpä Sunset Peninsula?
3.Onko se tosiaan niin että peli ehdottaa sinulle kisoja eikä niitä pääse vapaamuotoisesti pelailemaan uraa eteenpäin kuten kakkosessa? Lähinnä tarkoitan että kun kakkosessa on mukavaa hupia viritellä autoja tiettyjä kisoja varten ja myös vähän taktikoida missä järjestyksessä niitä ajaa. (palkintoautojen takia siis)
4.Onko vanhat radat muuttuneet graafisesti paljonkin paremmaksi?

Voi olla että olen lukenut liian kiiressä mutta mielestäni nuo asiat ei selvinnyt noista arvosteluista.

1. Ei (pitkä, lyhyt + käänteiset)
2. Ei (pitkä, lyhyt, ovaali + käänteiset)
3. Kyllä, mutta ura etenee pelaajan ehdoilla. Autotallin perusteella ehdotetaan kolmea kisaa, jotka on leimattu tyyliin "näe uusia ratoja", "käytä nykyistä autoa", "kokeile uutta autoa". Tiukempaa kilpailujärjestystä edustavat kiinteät mestaruusosakilpailut, joihin auton optimointi on tähdellistä. Forza 3 palkitsee uralla etenemisestä pelaajan suoritusten ja valintojen mukaan. Halutessaan kisoja voi myös ajaa vapaasti kausitilan ulkopuolella. Ei yksinpeli loppujen lopuksi ole niin erilaista kuin kakkosessa. Se on vain rakennettu eri tavalla.
4. Vanhat radat näyttävät melkein samalta kuin ennenkin. Forza 3 tarjoaa paremman kontrastin ja elävämmän valaistuksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Uudet radat ovat selkeästi niitä komeimpia, etenkin nämä espanjalaisvuoristoon sijoittuvat setit ja Fujimi Kaido. Huvittavaa sinänsä, että Ladera Test Circuit, Iberian International ja Camino Viejo sijoittuvat kaikki samaan ympäristöön vaikka ne on listatu erikseen tuolla ratavalikoimassa. Ratojen tyylit tuki hieman vaihtelevat, mutta kuuluupa tarjontaan yksi rinki, joka yhdistää kaikki kolme osakokonaisuutta seitsemän kilometrin radaksi. Sama tilanne on Rally di Positanon ja Amalfi Coastin kohdalla: jäklimmäinen on ensin mainitusta, noin 15 kilometrin tiekokonaisuudesta pätkitty ahdas katurata.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Harmillista kuulla, autoja on satoja mutta ratoja loppupelissä aivan liian vähän :(
Itse en jaksa tahkota samaa rataa kymmeniä ja kymmeniä kertoja muutakuin ihan oikeasti kisasimulaattoreissa ja silloinkin vaan mielellään ratoja joissa on itse ajanut. Saa ihan eri fiiliksen.

Tietenkin aina voi toivoa DLC-ratoja... Oivoi :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

viimeinkin kävin varaamassa. ai että kun polttelee, että pääsis pelaamaan

Eihän Gamestopissa ole tämän kanssa sitä euron tarjousta? Kai se on tuo Limited Ed hommattava, mietin vain miten pääsis halvimmalla.
 
Vastaus: Forza Motorsport 3 [Hype]

Harmillista kuulla, autoja on satoja mutta ratoja loppupelissä aivan liian vähän :(
Itse en jaksa tahkota samaa rataa kymmeniä ja kymmeniä kertoja muutakuin ihan oikeasti kisasimulaattoreissa ja silloinkin vaan mielellään ratoja joissa on itse ajanut. Saa ihan eri fiiliksen.

Tietenkin aina voi toivoa DLC-ratoja... Oivoi :)

Kyllä noita ratoja mielestäni on ihan hyvä määrä sinänsä jo, mutta peliin olisi voitu lisätä enemmänkin uusia ympäristöjä ja muokata vanhoja. Lisäksi seassa on muutamia ympäristöjä, joiden tilalla näkisi mieluusti uusia naamoja. Sebring tai Silverstone eivät kumpikaan ole oikein kuuluneet koskaan suosikkeihin, kun rinnalla huristelee Mugelloa ja Suzukaa.
 
Ylös Bottom