Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)
No niin, on tullut luettua threadia niin kauan, että viimeinkin uskaltaudun myös oman mielipiteeni liikkeestä lausua...
Aluksi plussat:
Jo kesällä bongasin Kampissa tuon viiden pelin vaihtotarjouksen ja tyhjentelin hyllyä ps2-peleistä tehden x360-peleille tilaa. Mietin jo silloin, että varmasti tappiota tekevä tarjous. Kyselin tuttavallisesti myyjältä tarjouksen ehdoista, johon hän totesi asiallisesti, että koska se on reilu tarjous kaupalta, niin odotetaan reiluutta myös asiakkailta, etteivät tuo lähimmästä alelaatikosta pelejä vaihtoon --kaunis ajatus, mutta itse lähdin samantien liikkeestä lähdettyäni keskustan Sokokselle etsimään 5e:n pelejä.
Kun tänne Espooseen avattiin uudet liikkeet, ja kolmen pelin (+euron) vaihtotarjous alkoi, kuljinkin sitten säännöllisesti laajentamassa x360-peliarsenaaliani lähes ilmaiseksi. Mietin kyllä monesti, että mikä järki tuossa tarjouksessa oli...Jopa Espoonlahden Pelimestassa asioidessani puhui myyjä, että ketju on syvällä pisissä tarjouksensa kanssa. Noh, ken tietäisi? En ainakaan minä. Ehkäpä Gamestopin johdossa on mua terävempiä ihmisiä töissä. Kaverini sai jopa päähänsä, että ostaa liikkeestä käytettyjä 2:n ja 3:n euron pelejä, repiä hintalaput irti ja vie takaisin liikkeeseen vaihtoon. Kertoi kyllä huomanneeensa, että kaikki käytetyt konsolipelit on nostettu alkaen 7,90e hintaan. Ymmärrän kyllä hintojen nostot, tuskinpa haluavat kovin monta kertaa myydä 3:lla eurolla ~25e:lla sisäänostamansa pelit.
Kun olin Nalle Puh:in, Pes2:n ja NHL02:n kanssa menossa Selloon Halo3:a ostamaan ( julkaisupäivän jälkeen ), sain ennakkotilata sen kampanja-alennuksella, koska tuotetta ei ollut hyllyssä. Sen jälkeen ei kyseinen temppu olekaan onnistunut.
Lisäksi jokainen myyjä, kenen kanssa olen asioinut, on ollut palvelualtis, asiantunteva ja ystävällinen minua kohtaan, eli kehut tästä kaikkien pääkaupunkiseudun liikkeiden henkilökunnille.
Sitten miinuksia:
Muutama päivä sitten ostettuani kaverilta 9ps2 peliä 20e hintaan (eivät oikeastaan tuonkaan arvoisia
), säikähdin kun Sellossa ei enää näkynyt kampanjatarjouskylttejä. Kävin hädissäni kysymässä myyjältä, että eikö sen alennuksen pitänyt olla tämän kuun loppuun? Myyjä pyysi minut sivummalle ja sanoi, että on se voimassa edelleen kaikista hyllystä löytyvissä peleissä, mutta mitään ei saa varata kampanjatarjouksella.
Nooh, en tiedä onko kampanja vetänyt niin paljon asiakkaita vai onko uutuuspelit hyllyssä kampanjan loppuun saakka, mutta hyllystä ei kehuttavsti pelejä löytynyt. Nappasin viimeisen NHL08:n ja lähdin kuuden jäljelle jääneen pelin kanssa Isoon Omenaan, josta sain ostettua hyllyn viimeisen PGR4:n ja Blazing Angels 2:n.
Aivan käsittämättömän raukkamainen ratkaisu suurelta pelikauppaketjulta "piilotella" tarjousta tuolla tavalla, kerrassaan naurettavaa.
Lisäksi mielestäni mainitsemisen arvoista on pelien kalliit normaalihinnat, 74,90e ainakin tuntuu hurjalta, kun esim. Halo3:a sai Gigantista ja Citymarketista 49,90e tjsp.
Toivottavasti saan synninpäästön Gamestopin johtoportaalta ja henkilökunnalta, sillä vaikka olenkin häikäilemättömästi käyttänyt kampanjatarjousta hyväkseni, olen silti monesti ostanut "normaalistikin" pelit samasta ketjusta täydellä hintaa ilman kommervenkkejä.
Eipä muuta tällä kertaa, kiitos kun jaksoitte kuunnella.