Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doctor Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ja jos vie käytetyn pelin liikkeeseen, onko alkuperäinen kansi oltava ?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Moneen kertaanhan se jo täällä on todettu, että tuo tyyppi on täysi kusipää.


Aina olen saanut ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Muutenkin, jos kiitän ja kehun myyjää, onko kohteliasta laukoa tuollasia väitteitä?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ajattelin Helsingissä käydessäni käydä katsomassa paljon Crysis 2 käytettynä olisi, jos sen saisi halvalla. Mutta eihän sitä tietenkään. Meinasin käydä siellä tiskillä kysymässä että mitäköhän hemmettiä? Ryysis 2 käytettynä 64€.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Siitä lähtien kun k.o. ketju on Suomeen tullut, ovat uudet käytetyt (eli juuri julkaistut) olleet noin 5 euroa halvempia kuin kyseinen uusi peli liikkeessä. Käytetyillähän noi bisnestä pääasiassa tekee. Suosittelen kyllä aivan muita kauppoja kuin k.o. ketjua mikäli halvemmalla haluaa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ja Crysis 2 saa uutenakin alta 50e muualta ja vieläpä osamaksulla joka sopii hyvin tällaiselle opiskelijan kukkarolle :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ostin joululahjaksi itselleni headset mikki-kuulokeyhdistelmän Gamestopista. Yleensä suosin suomalaisia liikkeitä vaikka ulkomailta saisikin huomattavasti halvemmalla - koska takuuasiat on huomattavasti helpompi hoitaa.

No pelailtuani (käyttöaika ehkä yhteensä 24h kyseiselle headsetille) reilun nelisen kuukautta toinen kuuloke irtosi. Sisällä oleva (todella heiveröinen) muoviosa oli pettänyt ja jäi roikkumaan sisällä olevan johdon varassa. Kuulokkeet toimii muuten edelleen moitteetta mutta eivät tämän osan takia pysy enää päässä - eli ovat täysin käyttökelvottomat. Kuulokkeita on käytetty aivan normaalisti, varmasti varovaisemmin kuin keskiverto käyttäjä tekee.

No ei muuta kuin kuitin kanssa Tampereen Game stoppiin jossa myyjä toteaa heti suorilta että ei mene takuuseen. Kyselen sitten tarkennusta että mitenniin ei mene niin takuu kuulemma korvaa vain elektroniset viat. Ihmettelen siinä sitten että kyllä satasen kuulokkeiden nyt pitäisi muiltakin osin kestää että eihän siitä mitään tule jos sen hintasia kuulokkeita ei uskalla enää päähän pistää ilman rikkoutumisvaaraa. Myyjä sitten toteaa että "kuulokkeet ei kestä repimistä niinkuin ei peliohjaimetkaan, kyllä ohjaimetkin repeytyy jos niitä revitään."

Koitin sitten selittää että mulla ei ole mitään syytä niitä repiä kuin ohjainta tai repiä ylipäätäänkään - eikä näin varmasti ole tapahtunut. En revi edes peliohjainta mutta toki ohjainta pelatessa tulee välillä painettua todella voimakkaasti, mutta kuulokkeita - missä vaiheessa niitä voi edes kovin ottein käsitellä ilman että oma pää on vaarassa? Paitsi jos niitä suoranaisesti paiskoo seinille kuin joku raivopää, tosin jos mulla niin hermo menis niin en osais edes noin pitkälle ajatella vaan se olisi se jonka saa ensimmäisenä käteen eli ohjain joka lentäisi jos jotain olisi pakko "repiä". Osa joka sisältä hajosi on niin heppoisen näköinen että jos kuulokkeita käsittelisi yhtä voimakkaasti kuin ohjainta olisi kyseisen osan käyttöikä todennäköisesti laskettavissa sekunneissa korkeintaan tunteina. Mutta kun kuulokkeita ei revitä ne pistetään päähän ja otetaan päästä, totta kai siinä tulee pientä vääntymää mutta se on niin heppoista että kyllä jokaisen kuulokkeen tulisi moinen kestää. En tiedä ajatteliko myyjä että mulla on ruuveja päässä joihin oon kuulokkeita repiny vai mitä oikein tarkoitti.

Myyjä myös vetosi ettei mulla ollut kuin kuitti jonka sain korttimaksusta että sillä ei muka tunnista ostosta järjestelmästä vaikka siinä lukee tarkka kellonaika ja summa. Tarvitsisi olla sen sijaan kassakuitti joka ainakin maalaisjärjellä ajateltuna on kuitenkin epävirallisempi osoitus maksusta kuin korttilaitteen antama virallinen kuitti korttiostostani. Tosin todettakoon etten tiedä mikä on asian todellinen laita.

Myyjä toisti että kuulokkeen muoviosan pettäminen ei mene takuuseen kymmenkunta kertaa mutta lopulta sanoi tarkistavansa asian vielä (mutta vakuutellen ettei asia siitä muuksi muutu) ja otti puhelinnumeroni ylös ja lupasi ilmoittaa asiasta.

Tästä suivaantuneena mietin jo tyyliin oikeustoimia koska uskoisin kuluttajasuojalain velvoittavan että tuote kestää normaalikäytössä muiltakin kuin elektronisilta osilta. Lopulta keksin soittaa verkkokauppa.comin asiakaspalveluun esittäen että minulta on kyseinen head set hajonnut, miten on hajonnut ja tiedustelin meneekö takuuseen. Takuupuolelta vastattiin että menee takuuseen ilman muuta.

Soitin vielä maahantuojallekkin ja he eivät sanoneet mitään suoraan takuuasioihin, vaan kertoivat että asiakkaat asioivat aina oman kauppiaansa kanssa ja vain kauppias voi kysyä takuuasioista maahantuojalta?!?! Tosin sanoivat että tässä tapauksessa kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä kyseiseen liikkeeseen uudestaan.

Veikkaanpa että kyseessä oli lähinnä yrittäjän laiskuus/voiton maksimointi. Kyllähän jokaisesta palautuksesta tulee väistämättä yritykselle ylimääräistä työtä ja kuluja, vaikka se vähäistä olisikin. Mutta ehkäpä se taas on lyhytnäköistä säästöä ja moraalittomuutta joka taas ei edistä asiakkuuksien jatkumoa ja hyvää imagoa. Pistetään asiakkaan syyksi se paha mieli vastuusta joka pitää kantaa myymistään tuotteista.

Nyt sitten odotellaan koska liikkeestä soitetaan ja mitä sieltä sanotaan. Ei muuta kuin Tampereen Gamestopiin ostoksille jos haluaa hyvää palvelua takuuasioissa!

Kommentoikaa onko teillä ollut vastaavia tapauksia ja oletteko saaneet takuuseen gamestopissa tai jossain muualla!
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Soitin vielä maahantuojallekkin ja he eivät sanoneet mitään suoraan takuuasioihin, vaan kertoivat että asiakkaat asioivat aina oman kauppiaansa kanssa ja vain kauppias voi kysyä takuuasioista maahantuojalta?!?! Tosin sanoivat että tässä tapauksessa kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä kyseiseen liikkeeseen uudestaan.

En ole ihan varma onko mainittu laissa, vai onko pelkästään kuluttajaviraston suositus; Jos asiakas ottaa yhteyttä maahantuojaan, pitää maahantuojan hoitaa reklamaatio, eikä sysätä sitä jollekin toiselle portaalle. Eli asiakas voi päättää kenen kanssa asioi. Toki helpointahan se on yleensä hoitaa myyjäliikkeen kanssa. Mikäli asian hoito ei onnistu puhelimessa kannattaa tehdä kirjallinen reklamaatio.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Mikäs on, kun en löydä sitä "exclusive-listaa" mistään? Eli siis se lista mistä näkee mitkä 2(?) peliä käyvät ennakkovaraukseen.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Mikäs on, kun en löydä sitä "exclusive-listaa" mistään? Eli siis se lista mistä näkee mitkä 2(?) peliä käyvät ennakkovaraukseen.

Jos oikeen muistan, niin sitähän ei enää ole. Kaikki pelit käy.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Herranjestas sentään! Sitten täytyy huomenna mennä kipinkapin Gamestoppiin :eek:
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Mutta jos peli on esim. puol vuotta vanha, niin eipä siitä saa ku max 20€ ja toikin voi olla yläkanttiin arvioitu. Joissain kamppiksissa on ku tuo pelin, niin saa 25% lisää arvoon ja 10€ promo kortin. Toi pitää käyttää johonki muuuhun ei voi käyttää sen pelin lunastamiseen, minkä on varannu.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

ostaako gamestop nyt muuten leffoja jos ostaa niin ostaako ihan dvd kans entä käykö sinne dvd sarjoja ja anime leffoi?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Rikkookohan LA Noire Clue Hunt kampanja kuluttajansuojaa. Tuo teksti ainakin pakottaa ennakkovaraamaan pelin jotta voi mahdollisesti voittaa matkan Gamesconiin.

Eikös kilpailuihin pidä olla mahdollisuus osallistua ilman ostopakkoa?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tarkoittaako tuo pääsiäisen tarjous "Haluamme Räiskintäpelisi" kohdassa, että gamestop antaa käteistä 26€, jos tuon Red Dead Redemptionin sinne vai antavatko he 26€ lahjakortin sinne?

GameStop holiday catalogue
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tarkoittaako tuo pääsiäisen tarjous "Haluamme Räiskintäpelisi" kohdassa, että gamestop antaa käteistä 26€, jos tuon Red Dead Redemptionin sinne vai antavatko he 26€ lahjakortin sinne?

GameStop holiday catalogue
Myymälässä katoin tuota lehtistä, niin muistaakseni siinä luki vaihtoarvoa eli lahjakortti tai suoraan toisen tuotteen hinnasta pois.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Rikkookohan LA Noire Clue Hunt kampanja kuluttajansuojaa. Tuo teksti ainakin pakottaa ennakkovaraamaan pelin jotta voi mahdollisesti voittaa matkan Gamesconiin.

Eikös kilpailuihin pidä olla mahdollisuus osallistua ilman ostopakkoa?


Kyllä pitää.

"Markkinointiarpajaisten käytössä täytyy noudattaa kuluttajansuojalain yleisiä markkinointisäännöksiä. Lisäksi niitä koskevat tietyt erityissäännökset silloin, kun palkintona on sattumanvarainen etu. Keskeistä on se, etteivät lisäedut saa hallita markkinoinnin kokonaisvaikutelmaa ja että arpajaisiin, joissa palkintona on sattumanvarainen etu, pitää voida osallistua myös tuotetta ostamatta."
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Paljonkohan GS maksaisi 1,5v vanhasta ps3:sta?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Pakko nyt mainita erittäin huonosta asiakaspalvelusta Jumbon Gamestopissa. Ostin erään käytetyn pelin ja sittne myyjä kysyi haluanko sen 1 euron pelisuojan. Sanoin että ei tarvitse, kun en käsittele pelejä miten sattuu. Siihenpäs myyjä tokaisi että "kyllä mä sun näköset jätkät tiedän" ynnä muuta vähän tai enemmän loukkaavaa. Niin ja myyjän nimi oli Aksu, tai niin ainakin kuitissa lukee.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Pakko nyt mainita erittäin huonosta asiakaspalvelusta Jumbon Gamestopissa. Ostin erään käytetyn pelin ja sittne myyjä kysyi haluanko sen 1 euron pelisuojan. Sanoin että ei tarvitse, kun en käsittele pelejä miten sattuu. Siihenpäs myyjä tokaisi että "kyllä mä sun näköset jätkät tiedän" ynnä muuta vähän tai enemmän loukkaavaa. Niin ja myyjän nimi oli Aksu, tai niin ainakin kuitissa lukee.

Olisit vastannut: "Älä anna rouhean ulkomuotoni ja vavahtelevien hauislihasteni hämätä, Aksu! Olen hellä - peleilleni."
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Pakko nyt mainita erittäin huonosta asiakaspalvelusta Jumbon Gamestopissa. Ostin erään käytetyn pelin ja sittne myyjä kysyi haluanko sen 1 euron pelisuojan. Sanoin että ei tarvitse, kun en käsittele pelejä miten sattuu. Siihenpäs myyjä tokaisi että "kyllä mä sun näköset jätkät tiedän" ynnä muuta vähän tai enemmän loukkaavaa. Niin ja myyjän nimi oli Aksu, tai niin ainakin kuitissa lukee.

Mitähän rantojen miehiä gamestop oikein ottaa töihin. Tuostahan voisi tehdä valituksen. Itselläni ainakin palaisi hihat jos joku kivesleuka tuollaista alkaisi suoltamaan.
 
Ylös Bottom