Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi
Joo pitää osin allekirjoittaa tää kommentti. Tuo 100Hz tekniikka voi olla enemmänkin tollanen markkinointi-ilmiö kun oikeesti mullistava ominaisuus. On se toki oikeassa tilanteessa hyvä mutta ei monen sadan arvoinen ominaisuus. Näkisin että eniten sille on käyttöä jos käytössä on joku HD kanavapaketti missä tulee paljon esim. futista ja dokkareita teräväpiirtona. Esim tossa mun samsung le40a656 joutuu tyytymään tosiaankin ihan low-asetuksiin jos sitä 100hz haluu pitää päällä sillä muuten kuvaan tulee ärsyttävän usein virheitä. Mutta low asetuksilla virheitä en oo koskaan havainnut. Niitä dokumentteja mitä olen katsonut 100hz päällä niin liikkeen sulavuus on silloin kyllä huomattavasti parempaa ja kuva kaikinpuolin miellyttävämpää katsella. Elokuvissa tuo 100hz tekee kuvasta kuitenkin liikaa juuri tuollaista dokumenttimaista ja liian "oikeaa elämää muistuttavaa" jos noin nyt vois sanoa
Nyt tulee hyvät ihmiset muistaa myös sen tulevan signaalin taso, joka vaikuttaa kaikista eniten kuvanlaatuun.
Esim. Urheilukanavan lähetykset (varsinkin futis) ovat välillä sellaista paskaa, ettei siinä auta vaikka olisi 1000hz tekniikkaa.
Lisäksi tuo 100hz vouhotus on täydellistä markkinamiestin jauhamista. Asetusta joudutaan joka tapauksessa pitää minimi -asetuksella koska muuten kuvaan tulee liikaa artefakteja, ja näitä artefakteja tule myös tuolla pienimmällä asetuksella, tosin ei niin paljoa että se kaikkia häiritsisi.
Itse olen omalla 40W4000:lla katsellut niin lätkää kuin futista, ja toimii loistavasti ainakin omille "kultasilmille".
Tuolle 100hz tekniikalle on tosiaan monta nimitystä,valmistajasta riippuen. sony kutsuu sitä Motionflow:ksi, LG TruMotioniksi ja panasonic muistaakseni käyttää nimeä MCFI.
Älkää ihmiset sortuko markkinamiestin puheisiin, vaan lukekaa esim hdtvtest.co.uk testi 40W4000:sta ja käykää liikkeessä katsomassa.
Joo pitää osin allekirjoittaa tää kommentti. Tuo 100Hz tekniikka voi olla enemmänkin tollanen markkinointi-ilmiö kun oikeesti mullistava ominaisuus. On se toki oikeassa tilanteessa hyvä mutta ei monen sadan arvoinen ominaisuus. Näkisin että eniten sille on käyttöä jos käytössä on joku HD kanavapaketti missä tulee paljon esim. futista ja dokkareita teräväpiirtona. Esim tossa mun samsung le40a656 joutuu tyytymään tosiaankin ihan low-asetuksiin jos sitä 100hz haluu pitää päällä sillä muuten kuvaan tulee ärsyttävän usein virheitä. Mutta low asetuksilla virheitä en oo koskaan havainnut. Niitä dokumentteja mitä olen katsonut 100hz päällä niin liikkeen sulavuus on silloin kyllä huomattavasti parempaa ja kuva kaikinpuolin miellyttävämpää katsella. Elokuvissa tuo 100hz tekee kuvasta kuitenkin liikaa juuri tuollaista dokumenttimaista ja liian "oikeaa elämää muistuttavaa" jos noin nyt vois sanoa