Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

Vastaus: Forza Motorsport

IGN GT4 vs. Forza Preview

Lyhyesti:
GT4
+ Tekstuurit, taustat & autojen grafiikat
+ Autojen & ratojen määrä
+ Tietää mitä saa
+ Helppo aloituskynnys (ainakin aikaisemmissa sarjan peleissä ollut)

Forza
+ Realismi, simumaisempi kuin GT-sarja / - Voi olla aika vaikea vaikka ajoavut päällä, IL-2 Strumovik pyörillä? :rolleyes:
+ Vauriomallinnus
+ Täysin kustomoitavat autot
+/- Online, itse suosin Offline pelaamista.
+ Ei catch-uppia

Kummatkin tulee varmasti olemaan loistavia pelejä. Kevät menee autoillessa. Ensiksi Arcadeillaan GT4:n kanssa ja sitten isketään iso vaihde silmään. :D
 
Vastaus: Forza Motorsport

tsinivuo sanoi:
IGN GT4 vs. Forza Preview Forza
+ Realismi, simumaisempi kuin GT-sarja / - Voi olla aika vaikea vaikka ajoavut päällä, IL-2 Strumovik pyörillä? :rolleyes:

Minusta Forza on demon perusteella hyvinkin "helppo" ajoavuilla, sillä mutkat voi ottaa rämäpäisesti rallihengessä. Ajaminen ei ole vaikeaa ilman apujakaan, tosin nopeimpien autojen (yli-)herkkyys voi käydä hermoille. Kyse on lähinnä siitä, malttaako hyödyntää liipaisimien eri asentoja. Autopelien Sturmovikiksi en Forzaa nimittäisi.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Hakkiz sanoi:
Minusta Forza on demon perusteella hyvinkin "helppo" ajoavuilla, sillä mutkat voi ottaa rämäpäisesti rallihengessä. Ajaminen ei ole vaikeaa ilman apujakaan, tosin nopeimpien autojen (yli-)herkkyys voi käydä hermoille. Kyse on lähinnä siitä, malttaako hyödyntää liipaisimien eri asentoja. Autopelien Sturmovikiksi en Forzaa nimittäisi.
Sitä varten laitoinkin jo :rolleyes: hymiön. GTR varmasti tulee olemaan vielä paljon simumaisempi, jos siis valmis peli tulee muistuttamaan yhtään PC:llä nähtyä demoa.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Jotenkin jäi vielä hieman odottava olo tuon demon jälkeen... Mutta ehkä se on kun hyppää suoraan vaan ajamaan ja vain neljä vastustajaa jne...

Toivottavasti toi modaus menee paljon syvemmälle kuin pelkät korisarjat / teippaukset. Eli siis tuntuu että jos se on vain joku vaihteenvälitys, rengasvalinta ja vaikkapa hard/medium/soft alusta niin ei tuo ole niin hyvä kuin mitä hehkutuksen jälkeen odotti...
 
Vastaus: Forza Motorsport

Olen kuullut että demo on vasta 65% valmiista pelistä, ja eräs microsoftin työntekiäksi ainakin itsensä esittänyt live pelaaja, sanoi pelanneensa paljon valmiimpaa versiota, ja sanoi sen olevan huomattavasti parempi kuin tuo lehden mukana tullut "raakile"
 
Vastaus: Forza Motorsport

Eilen oli Playssa ennakko. Ihan kivan näköinen peli oli. Kehujakin annettiin runsain mitoin....
 
Vastaus: Forza Motorsport

eskobar sanoi:
Eilen oli Playssa ennakko. Ihan kivan näköinen peli oli. Kehujakin annettiin runsain mitoin....

omasta mielestäni se taas näytti varsin ankealta, autot näyttää muovisilta kuten pgr2:ssa jne.
 
Vastaus: Forza Motorsport

pelle sanoi:
omasta mielestäni se taas näytti varsin ankealta, autot näyttää muovisilta kuten pgr2:ssa jne.

Autot kyllä näyttävät metallisemmilta kuin PGR2:ssa, koska niihin piirtyy sumeiden valoläiskien sijaan voimakkaita hot-spotteja. Varsinkin mustien autojen kohdalla ero korostuu. Forzan ongelma on lähinnä se, että yleisvalaistus ja väripaletti ovat tietokonemaisia ja kliinisiä kuten PGR2:ssa. Valon ja varjon kontrasti on huomattavasti pienempi kuin GT4:ssä. Tämä näkyy myös Tokion yökuvissa, jotka ovat varimaailmaltaan lähinnä harmaita. Lisäksi varjostus on yliterävää, mikä saa pelin näyttämään paikoin jopa hieman cell-shade-grafiikalla piirretyltä.
 
Vastaus: Forza Motorsport

Vuoristoratakuvia etusivulla. :cool: OK, muttei niin hyviä kuin voisi toivoa. :(
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

Lukekaa vaikka Tiltin ennakko:

"Xboxilta puuttuu oma Gran Turismo, ja Microsoft toivoo tilanteen korjaantuvan Forza Motorsportilla, joka paljastettiin viime vuoden E3-messuilla. Toimituksemme on testannut peliä useassa kehitysvaiheessa ja nyt se vaikuttaa niin valmiilta, että on aika tehdä ennakko.

Kuten odottaa saattaa, valittavana on satoja eri autoja lisensseineen, ja realismiin on pyritty oikein tosissaan. Gran Turismot eivät kuitenkaan mitään varsinaisia simulaattoreja ole, vaikka mainoslauseissa muuta väitetäänkin. Forza Motorsport on selkeästi realistisempi, ja pelissä on vauriomallinnus, toisin kuin kilpailijassaan. Autoja voi myös muokata erittäin monipuolisesti, mikä onkin etu pelatessa Xbox Livessä, sillä näin autot erottuvat hyvin toisistaan. Kaiken kaikkiaan Forza Motorsportissa on selkeästi potentiaalia, vaikka näyttävällä grafiikalla se ei juhli. Toki näin realistinen, kuivahko simulaatio, ei kaikkia kiinnosta, mutta lajityypin ystäville pitäisi olla luvassa todellista autourheilun huumaa. Peli ilmestyy huhtikuun lopussa."

eli:

Forza on simulaatio, Turismo on tuttua arcade kaahailua! Olen pelannut molempien demoversioita, ja ihan älytöntä kusetusta Sonylta nimittää peliään "the real driving simulator" Pelissä voi vieläkin vetää kolmeasataa seinään, ja matka jatkuu. Verkkopeliäkään ei löydy, ja Ferrari sekä Lamborghini puuttuvat. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

xboxrulez! sanoi:
Pelissä voi vieläkin vetää kolmeasataa seinään, ja matka jatkuu. --ja Ferrari sekä Lamborghini puuttuvat. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!

Aivan kuten Forzassakin. Ja kuinkahan monta sataa autoa Forzasta puuttuu. :rolleyes:
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

Hakkiz sanoi:
Aivan kuten Forzassakin. Ja kuinkahan monta sataa autoa Forzasta puuttuu. :rolleyes:

Forza Demossa ei ollut vauriomallinnusta valmiina, joten ei voida tietää minkälainen siitä tulee. Vai mitä? :D Ilmeisesti joidenkin mielestä mmärä korvaa laadun ja tuhat autoa on tärkeämpää kuin itse peli. Mitä tekee Gran Turismolla jossa on joku kuplavolkkari ja ziljoona muuta autoa, jos itse peli on muuten hyvin köyhä?Itse luotan kyllä Tiltin ammattiarvostelijoihin, jossa suoraan todetaan että Forza vie voiton 6-0, jo pelkän ennakon perusteella.
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

xboxrulez! sanoi:
Forza Demossa ei ollut vauriomallinnusta valmiina, joten ei voida tietää minkälainen siitä tulee. Vai mitä? :D Ilmeisesti joidenkin mielestä mmärä korvaa laadun ja tuhat autoa on tärkeämpää kuin itse peli. Mitä tekee Gran Turismolla jossa on joku kuplavolkkari ja ziljoona muuta autoa, jos itse peli on muuten hyvin köyhä?Itse luotan kyllä Tiltin ammattiarvostelijoihin, jossa suoraan todetaan että Forza vie voiton 6-0, jo pelkän ennakon perusteella.

Sen verran Forzasta tiedän, että kori ei missään tilanteessa vaurioidu. Käytännössä vahinkomalli ei siis ole sen kummempi kuin demossa: autoa ei voi rikkoa keskeytyskuntoon. Autoa ei voi myöskään kaataa, vaikka mitä tekisi.

Laatu ja määrä kuuluvat molemmat Gran Turismo 4:ään. Peli on myös laaja ja monipuolinen, joten köyhäksi en sitä nimittäisi. Kuplaa kovemman luokan kiitureitakin on mukana, ja vauhtia piisaa enemmän kuin Forzassa (osittain jo siitä syystä, että GT4 on ruudunpäivitykseltään tuplasti sulavampi kuin Forza).

Forza lienee jonkin verran realistisempi ajomalliltaan kuin Gran Turismo 4, mutta toisaalta Xboxille ei ole yhtä hyvää rattiohjainta kuin PS2:lle. Arcadea ei Turismokaan ole, sillä sen ajomalli on uskottava ja ennen muuta miellyttävä.

Ammattiarvostelijatkin ovat vain ihmisiä. Kaikki, mitä ihminen suoltaa, on subjektiivista. Yleispätevästi kukaan ei voi tuomita Forzaa paremmaksi tai huonommaksi kuin GT4.

Jos haluat väitellä pelien paremmuudesta, suuntaa tänne: http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=25937

PS. Tiltissäkään ei missään vaiheessa sanota, että Forza on Turismoa parempi pelinä. Lue tarkasti, tulkitse oikein.
 
Vastaus: Forza Motorsport

mä oon pelannu ton xbox versioo(demo) ja se mahtava ehkä ostan sen : :cool:
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

xboxrulez! sanoi:
Ilmeisesti joidenkin mielestä mmärä korvaa laadun ja tuhat autoa on tärkeämpää kuin itse peli. Mitä tekee Gran Turismolla jossa on joku kuplavolkkari ja ziljoona muuta autoa, jos itse peli on muuten hyvin köyhä?

Ihan nyt asiallinen vastaus: GT4:ssä on eksoottisia autoja (Kupla, Ford T jne.) siksi että sen yhtenä tarkoituksena on opettaa autoilun historiaa... En itse ollut kuullukkaan JGTC autoista tai vaikkapa Shelby Cobrasta ennen kuin GT3:sta pelasin.

Ja jatketaan asiallisella kymysyksellä: Mitenkäs kierrosajat Forza VS. Todellisuus menee? GT4:ssä tietyillä renkailla (oliko R3 tai joku muu) saa todella lähelle oikeaa aikaa, miten on Forzassa? PGR2:ssa muuten saa ajeltua TVR Speed 12:lla 6 min aikoja 'Ringillä, ja ennätyshän on 6,11,XXX. :rolleyes:

Ja lisää kymysyksiä, löytyykö bensankuluminen, putkeen iskeminen, peruutusvalo, yön ja päivän vaihteleminen, 24h tai lyhyempiä kestävyyskisoja? :confused:

Eräänlainen vauriomallinnus löytyy, mutta kaatoa ei, saanko kysyä miksi? :confused:

Näin muuten kuvia Enthusia pelistä ja näytti aika lupaavalta, tietääkö kukaan mille alustoille on tulossa?
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

[Ja jatketaan asiallisella kymysyksellä: Mitenkäs kierrosajat Forza VS. Todellisuus menee? GT4:ssä tietyillä renkailla (oliko R3 tai joku muu) saa todella lähelle oikeaa aikaa, miten on Forzassa? PGR2:ssa muuten saa ajeltua TVR Speed 12:lla 6 min aikoja 'Ringillä, ja ennätyshän on 6,11,XXX. :rolleyes:

Miten pgr2 liitty tähän yhtään mitenkään?

Näin muuten kuvia Enthusia pelistä ja näytti aika lupaavalta, tietääkö kukaan mille alustoille on tulossa?

Katsopa vaikka pelin kotisivuilta. ;)
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

xboxrulez! sanoi:
Miten pgr2 liitty tähän yhtään mitenkään?

Mietippä sitä niin aikas kuluu. :p

No ei, se liittyy siten että se on harvoja pelejä jotka sisältää Nürburgring Nordschleifen. Ja tuo aika mainittiin vertailuna GTPlanetilla kun mietittiin että kuinka realistinen on Sauber Mercedes C9:llä ajettu 5.30 min aika on. Ennätys on tehty Porschen Le Mans autolla joka on 6 vuotta vanhempi kun C9. C9:llä taasen ei ole ajettu koskaan 'Ringiä joten vertailua on paha tehdä.
 
Vastaus: Forza Motorsport - Gran Turismon tappaja!

DeltaS4 sanoi:
Mietippä sitä niin aikas kuluu. :p

Tietääkseni thredin aihe on Forza, eikä pgr2, joka on aivan eri peli. Opettele lukemaan. Tietääkseni pgr ei koskaan ole edes yrittänyt olla simulaatio, puhdasta arcadea. Eli se niistä kierrosajoista.
 
Ylös Bottom