Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Joissain TV:eissä on MPEG4 ominaisuus, joten kysymys kuuluu: mitä sillä tekee varsinkin pelaamisen ja muutenkin pleikan kannalta tai ihan yleisesti?:D

Joissain TV:eissä on MPEG4 ominaisuus, joten kysymys kuuluu: mitä sillä tekee varsinkin pelaamisen ja muutenkin pleikan kannalta tai ihan yleisesti?:D
Öh? Mitä tuo "MPEG4-ominaisuus" on muka edes tarkoittavinaan? Antaisitko esimerkin televisiomallista, jossa tuo on mukana?

Öh? Mitä tuo "MPEG4-ominaisuus" on muka edes tarkoittavinaan? Antaisitko esimerkin televisiomallista, jossa tuo on mukana?

Sitä mä mietin tässä itsekin mitä se tarkoittaa. No esim LG:n LH2000 mallissa on sellainen.

Jos oikein ymmärrän mitä tarkoitat, niin tuosta ei ole iloa eikä haittaa.. Siis pelaamiseen.. Tämä jos ymmärsin oikein, omassa panassakin on muistikortille paikka minne voi laittaa sit videoita/kuvia mitä katselee töllöllä...

Sitä mä mietin tässä itsekin mitä se tarkoittaa. No esim LG:n LH2000 mallissa on sellainen.
Speksien perusteella se tarkoittaa ihan vain HD-digiviritintä (eli sisäänrakennettua "HD-digiboksia"), eli ei vaikuta pelaamiseen yhtään mitenkään.

Jos oikein ymmärrän mitä tarkoitat, niin tuosta ei ole iloa eikä haittaa.. Siis pelaamiseen.. Tämä jos ymmärsin oikein, omassa panassakin on muistikortille paikka minne voi laittaa sit videoita/kuvia mitä katselee töllöllä...

Eli: tarkottaako se vaan sitten yksinkertaisesti sitä, että voi jotain MPEG4 tiedostoja kuvia/videoita kattella?

Eli: tarkottaako se vaan sitten yksinkertaisesti sitä, että voi jotain MPEG4 tiedostoja kuvia/videoita kattella?

Teräväpiirtomateriaali tulee digiboksiin MPEG4 koodauksella ja kyseisen televisio pystyy purkamaan (näyttämään) sitä. Suomessa digitv pyörii MPEG2 koodauksella.

Ei liity tietokoneiden MPEG4 formaatin tiedostoihin ja niiden pyörittämiseen, vaikka sama kirjainyhdistelmä on kyseessä.

Okei mitkä lähetykset sitten näkyy sillä? Siis jos Suomessa ei ole sellaisia, niin mitä niillä sitten tekee?

LG 32LG3000

Itsellä on nyt reilun viikon ollut kyseinen telkkari, ja olen kyllä ollut kaikinpuolin tyytyväinen. Verkkokaupasta ostin ja hintaa oli silloin 394,9e nyt nähtävästi tippunut vielä 7e. Joillakin oli aiemmin ollut ongelmia pleikkarin kanssa mutta itsellä toimi suoraan kun vaan tökkäsi hdmi piuhan kiinni ja asetukset kuntoon.

Tv-kuva on mielestäni hiukan pehmeä eikä ihan niin tarkka mihin olen tottunut kun käytin vielä erillistä samsungin digiboksia. Itsellä ei juuri nyt ollut enempää rahaa pistää televisioon ja ostin tuon aika puhtaasti ps3 seuraksi ja ainakin tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen kuvaan.

Noniin nyt on uusi TV ja ongelman nimi tällä kertaa on se että pelatessa peliäänet tulee jäljessä. Onko mulla kenties äänen ulostuloasetukset pielessä tai jotain?

Kysynpähän uudestaan JOS vaikka jotkut saattaisivat vastata.

Elikkäs, ehdottakaa hyviä 32" HD Ready tai Full HD televisioita, hintahaarukassa 300-600.

Noniin nyt on uusi TV ja ongelman nimi tällä kertaa on se että pelatessa peliäänet tulee jäljessä. Onko mulla kenties äänen ulostuloasetukset pielessä tai jotain?

Vähän tarkemmin joudut kertomaan laitteistasi saadaksesi järkeviä vastauksia.

Paljon kuvankäsittelyä tekevillä töllöillä kuva ja ääni voivat hyvinkin olla epäsynkassa jos äänet lähtevät äänentoistojärjestelmään suoraan toistolaitteesta (DVD-soittimesta, pelikonsolista tms.) ja kuva jää muutaman freimin ajaksi tv:n käsittelyyn, mutta tällöin kuva on ääntä jäljessä.

Kierrätätkö äänet tv:n kautta vahvistimelle vai miten olet laitteesi kytkenyt? Mitä laitteita sulla ylipäänsäkään on käytössä?

Tsekkaa vahvistimen asetukset, osa vahvistimista osaa viivästää ääntä tarvittaessa. Tosin, jos vahvistimesta kyseinen ominaisuus löytyisi, niin luulisi että olet siitä tietoinen. Mutta joo, kuten XBugs jo pyysi, kerro laitteista ja viasta tarkemmin. Kuinka pahasti ääni on jäljessä? Lagi äänessä lienee kuitenkin harvinaisempi vika.

Vähän tarkemmin joudut kertomaan laitteistasi saadaksesi järkeviä vastauksia.

Paljon kuvankäsittelyä tekevillä töllöillä kuva ja ääni voivat hyvinkin olla epäsynkassa jos äänet lähtevät äänentoistojärjestelmään suoraan toistolaitteesta (DVD-soittimesta, pelikonsolista tms.) ja kuva jää muutaman freimin ajaksi tv:n käsittelyyn, mutta tällöin kuva on ääntä jäljessä.

Kierrätätkö äänet tv:n kautta vahvistimelle vai miten olet laitteesi kytkenyt? Mitä laitteita sulla ylipäänsäkään on käytössä?

No siis ei ole mitään ylimääräsiä laitteita vaan ihan TV:stä ne äänet tulee.

No siis ei ole mitään ylimääräsiä laitteita vaan ihan TV:stä ne äänet tulee.

Eli siis joku konsoli on joillakin asetuksilla jollakin kaapelilla kiinni jossakin tv:ssä.

Sori, mutta näillä spekseillä sanoisin että vika on jossain.

Elikkäs, ehdottakaa hyviä 32" HD Ready tai Full HD televisioita, hintahaarukassa 300-600.

32LG3000 on aivan loistava telkkari hintaansa nähden. Verkkokaupasta tuo kyseinen laite lähtee alle 400 ja itse olen ainakin ollut enemmän kuin tyytyväinen tuohon telkkuun. Kuvanlaatu on todellakin nannaa, ainakin kuvaputken jälkeen ja liitäntöjä löytyy lähes joka tarpeeseen.

Ja itsehän siis ostin kyseisen masiinan joulun alla, jolloin hinta oli vielä 449.:rolleyes:

itelläkin ois HD telkun osto edessä. ehdotelkaa jotain laadukasta töllötintö, minkö sais 600, hakusessa olis joku 32' mutta jos trahalla sais jonkun isommankin, niin voi ehdotta. LG:n romuja en osta.

Tuohon hintaluokkaan suosittelisin katsomaan LG:n ja Samsungin telkkareita. Omasta mielestäni tuossa kokoluokassa ei kannata pistää rahojaan Full HD malleihin, ellei nyt satu olemaan niin paljon ylimääräistä taskunpohjalla. Sonyn kuvaa on kehuttu monissa paikoissa hyväksi, mutta taitaa monet mallit olla myös kalliimpia kuin kilpailijoilla.

Ylös Bottom