Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eddy93 sanoi:
Itse asiassa se ei ole tulossa olohuonetöllöksi, sillä olohuoneesta meiltä löytyy jo Samsungin 40 - tuuman Full HD - LCD TV.

Käyttötarkoitus on siis vain pelien pelaamiseen ja BD/DVD - leffojen katsomiseen.


Oorait, oorait, luin vähän huonosti. Joka tapauksessa, ei lyö leiville toi fullHD tossa koossa. Siis 32D3000 edelleen...
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Manix sanoi:
No jotain vikaa niissä on kun kaikki valmistajat pistää plasma-linjastojaan kiinni. ;)

Ei niissä muuta "vikaa" ole kuin se, että plasma televisiot on kalliimpia valmistaa. (ja samalla laadukkaampia)

Massojen arvostamassa LCD-merkissä on samoja alihankkijan osia kuin VinkuIntia-merkin LCD-televisiossa, telkkarin edessä oleva logo on vaan erilainen. Valmistajille LCD-bisnes tarjoaa helppoa ja halpaa rahaa tällä hetkellä.

Pakolliset mielikuva vertaukset:
LCD-TV on kuin Dellin tietokone: erikokoisia ja erivärisiä komponentteja sieltä sun täältä mistä halvimmalla lähtee, kootaan yhteen ja annetaan Windowsin yrittää selvittää sotku. Lopuksi lätkäistään oma logo etupeltiin. :D

Plasma-TV on kuin Apple: tuotteen kehitys, valmistus ja laaduntarkkailu hoidetaan oman talon sisällä. Käyttöjärjestelmä on tehty valittujen komponenttien perusteella joten toimivuudesta on täydet takeet.

Plasma TV - Tuotanto alusta loppuun

Miksi siihen kannattaa kiinnittää huomiota?
Jos televisio valmistetaan erilaisilta alihankkijoilta ostetuista osista, ne eivät välttämättä sovi yhteen yhtä hyvin kuin yhden ja saman valmistajan osat, joista televisio kootaan.

Useiden alihankkijoiden valmistamia osia sisältävät televisiot myös altistuvat heikoimman lenkin ilmiölle. Tällöin yhden osan puutteet voivat tehdä koko laitteen käyttökelvottomaksi.

Fakta
Plasmatelevisiot kehitetään ja valmistetaan tavallisesti saman katon alla.

Plasmatelevisioiden alkuvaiheessa useimmat valmistajat kehittivät omaa plasmatekniikkaansa, joten plasmatelevisiotuotanto muodostaa nykyään osan useiden yritysten liiketoiminnasta. Tämä merkitsee, että plasmatelevisiovalmistajat tekevät televisiot tavallisesti kokonaisuudessaan itse, joten ne hallitsevat tuotteidensa laadun alusta loppuun.

Nestekidetelevisiot valmistetaan toisaalta tavallisesti alihankkijoiden osista, joten laadunvalvonta on haastavaa. Alihankintana valmistuttaminen lisää epätietoisuutta. Jotkut yritykset ostavat nestekidetelevisioita muilta valmistajilta ja kiinnittävät niihin oman logonsa. Tällöin nestekidetelevision etupaneelissa näkyvä nimi ei välttämättä olekaan sen keskeisten osien valmistajan nimi.

Esimerkki
Nestekidekuvaruudut ostetaan tavallisesti alihankkijoilta. Ne myydään eteenpäin muille yrityksille käytettäviksi niiden nestekidetelevisioissa. Tämä voi säästää tuotantokustannuksia, mutta laitteen keskeisen osan ostaminen alihankkijalta vähentää mahdollisuuksia parantaa ja kehittää tuotteita sekä valvoa lopputuotteen laatua.

Tämä myös vähentää kilpailua, sillä jos kahden tunnetun ja keskenään kilpailevan yrityksen nestekidetelevisioissa voi olla sama nestekidekuvaruutu, laadulla erottautumisen mahdollisuudet pienenevät.

Plasmatelevision ostaja voi olla lähes varma siitä, että siinä käytetyn tekniikan on kehittänyt yritys, jonka nimi näkyy laitteen etupaneelissa. Katseluelämyksestä ei siis tarvitse tinkiä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Smirre sanoi:
Ei niissä muuta "vikaa" ole kuin se, että plasma televisiot on kalliimpia valmistaa. (ja samalla laadukkaampia)

Massojen arvostamassa LCD-merkissä on samoja alihankkijan osia kuin VinkuIntia-merkin LCD-televisiossa, telkkarin edessä oleva logo on vaan erilainen. Valmistajille LCD-bisnes tarjoaa helppoa ja halpaa rahaa tällä hetkellä. .

Nyt menee kyllä niin ankaran höpinän puolelle, että oksat pois. Sekä LCD- että Plasma-paneeleja valmistaa maailmalla muutama valmistaja. LCD-paneeleja valmistaa useampi valmistaja ja niiden valikoima on suurempi, eli löytyy halpis-paneelia ja laatu-paneelia. Molempia TV:tä valmistettaessa käytetään alihankkijoiden toimittamia osia. Samsung tekee itse paneeleja, joita myös Sonyn huippumallit käyttävät. Molemmat käyttävät halvemmissa malleissaan myös muiden tekemiä paneeleja. Myös Sharp ja kaiketi myös JVC tekevät itse paneeleja.

LCD ruutujen osalta valmistajia on paljon enemmän, ja myös El Cheap'o merkkejä löytyy, kuten vaikkapa Mirai.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Smirre sanoi:
Ei niissä muuta "vikaa" ole kuin se, että plasma televisiot on kalliimpia valmistaa. (ja samalla laadukkaampia)

Massojen arvostamassa LCD-merkissä on samoja alihankkijan osia kuin VinkuIntia-merkin LCD-televisiossa, telkkarin edessä oleva logo on vaan erilainen. Valmistajille LCD-bisnes tarjoaa helppoa ja halpaa rahaa tällä hetkellä.

Pakolliset mielikuva vertaukset:
LCD-TV on kuin Dellin tietokone: erikokoisia ja erivärisiä komponentteja sieltä sun täältä mistä halvimmalla lähtee, kootaan yhteen ja annetaan Windowsin yrittää selvittää sotku. Lopuksi lätkäistään oma logo etupeltiin. :D

Plasma-TV on kuin Apple: tuotteen kehitys, valmistus ja laaduntarkkailu hoidetaan oman talon sisällä. Käyttöjärjestelmä on tehty valittujen komponenttien perusteella joten toimivuudesta on täydet takeet.

No hohhoijaa, jotain pioneekerin mainospalstojako täällä pitää lukea... Hyvin on poikaan uponnu tuo ropakanta:(
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

mkko sanoi:
No hohhoijaa, jotain pioneekerin mainospalstojako täällä pitää lukea... Hyvin on poikaan uponnu tuo ropakanta:(

Ei tuo Smirren pätkä ole ihan propagandaa, vaikkakin on lainattu muistaakseni jonkin plasmatv-valmistajan sivustolta. Saat samat infot tuotteista kun viitsit sarjanumeron perusteella kaivaa. Kuten hartzu tuossa yllä totesikin, tekee samppa, sony ja sharp paneeleitaan itse. Sharp on ainoa LCD-valmistaja, joka tekee *kaikki* paneelit itse. Kaikki muut käyttävät alihankintaa massa/halpismalleissaan. Esim tämän ketjun aloittajan M86/87:ssa on saatavilla ainakin kahta eri versiota, joista kummankaan paneelia ei ole tehty Samsungin tehtaalla.Tuosta F-sarjasta en ole varma. Sitten taas halpisvalmistajista esim. Mirai tekee itse asiassa todella monelle suurelle firmalle kuten LG:lle/Sonylle jne paneeleita, eri nimellä. Nyt vain myös omalla logollaan töllöjä ja syyhän on selvä: heillä on tekniikka ja kyllä massaa houkuttelee enemmän 500 euron Mirai kun 2000 euron Sony. Ja alihankintaan kuuluu paljon muutakin kun pelkkä paneeli. itse asiassa suurin osa on sitä jotain muuta, kuin itse se paneeli.

Tuo muuten koskee tietokoneruutujakin. Siellä tilanne on aivan yhtä vaikea selvittää, että millä tekniikalla ja missä valmistettu paneeli on. Jos nyt taas samsungia vaikka käyttäis esimerkkinä, niin 226bw 22" paneeleita voi saada meksikosta, keski-euroopasta tai aasiasta. Sen lisäksi, käytetty tekniikka noissa voi ola eri (ja vielä tehdaskohtainen) ja erot esim valovuodossa todella suuria.

Edit: yksi epätarkkuus yllä, sillä ainakin parilla valmistajalla on ns. luksusmalleja joissa on alihankinnasta saatu paneeli.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Scatterbrain XO sanoi:
Ei tuo Smirren pätkä ole ihan propagandaa, vaikkakin on lainattu muistaakseni jonkin plasmatv-valmistajan sivustolta. Saat samat infot tuotteista kun viitsit sarjanumeron perusteella kaivaa. Kuten hartzu tuossa yllä totesikin, tekee samppa, sony ja sharp paneeleitaan itse. Sharp on ainoa LCD-valmistaja, joka tekee *kaikki* paneelit itse. Kaikki muut käyttävät alihankintaa massa/halpismalleissaan. Esim tämän ketjun aloittajan M86/87:ssa on saatavilla ainakin kahta eri versiota, joista kummankaan paneelia ei ole tehty Samsungin tehtaalla.Tuosta F-sarjasta en ole varma. Sitten taas halpisvalmistajista esim. Mirai tekee itse asiassa todella monelle suurelle firmalle kuten LG:lle/Sonylle jne paneeleita, eri nimellä. Nyt vain myös omalla logollaan töllöjä ja syyhän on selvä: heillä on tekniikka ja kyllä massaa houkuttelee enemmän 500 euron Mirai kun 2000 euron Sony. Ja alihankintaan kuuluu paljon muutakin kun pelkkä paneeli. itse asiassa suurin osa on sitä jotain muuta, kuin itse se paneeli.

Tuo muuten koskee tietokoneruutujakin. Siellä tilanne on aivan yhtä vaikea selvittää, että millä tekniikalla ja missä valmistettu paneeli on. Jos nyt taas samsungia vaikka käyttäis esimerkkinä, niin 226bw 22" paneeleita voi saada meksikosta, keski-euroopasta tai aasiasta. Sen lisäksi, käytetty tekniikka noissa voi ola eri (ja vielä tehdaskohtainen) ja erot esim valovuodossa todella suuria.

Edit: yksi epätarkkuus yllä, sillä ainakin parilla valmistajalla on ns. luksusmalleja joissa on alihankinnasta saatu paneeli.

Juu, ei ole_pelkkää_propagandaa. Mutta. Mikä ihmeen perustelu on nykypäivänä se, että oma tuotanto olisi jotenkin parempaa kuin alinhankinta??? Eiköhän erikoistuminen ole jo jonkin aikaa ollut kova sana, jos joku valmistaa tehokkaammin jotain tiettyä komponenttia ja on erikoistunut juuri sen tekemiseen, miksi ihmeessä se pitäisi tehdä itse?

Eli ei oikein mitään logiikkaa tuossa jutussa. Olisiko Mersu parempi auto, jos se valmistaisi umpiot itse, eikä ostaisi niitä Boschilta tai mistä liekin? Joo, joo, tähän tulee vastaus, että umpio autossa on eri asia kuin paneeli teeveessä. No niin on, mutta onhan noita autojakin, joissa käytetään toiseen tehtaan moottoria. Onko ne automaattisesti "laadunvalvonnallisesti haastavia"? Ei voi ummartaa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

mkko sanoi:
No niin on, mutta onhan noita autojakin, joissa käytetään toiseen tehtaan moottoria. Onko ne automaattisesti "laadunvalvonnallisesti haastavia"? Ei voi ummartaa.

Jep, autoissa käytetään myös muiden valmistajien alustoja yms. esim. Mondeo ja Mazda 6 käyttävät samaa alustaa ja samoja Fordin moottoreita.

Sama juttu TV puolella, ja kaikissa tuotteissa. Kukaan ei tee kaikkea alusta loppuun itse, ja se ei varsinkaan ole mikään laadun tae jos tekisi. Kukaan ei pysty tuottamaan kaikkea mahdollista itse hyvin. Parempaa laatua saa, kun ostaa tiettyyn asiaan keskittyneeltä tekijältä samaiset osat.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

mkko sanoi:
Mikä ihmeen perustelu on nykypäivänä se, että oma tuotanto olisi jotenkin parempaa kuin alinhankinta?
Pointti taitaa olla siinä, että omassa tuotannossa komponentit suunnitellaan alusta loppuun yhdeksi kokonaisuudeksi. Jos palaset kootaan eri alihankkijoiden linjoilta, ne täytyy jotenkin sovittaa yhteen, ja tällöin komponenttien laadun lisäksi laatuvaihtelua aiheuttaa myös tuo sovitus.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

hartzu sanoi:
Kukaan ei tee kaikkea alusta loppuun itse, ja se ei varsinkaan ole mikään laadun tae jos tekisi. Kukaan ei pysty tuottamaan kaikkea mahdollista itse hyvin. Parempaa laatua saa, kun ostaa tiettyyn asiaan keskittyneeltä tekijältä samaiset osat.

Ei aina, alihankinnalla on varmaa huono maine juuri sen takia, että Mummo osti X:n kuten Pappakin, mutta Papalla on paljon parempi tuote kun Mummolla vaikka merkki ja malli on sama.

Esim inverttereiden (taustavalon virransyöttö) valmistajia on aika vähän, eikä taustavalon valmistajiakaan ole kauheasti. Tai ohjainkorttien tekijöitä.. Mutta pääsääntöisesti plasmat kuitenkin tehdään alusta loppuun, kasaamisesta paketointiin siellä yhdessä tietyssä samassa paikassa omassa valvonnassa, kun taas juuri jonku XYZ:n voit saada kotiisi alkuperämaana Meksiko, Kiina tai Slovenia ja osat kasaamisineen on tehty 1000 eri paikassa (liioitellen).

Esim plasmapuolella suurimmat valmistajat:
Pioneer: omat paneelit, aiemmin käytti Fujitsua mutta ostin NECin (joka toimii edelleen oman logon alla).
NEC: Pioneerin omistuksessa mutta toimii silti myös omalla logollaan, tekee tietenkin itse
Panasonic (aka Matsuhita): tekee itse, myy Toshiballe, JVC:lle ja Fujitsulle.
Sony: ei tee itse muuta kuin piirit ja boardin, käyttää ainakin 42" NECin paneeleita.
Philips: käytännössä kaikki Hitachi/fujitsulta
Samsung: tekee plasmansa nykyään itse korean tehtaalla
LG: ?? ei tietoa

Pienemmät valmistajat:
Sharp: ei tee plasmapaneeleita itse, Pioneerilta/NEC:lta
Thomson: NEC oem
JVC: panasonicilta/NECilta
Toshiba: panasonicilta
Viewsonic: Pioneerilta

LCD puolelta on valtavan tarjonnan ja heittelyn (noita tehtaita on eri valmistajilla pirusti) vuoksi aika mahdoton listata samalla lailla. Jos on rahaa niin tuolta voi ostaa tietoa - ei maksa kun 1600 euroa :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Taitaa valinta olla nyt sitten kuitenkin tuo Samsungin LE40M86... Pitääpi varmaan hakea Gigantista niin saa 30 päivää kokeilla... Onkos tuo 1790 ihan käypä hinta vai saaneeko jostain halvemmalla?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

SilentFin sanoi:
Taitaa valinta olla nyt sitten kuitenkin tuo Samsungin LE40M86... Pitääpi varmaan hakea Gigantista niin saa 30 päivää kokeilla... Onkos tuo 1790 ihan käypä hinta vai saaneeko jostain halvemmalla?

Noita Samsungeja on aika monta eri variantia, joten en tiedä onko tässä kyseessä tarkalleen sama TV, jota haet, mutta Mareksoundista (http:///www.mareks.fi) saisi Sampan LE-40M86BDX -mallin hintaan 1599,- (http://www.mareks.fi/?p=productsMore&iProduct=798)

Ostin oman Pz70-panasonicini tuolta - palvelu oli hyvää ja hinnat edulliset.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Crock sanoi:
Noita Samsungeja on aika monta eri variantia, joten en tiedä onko tässä kyseessä tarkalleen sama TV, jota haet, mutta Mareksoundista (http:///www.mareks.fi) saisi Sampan LE-40M86BDX -mallin hintaan 1599,- (http://www.mareks.fi/?p=productsMore&iProduct=798)

Ostin oman Pz70-panasonicini tuolta - palvelu oli hyvää ja hinnat edulliset.

Tuota BDX mallia en oo ostamassa vaan BCX mallin jossa myös kaapeli viritin... Näyttää olevan Jimm'sissä vielä halvempi toi BDX 1399...
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

SilentFin sanoi:
Taitaa valinta olla nyt sitten kuitenkin tuo Samsungin LE40M86... Pitääpi varmaan hakea Gigantista niin saa 30 päivää kokeilla... Onkos tuo 1790 ihan käypä hinta vai saaneeko jostain halvemmalla?

Jos tilaat etkä pääse kattomaan/hakemaan livenä, niin pyydä sarjanumero ja firmis-info, niin säästyt päänvaivalta ja päivittämiseltä ja pettymyksiltä.

Sarjanumero on muotoa xxxxxxxP6xxxxx,
P-kirjain tarkoittaa 2007 vuotta ja merkki valmistuskuukautta. Esim P6:ssa (kesäkuu 2007) on firmware 1013 tai 2000. P5:ssä (toukokuu 2007) voi olla 1009, 1010, 1011, 1012 tai 1013.

Mallin paneelille näet tästä. [R]:n jälkeinen merkki kertoo sen:
S = Samsung, A = AU Optronics ja C = Chi Mei

Paneeli S ja firmis vähintään 1013 (tai tarkemmin valmistukuukausi vähintään P6 eli kesäkuu 2007) niin luultavasti säästyt suuremmilta ongelmilta. Tuota vanhempia ei kannata ottaa, ei vaikka jaksaisi päivittää itse firmiksen, kun osa vioista on sellaisia, että vaativat lankun vaihtamisen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Pistin itekki Saksasta tulemaan 40" M86. 1300e ovelle suomessa toimivalla takuulla. 1800e pintaan ne tuota suomessa myyvät "oikeissa" liikkeissä (Gigantti, expert jne.). Jimms PC, Elektroni.fi jne. suomen kaupat jotka myy tota halvalla on harmaatuonteja ja takuuhommissa kannattaa olla tarkkana, notta tulee oikeet laput mukana. Tuovat virallisen maahantuojan ohi noita suomeen halvemmalla hinnalla.

LCD ja plasma väittely on vakio meininkiä, on niissä hyvä kuva kyllä. Mutta >=40" Full HDt on liian kalliita vielä. Ja se PZ70 ei ole Full HD, vaan ottaa 1080p singaalia vastaan ja näyttää sen 720p. Kiva myyntikikka, ku saa sanoa että on Full HD telkkari. Samat 1080p tarrat on monien muidenki HD ready telkkujen etupaneelissa :)

Saksan kauppa on www.my-solution.de , postit 105e pankkisiirtoa käytettäessä Suomeen ovelle asti. Palvelu on hyvää ja nopeaa, mailit ja puhelut onnistuu heiltä hyvällä englanninkielellä. Maksu näky heillä/telkku lähti tuleen neljässä päivässä. Tällä viikolla pitäs telsun tulla. Pääsee testaa COD4 1080p ja tietty 720p ja 1080p matskut mitä on koneella tullu imettyä TVersityn kautta kahteleen <3

Plasma ja LCD keskustelu tulee saamaan lopun tässä 1-2 vuoden sisään kun OLED telkut valtaa markkinat. Hitusen parempi kuva ku missää mitä on nyt olemassa. Tai no Sony julkas CES 2008 messuilla sen 11" OLED telsun, hinta vaan suolanen 2500 dollaria. Jos tällä Samsungilla pärjäis siihen asti että saa ison OLED paneelin!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Pistin itekki Saksasta tulemaan 40" M86. 1300e ovelle suomessa toimivalla takuulla. 1800e pintaan ne tuota suomessa myyvät "oikeissa" liikkeissä (Gigantti, expert jne.). Jimms PC, Elektroni.fi jne. suomen kaupat jotka myy tota halvalla on harmaatuonteja ja takuuhommissa kannattaa olla tarkkana, notta tulee oikeet laput mukana. Tuovat virallisen maahantuojan ohi noita suomeen halvemmalla hinnalla.

LCD ja plasma väittely on vakio meininkiä, on niissä hyvä kuva kyllä. Mutta >=40" Full HDt on liian kalliita vielä. Ja se PZ70 ei ole Full HD, vaan ottaa 1080p singaalia vastaan ja näyttää sen 720p. Kiva myyntikikka, ku saa sanoa että on Full HD telkkari. Samat 1080p tarrat on monien muidenki HD ready telkkujen etupaneelissa :)

Saksan kauppa on www.my-solution.de , postit 105e pankkisiirtoa käytettäessä Suomeen ovelle asti. Palvelu on hyvää ja nopeaa, mailit ja puhelut onnistuu heiltä hyvällä englanninkielellä. Maksu näky heillä/telkku lähti tuleen neljässä päivässä. Tällä viikolla pitäs telsun tulla. Pääsee testaa COD4 1080p ja tietty 720p ja 1080p matskut mitä on koneella tullu imettyä TVersityn kautta kahteleen <3

Plasma ja LCD keskustelu tulee saamaan lopun tässä 1-2 vuoden sisään kun OLED telkut valtaa markkinat. Hitusen parempi kuva ku missää mitä on nyt olemassa. Tai no Sony julkas CES 2008 messuilla sen 11" OLED telsun, hinta vaan suolanen 2500 dollaria. Jos tällä Samsungilla pärjäis siihen asti että saa ison OLED paneelin!

Kerroppa sitten tuliko telkku onnellisesti perille ja vähän kokemuksia.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Plasma ja LCD keskustelu tulee saamaan lopun tässä 1-2 vuoden sisään kun OLED telkut valtaa markkinat. Hitusen parempi kuva ku missää mitä on nyt olemassa. Tai no Sony julkas CES 2008 messuilla sen 11" OLED telsun, hinta vaan suolanen 2500 dollaria. Jos tällä Samsungilla pärjäis siihen asti että saa ison OLED paneelin!

Olihan siellä Sonyllä myös 30'' OLED ja Samsungilla 32'' OLED. Tuskin tulevat tosin yleiseen myyntiin vielä tänä vuonna.

En jaksa uskoa, että OLED -telsut olisi tavallisten kuluttajien kukkarolle sopivissa hinnoissa vielä nuin nopiaan. CES -messuilla julkaistut ohuet plasmat (Pioneer) ja LCD:t olivat myös vaikuttavia. Lisäksi Pioneerin extreme contrast plasmat pystyvät aika hienoon kuvaan ja lähes absoluuttiseen kontrastiin. Eli vaikka tällä hetkellä OLED tarjoaakin todennäköisesti parhainta kuvaa, niin ei varsinkaan parhaimmat plasma siitä kauas jää ja plasman hinnat ovat kuitenkin moninkertaisesti pienemmät.

Itse olen tykki-ihmisiä, mutta tuommoinen 50'' plasma voisi olla hyvä vaihtoehto full HD-tykille, kunhan tulee aika vaihtaa Pana uuteen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ja se PZ70 ei ole Full HD, vaan ottaa 1080p singaalia vastaan ja näyttää sen 720p.
Ihan tosissaan väität, että tuo on muka 720p...

Panasonicin sivuilta: "Resoluutio on täydet 1920 x 1080. Näet siis täydellisen kuvan ilman, että laitteiston täytyisi muuttaa 1080p-signaalin pikseleitä."

Eli tästä nyt voi tyhmempikin vetää johtopäätöksen, että sitä 1080p kuvaa ei tartte alaspäin skaalata 720p kuvaan. Joka olisikin aika idioottimaista, koska kyseessä on FullHD paneeli.

Mutta jos sinulla on tähän jotain mullistavaa faktaa, esimerkiksi että mitä järkeä on tuoda kuva 1920x1080 resoluutiossa ja muuttaa se 1280x720 resoluutioon ja jälleen skaalata se 1920x1080 resoluutioon, niin kerro toki :D

Edit: Tässä vielä linkki tuotetietoihin: http://www.panasonic.se/servlet/PB/show/1249183/TH-50PZ70_FI.pdf
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/

Mielenkiintoista olisi tietää perusteluja tuolle "on vain 720p" väitteelle.

Samaten jonkin sortin urbaanilegenda taitaa olla tuo pienempien puljujen takuut. Kauppiaalla se velvollisuus on hoitaa laite kuntoon jos se hajoaa, riippumatta siitä miten se on maahan tuotu.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

LCD ja plasma väittely on vakio meininkiä, on niissä hyvä kuva kyllä. Mutta >=40" Full HDt on liian kalliita vielä. Ja se PZ70 ei ole Full HD, vaan ottaa 1080p singaalia vastaan ja näyttää sen 720p. Kiva myyntikikka, ku saa sanoa että on Full HD telkkari. Samat 1080p tarrat on monien muidenki HD ready telkkujen etupaneelissa :)

Panan PZ70 on kyllä ihan full hd-paneeli ja ei tossa sun selostuksessa ole muutenkaan mitään järkeä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse suosittelisin Sony KDS-55A2000 full-HD, etenkin jos tulee PELI / ELOKUVA käyttöön.
vasteaika 2,5 ms, kontrasti suhde 10000:1, 55 tuumaa ja virtapihi.
Itselläni on ollut kyseinen TV jo yli vuoden ja kyllä on hienoa omistaa moinen töllötin. Musta on mustaa, kuva pyörii sulavasti, värit on kirkkaat ja mikä parasta, Full-HD resoilla 55" ruudulta pelit OIKEASTI näyttää hyvältä.

Arvostelu Click!
 
Ylös Bottom