Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Alkuperäisen kysymyksen lähettäjälle: Sinuna en katsoisi kuin sitä, että tv:ssä on hdmi-paikka, eikä kyseessä ole plasma-tv.
Ai miksi ei Plasmaa?
Itse ostin Plasman viime viikolla eikä LCD töllöä enää mulle tule.

Plasmassa on parempi kuva, värit ovat rikkaammat eli luonnollisemmat sekä mustista kohdista erottaa nyt yksityiskohdatkin eikä mtn. musta-väli-harmaan sekoitusta.

LCD vs. Plasma on sama kun vertaa LCD vs. DLP videotykkejä, DLP-tykeissä parempi musta sekä värien toisto kuten Plasma TV:ssäkin jotka tekevät kuvasta "syvemmän" näköiset.

Asiasta kertonee jo sekin että jos on 3D-ominaisuudet niin Plasmoilla saa parempaa 3D:tä aikaan.

Mitä Plasmojen luonnolliseen Input-Lagiin tulee niin en ole huomannut Black Opsissa yhtään. Ja sirinä-ominaisuus kun on paljon valkoista ruudulla peittyy normaali äänen voimakkuuksilla.

LG 47LE750N
SONY 46NX700

Kumpi?

Molemmat samanhintaisia (899e). Tarvittaisiin lähinnä television katseluun, ei niinkään BD-elokuvien katseluun tai konsolipelaamiseen. Siihen minulla on jo toinen.
Itse ostin tämän siis viime viikolla. Ja on siis nyt tarjouksessa 899e enkä ole katunut pätkääkään.
Antenni- ja kaapeliverkon SD/HD virittimet, 51", 600Hz Sub, 4xHDMI, 2xUSB, DLNA, 3D, FullHD...
 
Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on plasma-tv:istä pelikäytössä? Jotkut kehuu, jotkut haukkuu... Olen kuullut että vaarana on kuvan kiinnipalaminen? Onkohan kuinka yleistä, ja kauanko suunnilleen kuvan täytyisi olla pysähdyksissä että näin kävisi?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on plasma-tv:istä pelikäytössä? Jotkut kehuu, jotkut haukkuu... Olen kuullut että vaarana on kuvan kiinnipalaminen? Onkohan kuinka yleistä, ja kauanko suunnilleen kuvan täytyisi olla pysähdyksissä että näin kävisi?

Panasonicin plasma oli muutaman vuoden pleikkarin kaverina, eikä minkäänlaista kiinnipalamista vaikka unehtui staattinen valikko tuntikausiksi ruutuun. Ei tuota pitäisi enää tänä päivänä esiintyä, tuolloin neljä vuotta sittenkin tuo oli lähinnä muutaman halppismerkin ongelma.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Olen kuullut että vaarana on kuvan kiinnipalaminen?
Jos sattuu "kiinnipalamaan", niin se ei ole nyky Plasmoissa lopullista.

Omassa edellä mainitussa Samsungin Plasmassa on Palamisenesto ominaisuus, eli ruutu liikkuu 10min välein 4 pikselin verran tjsp... sivu ja pystysuunnassa, ominaisuuttaa voi säätää jonkun verran.

Ja jos on jtn. palanut, niin tässä on myös oma 0-255 harmaa-skaalattu kuva joka liukuu ruudulla poistaen mahdolliset palamiset.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Terve, nyt olisi aika ostaa uusi tv. Olisi tarkoitus pelailla ps3, katella urheilua ja elokuvia, toki myös normi tv lähetyksiä :) .
Mitä suosittelisitte? Koko saisi olla sen 40''-42'', kun katselu etäisyys on 2 metriä, jos sitäkään, vai miten suurempi soveltuu tuohon etäisyyteen? Hintaa max. 650€.
Olen katsellut gigantista tälläista (Samsung 40" LED-TV UE40D5005 - Gigantti) hintansa puolesta tuo näyttäisi hyvältä, mutta miten ominaisuuksiltaan tuohon tarkoitukseen?

Ehdotelkaa hyviä telkkareita... ;)
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Koko saisi olla sen 40''-42'', kun katselu etäisyys on 2 metriä, jos sitäkään, vai miten suurempi soveltuu tuohon etäisyyteen?

Itsellä 47" ja katseluetäisyys n.2m. Soveltuu ihan hyvin. Enemmänkin kyse on siitä minkä kokoinen tilaan mahtuu ja onko "sisustuksellisesti" väliä kuinka iso tv on. Iso rotjakehan tuollainen on mutta en enää ottaisi alle 46" tuumaista. On se vaan niin kiva pelata ja katsoa tv:tä isohkolta ruudulta. Käy vaikka kaupassa vertailemassa miltä eri kokoiset näyttää omin silmin. Tosin ruudut näyttää kaupassa pienemmiltä kuin kotona paikalleen laitettuna.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Juu, no millaista telkkaria voisit suositella tuosta koko luokasta 40''-46'' hintaan max. 650€. Sillä tulisi seurata urheiluakin ja elokuvia hyvin eli ymmärtääkseni 100hz vähintään... Vai saakohan tuolla hinnalla sellaista?? Ei tullut enempää kesätöistä :(


Edit: Mitä mieltä ootte tuosta linkittämästäni gigantin samsungin led-tv:stä ( http://www.gigantti.fi/product/tv-j...uuma/UE40D5005XXE/samsung-40-led-tv-ue40d5005 ). Onko se kannattava ostos? Vai olisiko joku lcd-tv parempi kuin nuo samsungin 5-sarjan ledit? entä tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...D651-47-Full-HD-LCD-televisio-LCD-tv-n-100-Hz ?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Juu, no millaista telkkaria voisit suositella tuosta koko luokasta 40''-46'' hintaan max. 650€. Sillä tulisi seurata urheiluakin ja elokuvia hyvin eli ymmärtääkseni 100hz vähintään... Vai saakohan tuolla hinnalla sellaista?? Ei tullut enempää kesätöistä :(

Kyllä se kannattaa tuo 100 hz hommata. On se vaan makiannäköistä kun kuvan liikkeentoisto on niin mukavan sulavaa. Kaikissa töllöissä kuvanprosessointi ei kuitenkaan ilmeisesti ole samaa tasoa, joten kannattaa ehkä tutustua ostokohteena olevaan töllöön tarkemmin, vaikka 100 hz kyljessä lukisikin. Oman allamainitun samppani liikkeentoiston sulavuus verrattuna vanhaan 50 hz sonyyn yllätti erittäin positiivisesti. Tiedä sitten näistä uusista 60 hz -malleista. Pelatessa tarkkuutta vaativia pelejä kaikki extraherkuthan laitetaan sitten pois...
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Eli jos nyt lähtee hakemaan full HD-telkkua PS3:seen niin 32'' Led-telkut on nyt melko halpoja. Kannattaa ehdottomasti hankkia LED jos vain löytyy omaan hintaluokkaan sopiva TV.
Paremmuusjärjestys menee ainakin omasta mielestäni Full-HD telkuissa: (huonoimmasta parhaimpaan)
Plasma, LCD, LED
 
Tällä hetkellä parhaan hinta/laatu/kokosuhteen tarjoaa Samsungin Le46C535,eli kyseessä siis 46",full hd-lcd.
Kyseistä tv:tä saa monesta citymarketista plussakortti-tarjouksena alta viiden sadan.

Kyseisessä töllössä erittäin pieni input-lag,joten soveltuu erinomaisesti pelaamiseen.
Teräväpiirto matsku on muutenkin erinomaista ja mustan tasokin hyvä.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Gigantista:

Thomsonin 37'' Full HD LED-TV 499e
Samsungin 46'' Full HD LED-TV 875e

Kumpikin 100Hz ja HDMI-liitäntöjä piisaa
LED:iksi melkoisen halpoja... Ottaen huomioon, että oma telkkuni hankittiin melko aikaisessa vaiheessa:
Toshiban HD-ready 32'' 699e ;(
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Itse en paljoa kyllä arvoa anna tuossa halvimmassa hintaluokassa tuolle edge-ledille ja 100:lle hertsille.

Edge-ledin edut on ainoastaan marginaalinen sähkön säästö joka ei edes kata kalliimpaa ostohintaa.
100 hertsin toistosta taasen on ainoastaan hyötyä lähinnä SD-telkkari kanavilla katsoessa jotain jalkapalloa mutta kun tuo suomen digi-kura on niin kaameaa katsottavaa muutenkin niin hyöty on vähän +-0.

Ledi taustavalaistut telkkarit (varsinkin halvemmassa hintaluokassa) on taipuvaisia pilveilyyn ja 100:n hertsin panelit (varsinkin halvemmassa hintaluokassa) omaa yleensä korkean input lagin.

Mielestäni kannattaa miettiä tarkkaan haluaako tuhlata satasia ominaisuuksiin joista ei todellista hyötyä ole.
Jos nyt otetaan esimerkiksi vaikka tuo 46" 850€:n 100hz/led-Samsung ja 490€:n LCD-Samsung niin en todellakaan maksaisi 350€ enemmän tuosta led-samsungista.
Ainut asia millä voisi vähänkään perustella itselleen tuota hintaeroa on Dlna/verkko-ominaisuudet jotka noista ~800:n euron telkkareista yleensä löytyy.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tässä aiemmin taisinkin jo kysyä näyttöä mutta kysytäämpä uudestaan. Jotain näyttöä 20-27 tuuman väliltä, mahdollisimman pieni virrankulutus, eikä valovuotoa jne. (tietenkään :))
Budjetti olisi kasvanut sellaiseen 100-350€ Ja lisättäköön nyt vielä se että ei tarvi olla TV-mahdollisuutta, koska tämä varmaan nostaa hintaa turhaan, mutta jos on hyvä näyttö jossa tämä on voihan senkin ostaa.

Mitä mieltä ihmiset ovat esimerkiksi tästä: http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/516984
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Iteltä löytyy mainio TV, joka ei kuitenkaan tule yhteistyöhön PS3:ni kanssa. Tarkoitus onkin nyt hankkia ihanjees-tasoa oleva Full HD LED-näyttö HDMI-liitännöillä, joka soveltuisi hyvin pelaamiseen PS3:lla (+ leffojen katsomiseen). Telkkua sillä ei tarvitse pystyä katsomaan, mutta ei toki haittaa vaikka pystyisikin.

Tällainen vaihtoehto löytyi:

Acer MT230HML Full HD 23" LED-näyttö

Soveltuisiko hyvin tarkoituksiini? HDMI-liitäntä näyttäisi löytyvän enkä muutakaan negatiivista tuosta löydä. Kokokin on passeli, haarukalla noin 22"-26" mennään.

Kokemuksia? Parempia ehdotuksia kuin tuo ehdottamani?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mulla olis hakusessa 40" - 46" HD töllö. Oikeestaan muita kriteerejä ei ole kuin se, että viivettä ei olisi. Mahdollisimman halpa tietenkin. Onko siis kenelläkään mitään telkkaria mitä suositella, tai kertoa vähän, että kertooko tuo vasteaika oleellisen viiveessä?
Joskus olen sellastakin kuullut, että ne ovat vain tehtaalla annettuja lukuja, kukaan niitä ei oikeasti voisi tarkistaa.. :(
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mulla on Samsung LE40C535 ja varmasti yks parhaita pelitelkkuja. Input lag on vain 14 ms. Kuva on tosi hyvä ja hintaa Prismassa 495 €. Löytyy myös 46 tuumasena.
 
Ylös Bottom