Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi
Minulla todennäköisesti myös TV:n päivitys edessä syksyllä. Itse olen katellut Samsungin ja Panan plasmoja. Plasma seuraavien syiden takia:
- 3D:ssä ei cross-talkia (tai ainakin paljon vähemmän)
- katselukulmat parempia
- ei pelkoa val(k)ovuodoista
- alhainen input-lag pelaamista ajatellen.
Huonoja puolia on myös:
- korkea sähkönkulutus (no, lämmittääpähän kivasti kämppää samalla

)
- pelko kiinnipalamisesta (lienee aiheeton?)
- hiukan tummempi kuva, huonontaa kuvaa kirkkaassa valossa
Malleista olen mietiskellyt Samsungin osalta PS51555 tai PS516900 (tai 7000) -sarjoja. 555-sarjassa hiukan huolestuttaa kuulemma heijastava ruutu, mutta täytynee käydä toteamassa itse miltä se näyttää. Dvdplazalla osa sitä on kammoksunut, osa taas sanoo, ettei huomaa koko asiaa, eikä eroa 6900-sarjaan juurikaan olisi. Toivottavasti näin olisi, sillä 555-sarjasta saisi 59-tuumaisen samalla hinnalla mitätuo 51" 6900 -sarjalainen kustantaa. 51" 555-sarjalaisenhan saa Verkkokaupasta n. 850€:lla.
Trustedreviews arvosteli 6900-sarjalaisen ja pitää sitä mahdollisesti parhaana hinta/laatu -suhteen omaavana telsuna. Arvostelu täällä:
Samsung PS51D6900 TV review - Trusted Reviews . 555 on tuosta hiukan karsittu malli, muttei kuvan laadun osalta kauheasti eroa. Toivottavasti jossain kaupassa pääsisi näitä vertailemaan.
Panasonicin plasmat on hiukan tyyriimpiä, mutta 50-tuumainen GT30 olisi mahdollinen. Verkkokaupasta tälle tulee hintaa 1600€. Panasonicissa on vielä hiukan parempi 3D cross talkin osalta ja syvemmät mustat, mutta ennen eroa näkemättä on vaikea perustella itselle tuota lisähintaa.