Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi
Toki saa oman makunsa mukaan maksaa kaapeleistakin, mutta itse en ainakaan nappaisi kaupan hyllyltä heti kalleinta mahdollista. Analogisignaalia kuljettavat kaapelit sitten erikseen.
Mielestäni on täysin järjetöntä edes kuvitella ostavansa 2,5 kiloeuron tykkiä jos seurauksena on se että tilin saldo sen ja tarvikkeiden hankinnan jälkeen näyttää liki nollaa ja joutuu elämään pari kuukautta hernekeitolla. En siltikään pidä järkevänä sitä että lähtee suoraan hankkimaan tykin kylkeen reilun sadan euron Chordin (tms.) piuhaa. Tilailee sitten vaikka postimyynnillä viisi eri hintaista kaapelia halvimmasta kalleimpaan ja pitää niistä halvimman joka toimii. Sadalla eurolla saa jo kuitenkin kohtuullisen paljon katseltavaakin tai vaikka muutaman vuoden elokuvapopcornit.Niin no, nääkin on niin henkimaailman juttuja toimiiko vaiko eikö. Yhdellä kaverilla on juuri infocuksen kanssa tilanne, että HDMI ei ole enää tarpeeksi hyvä kun plegen yhdistää vahvariin ja sieltä vasta tykkiin. Kun taas vie pleikkarilta suoraan tykille, toimii hyvin. Eli hänen pitää ostaa parempi HDMI vahvarin ja tykin välille. Tottakai joillain toimii niin automaagisesti, ettei tartte miettiä mitään, mutta kalliseen HDMI-piuhaan kannattaa varautua budjetissa, koska kaikki ei välttämättä toimi niin kuin luulisi. Siinä ei paljon HDMI-piuhojen palauttelu toimimattomuuden takia auta, jos 2500€ tykki jää sen takia käyttämättömäksi eikä ole varaa sijoittaa 100€ lisää piuhaan. Eli mun mielestä mun budjettilaskelma ainakin omalla kohdalla pysyy ennallaan, ennen tuollaista varaa en lähtisi hommaamaan tykkiä.
Esimerkiksi verkkokauppa.comista tämä kaapeli on toiminut täysin moitteetta jo vuoden verran. Tosin silloin tilatessa hinta oli vielä alhaisempi, 12,90€. Kyllä niitä edullisiakin kaapeleita siis löytyy.Ja alle 15€ 10m HDMI-piuhasta kuulostaa jo aika käsittämättömän halvalle. Melkeinpä pakko olla käytetty tai jotain vastaavaa.
Toki saa oman makunsa mukaan maksaa kaapeleistakin, mutta itse en ainakaan nappaisi kaupan hyllyltä heti kalleinta mahdollista. Analogisignaalia kuljettavat kaapelit sitten erikseen.