Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jaa-a, en kyllä osaa. Jos ruutu ois neliön mallinen niin sitten, mutta kun en tiedä näitä HDTV:iden mittasuhteita eikä se multa varmaan muutenkaan luonnistuis. Voisikohan se mahdollisesti olla se syy siihen että kysyin. Ihan ajattelin että jos jollain sattuisi olemaan 26" HDTV niin voisi pikaisesti mitata, mutta kun on pakko noin vastata niin ilmeisesti turhaa toivoin.

Itselläni käytössä 42LG6000 ja toiminut oikein mainiosti PS3:n kyytipoikana. Uskaltaisin suositella uudempaa LG7000 sarjaa ja totean samalla että sekä peli- ja elokuvakäyttöön tuo 42" alkaa olemaan minimi olohuone-etäisyyksillä, minun mielestäni. Pienemmissä pelikammoissa varmaan pienempikin (40" tai 37") mennee ihan ok.

En tiiä voiko munkaan telkkaria verrata, mutta..
Mulla on 26" laajakuva kuvaputki telkka ja sen näytön korkeus on n.23cm

Samat mittasuhteethan ne taulutöllössäkin on. Eli suurinpiirtein tuo on itse kuva-alan korkeus, hieman enemmän ehkä, koska kuvaputkessa kehykset tulevat hieman itse näyttöalan päälle.

Paitti että ookko nääny aivan varma, 23cm?! Nimittäin mun tietokoneen laajakuvanäyttö on 30 cm korkea ja 21" putkitelkka on 32cm..

Nimittäin sittenhän se korkeus ois noin kolmannes leveydestä ja sellasta telkkua ei oo tullu vastaan :D

Paitti että ookko nääny aivan varma, 23cm?! Nimittäin mun tietokoneen laajakuvanäyttö on 30 cm korkea ja 21" putkitelkka on 32cm..

Nimittäin sittenhän se korkeus ois noin kolmannes leveydestä ja sellasta telkkua ei oo tullu vastaan :D

Oups, oli demonilla tainnut tulla numerot väärinpäin. 32 senttiä se korkeus on 26-tuumaisessa laajakuvassa suurinpiirtein, tarkistin vielä photoshopilla.

Oups, oli demonilla tainnut tulla numerot väärinpäin. 32 senttiä se korkeus on 26-tuumaisessa laajakuvassa suurinpiirtein, tarkistin vielä photoshopilla.

Noni jotain tuollaista arvelinkin, kiitosta vastauksesta.

Jos sais vielä tähän vastauksen..
Tukeeko tämä telkku 60hz-tilaa, jota siis suurin osa jenkkipeleistä käyttää?
Varmaan tukee, mutta kun nyt olen täys nyyppä näissä asioissa niin koskaan ei voi olla liian varma =P

Suhteessa halvemmaksi tulisi varmaan hieman isompi töllö kuin tuo 26-tuumainen. Vai eikö ole tilaa isommalle? Nykyään kun edullisimpia 42-tuumaisiakin saa jo parisataa tuota kalliimmalla.

OHO, nyt iski typo :D

Se onki siis 33cm(tai 32, niitten välillä) heh. Laskin viivottimella, ja taisin ajatellla viestiä kirjotellessani, että ekan viivotin mitan pittus ois ollu 10 cm ja siitä pisteestä sit 13cm... mitäköhän ajattelin...

Toivottavasti sait selvän tästä viestistä:p

EDIT: Ni mitä mieltä ootte http://www.expertasa.fi/epages/Capnova.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Konepiste/Products/4905524511239 tästä

EDIT2: Oho, no nyt se linkki toimii

Viimeksi muokannut moderaattori:

Suhteessa halvemmaksi tulisi varmaan hieman isompi töllö kuin tuo 26-tuumainen. Vai eikö ole tilaa isommalle? Nykyään kun edullisimpia 42-tuumaisiakin saa jo parisataa tuota kalliimmalla.

Ei ole tilaa ja kun kone istuu telkun vieressä ja monesti tulee katsottua telkkua koneella pelatessa (=puolen metrin päässä) niin ei oikeen viitsi yli 32-tuumasta ostaa.

Minulla olis äärettömän vaikee tv ostos päätös edessä

Kumpi teidän mielestä:

http://www.expertasa.fi/epages/Capnova.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Konepiste/Products/8712581391430

http://www.sony.fi/product/t32-w-series/kdl-40w4500

philips on 2 tuumaa isompi mutta eipä sitä juurikaan huomaa.

philips sissä olis kyllä aika siisti tuo ambilight juttu

mutta sony taas: Kun et katsele TV:tä, voit käyttää sitä digitaalisena valokuvakehyksenä Picture Frame Mode -tilassa. Täytä olohuoneesi musta aukko: käytä TV:tä omien valokuviesi tai 6 esiasennetun kuvan katseluun

sony 50000:1 kontrasti philips 33000:1 kontrasti

kummassakin omat hienouksensa niin että yritäs nyt sit tässä päättää kumman ottais.

Minulla olis äärettömän vaikee tv ostos päätös edessä

Kumpi teidän mielestä:

http://www.expertasa.fi/epages/Capnova.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Konepiste/Products/8712581391430

http://www.sony.fi/product/t32-w-series/kdl-40w4500

philips on 2 tuumaa isompi mutta eipä sitä juurikaan huomaa.

philips sissä olis kyllä aika siisti tuo ambilight juttu

mutta sony taas: Kun et katsele TV:tä, voit käyttää sitä digitaalisena valokuvakehyksenä Picture Frame Mode -tilassa. Täytä olohuoneesi musta aukko: käytä TV:tä omien valokuviesi tai 6 esiasennetun kuvan katseluun

sony 50000:1 kontrasti philips 33000:1 kontrasti

kummassakin omat hienouksensa niin että yritäs nyt sit tässä päättää kumman ottais.

Mitä tuolla Ambilightillä tekee? Tuo pic frame moodikin tuntuu melko järjettömältä, mutta valitsisin silti Sonyn, milloin vain.

E: Kyllä tiedän mikä se on, mutta en näe sillä mitään hyötyä, niinkuin tuolla picture framellakaan. Turhaa, sähkölasku on muutenkin jo tarpeeksi suuri.

Ambilight on hieno systeemi, muutkin valmistajat saisi ottaa vastaavanlaisen ominaisuuden valikoimiinsa. Elävöittää kuvaa, valojakaan ei tarvitse olla päällä niin paljon huoneessa. Philipsin telkkareiden hinnat vaan saisi tulla vähän alaspäin.

Pukki toi Sonyn full hd:n (Tarkkaa tuotekoodia en tähän hätään rupea ehtimään) ja olen erittäin tyytyväinen. Suurimmassa osassa sonyn telkkareissa on vielä tuo ps3 ready nykyään. eli telkun vaihto koneeseen käy kivuttomasti ja yhteinen sävel löytyy heti. En tosin tiedä muista merkeistä, voihan se niilläkin olla helppoa.

Ambilight on hieno systeemi, muutkin valmistajat saisi ottaa vastaavanlaisen ominaisuuden valikoimiinsa. Elävöittää kuvaa, valojakaan ei tarvitse olla päällä niin paljon huoneessa. Philipsin telkkareiden hinnat vaan saisi tulla vähän alaspäin.
Omien kokemusten mukaan se on taas näitä juttuja että toiset tykkä ja toiset vaan ei sitten millään. Itse kuulun lähinnä jälkimmäiseen porukkaan, ei ainakaan tähän mennessä ole moinen ominaisuus suuremmin säväyttänyt.

No nyt olen ostanut itelleni uuden telkan, Sony 32KDL-W4000
En tuota ihan aluksi edes suunnitellut ostaa, mutta hyvä näin. Vaikka hinta olikin ihan kiva, en ole katunut ostosta(vielä :D).

Ylös Bottom