Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Käytiin eilen kattelee telkkareita ja myyjä sanoi jotakin 100hz olisi kannattavaa? Ite olin, että paskat maksan siitä 400e lisää ja vertailin 32'' FULL-HD:ta ja HD-Readyä niin en huomannut mitään eroa, mitä arvelinkin. Ja niin onko tuossa 100hz oikeestaan hyötyä 32''? Tai luultavasti on, mutta tuskin mitään mullistavaa, että maksaisi sen 400e lisää? Ja olen 15v työtä, ei ole. Olen säästelly rahaa niin, eikä tähän mun komeroo isompaa nyt tarvita ja sitten isompana ostetaa omaan kämppään tietty isompaa. ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Joo ei tosiaankaan kannata maksaa sadasta hertsistä 400€! :eek:
Pelatessa se aiheuttaa vain input lagia ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Käytiin eilen kattelee telkkareita ja myyjä sanoi jotakin 100hz olisi kannattavaa? Ite olin, että paskat maksan siitä 400e lisää ja vertailin 32'' FULL-HD:ta ja HD-Readyä niin en huomannut mitään eroa, mitä arvelinkin. Ja niin onko tuossa 100hz oikeestaan hyötyä 32''? Tai luultavasti on, mutta tuskin mitään mullistavaa, että maksaisi sen 400e lisää? Ja olen 15v työtä, ei ole. Olen säästelly rahaa niin, eikä tähän mun komeroo isompaa nyt tarvita ja sitten isompana ostetaa omaan kämppään tietty isompaa. ;)
Niin, vaikka olet vasta 15v niin on hyvä kerrata, mikäs sen myyjän työ olikaan taas... ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

No onko tietoa onko tuossa hd20:ssa nyt sitten tuota "nopeampaa väripyörää"? Ei tuo liene aivan tuorein malli enää optomalta, mutta suht uusihan tuo silti on?

Hd20:ssa 4x color wheel speed. Itselläni on optoma hd800xlv, jossa 3x color wheel speed, enkä näe ollenkaan "sateenkaariefektiä", mutta tämähän on yksilöllistä ketkä näkee, kuten aiemmin jo todettu.

Sen verran vielä tosta tykin sijoittamisesta, mistä aiemmin puhuit. Mulla on tykki takkahuoneen katossa takan yläpuolella. Samassa tilassa myös kattotuuletin pyörittämässä ilmaa kattoa kohti silloin kun käytän tykkiä. Ei ole ollut tähän mennessä ongelmaa, mutta sijoituspaikka varmasti parempi jossain muualla kuin takkahuoneessa. Onhan se mukavaa kuitenkin talvella oikasta jalat kohti takkaa, pelata ps3:lla hyvää peliä ja ottaa muutama huurteinen :p
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Käytiin eilen kattelee telkkareita ja myyjä sanoi jotakin 100hz olisi kannattavaa? Ite olin, että paskat maksan siitä 400e lisää ja vertailin 32'' FULL-HD:ta ja HD-Readyä niin en huomannut mitään eroa, mitä arvelinkin. Ja niin onko tuossa 100hz oikeestaan hyötyä 32''? Tai luultavasti on, mutta tuskin mitään mullistavaa, että maksaisi sen 400e lisää? Ja olen 15v työtä, ei ole. Olen säästelly rahaa niin, eikä tähän mun komeroo isompaa nyt tarvita ja sitten isompana ostetaa omaan kämppään tietty isompaa. ;)
Kun olin ostamassa nykyistä televisiotani vuodenvaihteessa, niin kaupassa oli esillä kaksi Sony Braviaa vierekkäin (molemmat Full HD), joista toisessa virkistystaajuus oli 50hz (KDL-32V5500) ja toisessa 100hz (KDL-32W5500). Myyjä laitti molempiin samaan aikaan pyörimään jonkun HD pätkän, josta erottui hyvin että 50hz ei pystynyt pyörittämään kunnolla HD pätkää, vaan kuva "pätkisi". Muistaakseni myyjä puhui jostain päällekkäisestä kuvasta, jonka 50hz tekee kun yrittää pyörittää "raskasta" kuvaa... Ei siis ollut vaikea päätös että kumman valitsen. Hintaeroa oli noin 100 euroa.

Jos katsot myös Blu-Ray leffoja pelaamisen ohessa, niin suosittelen sitä 100hz ostamista... Tulevissa peleissäkin siitä olisi hyötyä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

En tiedä, voiko videotykin tässä tapauksessa rinnastaa televisioon, sillä se on vähän poikkeustapaus. Sitä saa ihan oikeasti "käyttää".

Itse ajattelin, että tykin ollessa kyseessä sitä ei saisi käyttää ilman erityislupaa. Tykissähän kuitenkin käyttötunneilla on suurempi merkitys kuin televisiossa. En tosin tiedä sen tarkemmin Verkkokaupan harjoittamaa politiikkaa ko. asian suhteen, joten voi ihan hyvin ollakin, että tuotetta saa testata.

Laitteen voi ottaa käyttöön ja sitä voi kokeilla. Yleisesti nyrkkisääntönä pidetään että voi kokeilla vastaavalla tavalla kuin liikkeessä, - -

Yllä mainitun laki toki takaa. Tässä tapauksessa vain itse tulkitsin videotykin olevan sen verran erikoinen tuote, kun kaupoissakaan (tai esimerkiksi Oulun Verkkokaupassa) videotykkejä ei ole samalla tavalla yleisesti esillä kuin televisioita. Joten postimyynnissäkin laitteen vastaavanlainen testaus rajoittuisi pelkästään ulkoiseen tarkasteluun ja ohjekirjaan tutustumiseen. Jos on epävarma, aina kannattaa kysyä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jos katsot myös Blu-Ray leffoja pelaamisen ohessa, niin suosittelen sitä 100hz ostamista...

Ja taas tosiaalta moni valittaa, että 100Hz muuttaa kuvan videomaiseksi. 50Hz säilyttää 24p elokuvan ennallan. Mene ja tiedä. Makukysymys.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mulla on tykki takkahuoneen katossa takan yläpuolella. Samassa tilassa myös kattotuuletin pyörittämässä ilmaa kattoa kohti silloin kun käytän tykkiä. Ei ole ollut tähän mennessä ongelmaa

Jos tuuletinta käyttää, eikös tuo tuuletin kannattaisi nimenomaan mieluummin sijoittaa tykin lähelle ja imeä kuuma ilma pois tykistä ja tykin läheltä? Kuuma ilma nousee kuitenkin aina ylöspäin niin näin äkkiseltään itse ajattesin. olisikos noin tehokkaampi? Noh, vähän hifistilyn makua alkaa jo olla... ;)

Asiaan siis, kävin vk.comissa demotilassa katsastamassa laitteen transformers 2 bd:llä, laite meni tilaukseen samantien... jonkun 15 min kateltiin myyjän kanssa leffaa enkä kyllä saanut minkään sortin sateenkaaria nähtyä. Ainut mitä huomasin negatiivista oli nuo sivuttaisliikkeet, eli niissä hoksasin vähän häntimistä tms., mutta taitaa olla plasmatekniikan ominaisuus tuo. Ei mitenkään varsinaisesti häirinnyt kuitenkaan asia.

Mielenkiintoinen sijoitus kyllä tulee olemaan tuolla tykillä. Paras paikka takkahuoneessa on tällä hetkellä takasta n. 2 metriä ikkunaan päin jossa valkoinen pimennysrullaverho. Tuskin tulee riittämään päiväsaikaan, koska kuultaa auringonvaloa läpi, mutta hommaan sen valkokankaan sitten vasta kun tilanne pakottaa siihen. Tehtaan porukat on ollu lomilla nyt pari viikkoa, joten aika hyvin jonoa on noiden tykkien varauksessa. Jään odottelemaan, josko tuo ennen bad company 2:sta tulisi... ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse ajattelin, että tykin ollessa kyseessä sitä ei saisi käyttää ilman erityislupaa. Tykissähän kuitenkin käyttötunneilla on suurempi merkitys kuin televisiossa. En tosin tiedä sen tarkemmin Verkkokaupan harjoittamaa politiikkaa ko. asian suhteen, joten voi ihan hyvin ollakin, että tuotetta saa testata.

Yllä mainitun laki toki takaa. Tässä tapauksessa vain itse tulkitsin videotykin olevan sen verran erikoinen tuote, kun kaupoissakaan (tai esimerkiksi Oulun Verkkokaupassa) videotykkejä ei ole samalla tavalla yleisesti esillä kuin televisioita. Joten postimyynnissäkin laitteen vastaavanlainen testaus rajoittuisi pelkästään ulkoiseen tarkasteluun ja ohjekirjaan tutustumiseen. Jos on epävarma, aina kannattaa kysyä - siis jos oikeasti on kokeilemassa tuotetta, EIKÄ pelaamassa paria viikkoa meidän muiden kuluttajien laskuun.
Niin, yksittäisten liikkeiden politiikat eivät tosin merkkaa yhtään mitään, vaan on pelattava niillä säännöillä mitä Suomen laki etämyynnistä sanelee. Kuluttajaliiton kanta asiaan on:
Kuluttajaliitto sanoi:
Kauppa on mahdollista peruuttaa ja virheetönkin tavara voidaan palauttaa. Suomessa peruutusaika on 14 päivää.

Ostajalla on oikeus tutustua tavaraan ja kokeilla sitä peruuttamisaikana eikä pakkauksen tai tuotteen suojamuovin avaaminen poista peruuttamisoikeutta. Tavaraa ei kuitenkaan saa ottaa normaaliin käyttöön.
Hankalahan sitä tykin soveltuvuutta on todentaa ilman sitä kokeilematta. Ei siinä kovin pitkälle pelkän ulkokuoren tarkastelulla päästä. :)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Joten postimyynnissäkin laitteen vastaavanlainen testaus rajoittuisi pelkästään ulkoiseen tarkasteluun ja ohjekirjaan tutustumiseen. Jos on epävarma, aina kannattaa kysyä - siis jos oikeasti on kokeilemassa tuotetta, EIKÄ pelaamassa paria viikkoa meidän muiden kuluttajien laskuun.

Muokkasin tosiaan viestiäni ja mainitsin että kyseessä oli "läppä" 14 vrk kokeiluajasta, kun alkoi tulemaan tuota offtopic-väittelyä niin kiitettäväksi. Pitäisiköhän tuosta kuluttajansuojasta kenties mennä väittelemään omaan threadiinsa ja jättää tämä näyttölaite-ehdotuksia varten?

Asiasta sen verran, että itsestäni on hienoa, ettei Suomessa pakoteta juurikaan sijoittamaan suuria summia laitteisiin ilman testaamismahdollisuutta. Tuo "kuluttajien laskuun testaaminen" alkaa olla jo samaa luokkaa kuin aloittaa syyttely rikkaita länsimaita kohtaan 3. maailman nälänhädästä... Eli tarvitsee ihan selvästi jo oman topicin ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jos tuuletinta käyttää, eikös tuo tuuletin kannattaisi nimenomaan mieluummin sijoittaa tykin lähelle ja imeä kuuma ilma pois tykistä ja tykin läheltä? Kuuma ilma nousee kuitenkin aina ylöspäin niin näin äkkiseltään itse ajattesin. olisikos noin tehokkaampi? Noh, vähän hifistilyn makua alkaa jo olla... ;)

Asiaan siis, kävin vk.comissa demotilassa katsastamassa laitteen transformers 2 bd:llä, laite meni tilaukseen samantien... jonkun 15 min kateltiin myyjän kanssa leffaa enkä kyllä saanut minkään sortin sateenkaaria nähtyä. Ainut mitä huomasin negatiivista oli nuo sivuttaisliikkeet, eli niissä hoksasin vähän häntimistä tms., mutta taitaa olla plasmatekniikan ominaisuus tuo. Ei mitenkään varsinaisesti häirinnyt kuitenkaan asia.

Tuo kannattaisi mielestäni mitata, kuinka kuuma tuolla takan päällä on. Itse en kovin äkkiä sinne tykkiä sijoittaisi. Kannattaa muistaa, että tykillä pitää olla tilaa hengittää ja jos ilma on paikallaan, niin lämpö alkaa nousemaan väkisin, kun tykki pyörittää samaa ilmaa.

Siis kyseessä HD20?
Outoa, jos häntii... DLP:ssä ei nimittäin tuota häntimistä pitäisi esiintyä. Tai ainakin huomattavasti vähemmän, kuin LCD-tekniikassa. Kuullostaa tosi ihmeelliselle.
Ja DLP:llä ei ole mitään tekemistä plasma-tekniikan kanssa, kyse on mikropeileistä.

Jos olisit herkkä sateenkaarille, olisi kyllä tuossa 15min. pitänyt näkyä. Helpoiten efektin huomaa, kun kuvassa on korkeat kontrastierot (vrt. valkoista ja mustaa vierekkäin) ja sitten siirtää nopeasti katsetta kuvan reunasta toiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jos tuuletinta käyttää, eikös tuo tuuletin kannattaisi nimenomaan mieluummin sijoittaa tykin lähelle ja imeä kuuma ilma pois tykistä ja tykin läheltä? Kuuma ilma nousee kuitenkin aina ylöspäin niin näin äkkiseltään itse ajattesin. olisikos noin tehokkaampi? Noh, vähän hifistilyn makua alkaa jo olla... ;)

Itse järkeilin asian niin, että kattotuuletin imee alhaalla olevaa viileämpää ilmaa katon rajaan, ja levittää lämmintä ilmaa takkahuoneesta muuhun huoneistoon. Lisäksi kattotuulettimen alla ei ole mukava olla, jos puhaltaa alaspäin (poislukien kesähelteet).
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itsellä ollut viimeisen 5 vuoden aikana 3 eri Optoman DLP tykkiä ja nyt vajaan vuoden Pansun 3000 LCD Full-HD tykki ja kohta 1800h takana, hienostunut laite 120Hz toistoineen mutta vaikka kunnon screenikin (500e) on täysin pimennetetyssä huoneessa, on heikompi kontrasti syy että seuraavakin tykki tulee olemaan DLP tekniikan laite.

DLP:stä, ei pelkästään väripyörän nopeus, vaan myös sen segmenttisyys vaikuttaa hieman mahdolliseen 'sateenkaaren' näkyvyyteen, ympäröivän valon määrä myös...

Ja minkälaista sinkkua sinne syöttää. Esim. 3xColorWheel ja Pal-dvd niin pyörä viuhkoo 150Hz, Jenkki Ntsc-dvd ja CW pyörii 180Hz.
4xCW:llä Pal matsku jo 200Hz ja Ntsc > 240Hz.

6xCWllä Pal videot jo 300Hz väripyörä pyörii eli ei sateenkaaria, tosin noin nopealla tulee tietysti jo ääntäkin enemmän eli tykki äänekkäämpi, tai rahalla saa malleja jotka ei puhise tai suhise.

Ja tietämättömille ettei noi ole kuvan päivitysnopeuksia ettei kukaan sekoita noita esim. telkkareiden 50Hz/100Hz kuvataajuuteen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Jep jep. En tosiaan hoksannut tuota "nopean reunasta toiseen vilauksen"-testiä toteuttaa vaikka joskus olin asiasta kuullutkin. Pitänee käydä demoamassa joskus uudelleen, kun saa varmaan tovin odotella tuota tykkiä joka tapauksessa. :)

Tiedoksi muuten, että markantalo.fi myy 40" v5500:sta 699 € kampanjalla, jos töllö uupuu. Lukuunottamatta valovuotoriskiä, tuo on kyllä lähes täydellinen töllö ps3:n kaveriksi eikä ole hinnallakaan pilattu.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ja taas tosiaalta moni valittaa, että 100Hz muuttaa kuvan videomaiseksi. 50Hz säilyttää 24p elokuvan ennallan. Mene ja tiedä. Makukysymys.
Voitko tarkentaa tuota "videomaista"? :D

Itse valitsin hiljattain 100 Hz TV:n juurikin siksi, että myyjän näyttämä esittelyvideo toi karulla tavalla esille 50 Hz ja 100 Hz erot, ja jopa kahden erimerkkisen 100 Hz TV:n erot. Mieluiten katson sitä sulavaa kuvaa johon voin katseeni tarkentaa. Tässä kyseisessä esittelyvideossa näytettiin muun muassa paikallaan olevan kameran editse ajavia autoja, ja 50 Hz TV:stä oli hyvin vaikea yrittää lukea autojen rekisteritunnuksia, kun katsetta ei saanut tarkennettua niihin. Tokihan moinen video on ns. worst case scenario, mutta varsin usein vastaavat tarkentamisongelmat ovat itseäni elokuvissa vaivanneet.

Ostin siis Samsungin LE40B655:n Kodin Ykkösen tarjouksesta, vielä en vain ole päässyt sitä konsolin kanssa kotosalla kokeilemaan.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ainakin mitä itse olen aiheesta lukenut, joidenkin mielestä hd-matsku (varsinkin nopea) näyttää motionflown/100 hz:n kanssa lähinnä videokameralla kuvatulta, mutta makuasioita nuo mahtaa olla. Vaikea sanoa omasta puolesta, kumpi parempi kun en ole 50/60 hz nopeampana noita nähnyt.

Aloin jo etsiä tuota hd20:sta ulkomailta kun näyttää tuo saatavuus oevan Suomessa niin heikko. Löysinkin jokusen paikan Saksasta ja Briteistä mistä löytyisi hyllystä suoraan.
Vaikutti mm. tuo Projectors from Projector Point - LCD and DLP Projectors to Buy or Hire hyvältä mestalta siihen asti, kunnes aloin valuuttamuunnoksia laskemaan... :D Ei ole kovin hyvä taas tuo punnan kurssi, mutta ainakin vaihtolamput tulee varmaan tuolta tilattua, järkiään puolet halvempia alk.per. lamput tuolla kuin Suomessa.

edit: Kas, vk.comissa hintakin pudonnut 50 €, vielä kun saapuisi tavara niin pääsisi köyhtymään. Olin itse muistaakseni listalla sijalla 14. ... :D

edit2: enkä sitten voinut myöskään vastustaa kiusausta tilata kohtuullisen epäilyttävästä ulkom. verkkokaupasta... Saas nähdä miten käy. Yhden Visareklamaation jouduin jo viime vuonna tekeen erästä liikkeestä. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Hyvin menee toistaiseksi ja tykki ois turussa tulossa. Maanantaina siis todennäköisesti saan.

Jännä juttu muuten tuo Sonyn 2009-mallien valovuotohomma. Tuossa hoksasin, että wanha Fujitsu-siemens 40-3SU hd-ready lcd ei kärsi luonnollisestikaan samoista vaivoista kuin tuo sony mikä kävi kotonani ja huomasin että kuvanlaatu on kuitenkin aika pitkälti samaa luokkaa johtuen ps3:n loistavasta skaalaimesta.

Hiljattain on tullut kuitenkin luettua W ja V-sarjan valovuoto-ongelmista aika paljon mm. dvdplazalta. Sonyn kanta kuuluu asiaan olevan, että vaikka töllöt olisivat ihan omassa hintaluokassaan, vuodot ovat silti normirajoihin luettavia ominaisuuksia. Itse yhden kokeneena (Meinasi Band of Brothersin tokajakson laskuvarjohyppykohtauksessa itku päästä pilvien ja vuotojen takia) ei kyllä uskalla Sonyn töllöä enää ilman palautusoikeutta ostaa ikinä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ostin uuden Samsung UE-46B7050 LED television 4 vuotta vanhan Samsungin HD-Ready telkkarin tilalle ja kun sain telkkarin tulille, niin kokeilin tietenkin heti hieman että miltä PS3:n pelit näyttää jolloin huomasin pari seikkaa:

- Kun kävin vaihtamassa PS3:n asetuksista 1080p resoluution niin televisio näytti käytössä olevan resoluution olevan 1920 x 1080, mutta vain 60 Hz. Eikö PS3 tue 100 Hz vai pitääkö minun jostain asetuksista muuttaa jotain?

- Seuraavaksi selailin pelejen koteloita ja katsoin missä pelissä olisi 1080p merkintä ja ensimmäiseksi vastaan tuli Assancin's Creed 2. Kun käynnistin pelin niin alkuvalikossa television ylälaidassa vilahti resoluutio 1280 x 720 (60 Hz) ja kun sain pelin käyntiin niin peli toimi todella pahasti nykien. Onko minulla jokin asetus täysin pielessä vai mistä tämä johtuu?

Vai eikö LED telkkarit sovi ollenkaan PS3:n kanssa?

Kertokaa, jos löytyy ehdotuksia. Kiitos jo etukäteen!
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Melkein kaikki PS3 pelit pyörivät jollain alemmalla resoluutiolla oikeasti (ihan 500--600pix) ja jos 720p on sallittuna se tykkää ajella sitä ennemmin kuin 1080p niin pyörii paremmin.

PS3 ei tue mitään lisähertsejä ja telkkaristakin ne kannattaa panna pois päältä vaikka siihen saisikin, luovat vaan lisää input lagia.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kun kävin vaihtamassa PS3:n asetuksista 1080p resoluution niin televisio näytti käytössä olevan resoluution olevan 1920 x 1080, mutta vain 60 Hz. Eikö PS3 tue 100 Hz vai pitääkö minun jostain asetuksista muuttaa jotain?
Ei. Pelit pyörivät 50/60 hertsin virkistystaajuudella.

Kun käynnistin pelin niin alkuvalikossa television ylälaidassa vilahti resoluutio 1280 x 720 (60 Hz) ja kun sain pelin käyntiin niin peli toimi todella pahasti nykien. Onko minulla jokin asetus täysin pielessä vai mistä tämä johtuu?
AC2:kin toimii 1080p-tilassa vain skaalattuna, ja todennäköisesti vain silloin, jos 720p-tila ei ole käytettävissä. Nykiminen voi johtua hyvinkin television asetuksista. Ota siis kaikki kuvankäsittelyominaisuudet, 200 hertsin tilat sun muut pois päältä.
 
Ylös Bottom