Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

Onko sulla pois Stability ja Traction control ?
Joo, stability control ja traction control on pois päältä.
Ite olen myös ottanut kaiken pois aidoimman kokemuksen saavuttamiseksi ratilla ja polkimilla. On kyllä erittäin haastavaa näin alottelijana mutta mietin että kannattaisiko ottaa käyttöön joitain assisteja vai opetella vaan suosiolla ilman mitään assisteja...
ABS on näistä se jonka jättäisin päälle. Se on vähän turhan herkkä tässä, kun on pois päältä. Menee tosi helposti renkaat lukkoon. Sitten tietysti sc ja tc, niin niille on myös Sport asetus, joka on vähän helpompi kuin että ottaisi ne kokonaan pois päältä. Kokeile millä tuntuu mukavimmalta ajaa. Noitahan on aika nopea vaihdella vaikka autokohtaisesti. Esim ajelee alkuun jollain tehottomilla autoilla ilman sc ja tc, ja sitten kun alla on tehokasta kisa-autoa, niin vaihtaa nuo vaikka sportille.
 
Joo, stability control ja traction control on pois päältä.

ABS on näistä se jonka jättäisin päälle. Se on vähän turhan herkkä tässä, kun on pois päältä. Menee tosi helposti renkaat lukkoon. Sitten tietysti sc ja tc, niin niille on myös Sport asetus, joka on vähän helpompi kuin että ottaisi ne kokonaan pois päältä. Kokeile millä tuntuu mukavimmalta ajaa. Noitahan on aika nopea vaihdella vaikka autokohtaisesti. Esim ajelee alkuun jollain tehottomilla autoilla ilman sc ja tc, ja sitten kun alla on tehokasta kisa-autoa, niin vaihtaa nuo vaikka sportille.
Ajelin tuossa Bmw M3 ilman mitään assisteja 10h ajan ja äskettäin kun koitin Sc ja Tc päällä tuntui kun olisi junan raiteilla vetänyt :D

Täytyypä kokeilla tuota pelkkää ABS päällä settingiä ja katsoa miltä tuntuu.
 
Nykyään autoissa on realismia, että on luistonesto sun muut käytössä.
Tämähän riippuu vähän autosta ja siitä minkä sarjan kisaa ajetaan. Mutta joo, esim. GT3 luokan autoissa taitaa olla luistonesto. Mutta löytyykö sitten taas luistonesto jostain 80-luvun vanhasta sportista?

Tässä kun on ajellut, niin olen yksinpelin puolelle vaihdellut autokohtaisesti vaihdekepin ja viiksivaihteiden kuin myös kytkimen käytön välillä. Tuo mukavasti autentisuutta kun vanhemmalla rassilla pitää veivata keppivaihteilla ja käyttää kytkintä. :) Pirun hauskaa puuhaa. Autot on eläväisiä ja huomaa selkeitä eroja autojen välillä, kuin myös siinä kun iskee päivitysosaa kiinni. Sillä voi pelastaa tai tuhota auton ajettavuuden. :D

Nettikisoissa laitan tosiaan ABS:n aina päälle. Siinä antaa muuten jarrutuksissa aivan liikaa tasoitusta.
 
Tämähän riippuu vähän autosta ja siitä minkä sarjan kisaa ajetaan. Mutta joo, esim. GT3 luokan autoissa taitaa olla luistonesto. Mutta löytyykö sitten taas luistonesto jostain 80-luvun vanhasta sportista?

Tässä kun on ajellut, niin olen yksinpelin puolelle vaihdellut autokohtaisesti vaihdekepin ja viiksivaihteiden kuin myös kytkimen käytön välillä. Tuo mukavasti autentisuutta kun vanhemmalla rassilla pitää veivata keppivaihteilla ja käyttää kytkintä. :) Pirun hauskaa puuhaa. Autot on eläväisiä ja huomaa selkeitä eroja autojen välillä, kuin myös siinä kun iskee päivitysosaa kiinni. Sillä voi pelastaa tai tuhota auton ajettavuuden. :D

Nettikisoissa laitan tosiaan ABS:n aina päälle. Siinä antaa muuten jarrutuksissa aivan liikaa tasoitusta.

Kuulostaa just hyvältä tavalta ajaa. Itellä on vielä vaihdekeppi asentamatta niin oon käyttänyt pelkästään ratin vaihtosiivekkeillä.

Vaihteletko muuten kuvakulmaa?

Ite oon huomannut kivaksi kuvakulmaksi tuon missä näkyy pelkkä konepelti mutta ajattelin testailla vielä miltä tuo auton sisältä tuleva kuvakulma tuntuisi.
 
Kuulostaa just hyvältä tavalta ajaa. Itellä on vielä vaihdekeppi asentamatta niin oon käyttänyt pelkästään ratin vaihtosiivekkeillä.

Vaihteletko muuten kuvakulmaa?

Ite oon huomannut kivaksi kuvakulmaksi tuon missä näkyy pelkkä konepelti mutta ajattelin testailla vielä miltä tuo auton sisältä tuleva kuvakulma tuntuisi.
Ajelen kaikki autosimut dashcam -kuvakulmasta, eli siitä missä näkyy kojelauta, mittarit yms, mutta ei näy rattia eikä kuljettajan käsiä, kun nehän multa löytyy jo omasta takaa. :) Liian usein rattikuvakulmassa myöskin tuulilasi on jossain kilometrin päässä, joten myös perspektiivi menee siinä omaan makuun pieleen.

Onneksi tässä voi jokaisen kuvakulman field of viewtä säätää erikseen, joten vaihtelipa kuvakulmaa tai ajoi jollain tietyllä, niin kaikki saa tässä aika hyvin mieleisekseen.

Joskus kun ajelen padilla, niin saatan ajella siitä auton takaa kuvatusta kuvakulmasta. Silloin on kyllä kierrosajat ja ajolinjat mitä sattuu ja virheitä tulee paljon enemmän, mutta kivaa sekin on.
 
Ajelen kaikki autosimut dashcam -kuvakulmasta, eli siitä missä näkyy kojelauta, mittarit yms, mutta ei näy rattia eikä kuljettajan käsiä, kun nehän multa löytyy jo omasta takaa. :) Liian usein rattikuvakulmassa myöskin tuulilasi on jossain kilometrin päässä, joten myös perspektiivi menee siinä omaan makuun pieleen.
Jahas, vai niin. Ite pelaan nää autopelit aina siitä ohjaamokuvakulmasta, eikä mielestäni tuulilasi sentään kilometrin päässä ole. :) En vaan osaa muilla kuvakulmilla ajaa, jos auto näkyy edessä, niin silloin auto kääntyy joko liikaa tai liian vähän.
Onneksi tässä voi jokaisen kuvakulman field of viewtä säätää erikseen, joten vaihtelipa kuvakulmaa tai ajoi jollain tietyllä, niin kaikki saa tässä aika hyvin mieleisekseen.
Tätä en ookkaan kokeillu, ehkäpä vois.
Joskus kun ajelen padilla, niin saatan ajella siitä auton takaa kuvatusta kuvakulmasta. Silloin on kyllä kierrosajat ja ajolinjat mitä sattuu ja virheitä tulee paljon enemmän, mutta kivaa sekin on.
Ite ajan pelkästään pädillä. TC ja SC pois päältä, koska muuten autot kulkee kiskoilla. ABS ja automaattivaihteet kylläkin käytössä. Formula-pelit kans pelaan padilla ilman luistonestoa. :)

Milläs vaikeusasteella pelaat? Mulle se nelonen riittää. Vitosella saa ajaa niin kovaa ja virheettömästi, että 4 on parempi.

Harmi kun Nordschleife ei julkaisuun päässy, no sit keväällä. Ura on melkeen kokonaan läpäisty, eikä GT3, LMP ja Formula-autoilla juuri päässyt ajamaan. :( No LMP on tulossa. Pitää muualla kuin urassa niillä ajella.
 
Milläs vaikeusasteella pelaat? Mulle se nelonen riittää. Vitosella saa ajaa niin kovaa ja virheettömästi, että 4 on parempi.
Ratilla ajaessa vaikeustaso 6 tai 7. Padilla taso 5. Autolla ja radalla tuntuu olevan tässä vaikutusta. Nyt viime päivinä olen lähtenyt kisasarjoihin 7 tasolla ja jos huomaan etten pysty keskikastin lähtöruudusta nousemaan top5 sijoituksiin, niin tiputan vaikeustason kutoseen.
Harmi kun Nordschleife ei julkaisuun päässy, no sit keväällä. Ura on melkeen kokonaan läpäisty, eikä GT3, LMP ja Formula-autoilla juuri päässyt ajamaan. :( No LMP on tulossa. Pitää muualla kuin urassa niillä ajella.
Joo, urassa on menty aika pitkälti pelkillä perus katuautoilla. Toki uraan tulee lisää kisoja kuten mainitset. Julkaisun jälkeinen roadmap tuntuu olevan aika hyvin täynnä sisältöä. Mielenkiinnolla odotan mitä kaikkea on tulossa.
 
Joo, urassa on menty aika pitkälti pelkillä perus katuautoilla. Toki uraan tulee lisää kisoja kuten mainitset. Julkaisun jälkeinen roadmap tuntuu olevan aika hyvin täynnä sisältöä. Mielenkiinnolla odotan mitä kaikkea on tulossa.
Mistäs tämän roadmapin näkee?
 
Marraskuussa saapuu Yas Marina rata, joku rata joulukuussa ja keväällä 2024 Nyrre.


Niin ja tosiaan joka viikko/kuukausi tulee uusia yksinpelikisasarjoja, kuin myös tietysti moninpelin tietyt kisat vaihtuvat viikottain.

Tarkkaa tietoa mitä yksinpelikisoja lisätään ei näe yli kuukautta eteenpäin, mutta ylipäätään se tieto, että niitä tulee sopivin välein lisää.
 
Toi eilinen päivitys rikkoi mulla ton tuunausvalikon, ihan sama mikä auto ym kyseessä niin koko kone menee jumiin kun painan sitä. Neljä kertaa putkeen tehnyt sitä jo. Ennen päivitystä ei ollut oikeestaan pahemmin ongelmia.
Pitää vaan jotenkin olla painamatta tota tuunausvalikkoa niin peli toimii, ehkä. :D
 
Ratilla ajaessa vaikeustaso 6 tai 7. Padilla taso 5. Autolla ja radalla tuntuu olevan tässä vaikutusta. Nyt viime päivinä olen lähtenyt kisasarjoihin 7 tasolla ja jos huomaan etten pysty keskikastin lähtöruudusta nousemaan top5 sijoituksiin, niin tiputan vaikeustason kutoseen.
Oho. Ihan oikeasti luulin että jollain kasilla viimeisestä lähtöruudusta voitat kaikki kisat, ja toteat ettei nää kisat kovin vaikeita ole. :D No joka tapauksessa jos sua vastaan ajaisin, niin voittaisit ihan heittämällä. :)
 
Toi eilinen päivitys rikkoi mulla ton tuunausvalikon, ihan sama mikä auto ym kyseessä niin koko kone menee jumiin kun painan sitä. Neljä kertaa putkeen tehnyt sitä jo. Ennen päivitystä ei ollut oikeestaan pahemmin ongelmia.
Pitää vaan jotenkin olla painamatta tota tuunausvalikkoa niin peli toimii, ehkä. :D
En oo kokeillu uutta päivitystä, mut aikasemmin välil jäi jumii, ku pika tuunausta teki. Todella ärsyttävää, koska joudut ajaa uudelleen sen kisan jonka jälkee peli meni jumii. Eli se ei tallenna heti kisan jälkee. Hyvä peli kysees ja hyvää viihettä.
 
Oho. Ihan oikeasti luulin että jollain kasilla viimeisestä lähtöruudusta voitat kaikki kisat, ja toteat ettei nää kisat kovin vaikeita ole. :D No joka tapauksessa jos sua vastaan ajaisin, niin voittaisit ihan heittämällä. :)
Heh :D

Olisinkin niin hyvä. Pelaan paljon autopelejä, joten kai niistä on kaikista vähän tarttunut nopeutta mukaan, mutta niin tässä Forzassa kuin muissakin autopeleissä, on tärkeämpää ajaa tasaisesti ja siististi. Ei tarvitse välttämättä olla porukan nopein kunhan pysyy pois kolareista ja muista turhista häslingeistä. Tämä pätee eritoten toisia ihmispelaajia vastaan, mutta myös silloin tällöin virheitä tekevää tekoälyä vastaan.

Enkä välttämättä voittaisi sinua tai ketään muutakaan täällä. Mitä jos olen ensimmäisessä mutkassa ratavallissa? :D Tai jos vaikka oletkin tietyllä auto/rata konfiguraatiolla nopeampi. Mistä näitä tietää. Jokainen kisa on oma taistonsa ja kisan sisällä voi sattua mitä vaan. Sen takia varsinkin ihmispelaajia vastaan rata-autoiluvideopelit on niin siistejä.

Ja kun nyt aiheeseen päästiin, niin olisiko foorumilaisissa innokkaita kuskeja joskus ajelemaan porukassa? Pitäisi varmaan sopia joku tietty aika ja laittaa kasuaalit moninpelit tulille.
 
Heh :D

Olisinkin niin hyvä. Pelaan paljon autopelejä, joten kai niistä on kaikista vähän tarttunut nopeutta mukaan, mutta niin tässä Forzassa kuin muissakin autopeleissä, on tärkeämpää ajaa tasaisesti ja siististi. Ei tarvitse välttämättä olla porukan nopein kunhan pysyy pois kolareista ja muista turhista häslingeistä. Tämä pätee eritoten toisia ihmispelaajia vastaan, mutta myös silloin tällöin virheitä tekevää tekoälyä vastaan.

Enkä välttämättä voittaisi sinua tai ketään muutakaan täällä. Mitä jos olen ensimmäisessä mutkassa ratavallissa? :D Tai jos vaikka oletkin tietyllä auto/rata konfiguraatiolla nopeampi. Mistä näitä tietää. Jokainen kisa on oma taistonsa ja kisan sisällä voi sattua mitä vaan. Sen takia varsinkin ihmispelaajia vastaan rata-autoiluvideopelit on niin siistejä.

Ja kun nyt aiheeseen päästiin, niin olisiko foorumilaisissa innokkaita kuskeja joskus ajelemaan porukassa? Pitäisi varmaan sopia joku tietty aika ja laittaa kasuaalit moninpelit tulille.
Täällä ollaan ainakin messissä.

Olisi kyllä kiva jos saataisiin ainakin 5 hengen porukka kisaamaan.
 
Kylhän toi ihan kivaa olis jos foorumilaisten kesken saatais kisailua aikaiseksi. Itsellä ainakin oma vauhti riippuu niin paljon radasta ja autosta, jollain autolla voi olla ihan ylivoimainen jollain radalla, kun taas toisella autolla en pärjää ollenkaan. :D Itse tykännyt aika paljon ajaa GT autoilla ja sit hitaammilla myös.
 
@Dragonfly

Onko sulla tullut paljon ongelmia A.I:n sikailujen kanssa?

Tää on paha jos ei oo liuku assistia niin joissain tilanteissa on pakko ajaa varovammin ja A.I millä ilmeisesti on se assisti päällä kolauttaa auton kulmaan mutkassa ja auto lentää päin seiniä ja hajoaa.

Nää on ollu ne pahimmat ongelmat itellä.
 
Ylös Bottom