Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Panasonicin töllöjä miettiville varoitus; 200-400 käyttötunnin jälkeen mustan taso hiipuu puolet huonommaksi. Ihmettelinkin joskus kaupassa miksi pansussa oli niin harmaa kuva vaikka kuinka laittoi referenssisäätöjä (siis sellaisia joita lehtien testeissä on päädytty käyttämään) ja sen jälkeen mahdollisimman tummia säätöjä. Tästä löytyy juttua mm. uusimmassa Hifimaailmassa ja AVS-foorumeilla. Ongelmaa ollaan ilmeisesti poistamassa seuraavista malleista, mutta jo ilmestyneille töllöille ei tehdä mitään.

Säästö se on pienikin säästö. Turha siitä HDMI piuhastakaan on järjettömiä maksaa. Pari 10+ metrin HDMI-kaapelia on tullut ostettua ja molemmista menee loistavasti 1080p@60 läpi ja ilman häiriöitä perille asti. Kummastakaan en ole maksanut yli 15 euroa. Etäkaupasta kun tilaa niin on helppo palauttaa jos ei jostain syystä satukkaan toimimaan.

Niin no, nääkin on niin henkimaailman juttuja toimiiko vaiko eikö. Yhdellä kaverilla on juuri infocuksen kanssa tilanne, että HDMI ei ole enää tarpeeksi hyvä kun plegen yhdistää vahvariin ja sieltä vasta tykkiin. Kun taas vie pleikkarilta suoraan tykille, toimii hyvin. Eli hänen pitää ostaa parempi HDMI vahvarin ja tykin välille. Tottakai joillain toimii niin automaagisesti, ettei tartte miettiä mitään, mutta kalliseen HDMI-piuhaan kannattaa varautua budjetissa, koska kaikki ei välttämättä toimi niin kuin luulisi. Siinä ei paljon HDMI-piuhojen palauttelu toimimattomuuden takia auta, jos 2500€ tykki jää sen takia käyttämättömäksi eikä ole varaa sijoittaa 100€ lisää piuhaan. Eli mun mielestä mun budjettilaskelma ainakin omalla kohdalla pysyy ennallaan, ennen tuollaista varaa en lähtisi hommaamaan tykkiä.

Ja alle 15€ 10m HDMI-piuhasta kuulostaa jo aika käsittämättömän halvalle. Melkeinpä pakko olla käytetty tai jotain vastaavaa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Niin no, nääkin on niin henkimaailman juttuja toimiiko vaiko eikö. Yhdellä kaverilla on juuri infocuksen kanssa tilanne, että HDMI ei ole enää tarpeeksi hyvä kun plegen yhdistää vahvariin ja sieltä vasta tykkiin. Kun taas vie pleikkarilta suoraan tykille, toimii hyvin. Eli hänen pitää ostaa parempi HDMI vahvarin ja tykin välille. Tottakai joillain toimii niin automaagisesti, ettei tartte miettiä mitään, mutta kalliseen HDMI-piuhaan kannattaa varautua budjetissa, koska kaikki ei välttämättä toimi niin kuin luulisi. Siinä ei paljon HDMI-piuhojen palauttelu toimimattomuuden takia auta, jos 2500€ tykki jää sen takia käyttämättömäksi eikä ole varaa sijoittaa 100€ lisää piuhaan. Eli mun mielestä mun budjettilaskelma ainakin omalla kohdalla pysyy ennallaan, ennen tuollaista varaa en lähtisi hommaamaan tykkiä.
Mielestäni on täysin järjetöntä edes kuvitella ostavansa 2,5 kiloeuron tykkiä jos seurauksena on se että tilin saldo sen ja tarvikkeiden hankinnan jälkeen näyttää liki nollaa ja joutuu elämään pari kuukautta hernekeitolla. En siltikään pidä järkevänä sitä että lähtee suoraan hankkimaan tykin kylkeen reilun sadan euron Chordin (tms.) piuhaa. Tilailee sitten vaikka postimyynnillä viisi eri hintaista kaapelia halvimmasta kalleimpaan ja pitää niistä halvimman joka toimii. Sadalla eurolla saa jo kuitenkin kohtuullisen paljon katseltavaakin tai vaikka muutaman vuoden elokuvapopcornit.

Ja alle 15€ 10m HDMI-piuhasta kuulostaa jo aika käsittämättömän halvalle. Melkeinpä pakko olla käytetty tai jotain vastaavaa.
Esimerkiksi verkkokauppa.comista tämä kaapeli on toiminut täysin moitteetta jo vuoden verran. Tosin silloin tilatessa hinta oli vielä alhaisempi, 12,90€. Kyllä niitä edullisiakin kaapeleita siis löytyy.

Toki saa oman makunsa mukaan maksaa kaapeleistakin, mutta itse en ainakaan nappaisi kaupan hyllyltä heti kalleinta mahdollista. Analogisignaalia kuljettavat kaapelit sitten erikseen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Panasonicin töllöjä miettiville varoitus; 200-400 käyttötunnin jälkeen mustan taso hiipuu puolet huonommaksi. Ihmettelinkin joskus kaupassa miksi pansussa oli niin harmaa kuva vaikka kuinka laittoi referenssisäätöjä (siis sellaisia joita lehtien testeissä on päädytty käyttämään) ja sen jälkeen mahdollisimman tummia säätöjä. Tästä löytyy juttua mm. uusimmassa Hifimaailmassa ja AVS-foorumeilla. Ongelmaa ollaan ilmeisesti poistamassa seuraavista malleista, mutta jo ilmestyneille töllöille ei tehdä mitään.

Olen seuraillut ihan samaa. Mikäli asiaan ei reagoida myös vanhempien mallien osalta, niin panasonicin päivät plasmatelkkujen kärkinimissä on luetut. Itsekkin omistan kohderyhmään kuuluvan töllön. Panasonicin vastaus tilanteeseen ei ainakaan näytä kuluttajia miellyttävän, vaikka kyseisestä vastauksestä voisi päätellä ongelman lopulta poistuvan ajansaatossa. Eli lausunnon mukaan television ikääntymisen myötä volttimääriä nostetaan suurin harppauksin jolloin volttimäärät kasvavat hetkellisesti liian suuriksi suhteessa laitteen ikään. Tämä johtuu siitä, että harppauksia on liian pitkin aikavälein. Uudemmissa pansuissa volttimäärää kasvatetaan pienemmissä erissä lyhyemmin intervallein, jonka pansun lausunnon mukaan pitäisi poistaa ongelma. Se, että onko asia todella näin jää vielä nähtäväksi. Lausunto oli kuitenkin muotoiltu jokseenkin monella tapaa selitettäväksi. Esim: "The Black Level at this stabilized point will yield excellent picture performance. " Tuossa ei kuitenkaan puhuta mustan laadusta vaan mustasta ja kuvanlaadusta vaikka asian voisi toisinkin ymmärtää.

Itse olen joutunut kertaalleen säätämään pansuani uusiin asetuksiin, kun kuva on yth´äkkisesti muuttunut. Mitään omaan silmään haittaavaa tai säädöillä korjaamattomissa olevaa en ole havainnut. Varsinkin mustaa olen huono arvioimaan.

Paras vinkki varmaankin tällähetkellä on kääntää katseet pois pansuista kunnes asiasta on annettu selviä vastauksia.

E:Pansun lausunto
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itsekkin tarvisi ostaa full-hd tv tässä kohta, mutta kun ite en noista oikein tiedä mitään.
Joten tälläsen löysin eikä olis kovin pahan hintanenkaan.
Klik
Sanokaas nyt että mitä mieltä ite ootte, että onko kannattava hankinta?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itsekkin tarvisi ostaa full-hd tv tässä kohta, mutta kun ite en noista oikein tiedä mitään.
Joten tälläsen löysin eikä olis kovin pahan hintanenkaan.
Klik
Sanokaas nyt että mitä mieltä ite ootte, että onko kannattava hankinta?

Ei noista marketeista töllöjä kannata ostaa, ellei ole jotakin supertarjouksia, mitä tuo ei ole.

17780 - Sony KDL-40V5800 40" - Verkkokauppa.com
34396 - Sony Bravia KDL-40EX - Verkkokauppa.com
39072 - Sony Bravia KDL-40EX - Verkkokauppa.com
39773 - Samsung LE40B530 40" - Verkkokauppa.com
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mielestäni on täysin järjetöntä edes kuvitella ostavansa 2,5 kiloeuron tykkiä jos seurauksena on se että tilin saldo sen ja tarvikkeiden hankinnan jälkeen näyttää liki nollaa ja joutuu elämään pari kuukautta hernekeitolla.
Noh, tää nyt on taas aikamoisen maku/kiirehtimiskysymys. Itse ostin 4600€ kaiutinparin ja vielä 2kk joudun makselemaan noita 500€ kuussa, eli oikeastaan tili meni hetkellisesti miinukselle. Sitä ennen ostin 1800€ vahvistimen ---> tili nollille ja sitä ennen 2500€ telkkarin ---> tili nollille. Välissä oli vielä tietokone 400€ ---> tili nollille, 900€ kaiutinpari ---> tili nollille ja 450€ kaiutinpari ---> tili nollille. Ainiin ja 1600€ subbari ---> tili nollille. Eli kyllä sitä näköjään on niinkin järjettömiä ihmisiä että kuluttaa rahaa ja elää hernekeitolla, jopa aika pirun monta kertaa putkeen. Riippuu niin paljon tilanteesta ja ihmisestä mitä on mahdollista ja halua tehdä.
En siltikään pidä järkevänä sitä että lähtee suoraan hankkimaan tykin kylkeen reilun sadan euron Chordin (tms.) piuhaa.
Tääkin riippuu niin paljon tilanteesta. Tottakai ensin kannattaakin kokeilla halvempia piuhoja ja jos ei toimi, ostaa vasta sitten parempia. Mutta kuten aiemmin sanoin, aina ei vaan yksinkertaisesti saa skulaamaan halvemmilla piuhoilla ja silloin tykki jää seisomaan hyllyyn jos ei ole varautunut kalliimman piuhan hommaamiseen. Eli jos on yhtä hölmö kuin minä eli hommaa elektroniikkaa ja syö hernekeittoa, kannattaa varautua etukäteen kalleimpaan mahdolliseen keikkaan, mutta ei se tarkoita sitä että kaikkea niistä kalliista pitäisi hommata. Mutta jos on 100% pakko, onpahan varautunut etukäteen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Joten tälläsen löysin eikä olis kovin pahan hintanenkaan.
Klik
Sanokaas nyt että mitä mieltä ite ootte, että onko kannattava hankinta?

Tuohan on ihan järkyttävän kallis.

Sonyn ostamalla maksat extraa ilman vastinetta.... näin se vaan on, ja kannattaa miettiä sitä, varsinkin jos on ostamassa 32" kokoluokkaa, jotka kootaan monesti halvemmilla osilla. Kuluttajaa osataan silti rahastaa.

32" TV:n max hinta on siinä 550e korvilla, siinäkin on liikaa koska 40-42 tuumaisten hintaluokka kurkistelee jo ovella. Kuvapinta-alassa eroa kuitenkin massiiviset 8-10 tuumaa. Tuon linkin 800 eurolla saa jo vaikka 50" television. Sillä kuvapinta-alaa tulee lisää vaatimattomasti 18 tuumaa, joka vaikuttaa takuuvarmasti av-elämykseen enemmän kuin pikselien laskeminen ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Taitaa tuo 100Hz nostaa tuon hintaa. Eikä se taida pelien kuvaa parantaa eikös se näin ollut, että ps3 pelit 60Hz:llä pyörivät?(tai jotain)

No tollasen kipasin tänään hakemassa Klik
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Taitaa tuo 100Hz nostaa tuon hintaa. Eikä se taida pelien kuvaa parantaa eikös se näin ollut, että ps3 pelit 60Hz:llä pyörivät?(tai jotain)

Ei täysin näin hommat toimi. Niitä on monen sadan hertsin telkkuja vaikka kuinka, mutta materiaali tulee maksimissaa 60Hzllä sisään. Ero on siinä että television kuva päivittyy useammin jolloin television kuva ei värise. Eli se 100Hzn TV kannattaa olla vaikka PS3 ei sellaista kuvaa suoltaisikaan. Esimerkkinä voisin mainita että kun olin pitkään katsonut vain LCDn kuvaa, putkitelkkarin katsominen oli vaikeaa koska se ilmiselvästi värisi koko ajan, vaikka siihen ei ollut aikaisemmin kiinnittänyt huomiota.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Eri televisioiden input lageista: DDay "The Best Gaming TV Test"

Varsin mainio sivu jos pitää paikkansa.

Näyttäisi olevan G10 kärjessä. En yhtään ihmettele kun vertaan omiin kokemuksiini. Tosin muistan nähneeni jossain mittaustuloksen juuri tuosta G10:stä jossa tulos oli 30ms. En löytänyt sitä enää joten linkkiä ei ole tarjota. Pieni varovaisuus kannattaa muistaa tuotakin selatessa.

Ja perkules vaan alkoi ikävästi hikoiluttamaan tuo Pansus plasmojen mustan arvojen tipahtelu. Korvienvälisen kuvahifistelyasteen vuoksi melkein meni yhdet yöunet ohi. Mutta sitten rupesin miettimään asiaa ihan sen kannalta, mitä teeveessä arvostan eniten. Näyttäisi siltä, että ensimmäiset pudotukset on telkkuni jo ottanut ja silti en näe mustan olevan huono. Jos totta puhutaan niin eipä sillä niin suurta merkitystä minulle ole. Enemmänkin mustan suhteen arvostan eri tumman sävyjen erottumista toisistaan. Ja niille joille mustan mustuus on must, niin kyllä se musta tosiaan näyttää ajan saatossa tipahtavan g10:ssä. Siitä ei ole kokemuksia, että palautuuko se ajansaatossa, kun en sitä pysty villeimmissä kuvitelmissanikaan havainnoimaan.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kumpi kannattaisi ostaa?
Tämä:
LG M2262D
vaiko tämä:
Samsung P2370HD

LG:ssä houkuttelee hyvä hinta ja aika hyvät ominaisuudet.
Näyttöjen koossa eroa 1,5 tuumaa. Onko iso ero? Merkitseekö mitään?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Uusi telkku olisi hankittava, mutta valikoima on niin laaja, joten suositelkaahan hyviä telkkuja pelikäyttöön. 46" on ehdoton minimi, ei väliä onko LCD vai Plasma. Sonyn telkkari on tällä hetkellä käytössä ja hyväksi todettu, joten Sonyn telkkuja olen nytkin katsellut. Muutkin toki käyvät. En tarvitse ihan uusimpia malleja, vanhempi (halvempi) kelpaa enemmän kuin hyvin. Kuvanlaatu on joka tapauksessa vanhaan taustaprojuuni verrattuna ihan eri planeetalta.

- Väh. 46"
- Mahd. pieni input lag

Nämä siis tärkeimmät kriteerit.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Kannattaa ehkä malttaa vielä hetki, varsinkin jos kukkaro kestää vähän hintavamman hankinnan. Siellä on jo kesällä tulossa Sonylta 3D-mallit myyntiin.

Iltalehti päässyt testaamaan kolmatta ulottuvuutta pelikäytössä:

3D toimii hyvin peleissä


Iltalehti pääsi katsomaan 3D-kuvaa 40-tuumaisella HX900 -mallilla. Ruudulla esitettiin jalkapallo-ottelua, luontodokumenttia ja kolmea peliä, jotka tulevat myyntiin kesällä.

Luontodokumentti ja urheilu toimivat eittämättä hyvin kolmiulotteisina. Esimerkiksi jalkapallossa peli tulee selvästi lähemmäs katsojaa. 3D toimii etenkin pelitilanteiden lähikuvissa ja hidastuksissa.

Peleistä vaikuttavimmalta näytti Motorstorm: Pacific Drift, jonka korkeuserot ja vauhdikkaat tilanteet nousevat uudelle tasolle kolmiulotteisena. Kuva näytti kolmiulotteisenakin erittäin tarkalta.

Alkuvaiheessa on odotettavissa, että 3D on suositumpaa pelaajien keskuudessa, sillä peleihin on tulossa eniten 3D-ominaisuuksia.

Ruudun koko ei ainakaan koekatselussa vaikuttanut liian pieneltä. Kuvaa katsottiin tosin lähietäisyydeltä, vain runsaasta metristä.

Lähde: http://www.iltalehti.fi/digi/2010032311328047_du.shtml
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Muokataampa hieman.. Elikkäs nyt olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon: Sony 40", KDL-40EX500 tai Sony KDL40W5500. Jälkimmäinen taitaa olla jo "vanhaa tavaraa", mutta olisi kiva kuulla onko noissa mitään mainittavaa eroa toisiinsa etten suotta rahaa polttele. Toisen meinasin kummiskin hommata nääs.. Kokemuksia?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Muokataampa hieman.. Elikkäs nyt olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon: Sony 40", KDL-40EX500 tai Sony KDL40W5500. Jälkimmäinen taitaa olla jo "vanhaa tavaraa", mutta olisi kiva kuulla onko noissa mitään mainittavaa eroa toisiinsa etten suotta rahaa polttele. Toisen meinasin kummiskin hommata nääs.. Kokemuksia?

Itse itselleni vastaten tulin siihen tulokseen, että kyllä tuo Sony 40", KDL-40EX500 vaikuttaa niin lupaavalta tuotteelta, että taisi voittaja löytyä. Huomena liikkeeseen katsomaan miltä tuo näyttää livenä ja sitten se armoton otan-en ota väittely pään sisällä. Emäntä kun haluaa uuden pesukoneen niin onhan se kohtuullista palkita myös itsensä eikö? ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse itselleni vastaten tulin siihen tulokseen, että kyllä tuo Sony 40", KDL-40EX500 vaikuttaa niin lupaavalta tuotteelta, että taisi voittaja löytyä. Huomena liikkeeseen katsomaan miltä tuo näyttää livenä ja sitten se armoton otan-en ota väittely pään sisällä. Emäntä kun haluaa uuden pesukoneen niin onhan se kohtuullista palkita myös itsensä eikö? ;)

Muista tinkiä ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse tuli hommattua LG:n 46 tuumainen kaveri PS3:n ja X360:n seuraksi. Tähän mennessä olen kussut hunajaa viime 32" HD Ready telkkarin jälkeen :D
 
Ylös Bottom