Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

vähän aihetta sivuten;
monella täällä on taulutelkkari asennettuna seinälle?
itse harkitsen sellaista, pitää vähän noiden lasten takia miettiä tätä vaihtoehtoa.
onko nuo asennustelineet ihan merkkikohtaisia?

Mulla on 42" LG seinällä, telineenä joku suunnilleen tällainen:

http://www.vivanco.de/ic_web/catalogs/vivanco/images/products/EAN4008928/1/8/4008928184907_p01_b.jpg

Sopii 60" asti...

Seinä on kipsilevyä, teline kiinni 7 itseporaavalla kipsilevyankkurilla, löytyy rautakaupasta. Kyllä pysyy!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itselläni on 42-tuumainen Pana juuri tuolla 1024x768 -resoluutiolla ja testattuani pari kuukautta sitten vanhempien myöskin 42-tuumaista Full HD Samsungia en huomannut mitään eroa tarkkuudessa pelikäytössä. Eron saattaisi huomata, jos telkkuja vertailisi metrin päästä ja rinnakkain, mutta käytännössä Full HD -resoluution hyöty 42-tuumaisella parin metrin päästä katsottuna on täysin olematon. Ainut asia, missa täydestä tarkkuudesta olisi etua on varmasti nettiselain ja pienimmät tekstit.

Toisaalta jos katsoo paljon BD-leffoja tai muuta 1080p matskua, Full HD alkaa olla perusteltua 40-tuumaisella. Peleissä tuo 1080p taitaa olla toistaiseksi aika harvinaista herkkua joten olet aivan oikeassa että siinä ero ei ole niin suuri...
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Toisaalta jos katsoo paljon BD-leffoja tai muuta 1080p matskua, Full HD alkaa olla perusteltua 40-tuumaisella. Peleissä tuo 1080p taitaa olla toistaiseksi aika harvinaista herkkua joten olet aivan oikeassa että siinä ero ei ole niin suuri...

Testasin toki samalla myös Dark Knight -leffan BD-versiota, enkä siinäkään silminnähtävää eroa nähnyt. Tai no, omaan silmään leffa näytti itse asiassa paremmalta tuossa Hd ready -vehkeessä plasman syvemmästä mustasta johtuen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jotkut ei näe eroa edes Bluray- ja DVD-leffojen välillä ja siinä saa olla imo aika puusilmä. Muutenkin tottakai, jos on helvetin hyvä HD Ready-töllö, kuva näyttää paremmalle kuin huonolla FullHD-töllöllä :rolleyes:

Mutta jos on hyvä 40" HD Ready vs hyvä 40" FullHD, FullHD hakkaa pystyyn HD Readyn leffoissa. Ja tietty 1080p-peleissä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mutta jos on hyvä 40" HD Ready vs hyvä 40" FullHD, FullHD hakkaa pystyyn HD Readyn leffoissa.

Minusta vähän välillä tuntuu, ettei suurin osa Full HD -hehkuttajista ole käytännössä tuota eroa testannut normaalita katsoetäisyydeltä laisinkaan. Nimittäin kummatkin olivat kyllä hyviä (kehuttuja) töllöjä ja silti pystyynhakkaaminen on kyllä täysin väärä termi. Ja mulla on oikein hyvä näkö, kiitos kysymästä ;) JOS töllöä meinaa tuijottaa alle metrin päästä, niin sitten paha mennä sanomaan, itse testailin kahden-kolmen metrin päästä.

Mietin nimittäin itsekin jossain vaiheessa vaihtamista Panan Full-HD-töllöttimeen, mutta huomattuani ettei lisätarkkuudesta ole hyötyä jätin tuon ajatuksen tyystin.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mulla on 42" LG seinällä, telineenä joku suunnilleen tällainen:

http://www.vivanco.de/ic_web/catalogs/vivanco/images/products/EAN4008928/1/8/4008928184907_p01_b.jpg

Sopii 60" asti...

Seinä on kipsilevyä, teline kiinni 7 itseporaavalla kipsilevyankkurilla, löytyy rautakaupasta. Kyllä pysyy!

mä laitoin 42" LG:n seinälle, telineen ostin Clas Ohlsonilta hintaan 34,90, siinä on neljä eri kallistusasentoa, suosittelen :)
vähä pelotti vaan laittaa teline kiinni telkkariin noilla telineen mukana tulleilla ruuveilla, ne telkkarin omat oli liian lyhyet, eivätkä ilmeisesti edes kiinnittämistarkoitukseen tehty..
hyvin pysyy.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Minusta vähän välillä tuntuu, ettei suurin osa Full HD -hehkuttajista ole käytännössä tuota eroa testannut normaalita katsoetäisyydeltä laisinkaan.
Viimeisin esimerkki parin päivän takaa. Ihmettelin kun Colour of magic-elokuvassa oli blurayllä hieman epätarkan oloinen kuva, vaikka muuten kuva oli puhdas, rakeeton ja hienon värinen. Rupesin ihmettelemään enemmän ja huomasin info-nappulan painamisen jälkeen, että elokuva oli 720p-muodossa. Jos tuon huomaa jopa niin, että luulee koko ajan katsovansa FullHD-elokuvaa, kait se on ihan silmillä nähtävissä? Kokeilepa itse vaikka WipeoutHD:lla ensin 720p-moodia ja sen jälkeen 1080p-moodia samalla töllöllä. Luulen, että huomaat eron heti. Tietty jos peli ei tue natiivisti 1080p-tilaa, se saattaa näyttää jopa huonommalle kun laittaa 1080p-ruksin tsekatuksi.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olisiko 32LG5700 hyvä lähinnä pelikäyttöön? Hinta on mielestäni ainakin kohdallaan, joten voisi harkita kyseisen television ostamista.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eikös nuo LG:n nykyiset töllöt ole ihan käypiä. Jos tuohon päädyt, niin älä sitä mistään Gigantista osta, hyi helvetti.. vaikka täältä: 37893 - LG 32LG5700, Full HD - Verkkokauppa.com
Ihan pakko kysyä ( anteeksi OT ) mutta mikä ihme Sulla on Giganttia vastaan kun tunnut sitä niin kovasti inhoavan? Onko ne kiusinu sinnuu vai kusettana? ;) P.S EN ole Gigantissa töissä eli ihan vaan mielenkiinnosta kysymykseni laukaisin :p
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eikös nuo LG:n nykyiset töllöt ole ihan käypiä. Jos tuohon päädyt, niin älä sitä mistään Gigantista osta, hyi hel

Ihan pakko kysyä ( anteeksi OT ) mutta mikä ihme Sulla on Giganttia vastaan kun tunnut sitä niin kovasti inhoavan? Onko ne kiusinu sinnuu vai kusettana? ;) P.S EN ole Gigantissa töissä eli ihan vaan mielenkiinnosta kysymykseni laukaisin :p

Kaikkia ei taida LG silmiä hivellä, mutta...
LG:tä on ainankin vähemmän huollossa, kuin joitain muita merkkejä.

Jopas laukastu hauska kysymys :D
Jos ne on kusna, vois vaikka onnistua tuolla.
Minä en muuta Gigantista tiedä kuin sen, että hinnat perustuu siihen että samaa kamaa on ja paljon ja mitä kamaa on toinen juttu.
En ole käynyt ja enkä tule käymään.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itelläkin on edessä thomson HD-READY 26" vaihto johonkin FULL-HD 40-42" kokoluokkaan.

Tänäpäivänä on 1000 hintaluokassa ihan hemmetin hyvä valikoima.

Näyttäs siltä, että oma merkkipaalu menee tuossa Sonyn KDL40W4000 mallissa. Tuon saa parhaimmillaan 700 ja näyttäs takovan turpaan muita tölsyjä hinta laatusuhteellaan. Näyttäs olevan laadukas tv pienellä input lagilla ja arvosteluissa lähinnä saanut kasan kehuja. Taispa NörtiBitti-lehti antaa parhaimman peli tv:n palkinnon tälle.

Nyt pitäs vielä päättää, että uskaltaisiko etsiä vielä kovempaa luksusta kuin tuo. Vähän epäilyttää, että taso ei tuosta nouse millään pikkurahalla. Tai siis ainakaan niin paljon että minä puusilimä sitä huomaisin muuta kuin lompakon keveydessä.

Plasmoja pitäs päästä testaan peli tilanteessa. Nyt kun tonnilla saa jo FULL-HD plasman niin vois sellastakin harkita. Kaupassa plasmat näyttää minun silmissä sd-kuvan suhteen paljon lcd tölsyjä paremmalta. HD matskussa näyttäs olevan enemmänkin mielipide kysymys, että kumpi on parempi. Itse tykkäsin plasmojen väreistä enemmän, mutta niin... kaukosäätimellä valikkoon ja värejä säätämään ja erot tasoittuu. Pelaamisen kannalta merkittävä ero näytti olevan se, että lcd kuin lcd häntii ihan pirusti liikkuvassa kuvassa. Itse en ole tähän edes kiinnittänyt huomiota, mutta nyt kun näin plasman ja lcd vierekkäin niin johan hoksasin. Himassa piti heti pyöriä Confrontationissa ja havaita oman tölsyn häntiminen. Ei samperi, nyt kun tuon kerran hoksas, niin se häirittee ihan pirusti. Ja jumankauta tuo mun thomsoni häntii. Vissiin vähän silmä tottunut tuohon.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olisiko 32LG5700 hyvä lähinnä pelikäyttöön? Hinta on mielestäni ainakin kohdallaan, joten voisi harkita kyseisen television ostamista.

Minä ostin tuon LG:n pari kuukautta sitten, enkä valittamisen aihetta ole löytänyt.
PS3:lla olen pelaillu eikä mitään nykymistä tai muuta häiritsevää ole tullut vastaan.
Osta pois vaan, eikä ole todellakaan hinnalla pilattu.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kenelläkään kokemuksia Sonyn KDL-40W5500-mallista? Tuollaisen ostoa olen harkinnut ja ps3-käyttäjien näkykulmasta olisi hyvä saada lisätietoa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kaveri osti just Philipsin 5604H 42" telkun kahdeksalla sadalla. On hd viritintä sun muuta mutta ennenkaikkea lagiton kuva. Itellä edellisen vuoden 5603D. Hyvä kampe hintaansa nähden!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kaveri osti just Philipsin 5604H 42" telkun kahdeksalla sadalla. On hd viritintä sun muuta mutta ennenkaikkea lagiton kuva. Itellä edellisen vuoden 5603D. Hyvä kampe hintaansa nähden!

Aika halpaa. Eipä sitä loppuviimein full-hd:llä nykypäivänä vielä ruleteta. HD sukupolven konsolitkin on vasta HD-ready sukupolvea.:D Tuo lagittomuus on pelaajalle melkein isompi juttu kuin full-hd ja muut tekniset ominaisuudet joita ei kaikkia edes huomaa kuin lompakon tyhjyydessä. Mutta hifistely on aina hifistelya ja varmaan aikanaan sorrun siihen itsekkin. :eek:

Tänään 16:43
deequ
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi
Kenelläkään kokemuksia Sonyn KDL-40W5500-mallista? Tuollaisen ostoa olen harkinnut ja ps3-käyttäjien näkykulmasta olisi hyvä saada lisätietoa.

Isompi input-lagi tossa on kuin aiemmissa neljätonnisissa. Muuta en sit tiiä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Aika halpaa. Eipä sitä loppuviimein full-hd:llä nykypäivänä vielä ruleteta. HD sukupolven konsolitkin on vasta HD-ready sukupolvea.:D Tuo lagittomuus on pelaajalle melkein isompi juttu kuin full-hd ja muut tekniset ominaisuudet joita ei kaikkia edes huomaa kuin lompakon tyhjyydessä. Mutta hifistely on aina hifistelya ja varmaan aikanaan sorrun siihen itsekkin.

Öööööö... Kyllä tuo on FULL HD kampe :D
Tahtoo vain jäädä muut merkit kui sony, samppa ja pansu pimentoon.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kaveri osti just Philipsin 5604H 42" telkun. On hd viritintä sun muuta mutta ennenkaikkea lagiton kuva

Jokaisen silmä kokee varmasti lagin eri tavalla, mutta tuossa Philipsissä lagitonta kuvaa ei saa tekemälläkään. Ero on kuin yöllä ja päivällä jos vertaa plasmaan, joissa lagista ei tunnetusti ole tietoakaan.

Panasonic plasma:
"This tv is great for gaming (0.001 ms response time) ie basically no input lag."
"gaming response is never a concern"

Philips 5000 sarja:
"All 5000 series have 50Hz refresh rates, a 5 millisecond response time"
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jokaisen silmä kokee varmasti lagin eri tavalla, mutta tuossa Philipsissä lagitonta kuvaa ei saa tekemälläkään. Ero on kuin yöllä ja päivällä jos vertaa plasmaan, joissa lagista ei tunnetusti ole tietoakaan.

Tarkoitettiinkohan tässä pikemminkin input lagia kuin vasteaikaa? 5ms vasteaika kun on isossa lcd-tv:ssä todella hyvä, eikä se häntimistä juurikaan aiheuta. Input lagia taas ei voi tietää kuin kokeilemalla, koska valmistajat eivät siitä ilmoita. Plasmassa ei taida input lagia olla lainkaan crt:n tavoin.
 
Ylös Bottom