Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameCuben Euroopan julkaisusuunnitelmat PALJASTETTU

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Mario Party ei ollut hyvä. Ei edes kaveriporukassa. Luigi's Mansion on myös hyvä esimerkki.

Minusta Mario Party on aivan loistava moninpelinä! yksinpelinä siitä ei tosin ole mihinkään, mutta Bombermanin tekijä Hudsonhan on MP:n tehnyt ja Nintendo hoiti julkaisupuolen.

Luigi's Mansioniin en vielä ota kantaa..

Slaisserille: ja IGN on "ultimate thruth"?

- Esa

Mä oon taas saanu semmosen käsityksen tosta Luigi's mansionista, että se on helvetin hienolla grafiikalla varustettu ihan kiva puzzlepeli, jonka pelaa läpi kolmessa tunnissa:p

Originally posted by Esa Mäkijärvi

Slaisserille: ja IGN on "ultimate thruth"?

Ei todellakaan, mutta noin yleisesti ottaen tuntuu että tuo IGN on "Cubettajien" mekka. Tai ainakin oli tuohon Luigi-pelin arvosteluun asti :)

(eipä tuosta pelistä muistaakseni paljoa pidetty GameSpotissakaan)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Noh, eipä nyt suurennella asioita (huomaa ainuttakaan!), Nintendo on tehnyt vuosien varrella montakin keskinkertaista peliä (esim. uusin esimerkki lienee Luigi's Mansion, joka ei ehkä ole huono, mutta ainaskin keskinkertainen), ja Rare myös. Mutta se on kyllä totta, että kyseisten pelitalojen pelien laatu on vuosien varrella säilynyt erittäin korkealla. Silti on niitä torttujakin tullut näiltä kahdelta pelitalolta.
Puhuinkin itsestäni, että siis en itse ole nähnyt ainakaan montaa, jos nyt ei yhtään huonoa tai keskinkertaista peliä, mutta yhtään aivan luokattoman huonoa Nintendon peliä en itse kyllä ainakaan ole nähnyt.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

No jos IGN:n arvostelussa on perää niin olet niitä harvoja ihmisiä jotka pitävät "teknologia demo-pelejä" todella hyvinä.
IGN:n poikahan sanoi että on se ihan hieno peli, mutta tylsä, lyhyt ja itseään toistava.

En lue IGN:ää :p GameSpot on enemmän mieleeni. Mutta vaikka kummassakaan ei mitään ihmeellisiä pisteitä Luigi's Mansionille annettu, en yleensä kuitenkaan perusta lopullista omaa mielipidettä muiden arvioihin. Lopullisen arvionhan jokainen voi sanoa mistä tahansa pelistä siinä vaiheessa kun on peliä pelannut. Sama juttu myös tässä tapauksessa.

Uusimpien tietojen (tilt) mukaan, sony lähtee hintasotaan mukaan ja ps2:n hinta alenee n.280 euroon.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kv
Uusimpien tietojen (tilt) mukaan, sony lähtee hintasotaan mukaan ja ps2:n hinta alenee n.280 euroon.

Joo elikkä hmm... Xboxin hinnalla saa melkeen sekä Cuben että PS2:n! No joo tottakai pitää ostaa muistikortit! Mutta Xboxiin pitää ostaa dvd-kake...

Originally posted by Peoplez

Joo elikkä hmm... Xboxin hinnalla saa melkeen sekä Cuben että PS2:n! No joo tottakai pitää ostaa muistikortit! Mutta Xboxiin pitää ostaa dvd-kake...

Tässä astuu esiin pikku problemo... Jos ostat sekä PS2:n että GC:n, ja molemmille tulee hyviä pelejä, niin siinä menee vararikkoon kun joutuu ostamaan kahdelle konsolille pelejä. Ja sit kun et osaa päättää kumpaa konsolia pelaat, tulet hulluksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk

Tässä astuu esiin pikku problemo... Jos ostat sekä PS2:n että GC:n, ja molemmille tulee hyviä pelejä, niin siinä menee vararikkoon kun joutuu ostamaan kahdelle konsolille pelejä. Ja sit kun et osaa päättää kumpaa konsolia pelaat, tulet hulluksi.

No eipä se enää paljoa paina, sillä oli konsoli mikä tahansa kolmesta, hyviä pelejä tulee joka tapauksessa niin paljon ettei niitä kaikkia ehdi pelaamaan. Pienen budjetin omaavat yksilöt saavat koko ajan olla pähkäilemässä, minkä pelin valitsisi. Minä en ainakaan näe ongelmana sitä, että hyviä pelejä tulee nopeammin kuin niitä ehtii pelata. ;)

Ostamalla sekä PS2:n että GC:n saa yksinkertaisesti kaksi kertaa laajemman pelivalikoiman kuin XBoxilla, samaan hintaan. Mutta se ei tarkoita, että pelejä täytyisi ostaa enemmän, siinä saa vain lisää valinnanvaraa kuoria kermat päältä.

Originally posted by GrandAlf

Ostamalla sekä PS2:n että GC:n saa yksinkertaisesti kaksi kertaa laajemman pelivalikoiman kuin XBoxilla, samaan hintaan. Mutta se ei tarkoita, että pelejä täytyisi ostaa enemmän, siinä saa vain lisää valinnanvaraa kuoria kermat päältä.

Eipä paljon paina tuokaan "kaksi kertaa" laajempi valikoima jos Xboxille sattuu tuleemaan edes muutama itseään kiinnostava Xbox-only peli. Sama pätee tietysti myös toisinkin päin muiden konsolien kohdalla.

Kaikille konsoleille tulee varmasti hyvä pelejä riittävästi, pitää vaan yrittää olla järkevä ja ostaa se jolle tulee itseään eniten miellytävät pelit. Ja ei tietenkään kannata unohtaa että myös itse konsoleissa on eroja jotka myös vaikuttavat itse pelinautintoon, eli ei voi sanoa että vain pelit ratkaisee. Ainakin meikäläisen kohdalla 5.1-äänet peleissä melkeimpä ns.räjäytti tajunnan, se ei ole vain teknistä pientä kikkailua, vaan tuo aidosti tunnelmaltaan parempia pelejä. Samoin kovalevy ei ole mikään pieni juppilelu konsolissa vaan oikeasti hyvä ja parantaa pelinautintoa. Pelien latausajat ovat lyhyemmät, muistikortti-tila-ongelmia ei enää ole, ja voit myös tehdä omia soundtrackejä peleihin. Xboxissa on paljon sellaista mitä ei Cubessa ja PS2:sessa ole, ja jos niitä kaipaa, tuo "kaksinkertainen" valikoima on turha. Jos ei kaipaa, se onkin eri juttu. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:
"Joo elikkä hmm... Xboxin hinnalla saa melkeen sekä Cuben että PS2:n! No joo tottakai pitää ostaa muistikortit! Mutta Xboxiin pitää ostaa dvd-kake..."

hmm... PS2 tarvii myös... siis se uusi dvd ohjain jonka avulla saa jotain lisä hommia...

hyvä kikka sonyltä.... kohta tulee uusi ohjain jolla voi taas tehä jotain kivaa... sit taas uus mil voit tehä lisää kaikkee kivaa... = rahaa,rahaa,rahaa.....

T:wombut

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Eipä paljon paina tuokaan "kaksi kertaa" laajempi valikoima jos Xboxille sattuu tuleemaan edes muutama itseään kiinnostava Xbox-only peli. Sama pätee tietysti myös toisinkin päin muiden konsolien kohdalla.

Niin pätee. Mutta oli kuka tahansa, kaikille konsoleille tulee varmasti monia yksinoikeudella-pelejä, jotka itseä kiinnostaisivat. Minulla tosin on ehkä poikkeuksellisen laaja pelimaku, mutta veikkaan ettei joukossamme ole ketään, joka ei joskus olisi kaiholla haaveillut jostakin pelistä, joka julkaistaan vain ja ainoastaan Sille Kilpailevalle Konsolille, johon itsellä ei ole varaa. Mutta kas, jos omistaa kaksi konsolia, on todennäköisempää ettei tarvitse missata enää niin montaa must have -peliä.

Ja ei tietenkään kannata unohtaa että myös itse konsoleissa on eroja jotka myös vaikuttavat itse pelinautintoon, eli ei voi sanoa että vain pelit ratkaisee. Ainakin meikäläisen kohdalla 5.1-äänet peleissä melkeimpä ns.räjäytti tajunnan, se ei ole vain teknistä pientä kikkailua, vaan tuo aidosti tunnelmaltaan parempia pelejä.

Olen täysin samaa mieltä, 5.1-äänet merkitsevät todella paljon. En ole asiaan perehtynyt, mutta eikös myös Cube tue 5.1-ääntä?

Samoin kovalevy ei ole mikään pieni juppilelu konsolissa vaan oikeasti hyvä ja parantaa pelinautintoa. Pelien latausajat ovat lyhyemmät, muistikortti-tila-ongelmia ei enää ole, ja voit myös tehdä omia soundtrackejä peleihin. Xboxissa on paljon sellaista mitä ei Cubessa ja PS2:sessa ole, ja jos niitä kaipaa, tuo "kaksinkertainen" valikoima on turha. Jos ei kaipaa, se onkin eri juttu. :)

Boxissa on tosiaan paljon ominaisuuksia, jotka tekevät siitä sinänsä todella houkuttelevan ostoksen. Mutta kun pelivalikoima on noin puolet pienempi, kuin jos ostaisi sekä Cuben että PS2:n, minun kohdallani vaaka ainakin kääntyisi selkeästi jälkimmäisen vaihtoehdon puoleen. Eivät ne Xboxin ominaisuudet nyt niin paljoa merkitse. Monille tosin merkitsevät, joten on ymmärrettävää että he päätyvät Xboxiin. Jokainen päättäköön omasta puolestaan.

Noh, vaikka henkilökohtaisesti pidänkin Xboxia tällä hetkellä hinta/laatu-suhteeltaan hieman järjettömänä ostoksena kilpailijoiden alhaisen hinnan takia, saatan ehkä joka tapauksessa myös sen hankkia. Sen verran lupaavia pelejä sillekin näyttäisi olevan tulossa. :)

Originally posted by GrandAlf

Olen täysin samaa mieltä, 5.1-äänet merkitsevät todella paljon. En ole asiaan perehtynyt, mutta eikös myös Cube tue 5.1-ääntä?

Ei. Käsittääkseni Cubessa on "vain" Pro Logic 2-tuki. 5.1-Dolby Digital on Xbox-only feature :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

hmm... PS2 tarvii myös... siis se uusi dvd ohjain jonka avulla saa jotain lisä hommia...

hyvä kikka sonyltä.... kohta tulee uusi ohjain jolla voi taas tehä jotain kivaa... sit taas uus mil voit tehä lisää kaikkee kivaa... = rahaa,rahaa,rahaa.....

Eipä muuten tarvi. Ainakin minun koneellani leffat pyörivät mainiosti ilman mitään lisävermeitä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

en tiedä tekeekö MS sellasta skeida juttua kun sony... eli kielsi jossain vaiheessa kaikilta kaupoilta henk.kunta alennukset PS2:sta... jos MS tekee saman Xboxin kohdalla... niin ostan sen silti Anttilasta jos he niitä tänne lohjalle julkaisuun saa =)

Menee hieman saivarteluksi mutta olet jo varmaan huomannut, ettei Lohjalla enää ole Anttilaa? Pääsitkö Cittarille töihin?

-offtopic-

Totta ei oo enää anttilaa lohjalla... tilalle tulee parkkipaikka... ja olin siel töissä 1 vuoden... ja hoidin sen alasajon... kyllä, työsopimus loppui 31.1.2002... en ole CM palveluksessa mutta kun kaikki muut sinne anttilasta meni niin ostan heidän kautta Xboxin -15% alennuksella... joka tuntuu jo tollasessa hinnassa...

-offtopic-

Anteeksi virheellinen postaukseni yllä... en tarkoittanut että PS2:lla ei voisi DVD:tä katsoa ilman sitä uutta ohjainta... Piti sanoa jotain sellaista että sillä uudella ohjaimella saa jotain uusia toimintoja käyttöön... joten jos todella PS2 on SE dvd soitin talossasi, on lisätoiminnot varmasti tervetulleita.

Originally posted by Wombut
Anteeksi virheellinen postaukseni yllä... en tarkoittanut että PS2:lla ei voisi DVD:tä katsoa ilman sitä uutta ohjainta... Piti sanoa jotain sellaista että sillä uudella ohjaimella saa jotain uusia toimintoja käyttöön... joten jos todella PS2 on SE dvd soitin talossasi, on lisätoiminnot varmasti tervetulleita.

Juuh...itsekin PS2:sta DVD-pyörittimenä käyttäneenä voin sanoa että periaattessa PS2 ei tarvitse DVD-kakea mutta käytännössä se on pakollinen hankinta jos aikoo leffoja edes satunnaisesti katsoa. Letku-kaukosäätimet oli kova juttu ehkä joskus 20 vuotta sitten, mutta ei enää. ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

Juuh...itsekin PS2:sta DVD-pyörittimenä käyttäneenä voin sanoa että periaattessa PS2 ei tarvitse DVD-kakea mutta käytännössä se on pakollinen hankinta jos aikoo leffoja edes satunnaisesti katsoa. Letku-kaukosäätimet oli kova juttu ehkä joskus 20 vuotta sitten, mutta ei enää. ;)

Suunnilleen kerran viikossa katselen, eikä tuo antiikki-tyylinen letkukaukosäädin ainakaan minua häiritse.. :)
Kyllähän ne lisäominaisuudet ihan kivoja varmasti on mutta ei niiden takia ole sitä "pakko" ostaa. Ihan samalla lailla ne leffat pyörii...

Totta, kaukosäädin ja uudet DVD ajurit olisivat mukavia, mutta ei ne mitenkään välttämättömiä ole. Leffa koneeseen, eikä siihen ohjaimeen tarvitse seuraavan kahden tunnin aikana koskea.

Ylös Bottom