Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team [Palaute- ja tiedoitusketju]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alluxus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Tuo oli ihan hyvä Zomox ja Alluxuksella oli hyviä ideoita.
Kommentoin eka tota Zomoxsen Atlantis rata 2:

- Musta ois kiva että se kuningas olis kala. Sellanen suht koht keskikokonen. Ne puhumiset oli kivasti tehty, mutta musta niitä joutuu englanninkieliseen versioon muuttamaan aika paljon. Ollaanko me muuten julkasemassa suomenkielinen ja englannin kielinen versio???

-Ne vois kuljettaa Sackin kuninkaan luokse simpukan sisällä jota ne kalamiehet kantaa.

-Nuo kalaihmiset vois osata puhua "kalaa" ja tuo kuningas olis niinkuin kummankin lajin hallitsia.

-Tuo kaupunki arveluttaa hieman, Onko se siis vedessä. Että sielä joutuu uida kaduilla.<- itse ainakin uskon. Sinne kaupunkiin vois laittaa kaikkea erikoista kuten Kalabussí,merihevos takseja, valashotelli....

Sielä vois olla yks päätehtävä:

Kuningas käskee etsiä Kalamiesmetsästäjän joka voi auttaa Sackia. Sitten sielä kaupungilla pitää etsiä se ja joutuu tehdä joilekkin palveluksia, että saisi tietoa metsästäjän olinpaikasta. (Vois lopulta löytyä hotellista)

Kun Sack löytää kalamies metsästäjän, tämä vaatii Sackia kilpailemaan merihevoskisassa itseään vastaan, jos sack voittaa hän saa esineet. kisassa Metsästäjä karkaa kauas Sackissa ja on voittamassa, muttahän kolaroi ja joutuu Esim: mustekalan vangiksi. Ja Sack urheudellaan pelastaa metsästäjän hengen . Kiitollisuuden velassa Metsästäjä antaa esineet ja auttaa seuraavassa radassa.

Sittem Alluxus:

Tuo hammas juttu oli tosi hyvä. Ja se homma et hydra tarvitsee jotain Kalakansalta vois olla
Esim: -Kirje Rakkalle/Rakkaalta hydralta
-Varaus lappu hammaslääkäriin. Varauspäivä mennyt ohi ja Hydra on surullinen koska myöhästyi Hamaslääkäristä. Sack poistaa kipeät hampaat ja tulee iloiseksi. Kalakansa ystävystyy hydran kanssa, metsästäjää ei enää tarvita joten hän rupeaa hammaslääkäriksi, Sack saa korun/esineen ja hydra kuljettaa Sackin kiitollisuuden velassa pinnalle. Jossa pahis odottaa ja on helpottunut että Sack ja Esine ovat turvassa. Seikkailu jatkuu

Kertokaa mielipiteenne:)

Ps: Tähän tarvis jonkun esineen väärinkäyttöä varoittavan homman

Tismalleen tällaisia muokkauksia, parannuksia ja ideoita tarvitaan lisää! Uskon, että käsissämme on menestyvän kenttäsarjan aineet. Iloitkaa, Viisaat, sillä kivi lähestyy valmistumistaan:D
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

No niin! Nyt on piirrustukset valmiina ja palautetta saa tottakai antaa. Ja selityksiäkin saa kysyä, jos ei jotain ymmärrä. Eka kuva tosin tarvitsee hieman selitystä, jotta sen ymmärtäisi. Vasemmassa yläkulmassa olevassa kohdassa telineet liikkuvat oikealta vasemmalle. Jokaisessa telineessä on ketjullinen rakettireppu, jota Sack tarvitsee päästäkseen ylemmälle tasolle. Sackin pitää tietysti olla tarpeeksi nopea, jota hän pääse tasolle ennen kuin teline katoaa tunneliin. Telineitä tulee siis liuku hihnamaissesti koko ajan lisää.

Oikeassa laidassa olevassa kodassa taas tarkoituksena on kiivetä ylöspäin siirtymällä välillä tornista toiseen. Tornien sisälläkin pitää toki kiipeillä.

tota mul olisi mahdollisuus hankkia tänne nyt lisää väkeä 1-4 hengen verran, Aattelin et jos tarvii apua tässä projektissa lisää.
Lisää porukkaa vaan kehiin, jos löytyy kiinnostusta.

@Zomoxo ja petska: Yritetään pitää tarina tarpeeksi yksinkertaisena. Molemmilla on hyviä ideoita, mutta niiden kaikkien käyttäminen kolmessa kentässä voi tuottaa hieman tuskaa. Tarinaa on jo niin paljon, että siitä riittää mielestäni kolmeen kenttään ihan hyvin. Gameplaytä sen sijaan kaivataan. Kenttä ei siis voi koostua pelkistä kohtauksista joissa pelaaja vain lukee hahmojen puhetta.

Ne puhumiset oli kivasti tehty, mutta musta niitä joutuu englanninkieliseen versioon muuttamaan aika paljon.
Puhumisia ei tosiaan kannata tehdä liian tarkasti, jotta kääntäminen englanniksi sujuu helpommin.

Ollaanko me muuten julkasemassa suomenkielinen ja englannin kielinen versio???
Pelkällä englannilla mennään, ainakin näin aluksi. Kun homma on saatu valmiiksi, voidaan sitten miettiä suomennosta.

Nuo kalaihmiset vois osata puhua "kalaa" ja tuo kuningas olis niinkuin kummankin lajin hallitsia.

Kuningas käskee etsiä Kalamiesmetsästäjän joka voi auttaa Sackia. Sitten sielä kaupungilla pitää etsiä se ja joutuu tehdä joilekkin palveluksia, että saisi tietoa metsästäjän olinpaikasta. (Vois lopulta löytyä hotellista)

Mites tuon metsästäjän kanssa "keskutellaan" (Sackboy ei siis puhu tarinan aikana sanakaan), jos kunkku on ainoa, joka osaa englantia? Päästään helpommalla, jos kaikki puhuu englentia.

Tuo kaupunki arveluttaa hieman, Onko se siis vedessä. Että sielä joutuu uida kaduilla.

Eihän se ole Atlantis eikä mikään jos ei se ole veden alla, vai? Itsekin haluaisin tietää mitä Zomoxo on ton suhteen miettinyt. Ite aattelin, että varsinainen Atlantis olisi kokonaan vedenalainen (ehkä muutamaa ilmataskua lukuunottamatta). Atlantiksessa liikkumiseen Sack tarvitsee tietenkin sukellusvarusteet, jotka se voisi hankkia veden pinnalla kelluvasta kylästä tai satamasta.

Varaus lappu hammaslääkäriin.
Haha! :D Tää oli oikeesti tosi hyvä kannatan!
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

No niin! Nyt on piirrustukset valmiina ja palautetta saa tottakai antaa.

@Zomoxo ja petska: Yritetään pitää tarina tarpeeksi yksinkertaisena. Molemmilla on hyviä ideoita, mutta niiden kaikkien käyttäminen kolmessa kentässä voi tuottaa hieman tuskaa. Tarinaa on jo niin paljon, että siitä riittää mielestäni kolmeen kenttään ihan hyvin. Gameplaytä sen sijaan kaivataan. Kenttä ei siis voi koostua pelkistä kohtauksista joissa pelaaja vain lukee hahmojen puhetta.


Eihän se ole Atlantis eikä mikään jos ei se ole veden alla, vai? Itsekin haluaisin tietää mitä Zomoxo on ton suhteen miettinyt. Ite aattelin, että varsinainen Atlantis olisi kokonaan vedenalainen (ehkä muutamaa ilmataskua lukuunottamatta). Atlantiksessa liikkumiseen Sack tarvitsee tietenkin sukellusvarusteet, jotka se voisi hankkia veden pinnalla kelluvasta kylästä tai satamasta.
Tykkäsin noista suunnitelmista! Jatkahan vaan samaan malliin :)

Ja mitä tulee noihin katuihin, niin ajattelin tuota sukellusvarustejuttua.

Tarinasta sen verran, että käytännössähän tuo viimeinen Atlantis-kenttä ei sen kummempaa kässäriä tarvitsekkaan, mitä nyt sen verran että mihin siitä jatketaan. Mutta asiasta kahdeksanteen, menen hahmottelemaan gameplayta.

E: Erittäin pikaisesti väsätty erittäin epäselvä kuva.
Eli tuosta kuvasta. Tämä on tuon ekan kässärin kohtaamiseen. Taistelu tapahtuu veden alla ja Hydra sylkee plasmakuulia. Tuo keltainen juttu on sukellusvarusteet. Tavoitteena on tuosta ketjun päässä olevasta sienestä vetämällä saada räjähde (kosketus tai aika) kentälle. Hydra ei varsinaisesti vahingoitu taistelun aikana (myöhempiä kohtaamisia varten), vaan se vain pelotellaan tiehensä. Lisäksi hydralla voisi olla jonkinlainen isku joka vaikuttaa ympäristöön (esim. kun Hydra karjuu niin katosta tippuu jotain vaarallista.)
PS. Lisäksi tuohon voisi laittaa jotenkin että viimeisellä iskulla isketään kipeään hampaaseen :P

Mielipiteitä, ehdotuksia ja parannuksia kiitoos :)
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Tarinasta sen verran, että käytännössähän tuo viimeinen Atlantis-kenttä ei sen kummempaa kässäriä tarvitsekkaan, mitä nyt sen verran että mihin siitä jatketaan.

Voitko väsätä sellasen koosteen jokaisen kolmen kentän tapahtumista (mitä niissä tapahtuu, keitä hahmoja tavataan jne). Siis ihan lyhyesti muutamalla sanalla. Helpottaa hieman noiden kentän jaksotusta.

Taistelu tapahtuu veden alla ja Hydra sylkee plasmakuulia.
Plasmakuulat tuhoutuvat vedessä, mutta ne voidaan korvata helposti ohuella materiaalilla, jonka takana on myrkkykaasua.

Tavoitteena on tuosta ketjun päässä olevasta sienestä vetämällä saada räjähde (kosketus tai aika) kentälle. Hydra ei varsinaisesti vahingoitu taistelun aikana (myöhempiä kohtaamisia varten), vaan se vain pelotellaan tiehensä.

Eikös räjähteet väkisinkin tee siihen vahinkoa? Paitsi tietenkin jos se on tehty räjähtämättömästä materiaalista, mutta silloinhan se ei kärsi lainkaan vahinkoa. Voitko selittää hieman tarkemmin miten toi homma oikein toimii.

Yks vaihtoehto olisi myös takaa-ajo kohtaus, jossa pitäisi siis paeta hydraa. Näin ei myös tulisi kahta saman tyyppistä kohtaamista.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

No niin pitää jotain kirjotella:

Eka Alluxukselle

Musta vois olla helpompaa jos Sackboy puhuis joissakin tilanteissa, koska esim lopussa Sack voisi pyytää pahista lopettamaan hulluudem ->mutta ihan sama.

Mutta noihin karttoihin (Alluxus)

Kartta1

(Onko nuo käsinpiiretty??!!! WAU. oot hyvä piirtämään :) )

Tuo eka kuva on ihan selvä. Harmittaa kun ei nää tonne ylemmäksi.

Musta sinne kannattais tehdä jotain avaria tiloja ettei se tuntuisi liian ahtaalta (Käytävälliseltä)

Ja onko tuo sun idea ns steampunk tyylinen ( Hoyryä, metallia ja robotteja) -> ehkäpä jopa likainen vai sellanen kaunis mutta autioitunut paikka korkealla kirkkaassa taivaanrannassa???
Mulle ainakin ois tärkeä tietää et saisi alkaa suunitella teemaan liittyviä esineitä ja esteitä..

onko toi eka kuva niin sanotusta robotoidusta rauniosta/linnassa???

Kartta2

Voisikko selittää tuon meno järjestyksen. (nuo numerot.) ->siis miten tuo kohta edetään.

Gameplayta tosiaan vois ruveta suunittelemaan ja voishan meidän klaani jakautua suunittelemaan eri ratoja yhdessä ja erikseen...

Sitten Zomoxo:

Kuva:

Onko tuo harmaa palkki suoja?

entä tuo joka on tuola ilmassa -> tuo missä on punasta?

Tuo vois tapahtua jonkin sortin Raunioissa -> mistä huomaankin että tässä tarinassa on aika paljon raunioita..

Sack vois paeta hydraa ja sit päästä pakoon koloon johon hydra ei mahdu ja jollain tavalla saada hydran pois kolonluota esim: säikäyttämällä ( Ääniaalto esim Gongista) Tämän seurauksena alue kuitenkin sortuisi pahatsi ja Sack joutuisi loukkuun paikkaan josta 2 rata alkaa

Tässä nyt lyhyeesti..

By the way: oon tekemässä siihen lumitemppeli rataan joitakin esteitä ja taustaa. Sit rakennellut mahdollisia roolihahmoja. Muidenkin kannattais rakentaa jotain jota haluais ratoihin ja kertoa siitä muille.

PS:En oo vielä saanut järjestettyä lisää klaanilaisia. Pahoittelen. Ja ootko sää tekemässä sitä ICE HEART 2 rataa Alluxus???
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Musta vois olla helpompaa jos Sackboy puhuis joissakin tilanteissa, koska esim lopussa Sack voisi pyytää pahista lopettamaan hulluudem ->mutta ihan sama.

Mun mielestä Sackin ei tarvitse puhua, koska pelaaja tavallaan tietää mitä hän aikoo sanoa. Myös muiden hahmojen puheesta voi päätellä mitä Sack sanoo.

Mutta noihin karttoihin (Alluxus)

Kartta1

(Onko nuo käsinpiiretty??!!! WAU. oot hyvä piirtämään :) )

Kiitos kiitos! Ja on tosiaankin käsinpiirrettyjä. Omalla tietokoneella en onnistu saamaan samanlaista jälkeä.

Kuvissa ei muuten ole varsinaisesti karttoja, vaan pelkästään ideoita, osia kentistä.

Ja onko tuo sun idea ns steampunk tyylinen ( Hoyryä, metallia ja robotteja) -> ehkäpä jopa likainen vai sellanen kaunis mutta autioitunut paikka korkealla kirkkaassa taivaanrannassa???
Mulle ainakin ois tärkeä tietää et saisi alkaa suunitella teemaan liittyviä esineitä ja esteitä..

Mielestäni enemmän jälkimmäinen, eli kaunis, mutta ei autioitunut. Muistuttaa eniten tarinatilan puutarhakenttiä. Enemmänkin sellainen paikka, jossa nuo raketit tekevät vallankumoustaan. Koitan vaikka väsätä pelissä jotain niin saatte hieman paremman käsityksen asiasta.

Ideoita, ei kokonainen kartta. Tuossa numeroidussa kohdassa ykkösnappula (nappulat väritetty punaisella) laskee toisen rakettitason alas ja kakkosnappula nostaa sen ylös. Tason mukana liikkuu myös kahden tason välillä oleva silta. Tuosta voi myös tehdä sellainen version, jossa tasojen välillä ei ole siltaa.

Sack vois paeta hydraa ja sit päästä pakoon koloon johon hydra ei mahdu ja jollain tavalla saada hydran pois kolonluota esim: säikäyttämällä ( Ääniaalto esim Gongista) Tämän seurauksena alue kuitenkin sortuisi pahatsi ja Sack joutuisi loukkuun paikkaan josta 2 rata alkaa
Jos Sack pakenee luolassa pieneen koloon, hydra voisi törmätä luolan seinään, jolloin katto sortuisi tms.

By the way: oon tekemässä siihen lumitemppeli rataan joitakin esteitä ja taustaa. Sit rakennellut mahdollisia roolihahmoja. Muidenkin kannattais rakentaa jotain jota haluais ratoihin ja kertoa siitä muille.

Mitä tarkoitat taustalla? Niinkuin 3D vai? Ite aattelin, että tässä ei käytettäisi glitchejä, mutta olkoon.

Itsekin haluaisin muilta lisää aktiivisuutta. Vähän tuntuu siltä kuin petska, Zomoxo ja minä tekisimme tätä kolmistaan. Mielipiteitä saa rohkeasti ilmaista.

PS:En oo vielä saanut järjestettyä lisää klaanilaisia. Pahoittelen.
Ei ole mikään kiire, turhaan pahoittelet. :)

Ja ootko sää tekemässä sitä ICE HEART 2 rataa Alluxus???
Olen aloittanut ja julkaiseen varmaan pian ensimmäisen beta -version, ellen sitten ala tekemään isoja muutokisia. Kaikki jäsenet saavat tottakai taas avaimen, jotta pääsevät kenttää testaamaan.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

En tarkottanut 3d,tä ( En tykkää siitä bugista muutenkaan), vaan sitä että teen "mahdollisia koristeluita.

Joo muut sais osallistua enemmänkin. kyllä mää ainakin uskon et täältä löytyy muiltakin hyviä ideoita.

Sitten aattelin kysyä (Odotan että Alluxus ainakin vastaa kun on tehnyt niin monia ratoja)

Ne joilla on kokemusta tosta ns tason esine maksimimittarista vois kertoa et kuinka paljon ootte joutunut karsia ratoja sen takia.



Mun mielestä me voitais miettiä ehkä tässä ideoinnin aikana jos tehtäis minipelejä niinkuin tarinaratojen kylkiäisinäkin on itse pelissä. Ei ne tarvi paljon suunittelua. Riittä vain pieni hyvä idea...

Mun mielestä ne joilla on sitä niinsanottua "luomisen nälkää" jo tässä vaiheessa ja eivät jaksaisi ootta tään tarinan/ gameplayn suunittelua vois alkaa tekemään ja suunittelemaan minipelejä.

Mitä mieltä olette???


By the way: Mulla ois yks aika hupaisa minipeli idea jota vois käyttä eri teemoissa. Se olis eräälainen kolikkopelimäinen ammuntaminipeli, mutta jos jotain kiinostaa kertokoot niin selitän. Kerron sen kyllä muutenkin, mutten nyt, koska kello näyttää jo puoli yhtäätoista ja pitäisi mennä huomenaamulla aikaisin TETiin.....



I
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

En tarkottanut 3d,tä ( En tykkää siitä bugista muutenkaan), vaan sitä että teen "mahdollisia koristeluita.
No hyvä sitten! :D Itekkään en niistä kauheesti tykkää. Joskus tosin tulee vastaan hyvääkin 3D:tä, mutta aika harvoin.

Ne joilla on kokemusta tosta ns tason esine maksimimittarista vois kertoa et kuinka paljon ootte joutunut karsia ratoja sen takia.

Vastaan mielelläni tähän kysymykseen. Tarkoitat ilmeisesti kentän/tason lämpömittaria. Ensimmäisissä kentissäni lämpömittaritäyttyi todella nopeasti, johtuen siitä, että käytin kentässä useita eri materiaaleja enkä säästellyt "kulmissa". Aluksi en edes tiennyt, että nämä asiat vaikuttavat lämpömittariin (ja tuskimpa tiesi moni muukaan). Osan ideoista joutuu joskus karsimaan, mutta ne ideat saa aina ängettyä seuraavan kenttään. Lisäksi joskus on parempi antaa liian vähän kuin liian paljon: jos hyvällä, mutta lyhyellä kentällä on jatko-osa, pelaaja melko varmasti haluaa pelata sen. Näin on mahdollisuus saada myös enemmän pelaajia ja sydämiä.

Eli joskus joutuu jättämään ideoita pois. En silti usko, että tämän projektin kanssa käy niin, kenttiä kun pitäisi lopussa olla yli 20.

Tässä vielä linkki videoon, joka auttaa pitämään lämpömittarin alhaalla. Youtube - Mm Tips Special 3: Thermometer Tulipa taas itsekin pitkästäaikaa katsottua toi video, ja täytyy sanoa, että se oli aika hyvä muistin virkistys.

Muutama tärkeä pääpointti videosta:
  • Käytä vain muutamaa materiaalia. Oman vinkkini tähän on, että kannattaa käyttää Tumman materiaalin ja Haihtuvan materiaalin lisäksi vain viittä (5) eri materiaalia. Yhteensä siis seitsemää materiaalia.
  • Vältä turhia kulmia. Mitä kulmikkaampi esine, sitä enemmän se täyttää lämpömittaria. Ympyrä on kaikken "viilein" muoto, sen jälkeen kolmio. Turhat kulmat on helppo poista kulmamuokkaimella (jonka käyttöä muutenkin suosittelen).
  • Kopioiminen kannattaa. Kopioitu esine täyttää lämpömittaria vähemmän uniikki esine. Kopiota voi kääntää, pyörittää, sen kokoa voi muuttaa ja sen voi liimata toisiin esineisiin ilman, että siitä tulee uusi uniikki esine.

Noilla pitäisi pärjätä aika hyvin.

Mun mielestä me voitais miettiä ehkä tässä ideoinnin aikana jos tehtäis minipelejä niinkuin tarinaratojen kylkiäisinäkin on itse pelissä. Ei ne tarvi paljon suunittelua. Riittä vain pieni hyvä idea...

Mun mielestä ne joilla on sitä niinsanottua "luomisen nälkää" jo tässä vaiheessa ja eivät jaksaisi ootta tään tarinan/ gameplayn suunittelua vois alkaa tekemään ja suunittelemaan minipelejä.

Mitä mieltä olette???

Minipelejäkin tosiaan kaivataan. Niitä pitäisi olla kahdenlaisia: selviytymistä ja kisa (aikaa vastaan). Itellä ainakin on pari ideaa noiden Jäätikkö kenttien varalle.

1)Tää ensimmäinen tapahtuu kokonaan vedessä. Alhaalta tulee liukuhihna tyyliin jääsokkeloita joiden välistä pitää pujotella. Joissain sokkeloissa voisi olla kohtia, joissa pelaajan pitää "kaivaa" itsensä jään läpi, tartumalla heikkoihin kohtiin. Välillä pohjasta pinnalle kelluu Kuplamaskeja (ensimmäisestä Jäätikkö kentästä tuttuja), jotka pitävät Sackin hengissä. Liian alas tai ylös ei saa mennä, muuten kuolee kaasuun. Tarinatilan Häät -teemassa on saman tyylinen selviytymishaaste, mutta homma vietäisiin siis veden alle.

2)Jäätikön toisessa kentässä on toteemeja, jotka ponnauttavat Sackin korkealle ilmaan. Niitä voitaisiin hyvin käyttää selviytymishaasteessa. Haasteeseen pitää kuitenkin keksiä vielä jokin twisti, jottei se muistuttaisi liikaa yhtä Savanni -teeman selviytymishaastetta.

Ja lisää ideoita tosiaan muiltakin kehiin.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Leikitäänpä taas muka-aktiivista hyyppiötä sen verran, että ehdin sanoa: Hyvältä näyttää. Ja Alluxuksen kysymyksiin vastaan myöhemmin, sillä kuten asiaa kokeilleet tietävät, romaanin kirjoittaminen PS3-selaimella ei houkuttele.

PS. Ja pahoittelen epäselvää itseilmaisua. Abstraktiivinen ajattelumalli ei ole itseilmaisun loistavin työkalu
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Suosittelen kaikkia tiimin jäseniä etsimään kenttiä nimimerkiltä hallm3 (laita hakusanaksi @hallm3). hallm3 tekee yksin saman tyylistä, isoa tarinaa LBP:hen kuin mekin, ja itse sain inspiraariontion meidän tarinan aloittamiseen juuri häneltä. Tyypin kentät - johdanto ja kaksi varsinaista kenttää - ovat tyyliltään todella hienoja ja hieman samanlaista tyyliä olisi tarkoitus käyttää meidänkin kentissä. Lisää kenttiä tarinaan hallm3:lta on vielä myöhemmin luvassa.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Vaikka en tiimiin kuulukaan (eikä olisi kyllä aikaakaan) niin kai on sallittua heittää pieni minipeli-idea tähän väliin :p Mitä tästä sivusta olen ketjua välillä seurannut, niin olen saanut sellaisen pienen käsityksen, että olette väsäämässä jotain isompaa tarinaa, jossa on (ainakin yhtenä osana) joku taivas-kaupunki, jossa hypellään pilvien päällä.

Niin siitä minipelistä: Semmoinen olisi hieno, jossa lennettäisiin lentävällä matolla taivaalla pilvien seassa, ja pilvet yms esteet tappaisivat. Mattoa ei voisi pysäyttää, mutta maton korkeutta voisi säädellä kolmiasentoisella säätimellä. Sitten väisteltäisiin palatsien kattoja, pilviä ym. pikkusälää mikä tulisi tielle.

Tämä voisi toimia myös osana varsinaista kenttää.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Jo saan lbp tässä kuussa ja ajattelin et vois pistää tänne hakemuksen

PSN: Timinax
mikki löytyy (ps3 eye joka on hyödyliinen lbp :ssä)
mitäköhä muuta tähä piti laittaa no ihasama kysykää jos kysyttävää :P

joo en muista enää mitä kettii mul siel on mut käykää kattomassa jotain
löytyy kesken eräisiä kenttiä aika paljon missä on hyvä idea ja niin edespäin (mutta tylsä se on yksinään tehdä)

joo ja kerron kaverillekkin tästä frozen sackboystä hän on hyvä tekemään kenttiä (ainakin ennen oli) hänen psn: rossavainen619 jos haluatte käydä kattomassa hänen kenttiä
rossavaisella platina little big planetistä :)

(olemme rossavaisen kanssa auttaneet suurin pirtein joka kentässä toisiamme mitä olemme luoneet tunneme nimittäin IRL...
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Niin siitä minipelistä: Semmoinen olisi hieno, jossa lennettäisiin lentävällä matolla taivaalla pilvien seassa, ja pilvet yms esteet tappaisivat. Mattoa ei voisi pysäyttää, mutta maton korkeutta voisi säädellä kolmiasentoisella säätimellä. Sitten väisteltäisiin palatsien kattoja, pilviä ym. pikkusälää mikä tulisi tielle.

Hyvä idea! Ja vieläpä helposti toteutettavissa. Kiitti! Jos sulta löytyy lisää noita ideoita niin anna tulla vaan. :)

Jo saan lbp tässä kuussa ja ajattelin et vois pistää tänne hakemuksen

joo en muista enää mitä kettii mul siel on mut käykää kattomassa jotain
löytyy kesken eräisiä kenttiä aika paljon missä on hyvä idea ja niin edespäin (mutta tylsä se on yksinään tehdä)

mitäköhä muuta tähä piti laittaa no ihasama kysykää jos kysyttävää :P

*Huokaus* Korjaapas hiukan tuota viestiä, Timimax, niin pääset mukaan tiimiin.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

ois muutama kysymys alluxusille.1)millo alotetaa niitte kenttien teko?2)voinko tehä esineitä siihe?3)millo o seuraava chat?:confused:
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

ois muutama kysymys alluxusille.1)millo alotetaa niitte kenttien teko?2)voinko tehä esineitä siihe?3)millo o seuraava chat?:confused:

1) Kunpa itsekin tietäisin. Ensiviikonloppuna (30.4 - 2.5) voitaisiin pitää Johdantokenttä "bileet". (lisää tietoa myöhemmin tässä viestissä)

2) Kyllä. Jos teette esineitä, yrittäkää tehdä niistä sellaisia, että ne voi laittaa palkinnoksi kenttiin. Esineiden materiaaleilla ei ole väliä, ne voi aina muuttaa. Jos mahdollista, käyttäkää esineissä pääpelissä tarroja tms. Näin mahdollisimman moni voi käyttää niitä. Tarroja kannattaa säästellä esineissä, sillä jos esineessä on paljon tarroja ja se kopioidaan, se vie runsaasti tilaa lämpömittarista.

3) Noissa chateissä ei valitettavasti ole mitään ennalta sovittua aikataulua, niitä on silloin tällöin. Yritetään lisätä niitä hieman tulevaisuudessa, sillä kommunikointi on tärkeässä roolissa kun näin tiimissä toimitaan. Seuraava chat voitaisiin pitää noiden yllä mainittujen bileiden yhteydessä.

Johdantokenttä "bileet"

Eli, 7 World Treasures alkaa johdanto kentällä, joka aloittaa tarinan. Sen lisäksi kentässä on tarkoitus esitellä FS:n jäsenet. Jokainen saa kentästä oman tontin, jolle tulee seuraavat asiat:

  • Kuva omasta Sackboysta (Omankin kuvan voi laittaa, jos haluaa)
  • PSN ID (jollain hienolla fontilla, ei puhuvia suita)
  • Avain itse tehtyyn suosikkikenttää (ei pakollinen, ja tähän ei sitten laiteta avaimia H4H -kenttiin :mad: (suosittelen muutenkin poistamaan moiset vitsaukset omalta kenttälistalta))
Muuten omaa tonttia saa tuunata oman maun mukaan.

Bileiden ideana on saada tiimin esittelyosuus mahdollisimman pikaisesti valmiiksi. Ajankohta voisi olla edellä mainitut päivät, 30.4 - 2.5.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Onkos tossa johdantokentässä joku teema?
Musta Sackboy vois saapua sen korston luokse joka antaa Sackboille tehtäviä. Se vois olla kaupunkiteemainen . Mutta kyllä sekin sopii ettei olisi mitään teemaa mutta ekan kentän pitää (varmaan) alkaa siitä mihin tämä loppuu.

Mites me tehdään tuo rakentaminen, kun meitä on niin monta? Jotkut tulee eripäivinä vai? Luodaanko se Johdanto kentä sun kuuhun sit. meitähän on tällähetkel 10-11.Eli joutuu ottaa ainakin 3 eri neljän ryhmää. (Joka päivä yks ryhmä)

Muokataanko me sit sitä jos tänne tulee "projektin aikana" lisää halukasta väkeä?

Voishan sen tehä niinkin että tehtäis erikseen kaikki se oma osa radasta ja laitettais ne sitten myöhemmin paikalle. Tuo sun idea on kuitenkin parempi.

Mun on pitänyt jo kauan kirjottaa siitä mun minipeli ideasta mutta jostain käsittäämättömästä syystä en ole saanu sitä vielä aikaseks. Mutta on kyllä tulossa

Ja virheraportti. Tuo taikamatto oli tosi hyvä idea! Ite oon siihen temppelirataan rakennellut hieman saman tyypistä laitetta (jossa on kuitenkin renkaat) , Sekin tulis sellaseen esterataan. Nyt pitää miettiä vaan et mihin teemaan sen saisi? - Mutta musta näiden minipelien ei ees tarvis sopia kauheen kummosesti teemaan. Jos kiinnostusa ja tuolaisia ideoita löytyy niin liity ihmeessä tänne :) )

PS: OTTAKAA OSAA KESKUSTELUUN!!!!!!!!! Ja miten Zomoxen kirjoitus urakka sujuu???

WUHUUUU PÄÄSTÄÄN RAKENTAMAAN!!!! :D
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Ja virheraportti. Tuo taikamatto oli tosi hyvä idea! Ite oon siihen temppelirataan rakennellut hieman saman tyypistä laitetta (jossa on kuitenkin renkaat) , Sekin tulis sellaseen esterataan. Nyt pitää miettiä vaan et mihin teemaan sen saisi? - Mutta musta näiden minipelien ei ees tarvis sopia kauheen kummosesti teemaan. Jos kiinnostusa ja tuolaisia ideoita löytyy niin liity ihmeessä tänne :) )

Ideoitahan on vaikka millä mitalla ( :D ), mutta aikaa näpertelyyn ei oikein ole. Aloitusviestissäkin lukee "Jos kuitenkin pelaat peliä tyyliin joka-toinen-sunnuntai, mieti liittymistä vielä kerran." Pelaan varmaan harvemmin kun joka-toinen-sunnuntai, ja yleensä jos LBP:tä pelaan niin käytän ideani omiin kenttiini :rolleyes: Ajattelin vaan ilmoittaa tuon mattoidean tänne, kun itsellä ei ole hirveämmin kiinnostusta tai aikaa ruveta noinkaan isoa ideaa toteuttamaan.

Ihan mielenkiinnosta, miten meinasitte "linkittää" tarinat yhteen? Kaikki kentät eivät varmastikaan mahdu yhden tyypin kuuhun, ja vaikka kentästä saakin seuraavan kentän avaimen, ei ole taattua, että löytää sinne jos tekijä onkin yhtäkkiä eri henkilö. Vai meinasitteko pistää loppuun ison kyltin: "NEXT LEVEL MADE BY XXXXX SO SEARCH HIM." Avaimissahan kun ei muistaakseni lue kentän nimeä, minkä se aukaisee.

Pitää käydä nämä pelaamassa jos (ja kun?) saatte valmiiksi :)
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Kaikkea sitä yrittääkin kasautua yhdelle viikonlopulle:eek:! No, jospa siitä kuitenkin hengissä selvittäisiin, sillä kaikki liittyy enemmän tai vähemmän pelaamiseen:D
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Onkos tossa johdantokentässä joku teema?
Musta Sackboy vois saapua sen korston luokse joka antaa Sackboille tehtäviä. Se vois olla kaupunkiteemainen . Mutta kyllä sekin sopii ettei olisi mitään teemaa mutta ekan kentän pitää (varmaan) alkaa siitä mihin tämä loppuu.

Ajattelin vähän sellaista Mm -tyylistä, mutta oman tontin tyylin saa itse päättää. Kun kaikki jäsenet on esitelty, siirrytään kartanoon, josta tarina varsinaisesti alkaa. Kartanossa tavataan tarinan pahis, joka sitten selittää Sackboylle, mistä oikein on kyse. Kentän lopussa mennään ison pahvilaatikon sisään, jossa tulostaulu, ja jonka pahis kertoo lähettävänsä ensimmäiseen kohteeseen. Pahvilaatikko on siis sama kuin ICE HEARTin alussa, mutta pienemmässä koossa.

Mites me tehdään tuo rakentaminen, kun meitä on niin monta? Jotkut tulee eripäivinä vai? Luodaanko se Johdanto kentä sun kuuhun sit. meitähän on tällähetkel 10-11.Eli joutuu ottaa ainakin 3 eri neljän ryhmää. (Joka päivä yks ryhmä)

Niin eli kaikki eivät tosiaan pääse kerralla rakentamaan, mutta jotain voi jo etukäteen suunnitella ja oman PSN ID:n voi tehdä valmiiksi jo aikaisemmin. Veikkaan, että nuo saadan enintään kahden päivän aikana valmiiksi, kunhan uutta porukkaa tulee sisään sitä mukaan kun edelliset ovat saaneet tonttinssa valmiiksi.

ICE HEART kakkosesta vielä sen verran, että sen ensimmäinen beetaversio on ihan pian valmis. ;) Kaikille jäsenille lähtee avaimet siinä vaiheessa.
 
Vastaus: Frozen Sackboys - Finnish LittleBigPlanet Team

Pistin äsken LBPodcastereille mailin, jossa tarjosin heille ennakkoa ICE HEART ykkösestä. Eli mahdollisuutta päästä pelaamaan kenttää ennen muita. Jos hyvin käy kenttä voi päästä heidän ohjelmaansa, mistä olisi mukavasti etua tarinan mainostamisen kannalta. Vastausta odotellessa...

PS Olin siis vahingossa tuplapostannut tähän ylemmän viestin. Näitä ei siis kirjoitettua 2 minuutin aikana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom