Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mitähän tässä meidän telkkarissa tarkoitaa, kun painaa TV:tä katsoessa info-nappia, niin samalla ruutuun tulee näkyviin tollanen mittari, jossa toisessa ääripäässä lukee "LED" ja toisessa ääripäässä "Conventional TV". Ja se mittari on noin 3/4 "täysillä" eli enemmän sinne LEDiin päin. Tarkottaako tuo sitä taustavalon suuruutta vai mitä?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tarkottaako tuo sitä taustavalon suuruutta vai mitä?
Ei, vaan se kertoo kuinka paljon se LED-telkkarisi säästää sähköä tavalliseen töllöön verrattuna.

This feature is actually a small reminder of the power saving you are experiencing while operating an LED TV vs a conventional LCD TV. Depending on your settings, the meter will either be closer to the Conventional side or the LED side. This allows you to see your power savings in real time. Please note, this is only for informational purposes, your results may vary.

Lähde: Samsung
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Itse löysin kesälomarahoille käyttöä ja hankin Sonyn "55 kdl-HX823:n 46"W3000:n tilalle reilu viikko sitten. Kaunishan tuo on kuin mikä (tv:n vahvuus vain 27mm.). Huokaus! Nykyään valmistajien pitää vissiin ängetä mukaan kaikkea kivoja internetin toimintoja.Itse kokeilin ainoastaan sen verran,että toimivatko kuinka hyvin.
En ole vielä ehtinyt kokeilla tuota 3D-toimintoa (lasit puuttuu),mutta kuva on loistava. Musta on mustaa,ei valovuotoa eikä kuolleita pikseleitä. Kallishan tuo on,mutta kannattaa tutustua ja vertailla.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Telkkarin uusinta edessä, kriteerit:
- Koko 46''-51''
- Käyttö: PS3 pelailua, HTPC kautta leffojen/sarjojen katsomista, TV tarjonnasta seurataan junioria, suurinta pudottajaa, selviytyjiä...
- Hinta kattona ehdoton maksimi 1500€, mieluummin tonnin pintaan saisi jäädä.
- Tekniikka saa olla LCD,LED, plasma.
- Hyvät arvosanat luotettavalta testaajalta
- ei tarvita hienoja internet ominaisuuksia

Kiitoksia jo etukäteen.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Minulla todennäköisesti myös TV:n päivitys edessä syksyllä. Itse olen katellut Samsungin ja Panan plasmoja. Plasma seuraavien syiden takia:
- 3D:ssä ei cross-talkia (tai ainakin paljon vähemmän)
- katselukulmat parempia
- ei pelkoa val(k)ovuodoista
- alhainen input-lag pelaamista ajatellen.

Huonoja puolia on myös:
- korkea sähkönkulutus (no, lämmittääpähän kivasti kämppää samalla ;))
- pelko kiinnipalamisesta (lienee aiheeton?)
- hiukan tummempi kuva, huonontaa kuvaa kirkkaassa valossa

Malleista olen mietiskellyt Samsungin osalta PS51555 tai PS516900 (tai 7000) -sarjoja. 555-sarjassa hiukan huolestuttaa kuulemma heijastava ruutu, mutta täytynee käydä toteamassa itse miltä se näyttää. Dvdplazalla osa sitä on kammoksunut, osa taas sanoo, ettei huomaa koko asiaa, eikä eroa 6900-sarjaan juurikaan olisi. Toivottavasti näin olisi, sillä 555-sarjasta saisi 59-tuumaisen samalla hinnalla mitätuo 51" 6900 -sarjalainen kustantaa. 51" 555-sarjalaisenhan saa Verkkokaupasta n. 850€:lla.

Trustedreviews arvosteli 6900-sarjalaisen ja pitää sitä mahdollisesti parhaana hinta/laatu -suhteen omaavana telsuna. Arvostelu täällä: Samsung PS51D6900 TV review - Trusted Reviews . 555 on tuosta hiukan karsittu malli, muttei kuvan laadun osalta kauheasti eroa. Toivottavasti jossain kaupassa pääsisi näitä vertailemaan.

Panasonicin plasmat on hiukan tyyriimpiä, mutta 50-tuumainen GT30 olisi mahdollinen. Verkkokaupasta tälle tulee hintaa 1600€. Panasonicissa on vielä hiukan parempi 3D cross talkin osalta ja syvemmät mustat, mutta ennen eroa näkemättä on vaikea perustella itselle tuota lisähintaa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vanha televisio sanoi poks ja vihdoin pääsen uuden hankintaan. Kriteereinä 40 - 42", LED, Full HD ja budjetti ~800eur. Käyttö melko vähäistä, lähinnä pleikan peluuta (jahka saadan NHL 12 uunista ulos) ja valioliigan katselua. Eli mitään ihmeellistä ei kiikarissa ole, pärjäänkö tuolla vk.comin myydyimmällä mallilla: LG 42LE5300 42" Full HD LED-televisio | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com ? Samsungin saa about samaan hintaan jos tinkii 2 tuumaa koosta, mielipiteitä? Ymmärsin, että olemassa kahta erilaista LED-teknologiaa, kokonaan taustavalaistua sekä vain "kehän" taustavalaisu. Kokonaan taustavalaistua ei taida tällä budjetilla saada?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Noista se varmaan oma telkkari tulee Samsung PS51D7005 51" Full HD 3D Plasma-TV + ilmainen kotiinkuljetus + aidosti koroton osamaksu! | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com vs Panasonic Viera TX-P50GT30 50" Full HD 3D-plasmatelevisio | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com
Sampassa aidosti koroton maksuaika, edullisemmat lasit ja mukanakin tulee ainakin yhdet lasit (vai tuleeko kahdet)
Panasonic taitaa kuitenkin olla hieman parempi ainakin testien perusteella? Voi kun pääsisi katsomaan noita kahtaa rintarinnan jossain...
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Päädyin sitten sitten Samsung PS51D7005 51" Full HD 3D Plasma-TV:n ostamiseen ja nyt pitäisi saada vain kaikki miljaardi asetusta optimi säätöihin :) Toistaiseksi ihan stock setup käytössä ja ei siinäkään mitään valittamista ole ja Killzone 3 on aivan uskomattoman näköinen :)
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Kuinka paljon vasteajalla mahtaa olla vaikutusta pelaamiseen? Olen kahden telkun välillä, toisessa on vasteaika 2ms ja toisessa 5ms, joista ensimmäinen piirun verran hintavampi.

Onko tällä jotain käytännön väliä, eli huomaako eroa edes?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Kuinka paljon vasteajalla mahtaa olla vaikutusta pelaamiseen? Olen kahden telkun välillä, toisessa on vasteaika 2ms ja toisessa 5ms, joista ensimmäinen piirun verran hintavampi.

Onko tällä jotain käytännön väliä, eli huomaako eroa edes?

Älä usko emävaleita - näin näyttövalmistajat yrittävät hämätä - Vertailut - MikroPC

Jos yhtäänkään sama pätee televisio puolelle, niin tuskin on eroa juurikaan noissa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Suurempi vaikutus on ns. input lagilla, joka joissain telsuissa saattaa olla 50-100ms. Jos siis pelaa nopeatempoisia pelejä ja on niissä suhteellisen hyvä, kannattanee varmistaa vähintään, että telsusta löytyy ns. game mode, jonka pitäisi alentaa input lagia.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt olisi sitten itsellä edessä uuden television hankinta. Vanha ja hyvinpalvellut Toshiban 32" saa luvan väistyä uuden tieltä.

Sony 46" 3D LED-TV KDL46EX724 - Gigantti

Olisiko tämä hyvä laite pleikkarin kaveriksi, vai löytyykö samasta hintaluokasta muita parempia/verrattavia malleja samoilla ominaisuuksilla?
Asiantuntijoiden mielipide asiasta olisi avuksi.:)
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

HDTVtestin mukaan ihan kelpo telsu 2D-materiaalilla. 3D:n toimivuutta ei puolestaan kehuta, mutta jossei se oli kynnyskysymys, niin varmasti hyvä peli-tv. Game modessa input lagikin vain 21ms, joka on keskimääräistä alhaisempi.

"Gaming was a great experience on the Sony KDL-40EX723. With a video processing delay of just 21ms in the “Game” scene mode, games felt responsive and unsluggish. What’s more, this HDTV reproduces every last drop of coloured (chroma) detail from a PC or games console, which videophile users are sure to appreciate when sitting close to the screen."

Koko testi luettavissa täältä: Sony KDL40EX723/ KDL32EX723 (EX723) 3D LED LCD TV Review
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Suositelkaapas jotain hyvää perus telkkaria pelaamiseen, tietokonekäyttöön, leffojen katseluun ja SD-kanavien katseluun. LG:n 47LD450N olis ilmeisesti hyvä ja halpa perus tv. Pelaamiseen ainakin omiaan, mutta jos asetta nyt alkuun specsejä vähänkorkeammalle niin tulis kerralla hyvä. Läytyskö mieluusti alle 1000€:n hintaluokasta laadukasta telkkaria noilla vaatimuksilla:

-47"
-Fullhd tietysti
-Pieni input lagi pelaamisen vuoksi
-USB-tallennus
-100 Hz->
-DVB-T2
-Hyvä LED-paneeli(tai miksei plasmakin) ilman pahempia valovuotoja
Kaikki halvemmat taitaa olla edge-ledejä, löytyykö niistä kelvollista?

Jos noilla specseillä ei löydy LG:n 47LD450N :tä merkittävästi parempaa mallia n. 400 €:n lisäsijoituksella niin varmaan järkevämpia melkein varmaan pistää tuo LG. On ilmeisesti ainakin melko hyvällä paneelilla, mutta onko nykimisongelma häiritsevä ilman noita 100 hz:n kuvanparannuksia? SD-lähetyksiä tulee varmaan pelaamisen lisäksi lähes päivittäin kateltua kun taas elokuvia harvemmin.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Täälläkin ollaan uutta televisiota ostamassa korvaamaan vanha 32-tuumainen philipsin LCD. Tuo LG 42LK450N olisi nyt sitten ilmeisesti aika varma valinta.

Voisiko joku ystävällisesti mittailla paljonko kertyy korkeutta jalan kanssa? Kaikki sivut joilta olen katsellut meinaa antaa eri tuloksia. :mad:
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Valmistajan ilmoittamat mitat:



Eli 63,9 cm korkea ja ilman jalustaa 57,1 cm.

Lähde: LG

Juu, samoja mittoja olen katsellut. Mutta esim verkkis ilmoittaa leveydeksi 102 cm joka ei taas tuohon täsmää olllenkaan. Jonkin muun variaation olen vielä jonkun muun myyjän sivuilta köytänyt.

E: Eli osaan käyttää googelia ja valmistajan sivuja, mutta jokainen ilmoittaa eri lukemat!
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Juu, samoja mittoja olen katsellut. Mutta esim verkkis ilmoittaa leveydeksi 102 cm joka ei taas tuohon täsmää olllenkaan.
Verkkokaupan tuotelinkitys vie LG:n jenkkisivustolle ja 42LK450-malliin, josta puolestaan on tuumakoot (40.1" x 27.5" x 10.4") käännetty senteiksi. Tuo N-malli on Nordic-malli, ja sen mitat ovat erit (koska se on eri tuotekin).

Luottaisin tässä tapauksessa nimenomaan LG:n suomenkielisillä sivuilla oleviin mittoihin.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Käväisinpäs nyt sitten hakemassa tuon töllön. Korkeus on nyt sitten kuitenkin 70 cm. Kylläpä se tuohon asennuspaikkaan juuri ja juuri mahtui. Hassun näköinenhän siitä tuli, mutta olkoon nyt kun tuli ostettua.
 
Ylös Bottom