Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eikös noissa w4500 ja w4000 ole sama paneeli? Eikö silloin tuolla w4000 ole sama clouding tyyppivika?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

On hyvä. Itse päädyin 40L4000 malliin joka on käytännössä sama vehje. Mielestäni hinta/laatusuhde on näissä malleissa markkinoiden parasta. Maksoin laitteesta 799e pari viikkoa sitten (Markantalo). Näytti olevan vielä sama tarjous voimassa.

Kiitos vastauksesta! Nyt voin iloisin mielin odotella joulua :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Peruinkin Jimmsiltä tulevan W4000:n tilauksen, ja kävin eilen stokkalla exclusive asiakaspäivillä. Kaikista tuotteista sai -20%, joten nappasin mukaani koko kauppaketjun viimeisen W4000:n :)

Hintaa jäi 900e, joten ihan mukava hinta/laatusuhde tuossa nyt on. Ja täytyy kyllä sanoa että pelit näyttävät upeiltä.

Nyt pitää vaan lähteä käymään kaupassa ja ostaa muutama HDMI piuha jotta saa vehkeet kiinni.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mitäs sanotte, kumman television te ostaisitte:

Samsun LE32A466

vai

LG 32LG300

Itselläni on nyt ollut Samsungin televisio käytössä ja olen pitänyt siitä kovasti. Aiemmin oli LG:n telkkari, mutta se meni rikki ja siksi kaikkosin viimeistä televisiota ostaessani LG:tä. Jeesaisitteko vähän?:)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

noista varmastikkin Samsung

Mutta jos telkku tulee pelikäyttöön niin vältä Samsungia. Sen paneleita/tv:tä vaivaa kova input lagi joka varsinkin pelatessa ottaa kovasti aivoon, ja etenkin peleissä jotka vaativat nopeita refleksejä esim. CoD.t yms räiskinnät. Varsinkin moninpeleissä tuo on aika ärsyttävä.

Sonyltä löytyy varmasti noidenhintaluokassa olevaa televisiota,tai kun laittaa vähä extraa päälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Oletteko miettineet 50HZ vs. 100Hz?

Olin menossa ostamaan Gigantista KDL-40W40xx, hinta noin 1177eur, mutta liikkuva kuva oli ihan tuhnua verrattaessa 100Hz töllöön.

Varsinkin HD-materiaalilla kääntyvällä kameralla pystylinjat nykivät ihan törkeesti! Samoin esim. vinotukisillan vinotuet harppoivat menemään ko. yksilössä, mutta 100Hz Samsungissa eivät. Vierivästä golf-pallosta ei 50Hz Sonyssa saanut tekstiä luettua, mutta 100Hz Samsungissa sai.

SD-materiaalilla vaati tarkempaa katselua, mutta esim tuulessa kahisevat lehdet näyttivät epäselvemmiltä Sonyssa kuin vertaillussa Samsungissa.

Nyt on tarkoituksena löytää kauppa, jossa vierekkäin KDl-40W45xx (100Hz) ja Samsung 100Hz sekä mielellään vielä tuo 40W40xx...


Pitää nyt vanhaan juttuun hieman takertua, kun otti silmään. Itse olin vaihtamassa telkkua marraskuun alussa ja kävin gigantissa katsomassa ja myyjä pisti hd-filmin pyörimään ja se tökki kamalasti 50hz telkuilla mut sit joku samsung näytti kuvan paljon paremmin (ilmeisesti 100hz) ja myyjä vakuutteli että hermot menee tuohon 50hz telkkariin kotikäytössä.

No varotteluista huolimatta ostin sonyn U4000 telkun mukaani ja nyt 2kk jälkeen yksikään peli tai video ei ole rasittanut televisiota jotta voisin huomata minkäänlaista tökkimistä. Eli ilmeisesti ne jotkut 100hz mainosvideot on rakennettu niin raskaiksi 50hz telkuille että eron saa esille, mutta perus bluray elokuvissa/ps3 peleissä ei tällaista kuvaa ole.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Oletteko miettineet 50HZ vs. 100Hz?

Olin menossa ostamaan Gigantista KDL-40W40xx, hinta noin 1177eur, mutta liikkuva kuva oli ihan tuhnua verrattaessa 100Hz töllöön.

Varsinkin HD-materiaalilla kääntyvällä kameralla pystylinjat nykivät ihan törkeesti! Samoin esim. vinotukisillan vinotuet harppoivat menemään ko. yksilössä, mutta 100Hz Samsungissa eivät. Vierivästä golf-pallosta ei 50Hz Sonyssa saanut tekstiä luettua, mutta 100Hz Samsungissa sai.

SD-materiaalilla vaati tarkempaa katselua, mutta esim tuulessa kahisevat lehdet näyttivät epäselvemmiltä Sonyssa kuin vertaillussa Samsungissa.

Nyt on tarkoituksena löytää kauppa, jossa vierekkäin KDl-40W45xx (100Hz) ja Samsung 100Hz sekä mielellään vielä tuo 40W40xx...

Kylläpäs sitä mutuillaan :)

Et muuten maininnut minkä mallinen oli tuo "Samsungin 100hz tv"

Kannattaa muistaa se, että ne telkkarin säädöt ovat varmastii 100% päin persettä siellä liikkessä kun niitä on joko näplätty n+1 kertaa tai vedetty suoraan paketista näytille.

Totta on että 100hz tila auttaa, mutta se huomaako eroa kaikilla telkkareilla niin on eriasia. Itse hankin juuri tuon 40W4000:n juurikin sen takia mitä olin sitä kaupassa nähnyt rinnakkain mm. Samsungin A656 kanssa, ja eipä ollut 100hz mitään merkitystä. Lisäksi se 100hz aiheuttaa kuvaann artefakteja, varsinkin liian isolla asetuksella.

Nuo telkkarin säädöt vaikuttavat tosi paljon varsinkin HD-materiaalilla, ja tietenkin tulee muistaa että signaalin taso merkitsee myös paljon, varsinkin Suomen SD kura on niin kauheaa välillä että sen pohjalta on turha tehdä päätöksiä, malleissa on eroja se on totta.

Lisäksi näin pelaamiseen tarkoitettuna TV:nä Samsung ei ole missään nimessä sopiva. Samsungin A6 ja A5 sarjoja ainakin vaivaa tämä input lagi, joka on todella iso verrattuna esim juuri W4000:n jossa tuoa lagia ei testeissä ollut nimeksikään (esim hdtvtest.co.uk).
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Pitää nyt vanhaan juttuun hieman takertua, kun otti silmään. Itse olin vaihtamassa telkkua marraskuun alussa ja kävin gigantissa katsomassa ja myyjä pisti hd-filmin pyörimään ja se tökki kamalasti 50hz telkuilla mut sit joku samsung näytti kuvan paljon paremmin (ilmeisesti 100hz) ja myyjä vakuutteli että hermot menee tuohon 50hz telkkariin kotikäytössä.

No varotteluista huolimatta ostin sonyn U4000 telkun mukaani ja nyt 2kk jälkeen yksikään peli tai video ei ole rasittanut televisiota jotta voisin huomata minkäänlaista tökkimistä. Eli ilmeisesti ne jotkut 100hz mainosvideot on rakennettu niin raskaiksi 50hz telkuille että eron saa esille, mutta perus bluray elokuvissa/ps3 peleissä ei tällaista kuvaa ole.

Tainnut Gigantin myyjä kertoa sulle "gigantin myyntipuheita" :)

BluRay (oletettavasti tarkoitit kun puhuit HD-filmistä) toimii oikein jos TV:ssä on kunnollinen 24p tuki sekä tv.n (ja soittimen esim PS3) asetukset ovat kunnossa. Tuo myyjän vakuuttelu varsinkin on täyttä paskapuhetta, jolla pyritty vaan myymään "kalliimpi" malli tietämättömälle.

Mitään 100hz mainoksia ei ole olemassa. 100Hz on vain tekniikka joka pyrkii sulavoittamaan kuvaa ja vähentämään täten "virheitä" esim. liikkuvassa kuvassa.

Sonyllä on edelleen etu juurikin Blurayn kanssa koska uusimmissa tv:ssä on oikeasti toimiva 24p tuki. Muiden valmistajien kanssa se yleensä on vähän kysymysmerkki, tosin nykyisin Samsungint, pioneerit ja monet muut hyvät mallit kyllä tarjoavat toimivan 24p tuen (joka on oikeastaan pakollinen jos haluaa katsella BluRay elokuvia oikein)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko kellään kokemuksia tästä LG:stä:

LG 32LG3000

Lueskele vaikka dvdplaza.fi sivustolta kokemuksia tai http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/12/02/LG-26LG3000-26in-LCD-TV/p1 (tosin tämä on 26")

Niinkuin näkyy niin halvalla ei saa sitä ihan toimivinta. Peruskäytössä varmasti hyvä, mutta en ostaisi esim. pelikäyttöön missään nimessä.

TV on yksi niistä asioista joissa ei kannata hirvästi säästellä. Kannattaa miettiä budjettia 700-1000e jolla saa jo loistavan tv:n moneksi vuodeksi eteenpäin.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Niinkuin näkyy niin halvalla ei saa sitä ihan toimivinta. Peruskäytössä varmasti hyvä, mutta en ostaisi esim. pelikäyttöön missään nimessä.

TV on yksi niistä asioista joissa ei kannata hirvästi säästellä. Kannattaa miettiä budjettia 700-1000e jolla saa jo loistavan tv:n moneksi vuodeksi eteenpäin.

Nojoo, mutta minähän olen köyhä opiskelija eikä rahat välttämättä riitä aivan siihen kalleimpaan:P. Mutta, pitänee miettiä vähän pidempään(perjantaihin asti...) minkä telkkarin sitä käy mukaansa kaappaamassa.

EDIT: Nyt löytyi vielä yksi kanditaatti kilpailuun: Sony KDL32U4000k
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Oiskohan tosta sonyn 32 Full HD (malli tais olla 32W4000 tai jotain sinne päin) mihinkään? Onko kokemuksia tai luettuja arvosteluita?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ja tilaukseen lähti tuo yllä mainittu Sonyn telkkari:).

Voisitkos laittaa tänne mielipiteitä siitä telkkarista ku saat sen. Olen itekki katellu tota telkkaria ja joulun jälkeen ois sit telkan osto edessä, ni ois kiva tietää olisko se kannattava ostos :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olen nyt sieltä täältä lukenut tätä keskustelua ja tulin siihen tulokseen, että minun Sony KDL32V-4500 töllö ei ole "hyvä" pelaamista varten. Mikä tossa mallissa on vika paitsi, että se ei ole full hd (kertokaa tyhmälle)?
Vai saiko tämän keskustelun lukeminen pään pyörälle.
Löytyykö joltain sivulta noita kuvan säätö vinkkejä tohon KDL32V malliin?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olen nyt sieltä täältä lukenut tätä keskustelua ja tulin siihen tulokseen, että minun Sony KDL32V-4500 töllö ei ole "hyvä" pelaamista varten. Mikä tossa mallissa on vika paitsi, että se ei ole full hd (kertokaa tyhmälle)?
Vai saiko tämän keskustelun lukeminen pään pyörälle.
Löytyykö joltain sivulta noita kuvan säätö vinkkejä tohon KDL32V malliin?

V4500 mallissa on ainakin raportoitu häntimisongelmia esim. juuri pelatessa.

Asetuksia kannattaa katsella hdtvtest.co.uk sivustolta, jos kys telkkarille löytyy arvostelu, niin sen arvostelun loppupuolella on kerrottu nuo heidän asetuksensa
 
Ylös Bottom