Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Ehkä tarkoitat termiä "ghosting", mutta äkkiä tuntuu ettei ole kovin merkittävä ongelma enää nykyisissä tv-malleissa.. Korkeintaan jos on joku huono esityskopio jostain vanhasta leffasta tai erityisen huono tv-lähetys tms..

Sulla siis näkyy haamuilua joka kuvalähteellä? Onko jotain kuvanparannuskikkoja maximilla jotka voivat heikentää kuvaa?

Tv-lähetyksiä katsoessa huomasin tuon siinä mtv3:n mainoskatkoilmoituksessa ja HDMI:n kautta pleikkarilla nettiä selatessa sen huomaa vahvana. AV-kuvalähteessä kuvatilana on yleinen ja HDMI:ssä tilana on peli. Ainakaan tuossa peli-tilassa ei pitäisi olla mitään kikkoja päällä, mutta silti sen huomaa varsinkin nettiä selatessa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Kysymys nro2.
Telkkari ohjelmat ja dvd/blu ray elokuvat näyttävät paljon elävimmiltä kuin katsoisi jotain reality-sarjaa. Mistä tämä johtuu ? Telkkarihan on 100hz

Kyseessähän on ns. soap opera effect, kuva näyttää ikään kuin videokameralla kuvatulta. Tätä esiintyy juurikin näissä 100hz/200hz jne televisioissa, joissa on käytössä joku näistä liiketoiston parannuksista, kuten Motionflow tai vastaavat.
Omassa telkkarissa tämän saa kytkettyä pois, joissain malleissa saattaa olla pysyvästi päällä.
Itse tykkään efektistä ja sulavasta liiketoistosta ja pidänkin motionflown aina päällä. Toisille ko. efekti taas on kauhistus ja jotkut eivät tunnu edes huomaavan kumpaa kuvaa katsovat :confused: Itse ei tarvitse kuin sekunnin pari katsella ja jo tietää onko motionflow päällä vai ei...
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Tv-lähetyksiä katsoessa huomasin tuon siinä mtv3:n mainoskatkoilmoituksessa ja HDMI:n kautta pleikkarilla nettiä selatessa sen huomaa vahvana. AV-kuvalähteessä kuvatilana on yleinen ja HDMI:ssä tilana on peli. Ainakaan tuossa peli-tilassa ei pitäisi olla mitään kikkoja päällä, mutta silti sen huomaa varsinkin nettiä selatessa.

Tosi vaikea sanoa mitään suoraa vastausta, mutta kokeile tosiaan nyt pari päivää niin, että varmistat ettei tv:ssä ole mitään kuvakikkailuja, "motionflow" (100/200hz..) tms asetuksia päällä. Itse olen niin vähän nettiä selaillut PS3:sen kautta (ehkä kaksi vuotta sitten viimeksi tms), ettei oikeastaan edes ole kokemusta. Tietysti tulee se mieleen, että voiko HDMI-piuhassa olla jotain häikkää..

Kyseessähän on ns. soap opera effect, kuva näyttää ikään kuin videokameralla kuvatulta. Tätä esiintyy juurikin näissä 100hz/200hz jne televisioissa, joissa on käytössä joku näistä liiketoiston parannuksista, kuten Motionflow tai vastaavat.
Omassa telkkarissa tämän saa kytkettyä pois, joissain malleissa saattaa olla pysyvästi päällä.

Tämä on varmaan juuri se loogisin selitys. Tullut tosiaan jo aiemmin sanottua, mutta itse valitsisin aina tv:n jossa nämä 100/200hz saa halutessaan myös pois päältä (valinnaisuus on taikasana tv:n valikoissa), mutta en tiedä onko ko. malli sellainen..

Usein tv:t tosiaan eivät ole "natiiviltaan" esim. 100hz, vaan tv:stä voi sellaisen ominaisuuden halutessaan valita. Vähän harmi on tietysti se, että näillä ominaisuuksilla myydään nyt tv-malleja, vaikka kaikkiin kuvalähteisiin nuo kikkailut eivät välttämättä sovi. Tai istu katsojan silmään.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Onko kellään tietoa voiko vasta ostetun tv:n palauttaa liikkeeseen ja ostaa tilalle uuden että maksaisi vain erotuksen ?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Onko kellään tietoa voiko vasta ostetun tv:n palauttaa liikkeeseen ja ostaa tilalle uuden että maksaisi vain erotuksen ?
Riippuu ihan täysin liikkeestä. Jotkut eivät tuollaiseen suostune, mutta omalla kohdallasi asia selviää vain asioimalla kyseisen putiikin kanssa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Itse kanssa harkinnut tuon Samsung 46" LE46C755 ostoa,hinta ainakin kohdallaan,alle 1400€
Myöskin miettinyt olisiko järkeä pistää n.600€ lisää ja ostaa led näytöllä:confused:
Tänään tuli sitten haettua stockalta LE46C755 hintaan 1195€ (normi 1395€)en tiedä sitten mikä -200€ kanta-asiakas alennuskin tuli päälle mutta hyvä näin..

Tyytyväisiä ollaan.:)

On näemmä tammikuun kanta-asiakas tarjouksena ton 1195€
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hyvä TV ps3:seen?

Mikä olisi hyvä FULLHD tv pleikkari 3:lla pelaamiseen ja myös kuitenkin TV:n katsomiseen. Kooksi olen kaavaillut 27-32 tuumaa ja budjetiksi 450e. Onko ideoita?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mikä olisi hyvä FULLHD tv pleikkari 3:lla pelaamiseen ja myös kuitenkin TV:n katsomiseen. Kooksi olen kaavaillut 27-32 tuumaa ja budjetiksi 450e. Onko ideoita?

Jos budjetti on tiukka niin pari esimerkkiä.

14907 - LG 32LD350 32" Full - Verkkokauppa.com

Tämä Sony on mielenkiintonen en tiedä kuinka vanha malli on, kun se käyttää Bravia Engine 2:sta. Kun oma yli vuoden vanha taas käyttää 3:sta.
Kannattaa kyllä käydä katsastamassa millanen on jos toi 40'' ei ole liian iso.
Sony 40" LCD-TV - Gigantti
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Jos budjetti on tiukka niin pari esimerkkiä.

14907 - LG 32LD350 32" Full - Verkkokauppa.com

Tämä Sony on mielenkiintonen en tiedä kuinka vanha malli on, kun se käyttää Bravia Engine 2:sta. Kun oma yli vuoden vanha taas käyttää 3:sta.
Kannattaa kyllä käydä katsastamassa millanen on jos toi 40'' ei ole liian iso.
Sony 40" LCD-TV - Gigantti
Tuo 40'' on hieman liian iso, sen takia ajattelinkin jotain 27''-32''. Tuo LG on ihan varteen otettava vaihtoehto.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Itse ostin pienehköön huoneeseen puoli vuotta sitten LG:n 32" full hd töllön.Mallia en nyt muista mutta oli tarjouksessa 399e.Aivan loistava kuva ja mitään vikoja kuvassa en ole löytänyt.Ps3:n kaverina loistava peli:D Seinällä sitten 80" diy taulu ja hd ready tykki katossa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Joko noissa uusissa on se ominaisuus joka tukee HD-kanavia? Jossain uutisissa oli että vuodenvaihteessa tulisi se ominaisuus telkkareihin. En täysin ehkä ymmärtänyt uutista mutta kiinostaisi tietää onko mun kuukauden vanhassa telkkarissa tuo ominaisuus vai tuliko se tosiaan noihin tässä vuoden vaihteessa vasta, jos on vielä edes tullut siis.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Joko noissa uusissa on se ominaisuus joka tukee HD-kanavia? Jossain uutisissa oli että vuodenvaihteessa tulisi se ominaisuus telkkareihin. En täysin ehkä ymmärtänyt uutista mutta kiinostaisi tietää onko mun kuukauden vanhassa telkkarissa tuo ominaisuus vai tuliko se tosiaan noihin tässä vuoden vaihteessa vasta, jos on vielä edes tullut siis.

DVB-T2 tarkoitat varmaan ja vastaus kaikessa yksinkertaisuudessaan: Riippuu telkkarista.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

DVBT-2 :sta on käsittääkseni vasta "testiajossa" DNA:n terrestial verkossa.

ja taas käsittääkseni mitä oon seuraillut niin Sony on ainut valmistaja (ainakin oli pari kk. sitten) ,jonka ruuduista löytyy DVBT-2 viritin.

tällähän näet vain ILMAISET HD kanavat, kuten nelonen hd, yle hd ja suomitv hd yms. mitä on. maksullisia HD kanavia varten tarvit vielä CI+ modulin ja ohjelmakortin jotka tulee parittaa operaattorille (chip id:n perusteella ((joka lukee modulissa)) ja ohjelmakortin numerolla mikä tulee operaattoriltasi).
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

En täysin ehkä ymmärtänyt uutista mutta kiinostaisi tietää onko mun kuukauden vanhassa telkkarissa tuo ominaisuus vai tuliko se tosiaan noihin tässä vuoden vaihteessa vasta, jos on vielä edes tullut siis.
Oleellisempi kysymys on, oletko kaapeli- vai antenniverkossa. Jos olet kaapeliverkossa, et tee DVB-T2-tuella todennäköisesti yhtään mitään. Sen sijaan Cable HD Ready -tuki on hyvä löytyä, jos kaapeliverkon (maksullisia) HD-kanavia tekee mieli katsoa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Oleellisempi kysymys on, oletko kaapeli- vai antenniverkossa. Jos olet kaapeliverkossa, et tee DVB-T2-tuella todennäköisesti yhtään mitään. Sen sijaan Cable HD Ready -tuki on hyvä löytyä, jos kaapeliverkon (maksullisia) HD-kanavia tekee mieli katsoa.

Hyvä pointti. Unohtu kollata edelliseltä sivulta, että asuiko kysyjä kaapeli -vai antenniverkossa.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Pitäis uus telkkari hommata... Kokoa saa olla vähintään 37", mutta mielellään ainakin 40". Sitä isompaa ei oikeastaan (no ehkä 42" asti), kun äippä ei niin isoa halua. Mutta kuitenniin, äiti oli käynyt kattelemassa Anttilassa telkkareita ja myyjä esitteli tämmöstä. Näyttäis olevan jonkinsortin tarjouksessakin (norm. hinta 799e). Vaikuttais ihan pätelvätä vehkeeltä, mut Philips vähän arveluttaa...

Sitten Gigantista löytyis melkeinpä samat(?) ominaisuudet sisältävä Sonyn 40" Full HD LCD. Eli 3 tuumaa isompi, parempi merkki ja muut ominaisuudet about samanlaiset.. Eikö tuo olis sillon paljon järkevämpi vaihtoehto?

Muitakin voi ehdotella, mutta kertokaas mielipiteenne. Onko ero LCD:n ja LED:n välillä kovinkin suuri (esim. kuvanlaadullisesti)? 3D-telkkareista on turha edes haaveillakaan vielä tässä vaiheessa, semmosen hankinta edessä varmaan vasta sitten, kun omassa kämpässä asustelen. Onko kellään kokemuksia tuosta Sonyn telkkarista?
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Pitäis uus telkkari hommata... Kokoa saa olla vähintään 37", mutta mielellään ainakin 40". Sitä isompaa ei oikeastaan (no ehkä 42" asti), kun äippä ei niin isoa halua.
Jos 42-tuumainen kelpaa, olisi LG 42LD450N valintani. Kustantaa 499,90 e Verkkokaupassa. Ongelma tosin on saatavuuden kanssa, koska aika moni muukin näyttää huomanneen, että nyt olisi hyvä telkkari lähdössä halvalla.

Lähde: Verkkokauppa
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Jos 42-tuumainen kelpaa, olisi LG 42LD450N valintani. Kustantaa 499,90 e Verkkokaupassa. Ongelma tosin on saatavuuden kanssa, koska aika moni muukin näyttää huomanneen, että nyt olisi hyvä telkkari lähdössä halvalla.

Vaikuttaa oikein mainiolta vehkeeltä. Mikähän tuossa on virkistystaajuus, kun sitä ei edes valmistajan sivuilta löytynyt? Oon siinä tiedossa, että tuo hertsimäärä on myös melko tärkee.. Nuo kaks telkkaria, jotka itse linkitin, niin tuo Gigantissa oleva Sony näytti olevan vain 50 Hz, kun tuo Philips oli 100 Hz. Mutta en sitten tiedä miten paljoa tuolla on väliä, eiköhän tuon Verkkokaupan telkkarin hertsimäärä ole ihan tarpeeksi..?

Mistä tuolta Verkkokaupasta näkikään, että löytyykö tuota telkkaria Oulun myymälän varastosta? Vai pitäiskö tuossa lukea jossain "Myös Oulun myymälässä!" tms.? Meneeköhän montakin kuukautta, jos tuon nyt tilais?

EDIT: Lukee vaan, että laite on esillä Oulun myymälässä. Pitäis kyllä käydä ensin katsomassa paikan päältä.
 
Vastaus: FullHD-telkku PS3:n seuraksi

Mikähän tuossa on virkistystaajuus, kun sitä ei edes valmistajan sivuilta löytynyt?
Ihan perinteiset 50/60 hertsiä, ja riittää äitisi TV-katseluun aivan mainiosti. (Eli Suomen digi-TV:tä katsellessa 50 hertsiä, esim. PS3/X360:n kanssa 60 hertsiä.)
 
Ylös Bottom