Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameStop / EB Games (vanha ketju / suljettu)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: GameStop / EB Games

Kävin tänään vaihtamassa Tampereella ja hyvin sujui. Vaihdossa vein myös esimerkiksi Platina-sarjaisen Midnight club racingin PS2 ja hyvin kelpasi..
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Muntu sanoi:
Hyvä, osaako joku vielä sanoa ottiko rillimieskin varauksia peleistä jotka ilmestyvät vasta tarjouksen jälkeen?
Ei jaksais oikeen jonottaa sille lettimiehelle jos sen jonossa on 5 ja rillimiehelle vaan 1 :D

Viikko sitten perjantaina "rillimies" ei ainakaan osannut sanoa useimmille peleille mitä kyselin ilmestymispäivää lainkaan, joten varaus ei onnistunut. Kyselemiäni pelejä silti monet olivat varailleet paljon aikaisemmin jo. Ehkä oli vaan huono päivä ukolla tms...:rolleyes:

Tänään heti aamusta sen sijaan loistavaa palvelua tummalta neitokaiselta, vaikka puodin aukaisu hitusen venähtikin. Vaihdot sujuivat vailla ongelmia ja kassakoneen käyttökin sujui ammatimaisesti. Esimerkillistä.
Rillimies, vapise tämän tumman neidin varjossa ;)
 
Vastaus: GameStop / EB Games

DaViltsu sanoi:
Viikko sitten perjantaina "rillimies" ei ainakaan osannut sanoa useimmille peleille mitä kyselin ilmestymispäivää lainkaan, joten varaus ei onnistunut. Kyselemiäni pelejä silti monet olivat varailleet paljon aikaisemmin jo. Ehkä oli vaan huono päivä ukolla tms...:rolleyes:

Tänään heti aamusta sen sijaan loistavaa palvelua tummalta neitokaiselta, vaikka puodin aukaisu hitusen venähtikin. Vaihdot sujuivat vailla ongelmia ja kassakoneen käyttökin sujui ammatimaisesti. Esimerkillistä.
Rillimies, vapise tämän tumman neidin varjossa ;)
Hehe, eli suunnataan pitkäletin tai tumman neidin luo :D
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Moviemaster sanoi:
Kävin tänään vaihtamassa Tampereella ja hyvin sujui. Vaihdossa vein myös esimerkiksi Platina-sarjaisen Midnight club racingin PS2 ja hyvin kelpasi..
Tampereen kaupassa on ainakin ollut mukava ja ymmärtäväinen myyjä.

Sama mies, joka oli Free Records Shopin myyjä. Ja GameSpottihan tuli tuon FRS:n tilalle, kun koko kauppafirma lähti Suomesta.

Kaksi kertaa siellä käynyt, 1 pelin saanut jo ja kaksi on varauksessa. Molemmilla kerroilla asioin sen miehen kanssa :) Kiva tyyppi, koska tarjoushan koski yli 75 pelejä, niin kuitissa oli "FIFA 08 65 ". Eikä mun tarvinnut maksaa sitä kymmenen euron väliä :)

Vois taas käydä tyhjentämässä Tiltin alelaari, ja viedä ne tuonne :D Se tyyppi tarkisti vain, että levy ja ohjekirjanen on ja ettei ole PC - peli. Jopa Tiltin alelaarista ostettu "Mighty Mulan" - pelin otti mukisematta tai sen kummemmin ihmettelemmättä :D

Tosi hyvää palvelua!
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Eddy93 sanoi:
Kaksi kertaa siellä käynyt, 1 pelin saanut jo ja kaksi on varauksessa. Molemmilla kerroilla asioin sen miehen kanssa :) Kiva tyyppi, koska tarjoushan koski yli 75 pelejä, niin kuitissa oli "FIFA 08 65 ". Eikä mun tarvinnut maksaa sitä kymmenen euron väliä :)

Hetkinen.. Kai sä vitsailet? :D
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Nonnih, tuli taas vaihtoreissu tehtyä Jyväskylän Gamestoppiin ja taas oli hyllyt todella tyhjiä XO:n puolella. Uusia (hankinnan arvoisia) ei ollu ku Halo 3:n. Kaikenlaisia Rapala Fishingiä ja muuta paskaa kyllä oli hylly täynnä. Otin sitten vaan ton Halon ja pistin Mass Effectin varaukseen. Just oli tullu kylläkin lähetys, mutta siinäkään ei ollu kuin yksi (1) XO:n peli: NHL 08 ja sekin tietysti varattu :) Ei todellakaan kannata ainakaan kauempaa lähteä tossa Jyväskylän liikkeessä käymään, jos uuden äksäpoksin uusia pelejä haluaa. Joo, ei muuta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Eddy93 sanoi:
Tampereen kaupassa on ainakin ollut mukava ja ymmärtäväinen myyjä.

Sama mies, joka oli Free Records Shopin myyjä. Ja GameSpottihan tuli tuon FRS:n tilalle, kun koko kauppafirma lähti Suomesta.

Kaksi kertaa siellä käynyt, 1 pelin saanut jo ja kaksi on varauksessa. Molemmilla kerroilla asioin sen miehen kanssa :) Kiva tyyppi, koska tarjoushan koski yli 75 pelejä, niin kuitissa oli "FIFA 08 65 ". Eikä mun tarvinnut maksaa sitä kymmenen euron väliä :)

Vois taas käydä tyhjentämässä Tiltin alelaari, ja viedä ne tuonne :D Se tyyppi tarkisti vain, että levy ja ohjekirjanen on ja ettei ole PC - peli. Jopa Tiltin alelaarista ostettu "Mighty Mulan" - pelin otti mukisematta tai sen kummemmin ihmettelemmättä :D

Tosi hyvää palvelua!

Mulla on aina taas ollut se silmälasipäinen mies. Ja se kyllä syynää pelit tarkkaan läpi.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Onko mahdollista että kaikki ketä on "kohdeltu kaltoin" on näitä 14-17 vuotiaita lapsia? En nyt osoitetta muista mutta jenkeissähän tehtiin joku tutkimus ja peli-liikkeiden tuottavin kohderyhmähän on tuo 20-32 vuotiaat miehet. En itse ihmettele yhtään jos joku 16-17 vuotias naskali vie kasan NHL pelejä kerralla ja osa käännytettäisiin takaisin. Ei reilua mutta elämä on.

Ja sanotaan nyt vielä että ne ketkä ovat olleet tyytyväisimpiä GS liikkeiden palveluihin näyttävät olevan ne henkilöt jotka kohtelevat reilua ja avokätistä tarjousta myös reilusti viemättä pelkkiä paskapelejä.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
Onko mahdollista että kaikki ketä on "kohdeltu kaltoin" on näitä 14-17 vuotiaita lapsia? En nyt osoitetta muista mutta jenkeissähän tehtiin joku tutkimus ja peli-liikkeiden tuottavin kohderyhmähän on tuo 20-32 vuotiaat miehet. En itse ihmettele yhtään jos joku 16-17 vuotias naskali vie kasan NHL pelejä kerralla ja osa käännytettäisiin takaisin. Ei reilua mutta elämä on.

Ja sanotaan nyt vielä että ne ketkä ovat olleet tyytyväisimpiä GS liikkeiden palveluihin näyttävät olevan ne henkilöt jotka kohtelevat reilua ja avokätistä tarjousta myös reilusti viemättä pelkkiä paskapelejä.

Lueppa tätä ketjua taaksepäin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

DaViltsu sanoi:
Lueppa tätä ketjua taaksepäin.
Ketjua on kuule luettu sivulta 3 lähtien päivittäin... Alkaa vaan pikkuhiljaa nyppimään ainainen valitus ja se ei voi olla että vika olisi ainoastaan myyjien päässä kun kerran asiallisesti asioivat saavat homman toimimaan (28 peliä viety and counting)...
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
Onko mahdollista että kaikki ketä on "kohdeltu kaltoin" on näitä 14-17 vuotiaita lapsia? En nyt osoitetta muista mutta jenkeissähän tehtiin joku tutkimus ja peli-liikkeiden tuottavin kohderyhmähän on tuo 20-32 vuotiaat miehet. En itse ihmettele yhtään jos joku 16-17 vuotias naskali vie kasan NHL pelejä kerralla ja osa käännytettäisiin takaisin. Ei reilua mutta elämä on.

Ja sanotaan nyt vielä että ne ketkä ovat olleet tyytyväisimpiä GS liikkeiden palveluihin näyttävät olevan ne henkilöt jotka kohtelevat reilua ja avokätistä tarjousta myös reilusti viemättä pelkkiä paskapelejä.

17-vuotias on kolmen vuoden päästä sitä parasta ostajaryhmää, joten olisi aika lyhytnäköistä avajaistarjouksella karkottaa tulevat asiakkaat. Ikään perustuvaa syrjintää, sikäli kuin sitä esiintyy, ei voi hyväksyä pelikaupalta. Jos säännöt ovat sellaiset, että mitkä tahansa kolme peliä käy, reilua olisi noudattaa niitä sääntöjä. Yhdellä lauseella mainostekstissä voisi halutessaan kuitata koko ongelman.

Olen saanut hyvää palvelua mutta ei sen vuoksi, että itsellä sujuu, voi mennä tuomitsemaan muita väärinkäyttäjiksi tai huijareiksi, jos heillä ei mene vaihto putkeen. Xbox 360:n julkaisutarjouksen yhteydessä oli jo ihan tavallisilla aikuisilla vaikeuksia saada loppuvaiheessa pelejä vietyä. Olisi hyvä saada vihdoinkin pelisäännöt selviksi ja yhtenäisiksi. Minulle riittää, että saan pelit vaihdettua vaikka kaikki ei aina kelpaisikaan mutta se pitäisi olla kirjattuna vaihtosääntöihin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Viime maanantaina kävin varaamassa Halo 3:n CE/LE:n sanoivat, että tulee heidän myymälään tämän viikon aikana ja soittavat kun on tullut.
No soittoa ei ole näkynyt tai kulunut vielä :mad: .
Sellon myymälässäkään ei ole puhelinta, joten en voi sinne soittaakkaan ja kysyä onko tullut.
Olisi vaan kiva päästä pian pelaamaan haloa.
Maanantaina kai sitten pitää mennä myymälään kysymään olisko tullut.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Cal sanoi:
Viime maanantaina kävin varaamassa Halo 3:n CE/LE:n sanoivat, että tulee heidän myymälään tämän viikon aikana ja soittavat kun on tullut.
No soittoa ei ole näkynyt tai kulunut vielä :mad: .
Sellon myymälässäkään ei ole puhelinta, joten en voi sinne soittaakkaan ja kysyä onko tullut.
Olisi vaan kiva päästä pian pelaamaan haloa.
Maanantaina kai sitten pitää mennä myymälään kysymään olisko tullut.
Juttelin tuossa viime viikolla tunnelin myyjän kanssa tovin ja sanoi pahoittelevasti että ei kaikille vaan ehdi soittaa ja soittaa peräti vielä omasta kännykästään kun soittaa ^^;
Eli jos siellä sellossa on pihi myyjä tai ei muuten vaan viitsi antaa joka soittajalle omaa puhelinumeroaan niin tuskin soittavat varauksista ennen kun on puhelinlinjat vedetty. Siinä sivussa myyjä tosin sanoi että kannattaa käydä julkaisupäivänä kyselemässä ennemmin kuin että odottelisi soittoa... totesi meinaan loppuun että nytkin oli soittoja yli 50 tekemättä Halon osalta ja ei ehtinyt soittaa kun menee jonottava asiakas soittoa odottavan ohi.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
Juttelin tuossa viime viikolla tunnelin myyjän kanssa tovin ja sanoi pahoittelevasti että ei kaikille vaan ehdi soittaa ja soittaa peräti vielä omasta kännykästään kun soittaa ^^;
Eli jos siellä sellossa on pihi myyjä tai ei muuten vaan viitsi antaa joka soittajalle omaa puhelinumeroaan niin tuskin soittavat varauksista ennen kun on puhelinlinjat vedetty. Siinä sivussa myyjä tosin sanoi että kannattaa käydä julkaisupäivänä kyselemässä ennemmin kuin että odottelisi soittoa... totesi meinaan loppuun että nytkin oli soittoja yli 50 tekemättä Halon osalta ja ei ehtinyt soittaa kun menee jonottava asiakas soittoa odottavan ohi.

Ok. No pitääpä sitten huomenna mennä kyselemään Haloa.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
Ketjua on kuule luettu sivulta 3 lähtien päivittäin... Alkaa vaan pikkuhiljaa nyppimään ainainen valitus ja se ei voi olla että vika olisi ainoastaan myyjien päässä kun kerran asiallisesti asioivat saavat homman toimimaan (28 peliä viety and counting)...

Jassoo... Ok, siis väitätkö, että on täysin oikeudenmukaista ja tasa-arvoista asiakaspalvelua, että esim tässä ketjussa yksi kertoi vieneensä kerralla NHL 02, 03 ja 04 -pelit vaihtoon ilman ongelmia, kun taas minä vien reilu 20 ps2/xbox peliä joista yksi on NHL 05 ja sitä ei kelpuuteta. Myyjän sanojen mukaan ei enää oteta vastaa NHL -sarjan vanhempia osia. Vaihtopelien taso oli mielestäni melko hyvä, NHL 05 ehkä vanhin/huonoin peli viemistäni peleistä (mukana mm. NHL 07, Flatout 2 ja Smackdown vs RAW 2007). Ja kaikki olleet takuuvarmasti käytössä eikä suoraan muoveista revittyjä, kuitenkin hyväkuntoisia.
Sitten seuraavana päivänä jälleen joku kertoo vieneensä menestyksekkäästi NHL 04 -pelin vaihtoon. Myös monet muut sen jälkeen ja vielä samalle myyjälle, jonka kanssa asioin.
Ja voin kyllä vannoa, että omassa käytöksessäni ja asioinnissani ei ollut mitään vikaa. Olen aikuinen, työssäkäyvä jne.

Toki kokonaisuutena olen tyytyväinen tekemiini vaihtokauppoihin. 18 ps2/xbox -peliä ja 12 X360-peliä, sekä premium -konsolin + 5 X360 -peliä olen saanut vaihdettua Eliteen ja 12:een X360 -peliin. Eli eipä se NHL 05 muuten harmita kuin ihan vaan periaatteen puolesta.

Palvelun puolesta ensin hieman huono kokemus sitten toisella kertaa erittäin hyvä kokemus.
Edelleen peräänkuulutan niitä selkeitä ja yhdenmukaisia sääntöjä tällaiselle vaihtokampanjalle.

Toki onhan tuo todellisten alelaaripelien kantamien vaihtoon persiistä. Varsinkin, kun täällä vielä ihan pokerina sillä muutamat ovat rehvastelleet.

Pitää vielä lisätä, että kun oikein miettii niin eipä tässä kenenkään varmaan pitäisi yhtään valittaa jos edes yhden uuden pelin
on saanut vaihdettua itselleen. Eipä tällasia tarjouksia usein tule, jos koskaan enää, joten ollaan tyytyväisiä ;)

Ja Räikkönenkin voitti vielä kaikenlisäksi :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GameStop / EB Games

DaViltsu sanoi:
Jassoo... Ok, siis väitätkö, että on täysin oikeudenmukaista ja tasa-arvoista asiakaspalvelua, että esim tässä ketjussa yksi kertoi vieneensä kerralla NHL 02, 03 ja 04 -pelit vaihtoon ilman ongelmia, kun taas minä vien reilu 20 ps2/xbox peliä joista yksi on NHL 05 ja sitä ei kelpuuteta. Myyjän sanojen mukaan ei enää oteta vastaa NHL -sarjan vanhempia osia.

Ei, en todellakaan väitä että tämä olisi reilua mutta itse pystyn näkemään useammat asiat monelta kantilta enkä vain omalta kohderyhmältä. Tämä koko paskahan alkoi siitä että jotkut kusivat omaan keittoonsa... Tämä NHL/PSE jupakkahan on lähes suoraan yhdysviivattuna alelaari jupakkaan minkä takia heillä on muutenkin kädet täynnä paskapelejä mitä kukaan ei enään osta. Aika helvetin varma olen myös siitä että jos alelaaripelejä ei olisi viety niin ei noissa peleissä olisi mitään ongelmia.

Ja kuten kaikessa pärstäkerroin ratkaisee mistä päästäisiin takaisin aikaisempaan postaukseeni mutta pass tähän väliin... eli jos myyjällä on hyvä päivä ja asiakas rento se vaikuttaa myös lopputulokseen.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
Ei, en todellakaan väitä että tämä olisi reilua mutta itse pystyn näkemään useammat asiat monelta kantilta enkä vain omalta kohderyhmältä. Tämä koko paskahan alkoi siitä että jotkut kusivat omaan keittoonsa... Tämä NHL/PSE jupakkahan on lähes suoraan yhdysviivattuna alelaari jupakkaan minkä takia heillä on muutenkin kädet täynnä paskapelejä mitä kukaan ei enään osta. Aika helvetin varma olen myös siitä että jos alelaaripelejä ei olisi viety niin ei noissa peleissä olisi mitään ongelmia.

Ja kuten kaikessa pärstäkerroin ratkaisee mistä päästäisiin takaisin aikaisempaan postaukseeni mutta pass tähän väliin... eli jos myyjällä on hyvä päivä ja asiakas rento se vaikuttaa myös lopputulokseen.

Mutta mitä tapahtui sille, että "asiakas on aina oikeassa"?

No itse pistän pisteen tähän ja painun pelaamaan puoli-ilman saamiani pelejä :cool:
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Tähän väliin on kyllä pakko heittää, että NHL:t eivät todellakaan ole mitän alelaari kamaa. Monessa puljussa 05-07 joutuu maksamaan 20-65. Eilen prismassa NHL06 65. Yleensä nuo alelaarit ovat jotain rage racer 6 pelejä.

Mut ymmärrän jos myyjää sapettaa ottaa vastaan nhl02, koska sitä tuskin kukaan tulee ostamaan edes 0.10 hintaan. Toisaalta pelin pitäisi olla tarjouksen ehtojen mukainen, siinä missä muutkin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Sain äärimmäistä vittuilua GS:sta kun kysyin paikan päällä, että päteekö tarjous jos ostan ale-pelit saman kaupan hyllystä. Myyjä rupesi vittuilemaan ja syyttämään minua kikkailusta ja reilun tarjouksen hyväksikäytöstä vaikken mitään vielä ollut ostanutkaan. Tiedustelin eroa siihen, että ostaisin samat pelit muista alelaareista, eikä myyjä osannut vastata tähän mitään rakentavaa.

Oma näkökulmani asiaan on, että tarjoukset on tehty hyväksikäytettäviksi. Ja tarjous jossa ei ole mitään ehtoja, on hieno tarjous jos sitä pystytään kunnioittamaan. Tässä tapauksessa GS:n myyjien puolelta on alkanut ilmetä paljon puhuttua kikkailua, sillä pelit eivät tunnu kelpaavan enää. Toisaalta jos asiakas tuo hyväkuntoisia pelejä vaihtoon, ei hän ole syyllistynyt tarjouksen ehtojen mukaan mihinkään "kikkailuun".

Myyjillä on toki oikeus hylätä vaihtopelit, mutta tarjouksessa tästä ei mainita mitään, vaan annetaan olettaa että kaikki käy. Tämä lienee siitä syystä, että kaikki ehdot vähentävät paikalle tulevien asiakkaiden määrää. Ei mitään väliä saako asiakas tarjouksen etuja, kunhan astelee liikkeeseen sisään.

Olin myös yhteydessä kuluttajaneuvojaan, joka kehoitti siirtymään kuluttaja-asiamiehen puoleen, koska hänellä on paremmat valtuudet keskustella asiasta. Kuluttajaneuvoja kuitenkin ilmaisi oman näkökantansa asiaan ja sanoi, että jollei myyjä ole mitään ehtoja tarjouksen yhteydessä maininnut, tulisi sen ottaa kaikki pelit vastaan, jos ne vaan ovat fyysiseltä kunnoltaan hyväksyttäviä.

Lisäksi GS-ketju on varmasti tiennyt mihin tarjous johtaa tai sitten on aika vaihtaa väkeä näiden tarjousten ideoijien joukosta.

Omalta osaltani siirryn käyttämään muiden pelikauppojen palveluja, heti tämän GS:n kampanjan jälkeen. Näiden muiden kauppojen tarjoukset sentään pitävät kutinsa.

edit:
Kuluttajaneuvoja sanoi tarkemmin ottaen:
Jos tarjouksessa ei ole ehtoja, tulisi hyväkuntoiset pelit ottaa vastaan. Myyjä ei voi tietää kuinka paljon pelistä on maksettu ja kuinka paljon sitä on käytetty.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom