Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ProBale
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 3

Just.. no.. tavallaan ihan järkevää.. Draftaaminen tosin kuuluu ovaaleille siinä missä pyörät autoon. Mieluummin silti näin kai.

Muutama häiritsevä kysymys.. Ensin tuo aika-ajo homma, eli joku kertoili että leaderboardin kautta jne.. juu löysin sieltä time trialin mutta mikäs sen idea on..ei ne ainakaan tuonne kauteen vaikuta kun lähtee kisaamaan niin joutuu aina lähtee viimiseltä paikalta ? Toinen kysymykseni koskee ratti/polkimia, löytyykö jostain jotain säätöä jäykemmäksi, tuntuu että ei saa oikeen tuntumaa.. ja sitten polkimista, kaasu toimii silleen että se on päällä ja pois.. puolessa välissä poljin niin kierrokset täysillä.. ei näin ?

-Jussi

Mikä ratti? Microsoftin oma ratti kyllä vääntää vastaan ihan tarpeeksi, ja tosiaan polkimien ei kuulu toimia noin.Time trialin idea on kisata muiden kanssa ihan puhtaasti aidon taidon ja nopeuden kanssa.. ei setuppia ja kaikille täysin sama auto. Oikeastaan ainut tapa katsoa mitenkä nopea ihan oikeasti on. En minä ainakaan läheskään aina joudu lähtemään viimeiseltä paikalta, useimmiten jostain keskivaiheilta. Olisiko niin että kaikki tuunaa auton aina tappiin ja sen takia joutuu lähtemään perältä? Enpä ole kauheasti tuota itse murehtinut joten en ole kiinnittänyt huomiota miten peli tuon starttipaikan antaa.

Pari ärsytystä pelissä. (vaikka siitä hitosti pidänkin ei tarkoita etteikö ole paljonkin parannettavaa)

-Satunnaiset penaltyt vaikka pysyisi kokoajan radalla.. tosi kiva kun keskellä tietä ajaenkin kierros menee piloille. (nyrressä ja barcelonassa ainakin moista ilmiötä)

Jos kyseessä on tosiaan tuo imu/työntö-avun eliminointi niin tuo on ihan järkevä systeemi. Rataennätyksiä voi tehdä tyhjällä radalla, jolloin tuosta ei ole haittaa (tai apua) ja näin kierrosajat pysyvät vertailukelpoisina.

-Forcet on yleensä hyvät mutta joka kisaan mahtuu pari kolme hetkeä kun se alkaa sekoilemaan.

Itselläni forcet eivät ole sekoilleet (microsoftin wireless racing wheel), mutta renkaiden kuumentuessa ja menettäessä muotoaan jonkun sopivan pitkän ja kovavauhtisen kaarteen jälkeen auto käyttäytyy välillä epätavallisesti. Tuon voi tulkita forcen sekoiluna mutta itse olen kuvitellut sen ihan hienoksi mallintamiseksi :)

Ei kyllä todella ne forcet ihan sekoilevat satunnaisesti (epäjohdonmukaisesti esim. vääntää hetken johonkin outoon suuntaan yms.)

Oikeilla autoilla ja pc/konsoli simuautoilla yli kymmenen vuotta ajaneena kyllä tuollaiset väkisin pistää simmuun. :)

-Rattia ei voi käyttää esim. photomodessa lainkaan kun tattien puuttumista ei ole mitenkään kompensoitu.
Tuo on kyllä nihkeetä. Ja vielä kun ohjaimen vaihtaminen peruskapulaan on tehty niin vaikeaksi. Ensin pitää kirjautua pois ratilta ja sitten kirjautua toisella ohjaimella sisään.

Vielä yksi ärsytys muuten.. Ei yökisailua!!! (tai sitten olen missannut jotain todella pahasti?)
Mitä järkeä on mallintaa Le Mans tajuttoman hienosti ja sitten ei saa ajaa kunnon 24h endurancea..

Aivan tajuttoman hienoa esim rFactorissa kun ajaa vaikka parin tunnin kisan ajannopeutuksella niin että päivä muuttuu pikkuhiljaa yöksi ja takaisin.. Varsinkin kun rCraptorille löytyy aivan tajuttoman hieno versio LeMansista hienoilla yövalaistuksilla.

Itse olisin vaikka uhrannut parikymmentä fpsää tuosta kuudestakymmenestä jos olisi saanut yökisan.
(luonnollisesti yövalaistus vaatii tehoja enempi)

Sori että tulee spammattua tätä threadia mutta kun tämä hiton peli on niin rakastettava ja sitten siinä on kuitenkin pari sellaista minulle isoa puutetta kuitenkin! On se elämä kamalaa!
:p:D

Tuo on kyllä nihkeetä. Ja vielä kun ohjaimen vaihtaminen peruskapulaan on tehty niin vaikeaksi. Ensin pitää kirjautua pois ratilta ja sitten kirjautua toisella ohjaimella sisään.
Tuo taitaa olla ihan boksin oman käyttöjärjestelmän "kankeutta". Samaa vaivaa ja säätämistä on mm. Rock Bandin kohdalla (jos erehtyy käynnistämään esim. uran "väärän soittimen" profiililla tms).

Mutta käykää virallisella Forza 3 -palautafoorumilla antamassa tuosta rattiasiasta palautetta, niin ehkäpä päivitys jossain vaiheessa tuo ratinkäyttäjille täydet kontrollit myös Photo Modessa.

Tuo taitaa olla ihan boksin oman käyttöjärjestelmän "kankeutta". Samaa vaivaa ja säätämistä on mm. Rock Bandin kohdalla (jos erehtyy käynnistämään esim. uran "väärän soittimen" profiililla tms).

Mutta käykää virallisella Forza 3 -palautafoorumilla antamassa tuosta rattiasiasta palautetta, niin ehkäpä päivitys jossain vaiheessa tuo ratinkäyttäjille täydet kontrollit myös Photo Modessa.

Logitechin ratilla voi irroittaa USB-piuhan ja laittaa virrat päälle tavalliseen ohjaimeen, jonka jälkeen kuva on helppo ottaa photo modessa. Lopuksi akku irti ohjaimesta ja ratin piuha takaisin kiinni, jonka jälkeen voi taas jatkaa ajoa. En tiedä onnistuuko sama ms:n ratin kanssa. Saako siitä jotenkin virrat pois?

Kävipä semmoinen kiva bugi tässä, että ajoin kahdella eri autolla samaa rataa. Ensimmäiseksi ajoi A560:n Audilla kierroajan 1.36.20, joka oikeiutti leadersboardilla sijalle 7. Noh vaihdoin alle Ferrarin, joka oli A585 ja ajoin samalla radalla ajan 1.32.30, joka olisi oikeuttanut sijalle 2, mutta peli ei sitten sitä halunnut tallentaa.

Mikä ratti? Microsoftin oma ratti kyllä vääntää vastaan ihan tarpeeksi, ja tosiaan polkimien ei kuulu toimia noin.Time trialin idea on kisata muiden kanssa ihan puhtaasti aidon taidon ja nopeuden kanssa.. ei setuppia ja kaikille täysin sama auto. Oikeastaan ainut tapa katsoa mitenkä nopea ihan oikeasti on. En minä ainakaan läheskään aina joudu lähtemään viimeiseltä paikalta, useimmiten jostain keskivaiheilta. Olisiko niin että kaikki tuunaa auton aina tappiin ja sen takia joutuu lähtemään perältä? Enpä ole kauheasti tuota itse murehtinut joten en ole kiinnittänyt huomiota miten peli tuon starttipaikan antaa.

Siis MITÄ ? Nimenomaan polkimienhan kuuluu toimia juurikin niin, että se vastaa kaasuun oikealla tavalla.. Eli ei kuulu kierroksien todellakaan mennä pohjaan jos kaasua painaa 1/4 osaa ! JA tuolla Time trialilla ei siis ole vaikutusta noihin kausi / ym lähtöpaikkoihin.. vaan ainoastaan katsoitaan muiden internetpelaajien kanssa kuka on nopein, sitä tässä hain takaa..

-Jussi

Siis MITÄ ? Nimenomaan polkimienhan kuuluu toimia juurikin niin, että se vastaa kaasuun oikealla tavalla.. Eli ei kuulu kierroksien todellakaan mennä pohjaan jos kaasua painaa 1/4 osaa ! JA tuolla Time trialilla ei siis ole vaikutusta noihin kausi / ym lähtöpaikkoihin.. vaan ainoastaan katsoitaan muiden internetpelaajien kanssa kuka on nopein, sitä tässä hain takaa..

-Jussi
Kuka nyt ei ymmärrä ketä tässä poljinasiassa?
Tarkoititko että jos vapaalla painaa kaasun puoliväliin, kierrokset nousevat tappiin? Tokihan ne kierrokset nousevat reippaasti jos ei moottorilla kuormaa ole. Polkimella säädellään kaasuläpän asentoa, ei kierroksia. Itse en ainakaan ole huomannut mitään epätoivottavaa poljinten toiminnassa.

Minä ymmärsin että ne pedaalit toimisi vähän niinkuin on/off tyyppisesti hänellä ennemmin kuin analogisesti, mikä ei tietenkään olisi oikein.. ota tuosta sitten selvää mikä lienee todellinen ongelma miehellä.

Katsoppa pollari vaikka deadzonet sieltä kontrolliasetuksista nyt alkajaisiksi. Jos on liikaa deadzonea loppupäässä tms.

Onkos tässä tuo vaikein vaikeustaso yhtään vaikeampi kuin Forza 2:ssa? Nimittäin kakkosessa se oli ihan naurettavan helppo, ilman ajoapujakin aina vähintään 2 sekkaa nopeampi kuin teköäly per kierros. :rolleyes:

Jos auto on tasapuolinen muiden kanssa, niin sanoisin, että ei ole. Helppoa on.

En minä ainakaan läheskään aina joudu lähtemään viimeiseltä paikalta, useimmiten jostain keskivaiheilta. Olisiko niin että kaikki tuunaa auton aina tappiin ja sen takia joutuu lähtemään perältä? Enpä ole kauheasti tuota itse murehtinut joten en ole kiinnittänyt huomiota miten peli tuon starttipaikan antaa.

Tuo peli tuntuu antavan lähtöpaikan ajajan tason mukaan. Alussa olet tasolla 0 ja aloitat viimeisenä, mutta kun tasoja kertyy, niin pääset eteenpäin lähtöruudukossa. Ainakin noin minä olen tuon käsittänyt. Tuo on mielestäni kyllä hölmö systeemi, koska nyt ensimmäiset kisat, joissa pitää ajaa se kolmekierrosta kilometrin radalla ovat vaikeampia, koska aikaa ohittaa muita ei pahemmin ole. Eikös pelin kuitenkin pitäisi vaikeutua loppua kohden eikä helpottua?

Kyllä se taitaa olla niin kuin DP tuossa jo epäili, että auton PI vaikuttaa lähtöruutuun.
Jos autosi PI on korkein joudut lähtemään takarivistä. Jos taas PI on huonompi kuin kaikilla muilla, lähdet eturivistä.

Kiitos Peck4:lle design-kökötykseni ostamisesta :D

Minä ymmärsin että ne pedaalit toimisi vähän niinkuin on/off tyyppisesti hänellä ennemmin kuin analogisesti, mikä ei tietenkään olisi oikein.. ota tuosta sitten selvää mikä lienee todellinen ongelma miehellä.

Katsoppa pollari vaikka deadzonet sieltä kontrolliasetuksista nyt alkajaisiksi. Jos on liikaa deadzonea loppupäässä tms.

Miehellä on juurikin tämä ongelma !

Kyllä se taitaa olla niin kuin DP tuossa jo epäili, että auton PI vaikuttaa lähtöruutuun.
Jos autosi PI on korkein joudut lähtemään takarivistä. Jos taas PI on huonompi kuin kaikilla muilla, lähdet eturivistä.

Kiitos Peck4:lle design-kökötykseni ostamisesta :D

eipä mitään :D 10G silmissä itsekin ton ostamista monelle ehdotin :o

Logitechin ratilla voi irroittaa USB-piuhan ja laittaa virrat päälle tavalliseen ohjaimeen, jonka jälkeen kuva on helppo ottaa photo modessa. Lopuksi akku irti ohjaimesta ja ratin piuha takaisin kiinni, jonka jälkeen voi taas jatkaa ajoa. En tiedä onnistuuko sama ms:n ratin kanssa. Saako siitä jotenkin virrat pois?

Kyllähän toi MS:n ratillakin onnistuu. Senku vaa sammuttaa ratin ja sit laittaa ohjaimen päälle ja sit taa sammuuttaa ohjaimen ja laittaa ratin takas päälle ku ei enää ohjainta tarvii. Ainakin itellä toimii, et pitäs kyl muillakii..

Eri mieltä - ekoissa kisoissa F199-luokan autolla joutui lähtemään 8. paikalta F-luokan kisassa, mutta nyt about tasolla 15 pääsee A-luokan kisassa A600-luokan autolla lähtemään paikalta 6. Eli kyllä se on se driver level joka näyttää vaikuttavan lähtöruutuun. Nurinkurista sinänsä.

Ja mä olen joutunut 99% ajasta lähtemään takarivistä, nyt taitaa olla level 17.

Ylös Bottom