Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameStop / EB Games (vanha ketju / suljettu)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

saakos Jyväskylän gamestopissa vielä varattua tulevia pelejä? vai joutuuko tyytymään hyllystä löytyviin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Fox sanoi:
Mitä kaikkee varailit?
UT3
Haze
Uncharted
CoD4
NFS: Pro Street
MGS4
R&C: Tools of Destruction
Army of Two
Tony Hawk's Proving Grounds

Siinä pelkästään pleikkaripelejä. Kyllähän sitä pitää vielä boxille ja wiille hommata mättöä, mutta iso säästö tuosta silti tuli.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

sindersson sanoi:
saakos Jyväskylän gamestopissa vielä varattua tulevia pelejä? vai joutuuko tyytymään hyllystä löytyviin.

Ei saa, jo ilmestyneitä voi vielä varata.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Uusin itku ja poru sai taas laiskan ahterini vääntäytymään asematunneliin kysymään mikä on tämä uusi linjaus ja miksi se tehtiin vasta tässä vaiheessa. Vastaus oli hyvin selkeä.

Ennakkovarauksia voidaan edelleen ottaa mutta jo julkaistujen pelien varaustilanne on ylittänyt valmistajilta asti varaudutun kynnyksen ja liike haluaa välttää ottamasta epämääräisen pitkiä jonoja. Esimerkkinä mies sanoi skaten ja bioshockin pitkät jonot joiden lyhenemisestä ei ole mitään tietoa. Tältä pohjalta siis logiikka voittaa spekulaation. Jo ilmestyneitä pelejä ei saa varata koska niitä lähetetään varastotilanteen mukaan myymälöihin. Nopeat syö hitaat mutta koska ihmiset käyvät purnaamassa "MISSÄ MUN PELI ON!?", julkaistujen pelien varaus on poistettu.

Ennakkovarauksia voi ottaa koska niihin pystytään vielä varautumaan etukäteen, tiedettiin kertoa. Eipä tämä minun osaltani muuttanut mitään koska Eternal Sonata oli vielä saatavilla ja muut kiinnostuksen kohteet ovat tulevaisuudessa. Kysyin myös miksi joissakin liikkeissä ei oteta edes ennakkoja, ja sain selitykseksi vain väärinkäsityksen.

Ihmiset: liikkukaa, kysykää. Hirveää huutoa edestakaisin eikä yhtään oikeaa informaatiota. Hieman hankala etsiä mitään järkevää linjausta sen perusteella mitä täällä puhutaan, suosittelen melkeinpä käymään paikan päällä kuin luottamaan sokeasti mihinkään mitä täällä lukee. Näin ainakin itse tein ja sain omalta osaltani selkiyden. :rolleyes:
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

pinhead sanoi:
Ei saa, jo ilmestyneitä voi vielä varata.

siis kyl mä vielä eilen kävin Jyväskylässä varaamassa esim. assassins creedin X0lle :)
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

melankolia sanoi:
Uusin itku ja poru sai taas laiskan ahterini vääntäytymään asematunneliin kysymään mikä on tämä uusi linjaus ja miksi se tehtiin vasta tässä vaiheessa. Vastaus oli hyvin selkeä.

Ennakkovarauksia voidaan edelleen ottaa mutta jo julkaistujen pelien varaustilanne on ylittänyt valmistajilta asti varaudutun kynnyksen ja liike haluaa välttää ottamasta epämääräisen pitkiä jonoja. Esimerkkinä mies sanoi skaten ja bioshockin pitkät jonot joiden lyhenemisestä ei ole mitään tietoa. Tältä pohjalta siis logiikka voittaa spekulaation. Jo ilmestyneitä pelejä ei saa varata koska niitä lähetetään varastotilanteen mukaan myymälöihin. Nopeat syö hitaat mutta koska ihmiset käyvät purnaamassa "MISSÄ MUN PELI ON!?", julkaistujen pelien varaus on poistettu.

Ennakkovarauksia voi ottaa koska niihin pystytään vielä varautumaan etukäteen, tiedettiin kertoa. Eipä tämä minun osaltani muuttanut mitään koska Eternal Sonata oli vielä saatavilla ja muut kiinnostuksen kohteet ovat tulevaisuudessa. Kysyin myös miksi joissakin liikkeissä ei oteta edes ennakkoja, ja sain selitykseksi vain väärinkäsityksen.

Ihmiset: liikkukaa, kysykää. Hirveää huutoa edestakaisin eikä yhtään oikeaa informaatiota. Hieman hankala etsiä mitään järkevää linjausta sen perusteella mitä täällä puhutaan, suosittelen melkeinpä käymään paikan päällä kuin luottamaan sokeasti mihinkään mitä täällä lukee. Näin ainakin itse tein ja sain omalta osaltani selkiyden. :rolleyes:
jällen kerran hyvä ohje melankolialta :D
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

melankolia sanoi:
Uusin itku ja poru sai taas laiskan ahterini vääntäytymään asematunneliin kysymään mikä on tämä uusi linjaus ja miksi se tehtiin vasta tässä vaiheessa. Vastaus oli hyvin selkeä.

Ennakkovarauksia voidaan edelleen ottaa mutta jo julkaistujen pelien varaustilanne on ylittänyt valmistajilta asti varaudutun kynnyksen ja liike haluaa välttää ottamasta epämääräisen pitkiä jonoja. Esimerkkinä mies sanoi skaten ja bioshockin pitkät jonot joiden lyhenemisestä ei ole mitään tietoa. Tältä pohjalta siis logiikka voittaa spekulaation. Jo ilmestyneitä pelejä ei saa varata koska niitä lähetetään varastotilanteen mukaan myymälöihin. Nopeat syö hitaat mutta koska ihmiset käyvät purnaamassa "MISSÄ MUN PELI ON!?", julkaistujen pelien varaus on poistettu.

Ennakkovarauksia voi ottaa koska niihin pystytään vielä varautumaan etukäteen, tiedettiin kertoa. Eipä tämä minun osaltani muuttanut mitään koska Eternal Sonata oli vielä saatavilla ja muut kiinnostuksen kohteet ovat tulevaisuudessa. Kysyin myös miksi joissakin liikkeissä ei oteta edes ennakkoja, ja sain selitykseksi vain väärinkäsityksen.

Ihmiset: liikkukaa, kysykää. Hirveää huutoa edestakaisin eikä yhtään oikeaa informaatiota. Hieman hankala etsiä mitään järkevää linjausta sen perusteella mitä täällä puhutaan, suosittelen melkeinpä käymään paikan päällä kuin luottamaan sokeasti mihinkään mitä täällä lukee. Näin ainakin itse tein ja sain omalta osaltani selkiyden. :rolleyes:

Kyllä, ihmisten pitäisi itse nähdä vähän enemmän vaivaa eikä vain huudella täällä. Mutta tuosta informaatiosta, näemmä Asematunnelissa on sama systeemi kuin Jumbon myymälässä, mutta muissa myymälöissä (Tampere, Turku, Jyväskylä?) joko ohjeistus on käsitetty väärin tai sitten kyseessä on vain tapa kertoa "kiitos, meillä on jo tarpeeksi käytettyjä pelejä" sillä pelien varaaminen kampanjan kautta ei onnistu enää lainkaan. Se että jo julkaistuja pelejä ei voi varata on vielä ihan ymmärrettävää, mutta ennakkovarauksista kieltäytymisen perusteluita mä en ole vielä kuullut ja en ole itse vielä ehtinyt Tampereen myymälässä vierailemaan "sopivaan aikaan" että voisin tiedustella tarkemmin asiasta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Mrvise sanoi:
siis kyl mä vielä eilen kävin Jyväskylässä varaamassa esim. assassins creedin X0lle :)
Ja mulla on COD4 varauksessa.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

tällä viikolla lähtee singstar + mikit ja time crisis 4 + ase varaukseen :cool: (käyn varaamaan kohta ne sitten kun saan ostettuu pelejä kavereita :rolleyes: )
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

melankolia sanoi:
Ennakkovarauksia voi ottaa koska niihin pystytään vielä varautumaan etukäteen, tiedettiin kertoa. Eipä tämä minun osaltani muuttanut mitään koska Eternal Sonata oli vielä saatavilla ja muut kiinnostuksen kohteet ovat tulevaisuudessa. Kysyin myös miksi joissakin liikkeissä ei oteta edes ennakkoja, ja sain selitykseksi vain väärinkäsityksen.

Turun liikkeessä ainakin selkeä vastaus oli, että "tarjousta ollaan ajamassa alas, varaaminen ei enää onnistu". Tämä koski sekä jo julkaistuja pelejä että ennakkovarauksia. Mikä itseä harmitti aivan helkkaristi, koska viime perjantaina kun itse liikkeeseen eksyin taisi "uusi sääntö" olla ensimmäistä päivää voimassa. Nyt on kaikki vaihtopelit viety ja GH3, Assansin's creed ja Mass Effect täytyy hankkia jotain muuta kautta...

Eli hieman kummastuttaa miksi tarjousta pitää muuttaa kesken kaiken (tuon julkaistujen pelien varauskiellon kyllä ymmärrän vielä, mutta tulevien kieltoa ei voi käsittää) ja eri liikkeiden eri käytännöt. Luulisi noinkin isossa ketjussa olevan yhtenäiset toimintamallit tämänkin tarjouksen osalta. Nyt jäi itselle hyvistä hankinnoista huolimatta hieman huono maku suuhun ja muutenkin tuntuisi olevan vähän ihmemeininkiä ketjun osalta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Ottakaa ihmiset ihmeessä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kertokaa tilanteesta. Varmasti joutuu ebgames taipumaan asian edessä, sillä tyytymättömiä asiakkaita on näköjään paljon + paljon. Alkuperäisessä tarjouksessa ei muistaakseni ollut muuta rajoitusta, kuin päivä johon tarjous on voimassa.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jiggaboo sanoi:
Ottakaa ihmiset ihmeessä yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kertokaa tilanteesta.

Ota sinä järki käteen. Mainos ei ole mikään sitova myyntitarjous ja joka tapauksessa pelinvaihtokampanja on ollut asiakkaalle hemmetin hyvä.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Hex sanoi:
Ota sinä järki käteen. Mainos ei ole mikään sitova myyntitarjous ja joka tapauksessa pelinvaihtokampanja on ollut asiakkaalle hemmetin hyvä.


Ota sinä järki käteen itse. Mitäs niille tyytymättömille asiakkaille käy? Kyllä mua ois ottanu päähän ihan hemmetisti, jos oisin eilen joutunu ajaa turhaan vaihtamaan pelejä, matkaa tuli kuitenkin 300km. Ota huomioon, että kaikki eivät ole ehtineet käydä vaihtamassa.. Seppo.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jiggaboo sanoi:
Mitäs niille tyytymättömille asiakkaille käy?
Voivat jatkossa äänestää lompakollaan.

Itse vaihdoin yhden pelin Gamestopissa, homma toimi täysin ongelmattomasti ja toivottavasti saan varaamani pelin huomenna. Nillitys ja kuluttajaviranomaisilla uhkailu on täysin turhaa, ja voi pahimmillaan johtaa siihen, että vastaavia kampanjoita ei enää järjestetä.

Suomalaisistakin on näköjään tulossa ihme itkijämummoja. Koskahan täällä joku kaataa kahvit syliinsä ja haastaa kahvilan oikeuteen puuttuvista varoitusteksteistä? Sellainen perisuomalainen rehtiys ja terve järki tuntuvat olevan uhanalaisia lajeja.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Siis onhan se nyt hieman naurettavaa, että esitetään tiukasti ja tarkasti rajattu tarjous, jota käydään muokkaamaan sitten jälkikäteen ilmoittamatta. Ihminen näkee mainoksen ja päättää lähteä tyhjentämään vanhan pelikirjastonsa tarjouksen perässä 500km päähän ja vastassa onkin puolta paskempi tarjous kuin mitä paperilla sanottiin. Hyötyä 0%, haittaa bensoissa perkeleesti euroja. Ihmisen kusetustahan se lähinnä on. Eihän tuollaisista tarjouksen downgreidaamisista ole ilmeisesti missään mainoksissa mainittu?

Omalla kohdalla nyt kävi positiivisesti, koska satuin hirmuisella pullalla kauppaan, missä tarjous oli vielä alkuperäisessä kuosissaan. Silti ymmärrän ihmisiä joilla käy huonommin ja alkaa jurppimaan.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jiggaboo sanoi:
Ota sinä järki käteen itse. Mitäs niille tyytymättömille asiakkaille käy?

Alkavat itkemään? Eiköhän porukka henkiin jää. Naurettavaa lässytystä näistä kuluttaja-asiamiehistä. Vetelisin lättyyn jos minulle kauppiaana joku tulisi tommosta sössöttämään tommosen tarjouksen jälkeen. Onneksi en ole kauppias.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Pibe sanoi:
Eihän tuollaisista tarjouksen downgreidaamisista ole ilmeisesti missään mainoksissa mainittu?
Toisaalta minä en ole missään mitään mainoksia nähnytkään. Kaikki, mitä kyseisestä tarjouksesta tiedän on tältä foorumilta kuultua ja yksi oma kokemus.

Kyllähän Gamestop näin loppusuoralla kieltämättä käyttäytyy vähän epäjohdonmukaisesti, mutta tuskin kuitenkaan kuluttajaviranomaisia kiinnostavalla tavalla. Lainmukaisuus ja reiluus eivät kuitenkaan ole (valitettavasti) aina sama asia. Ehkä GameStopin olisi pitänyt ottaa huomioon se, että jotkut väärinkäyttävät härskisti ihan reilua tarjousta, mutta eivät osanneet, ja siksi joutuvat vetämään osittain puihin.

Ilmoittelu aiheesta olisi voinut olla parempaakin. Mutta edelleen: minä en ole nähnyt yhtä ainoaa ilmoitusta kampanjasta suuntaan tai toiseen. Ehkä liike ei vain ole Tampereella pitänyt minkäänlaista melua itsestään.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Tarjous oli asiakkaalle niin hyvä ja toisaalta tarjosi mahdollisuuden hirveän kuonan dumppaamiseen ja hetkeä ennen ostettujen halpisten vaihtoon vientiin, että on ihme, että näinkin hyvin ja pitkään ovat hommaa pitäneet. Itse vein suurimman lastini heti kuin ehdin, koska tuntui todennäköiseltä, että tarjous ei välttämättä tule kestämään luvattua aikaa.

Sen luulisi olevan tällaisen tarjouksen kanssa selvää, että pitkän ajomatkan päästä perähikiältä ei kannata lähteä ennen kuin on varmistanut, että homma on vielä voimassa. (Siinä tietysti auttaisi, jos kaikissa myymälöissä olisi puhelimet!)
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Jiggaboo sanoi:
Alkuperäisessä tarjouksessa ei muistaakseni ollut muuta rajoitusta, kuin päivä johon tarjous on voimassa.

Eipä siinä tosin luvattu myöskään, että pelit voi vaihtaa mihin tahansa uuteen peliin, oli sitä myymälässä tai ei, ennakkovarauksista puhumattakaan.
 
Vastaus: GameStop / EB Games (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt mitään)

Eli siis toimiiko tämä näin, että jos vien vaikka 9 PS2 peliä Asematunnelin EB-gamesiin niin saan valita esim. 3 PS3 peliä hyllystä ja se maksaa minulle yhteensä 3 euroa?

Ihan vain varmistusmielessä että ei tarvitse siellä alkaa sitten panikoimaan...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom