Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Eipä paljon paina tuokaan "kaksi kertaa" laajempi valikoima jos Xboxille sattuu tuleemaan edes muutama itseään kiinnostava Xbox-only peli. Sama pätee tietysti myös toisinkin päin muiden konsolien kohdalla.
Niin pätee. Mutta oli kuka tahansa, kaikille konsoleille tulee varmasti monia yksinoikeudella-pelejä, jotka itseä kiinnostaisivat. Minulla tosin on ehkä poikkeuksellisen laaja pelimaku, mutta veikkaan ettei joukossamme ole ketään, joka ei joskus olisi kaiholla haaveillut jostakin pelistä, joka julkaistaan vain ja ainoastaan Sille Kilpailevalle Konsolille, johon itsellä ei ole varaa. Mutta kas, jos omistaa kaksi konsolia, on todennäköisempää ettei tarvitse missata enää niin montaa must have -peliä.
Ja ei tietenkään kannata unohtaa että myös itse konsoleissa on eroja jotka myös vaikuttavat itse pelinautintoon, eli ei voi sanoa että vain pelit ratkaisee. Ainakin meikäläisen kohdalla 5.1-äänet peleissä melkeimpä ns.räjäytti tajunnan, se ei ole vain teknistä pientä kikkailua, vaan tuo aidosti tunnelmaltaan parempia pelejä.
Olen täysin samaa mieltä, 5.1-äänet merkitsevät todella paljon. En ole asiaan perehtynyt, mutta eikös myös Cube tue 5.1-ääntä?
Samoin kovalevy ei ole mikään pieni juppilelu konsolissa vaan oikeasti hyvä ja parantaa pelinautintoa. Pelien latausajat ovat lyhyemmät, muistikortti-tila-ongelmia ei enää ole, ja voit myös tehdä omia soundtrackejä peleihin. Xboxissa on paljon sellaista mitä ei Cubessa ja PS2:sessa ole, ja jos niitä kaipaa, tuo "kaksinkertainen" valikoima on turha. Jos ei kaipaa, se onkin eri juttu.
Boxissa on tosiaan paljon ominaisuuksia, jotka tekevät siitä sinänsä todella houkuttelevan ostoksen. Mutta kun pelivalikoima on noin puolet pienempi, kuin jos ostaisi sekä Cuben että PS2:n, minun kohdallani vaaka ainakin kääntyisi selkeästi jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen. Eivät ne Xboxin ominaisuudet nyt
niin paljoa merkitse. Monille tosin merkitsevät, joten on ymmärrettävää että he päätyvät Xboxiin. Jokainen päättäköön omasta puolestaan.
Noh, vaikka henkilökohtaisesti pidänkin Xboxia tällä hetkellä hinta/laatu-suhteeltaan hieman järjettömänä ostoksena kilpailijoiden alhaisen hinnan takia, saatan ehkä joka tapauksessa myös sen hankkia. Sen verran lupaavia pelejä sillekin näyttäisi olevan tulossa.